Gezondheid alle pijlers

Vreemde cyclus

11-11-2019 16:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag,

Ik heb al gegoogeld maar daar vind ik zoveel informatie, dus ik wilde vragen of iemand ervaring heeft met het volgende.

Ik gebruik al een aantal jaar geen anticonceptie omdat ik een kinderwens heb. In 3.5 jaar proberen lukt het nog steeds niet. Ik ben al bij een fertiliteits arts geweest en ze konden mij vertellen dat ik wel een eisprong heb en mijn partner moest zijn zaad afgeven om te controleren, hij heeft hier dus moeite mee en doet dit ook niet.
Vroeger heb ik vaker geprobeerd om zwanger te worden maar dat lukte toen ook niet. Ik heb jaren geleden een keer een soa opgelopen chlamydia. Wel voor behandeld met antibiotica. Nu ik ben dus bang dat het niet zwanger worden komt doordat het aan mij ligt. De arts gaat niet eerder onderzoeken dan mijn vriend zijn zaad heeft ingeleverd.
Hij heeft wel een sterke kinderwens maar hij doet er verder niks aan.
Nu is dit eigenlijk niet zo belangrijk maar dit wilde ik er bij vermelden allemaal.

Nu moest ik 13 oktober ongesteld worden en vanaf die dag had ik heel af en toe om de paar dagen licht roze bloed verlies maar zo weinig dat het geen menstruatie kon zijn. Toen wel getest maar niet zwanger. Maar wel soms dat lichte bloed. Tot ik pas op 26 oktober wakker werd en ik helemaal onder het bloed zat, heel hevig en dat heb ik nog nooit gehad. Ik kon nog geen 2 uur met een super plus tampon of ik lekte al door.
Dit duurde een dag of 2 en toen nog een dag licht en toen over.
Ik hou mijn cyclus altijd in de gaten via een app en op basis dat ik vorige maand gewoon normaal op de 13e ongesteld zou zijn geworden (wat dus zo raar is gegaan en zo laat kwam) moest ik vanaf gisteren weer ongesteld worden.
Nu weer beetje bloed maar komt nog niet door. Dat is het probleem niet want kan zo morgen alsnog komen dus daar maak ik mij niet druk om.
Wel dat het 2 weken geleden alsnog heftig en te laat is door gekomen en nu alweer wat bloed zie of ongesteld ga worden.
Het is zo vreemd dat het ineens zo veranderd terwijl ik normaal een redelijk regelmatige cyclus heb van 28 a 31 dagen en ik dit nog nooit heb mee gemaakt.
De dokter wil ik niet gelijk bellen dus wilde ik het hier eens vragen.

Sorry voor het lange ingewikkelde verhaal en ik hoop op een reactie :)

Groetjes, DJM
Ten eerste, niet zo'n leuke vriend heb je.

Ten tweede, stel de vraag aan je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Kán / de kans bestaat / er is een mogelijkheid / dat je een hele vroege miskraam hebt gehad.

Wat heb jij een stomme vriend dat hij zijn zaad niet wil laten controleren.
Ik zou me even flink achter de oren krabben of het waarom dan niet en hoe dit jouw kinderwens wellicht in de weg staat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Lastig traject TO, ik heb er zelf ook mee te maken gehad. En nu heb ik 3 jongens! Maar de kern van het probleem zit er nu toch in de jouw partner zijn zaad niet wil/ durft te laten onderzoeken. Ga daarover eens met hem in gesprek. Waar ligt zijn aarzeling? Kun je hem daarin tegemoet komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de huisarts bellen als ik jou was
Alle reacties Link kopieren
zo'n man moet je geen kind van willen hoor
Alle reacties Link kopieren
’Nu is dit eigenlijk niet zo belangrijk maar dit wilde ik er bij vermelden allemaal.‘

Nou ja je bent sinds 2016 aan proberen zwanger te worden en de dokter in ziekenhuis adviseert dat sperma gecontroleerd wordt en je partner weigert dat gewoon. Dat pik je toch niet?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
DJN schreef:
11-11-2019 16:22
Hij heeft wel een sterke kinderwens

Nee hoor.
Trotter schreef:
11-11-2019 17:42
Nee hoor.
Inderdaad, in ieder geval niet met TO..
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat hij zijn zaad niet wil laten controleren..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou qua cyclus denk ik eventjes afwachten, ik zou verwachten dat je dokter dat ook zou voorstellen. Maar als je je erg ongerust maakt kun je altijd eventjes langsgaan, dat is ook prima.

