Gezondheid alle pijlers

vraag over afwijkende menstruatie

05-12-2010 14:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een poosje heb ik soms last van een afwijkende menstruatie. Niet elke keer, maar wel ik denk ongeveer de helft van de keren.

Ter info; ik slik geen pil en heb al een aantal jaar naar volle tevredenheid een koperspiraal. Ik heb altijd een zeer lichte en probleemloze menstruatie gehad. 3 of 4 dagen niet al te zwaar bloedverlies, weinig klachten.

Soms verloopt mijn mentruatie nog steeds zoals hierboven beschreven. Maar sinds een tijdje heb ik dus dat ik soms op de 2e en 3e dag van mijn mentruatie enorm veel vocht verlies vanuit mijn vagina. Dit is helder, waterachtig vocht (zit wel wat bloed bij maar merendeels vocht). Het is vrij veel, zodat ik op die dagen na 1,5 tot 2 uur mijn tampon alweer moet verwisselen. Tijdens een actieve dag ben ik soms te laat en dan lek ik door. Het vocht ruikt soms een beetje "viezig" maar niet heel sterk.Verder heb ik geen klachten, maar ik vind het wel vervelend en ook raar.

Ik snap dat jullie geen diagnose kunnen stellen, en ga morgen mijn HA bellen voor een afspraak. Heb ik eerder niet gedaan, gedeeltelijk omdat ik nu eenmaal niet dol ben op doktersbezoeken (duh, wie wel), of omdat ik dacht dat 't over was (maar dan gebeurde het de keer erop weer wel).

Ik vraag me desondanks af of iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Alvast bedankt voor de reacties!
Een spiraal moet om de paar jaar vervangen worden en misschien is dat nu aan de orde. Hoe lang draag je dit spiraal al? Een spiraal kan de kans op ontstekingen die opstijgen naar bijvb eierstokken / eileiders vergroten zeker als ie langer dan een paar jaar zit, dus een bezoek aan je HA lijkt me goed plan.
Ik zou ook een bezoekje aan de huisarts brengen. Als er een ontsteking zit, ben je er nu nog op tijd bij. MIsschien hoeft hij niet eens te kijken, maar vertel dat je dat vervelend vindt, dan zal de ha alleen kijken als het echt nodig is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn spiraal nu zo'n 4,5 jaar, dus dat is op zich nog niet zo lang dat dat een probleem zou kunnen geven. Bezoek aan HA is sowieso het plan!
Nou veel sterkte in ieder geval! Ik kan er helaas niet veel over zeggen... ik heb ook nooit een spiraal gehad omdat ik dat niet mag ivm een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar ik wil je wel succes wensen en laat effe weten hoe het gegaan is!
Dank je wel! Het zal heus niks ernstigs zijn hoor... Heb verder nergens last van!
Ik heb dinsdagochtend een afspraak bij de huisarts. Dit even om jullie op de hoogte te stellen.
Vanmorgen bij de HA geweest, volgens hem zou t kunnen komen omdat ik juist maar heel weinig bloed verlies tijdens mijn menstruatie. Dat er dan vocht komt ipv. bloed. Maar hij wist het niet zeker, dus ik heb een doorverwijzing voor een vaginale echo gekregen. Ik verheug me er nu al op, not....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven