Gezondheid alle pijlers

Vreemd spul 'daar onder'

15-02-2016 07:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Beetje nare vraag voor op de vroege ochtend... (sorry) maar ik hoopte dat iemand het herkent (google nog niet echt nl).

Gisteren had ik een vreemd soort 'afscheiding', het is het beste te omschrijven als kleurloze dikke haargel uit zo'n pot. Dik, helder, doorzichtig slijm. In totaal een flinke eetlepel vol (schat ik zo).

Herkenbaar iemand? En sorry als je net aan je ontbijt zat... ;)

(Ter info cyclus: eind jan laatste pil, begin feb 2 dagen súper licht ongesteld. Gestopt met pil om medische redenen, geen sex gehad sinds eind jan)
Rond je ovulatie kan afscheiding wel eens taaier en slijmeriger zijn. En als je twee weken geleden met de pil gestopt bent is nu (twee weken later) een ovulatie niet zo gek.

Tijdens pilgebruik ovuleer je niet dus heb je die rare afscheiding ook niet.
Eh ja, das afscheiding.grote kans dat je eisprong eraan komt
Klinkt mij heel bekend. Als je met de pil gestopt bent, krijg je ovulatie, de welbekende eisprong.

Dat gaat vooraf dmv. eiwitslijm. Veel slijm. Ik ben geen arts, maar 2 weken na stoppen van de pil is dit iets gezonds zou ik bijna zeggen.

Je zult gaan merken dat dit elke maand voor gaat komen als dit ovulatie is.

Ga anders voor de zekerheid naar de HA als je twijfelt. Ik mag geen diagnose stellen.
Dank jullie wel

Na 15 jaar pil gebruik dacht ik gister uhhhh wtf? ;) Bedankt!

En is dat dan het begin van de eisprong of het eind? (leerzame ochtend zo)
quote:madame-piek schreef op 15 februari 2016 @ 07:48:

Dank jullie wel

Na 15 jaar pil gebruik dacht ik gister uhhhh wtf? ;) Bedankt!

En is dat dan het begin van de eisprong of het eind? (leerzame ochtend zo)

De eisprong zelf is iets van een paar uurtjes. Vruchtbare periode is wat langer, een paar dagen, en dat is meestal de periode dat je van die taaie afscheiding hebt. Zaadcellen schijnen er goed door naar binnen te kunnen zwemmen dus er zit nog een bedoeling van Moeder Natuur achter ook ;) .

Maar je lichaam is geen tijdmachine en elk lichaam en elke cyclusronde kan verschillen dus ik zou er je vruchtbare periode niet in al te veel detail aan ophangen.
NOrmale afscheiding die bij een vruchtbare vrouw hoort.
Ja idd, toen ik stopte met de pil had ik rond mijn eisprong opeens ook veel meer slijm. Dacht de eerste keer dat ik in mijn broek geplast had ofzo.

Ruikt het niet vreemd? Geen rare structuur? Anders voor de zekerheid even checken bij de huisarts dat het geen schimmelinfectie oid is. Maar klinkt wel vrij herkenbaar als onderdeel van de cyclus.
Ik wil ook een motto
Yep heel normaal rondom de vruchtbare dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven