Gezondheid alle pijlers

Vraag koortslip virus

30-11-2013 17:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag,

Vanmiddag op een feestje heb ik drie kussen gekregen van iemand waar ik later bij zag dat hij een blaasje op zijn lip had. Het zag eruit als een koortslip maar omdat ik natuurlijk niet heel erg goed heb kunnen kijken weet ik het niet zeker. Zijn mondhoek was ook gescheurd en rood.

Ja stom dus dat ik we elkaar drie kussen gaven maar dat was in de gauwigheid!

Nu zit ik met een probleem.. Mijn zus is een maand geleden bevallen en ik zou morgen, ma, di, en do avond haar komen helpen in het huishouden maar ook gewoon voor de gezelligheid en haar kleine etc.

Ik heb zelf nog nooit een koortslip gehad dus wie weet krijg ik niks maar op internet lees ik dat het herpes virus voor baby's onder de 1 jaar heel gevaarlijk kan zijn.

Ik vraag me dus eigenlijk ook af als ik geen koortslip krijg, komende week gewoon nog naar mijn zus en haar kindje kan gaan?

Als ik op dat moment geen koortslip heb kan er toch niks gebeuren? Of zit dat virus dan toch in mij oid? (mocht ik het dus hebben overgekregen!)

Ik wil namelijk natuurlijk geen trammelant veroorzaken!
Als je op dat moment geen koortslip hebt kan het geen kwaad. Mag alleen niet als je een open blaasje hebt.
Oké gelukkig! Ik weet allemaal niet in hoeverre zo'n virus namelijk echt actief is...en aangezien er op internet weer staat dat vrijwel iedereen dat virus in zich heeft snap ik het al helemaal niet meer.

Nou dan hopen dat ik geen koortslip krijg! Natuurlijk ook voor mijzelf want ik vind het zo vies
Volgens mij ligt het veel ingewikkelder dan Nucky zegt. Je schijnt het virus ook bij je te kunnen dragen en door te kunnen geven zonder dat je zelf een koortslip hebt.

Ik ben zelf ook al vaak bang geweest dat ik besmet was en een koortslip zou krijgen. Tot op heden is dag nooit gebeurd. In ons gezin heeft alleen onze oudste (vaak!) een koortslip. Wij en zeker zijn broertje zijn vaak besmet, laatst lagen ze zelfs te slapen met de lippen tegen elkaar aan met die blaasjes!! Gruwelijk vond ik, maar jongste heeft er nog nooit een gekregen. Hoop natuurlijk dat dat zo blijft.

Eigenlijk heb je hier niet zo veel aan natuurlijk. Ik heb zelf altijd het zekere voor het onzekere genomen, maar kan me voorstellen dat dat overdreven is.
Dan zou TO dus nooit meer bij een baby mogen komen? Beetje overdreven lijkt me. De meeste mensen schijnen overigens het virus bij zich te dragen zonder het te weten...
TO, schijnt dat je wel wat voorzorgsmaatregelen zou kunnen treffen zoals goed handen wassen, geen spenen etc delen met de baby (maar dat was je ook vast niet van plan). Maar goed zoals gezegd, de meeste mensen die besmet zijn met het virus weten het zelf niet eens.
.
Als ik een blaasje had, al was het niet open, dan zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen. Maar we hebben het hier over het geval dat TO niet eens weet of ze het virus heeft...

En dat het dodelijk kan zijn weet ik hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven