Gezondheid alle pijlers

Vraag over de pil

11-10-2012 08:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Een paar maanden geleden ben ik gestopt met de pil, geen vriend, geen sex, pilmoe zeg maar. Nu heb ik weer een vriend, weer sex en geen zin in die ellendige condooms. Dus a.s. vrijdag begin ik weer met de pil (kwam zo goed uit, na ongesteldheid en door vrijdag te beginnen niet meer in het weekend ongesteld). Dus nou vroeg ik me af of de pil meteen vrijdag al betrouwbaar is? Of toch nog maar een maandje met condoom? Hoop dat iemand het juiste antwoord heeft, bedankt alvast!!

Groetjes
Je moet toch beginnen op de eerste dag van de menstruatie? Zo niet dan drie weken met condoom want nog niet veilig.
Lees de bijsluiter voor je ergens aan begint!
Been there, done that, got the T-shirt.
Bijsluiter...

Eerste dag van de menstruatie beginnen met slikken: Betrouwbaar.
quote:apatura schreef op 11 oktober 2012 @ 08:32:

Dit dus.

*Zucht*
Als het goed is kan je de juiste informatie in de bijsluiter vinden en/of in de info van de apotheek.

Als je start op de eerste dag van je menstruatie dan is het direct veilig.

Start je erna dan is dat pas na een maand het geval.
Ben het ermee eens dat je ook de bijsluiter even moet lezen.

Maar het is doorgaans met een eenfasepil zo dat hij betrouwbaar is na 7 dagen gebruik. Als je ermee begint tijdens je menstruatie is hij meteen betrouwbaar.
quote:apatura schreef op 11 oktober 2012 @ 08:32:

7 dagen aaneengesloten bij de eenfasepil idd, maar beter overleg je even met de huisarts.

Jullie weten van elkaar dat jullie soa-vrij zijn?
De pil moet je altijd innemen op de eerste dag van je menstruatie, als je er mee wil beginnen. En dan moet je eigenlijk nog een maand condooms gebruiken omdat je nooit weet wanneer de eerste dag is( soms begint het al een beetje, maar denk je van niet, of wat bruine afscheiding) dus dan is de pil pas echt veilig als je weer aan een nieuwe strip begint. Dat zei mijn huisarts te minste.
Het is zo dat je hem ook nog op de 2e/3e/4e dag van menstruatie mag nemen, maar dan is 7 dagen daarna wél nog een condoom geboden. 1e dag innemen ben je meteen veilig.

Later dan de 4e/5e dag van je menstruatie, moet je sowieso gewoon heel de maand een condoom gebruiken.
Vuistregelnummer 1:

Als je begint met de pil moet je hem altijd een maand goed slikken voordat hij helemaal betrouwbaar is.

Sommige pils zijn daar anders in, maar ook daar moet je dan minstens 7 dagen wachten, voor de zekerheid.

Overleg met je arts, of apotheek! zij weten precies het juiste antwoord, ik zou de komende maand gewoon nog even met een condoom doen als ik jou was.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 11 oktober 2012 @ 17:53:

Vuistregelnummer 1:

Als je begint met de pil moet je hem altijd een maand goed slikken voordat hij helemaal betrouwbaar is.

Sommige pils zijn daar anders in, maar ook daar moet je dan minstens 7 dagen wachten, voor de zekerheid.

Overleg met je arts, of apotheek! zij weten precies het juiste antwoord, ik zou de komende maand gewoon nog even met een condoom doen als ik jou was.Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je in principe gewoon meteen veilig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven