vraag over mirena spiraal
vrijdag 24 oktober 2014 om 08:44
Ik heb 6 weken geleden een mirena spiraal laten plaatsen.
Na 1 dag begon ik te vloeien. Nu na 6 weken is dat nog niet voorbij. Elke keer als ik denk dat het bijna afgelopen is dan begint het weer opnieuw. Het is tot nu toe nog geen dag weg geweest. Ik weet dat dit enige tijd kan duren.
Wat is jullie ervaring met de mirena spiraal, hoelang duurde dit bij jullie?
En daarna? Is er ooit weer enige regelmaat in gekomen? Of bleef het weg?
Verder heb ik geen klachten gelukkig.
Na 1 dag begon ik te vloeien. Nu na 6 weken is dat nog niet voorbij. Elke keer als ik denk dat het bijna afgelopen is dan begint het weer opnieuw. Het is tot nu toe nog geen dag weg geweest. Ik weet dat dit enige tijd kan duren.
Wat is jullie ervaring met de mirena spiraal, hoelang duurde dit bij jullie?
En daarna? Is er ooit weer enige regelmaat in gekomen? Of bleef het weg?
Verder heb ik geen klachten gelukkig.
vrijdag 24 oktober 2014 om 15:59
Bij mij duurde het een maand of drie. Daarna was het over en nu ben ik zo'n twee keer per jaar een dag of twee ongesteld. Maar zo licht dat het met een inlegkruisje af kan.
In het begin vond ik dat trouwens ook wel spannend. Dat ik niet meer ongesteld werd. Heb nog wel een paar keer een zwangerschapstest gedaan, omdat ik er toch niet helemaal op durfde te vertrouwen.
In het begin vond ik dat trouwens ook wel spannend. Dat ik niet meer ongesteld werd. Heb nog wel een paar keer een zwangerschapstest gedaan, omdat ik er toch niet helemaal op durfde te vertrouwen.
vrijdag 24 oktober 2014 om 16:08
Ahh, ik heb er ongeveer 10 weken last van gehad. Precies hetzelfde verhaal! Heel frustrerend is het.. Heb je ook wel momenten dat je niet bloed?
Ik vind de mirena nu wel heel fijn! Ik bloed eigenlijk vrijwel niet meer, heb nog wel een aantal dagen in de maand dat ik wat krampjes heb maar dat is niets vergeleken met een ongesteldheid.
Ik vind de mirena nu wel heel fijn! Ik bloed eigenlijk vrijwel niet meer, heb nog wel een aantal dagen in de maand dat ik wat krampjes heb maar dat is niets vergeleken met een ongesteldheid.
vrijdag 24 oktober 2014 om 20:18
Helaas dus nog geen één dag gehad zonder bloeding, gister dacht ik dus weer dat het bijna ophield (dan word het iets minder en oud bloed) maar vanmorgen meteen weer nieuw vers bloed en zoveel als tijdens een menstruatie...
De huisarts zei dat ik het moest aankijken tot einde dit jaar en als het dan nog zo is dan moest ik langskomen... Geduld dus...
En zoals ik eerder al zei, wij hebben liever geen seks zo. We weten heus wel dat dit kan maar vinden we allebei vies.
De huisarts zei dat ik het moest aankijken tot einde dit jaar en als het dan nog zo is dan moest ik langskomen... Geduld dus...
En zoals ik eerder al zei, wij hebben liever geen seks zo. We weten heus wel dat dit kan maar vinden we allebei vies.
zaterdag 25 oktober 2014 om 08:02
Eerste mirena vond ik ideaal; aantal jaren gehad, na aantal weken bloedverlies nooit meer last gehad. Eruit laten halen ivm wens voor een 2e kindje en daarna nieuwe mirena laten plaatsen.
Deze keer echter drama, bloedverlies bleef lang doorgaan. Op een gegeven moment werd het wel minder en dacht ik hèhè eindelijk.
Maar toen kwam het weer terug en na 3 maanden af en aan bloeden ben ik naar de ha gegaan. Zij kon de draadjes niet vinden dus doorgestuurd voor een echo.
Nu blijkt dat die hele mirena weg is ?
Ik ben er dus even klaar mee
Deze keer echter drama, bloedverlies bleef lang doorgaan. Op een gegeven moment werd het wel minder en dacht ik hèhè eindelijk.
Maar toen kwam het weer terug en na 3 maanden af en aan bloeden ben ik naar de ha gegaan. Zij kon de draadjes niet vinden dus doorgestuurd voor een echo.
Nu blijkt dat die hele mirena weg is ?
Ik ben er dus even klaar mee
zondag 26 oktober 2014 om 17:11
zondag 26 oktober 2014 om 21:02
Hier hetzelfde dilemma... Al sinds augustus een spiraal en nog geen dag zonder bloedverlies. En idd na de bevalling heb ik genoeg bloed gezien en ben ik er onderhand ook wel klaar mee. Ook ik hou er niet zo van om seks te hebben als ik bloedverlies, dus ik sluit me helemaal aan bij winkje dat dit de best A-C ooit is...
Als t nog lang zo door gaat laat ik m eruit halen. Dan maar met condooms aan de slag.
Jammer hoor, het leek zo ideaal!
Als t nog lang zo door gaat laat ik m eruit halen. Dan maar met condooms aan de slag.
Jammer hoor, het leek zo ideaal!
zondag 26 oktober 2014 om 21:08
Heb ook zo'n haaruitval ja, wist niet dat dat ook door het spiraal kon komen... Dacht dat dat het ontzwangeren was want dat had ik na de vorige zwangerschap ook.
Maar bij jullie is het dus ook drama...
Mijn man zei al, eruit dat ding... Maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik toch nog hoop heb dat het straks beter word.
Leek zo ideaal...
Maar bij jullie is het dus ook drama...
Mijn man zei al, eruit dat ding... Maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik toch nog hoop heb dat het straks beter word.
Leek zo ideaal...
dinsdag 28 oktober 2014 om 13:32
Tja, ik ben geen expert, en ik weet dat haaruitval na de zwangerschap heel vaak voorkomt. Dus of het de zwangerschap of de Mirena is, is moeilijk te zeggen. Wellicht beide. Maar haaruitval na de zwangerschap komt volgens mij veel vaker voor.
Echt zeker weten doe je nooit, denk ik. Ik heb nog geen kinderen en toch enorme haaruitval. Bloed laten prikken en daar kwam niets uit. Bij mij zei de huisarts dat haaruitval gewoon erfelijk is, en dat ik er niets aan kon doen. Na verloop van tijd toch nagegaan wat er is veranderd in de afgelopen tijd in mijn leefgewoonte/lichaam; toen bedacht ik me dat ik een half jaartje terug die Mirena had laten plaatsen. Toen de bijsluiter er goed op nageslagen. En ja; haaruitval stond vermeld. Ik heb hem eruit laten halen, ondanks dat mijn huisarts zei dat dat bijna nooit voorkomt. Dat is nu 5 weken geleden. Mijn haaruitval lijkt minder te worden, maar het is nog steeds veel. Of dit dus de oorzaak is weet ik niet zeker, maar het is wel aannemelijk.
Ik vond/vind die haaruitval heel erg, dus bij mij moest hij er kosten wat kost uit. Die bloedingen kon ik nog wel mee leven.
Ik ben dus absoluut geen fan van de Mirena, maar ieder lichaam is anders. Dus je moet zelf beslissen of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
En wat betreft die haaruitval; volgens mij weet je pas of het door de Mirena komt, als je hem eruit laat halen en je merkt dat het verdwijnt.
Echt zeker weten doe je nooit, denk ik. Ik heb nog geen kinderen en toch enorme haaruitval. Bloed laten prikken en daar kwam niets uit. Bij mij zei de huisarts dat haaruitval gewoon erfelijk is, en dat ik er niets aan kon doen. Na verloop van tijd toch nagegaan wat er is veranderd in de afgelopen tijd in mijn leefgewoonte/lichaam; toen bedacht ik me dat ik een half jaartje terug die Mirena had laten plaatsen. Toen de bijsluiter er goed op nageslagen. En ja; haaruitval stond vermeld. Ik heb hem eruit laten halen, ondanks dat mijn huisarts zei dat dat bijna nooit voorkomt. Dat is nu 5 weken geleden. Mijn haaruitval lijkt minder te worden, maar het is nog steeds veel. Of dit dus de oorzaak is weet ik niet zeker, maar het is wel aannemelijk.
Ik vond/vind die haaruitval heel erg, dus bij mij moest hij er kosten wat kost uit. Die bloedingen kon ik nog wel mee leven.
Ik ben dus absoluut geen fan van de Mirena, maar ieder lichaam is anders. Dus je moet zelf beslissen of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
En wat betreft die haaruitval; volgens mij weet je pas of het door de Mirena komt, als je hem eruit laat halen en je merkt dat het verdwijnt.
dinsdag 28 oktober 2014 om 13:53
Bij mijn eerste mirena ongeveer 2 weken bloedverlies gehad, daarna niets meer. Tweede mirena 2 dagen bloedverlies. En nu na de zwangerschap heb ik er 3 maanden last van gehad. Gelukkig daarna nog maar max 1x per half jaar een half dagje. Ik zou dus doorzetten. (en sex onder de douche zorgt dat het er allemaal niet zo horror uitziet )
vrijdag 31 oktober 2014 om 11:52
Bij het inbrengen van de Mirena bleek ik een gekantelde baarmoeder te hebben. Twee keer probeerde de arts het ding op z'n plek te wurmen maar het lukte niet. Ik moet het maar onder narcose laten doen, werd me verteld. Zijn mensen met een soortgelijk verhaal? Denk dat ik er maar van af zie..
(kan er een apart topic over openen moeder vvtweedekeer)
(kan er een apart topic over openen moeder vvtweedekeer)
zondag 2 november 2014 om 07:17
Hoi orbit.
Als je echt meer reacties wilt zou ik er zelf nog even een topic over openen.
Hier heb ik geen ervaring mee maar het lijkt mij erg veel moeite voor een spiraal!
Vooral omdat dat rotding mij enorm tegen valt (nog steeds bloedingen elke dag)
Als ik jou was zou ik voor een andere anticonceptie kiezen...
Maar dat is mijn mening
Als je echt meer reacties wilt zou ik er zelf nog even een topic over openen.
Hier heb ik geen ervaring mee maar het lijkt mij erg veel moeite voor een spiraal!
Vooral omdat dat rotding mij enorm tegen valt (nog steeds bloedingen elke dag)
Als ik jou was zou ik voor een andere anticonceptie kiezen...
Maar dat is mijn mening
zondag 2 november 2014 om 11:36
maandag 3 november 2014 om 21:00
Orbit ik heb ook een gekantelde baarmoeder, bleek bij het plaatsen van de mirena. Toch heeft de gynaecoloog de mirena in een keer kunnen plaatsen. Pijnlijk, maar wel in een keer goed.
Na het zetten eigenlijk amper bloedverlies gehad en 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Daarna kwam het weer een beetje op gang. Na nog een half jaar kreeg ik last van heftige buien en heb ik hem laten verwijderen.
Na het zetten eigenlijk amper bloedverlies gehad en 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Daarna kwam het weer een beetje op gang. Na nog een half jaar kreeg ik last van heftige buien en heb ik hem laten verwijderen.