Qua vriend, het is toch niet eerlijk dat jij je zo'n zorgen maakt, zelfs bang bent over soa's van lang geleden, en dat hij niet eens een deel van die stress weg wil nemen door zijn zaad even te laten controleren? Onderzoeken bij jou zijn beduidend vervelender, dus als hij dat er niet eens voor over heeft.. Waarom wil hij niet, kan hij dat uitleggen? Heeft hij al kinderen trouwens?
lilalinda schreef:
11-11-2019 16:38
zo'n man moet je geen kind van willen hoor

Dit dus. Wat een lul die vriend van je.
Alle reacties Link kopieren
Even de huisarts bellen voor je cyclus.

Kan vriend ook uitleggen waarom hij zijn zaad niet wil laten controleren? Vind dat toch wel heel bijzonder als hij zelf ook echt een kinderwens heeft.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
13-11-2019 06:04
Even de huisarts bellen voor je cyclus.

Kan vriend ook uitleggen waarom hij zijn zaad niet wil laten controleren? Vind dat toch wel heel bijzonder als hij zelf ook echt een kinderwens heeft.
Het is vooral zo flauw
Helemaal als je beseft dat dit het 'ergste is wat een man doen moet... rukken

TO krijgt ergere zaken voor de kiezen en dan moet ze nog bevallen ooit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 06:18
Het is vooral zo flauw
Helemaal als je beseft dat dit het 'ergste is wat een man doen moet... rukken
Ja daarom juist.
En het is toch ook heel logisch dat het zh dat eerst gecheckt wil hebben voordat ze andere opties gaan bespreken.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste dat in mij op komt: vriend heeft zich ooit laten steriliseren, maar is dat even vergeten te melden.

Maar misschien is dat gewoon slecht gedacht van mij. Als hij zo graag een kind wil, waarom wil hij dan zijn zaad niet laten onderzoeken? Heb je hem dat al eens gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Uggs, same here. Maar denk niet dat TO nog terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
13-11-2019 09:03
Het eerste dat in mij op komt: vriend heeft zich ooit laten steriliseren, maar is dat even vergeten te melden.

Maar misschien is dat gewoon slecht gedacht van mij. Als hij zo graag een kind wil, waarom wil hij dan zijn zaad niet laten onderzoeken? Heb je hem dat al eens gevraagd?
daar dacht ik ook aan
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik een melding zou krijgen van nieuwe reacties, ben ook nieuw met account maar ik begin het te snappen.

Telkens als ik het aangeef dat als hij het echt zo graag wil als hij zegt en dat ik graag wil dat het ziekenhuis mij checkt en daarvoor eerst zijn sperma nodig is zegt hij dat hij het binnenkort wel zal doen maar dat heeft hij nou zo vaak gezegd... en dan zeg ik ook wat jullie ook zeggen dat de onderzoeken die ze mij bij zouden doen een stuk erger is. Hij zegt dat hij het moeilijk vind maar waarom daar gaat hij niet op in.
Ik denk zelf luiheid.
Ik stelde toen voor om eerst dan nog even te beginnen met ovulatie testen. Toen vroeg of we dat om en om zouden kopen en daar ging hij mee akkoord maar tot nu toe doe ik het telkens. Zelfs als ik hem er aan herinner dat we dat om en om zouden doen.
Hij woont nog bij zijn moeder, heeft maandelijks genoeg te besteden maar halverwege de maand is alles al op bij hem.
Ik heb een eigen woning, financieel gewoon goed en ik kan sparen.
Dat is de reden dat ik voorstelde om het om de beurt te kopen, omdat hij zijn geld weggooit. Ik vind dat hij ook moeite mag doen!
En inderdaad, jullie hebben ook helemaal gelijk hoor, want eigenlijk heb ik ook niks aan hem. En jullie zullen mij vast gek vinden, maar ik wil gewoon graag een kindje en onderzoeken en ik ben bang dat dit dan mijn enige optie is aangezien ik niet van de 1 naar de andere relatie van plan ben te huppelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop heel erg dat dit topic niet echt is.

Hoe oud zijn jullie TO? Waarom komt hij niet bij jou inwonen? Waarom word je geen BAM moeder als doel vooral moeder worden is, ongeacht of je wat voelt voor de vader?
Alle reacties Link kopieren
DJN schreef:
13-11-2019 18:37
Hij woont nog bij zijn moeder

Ik begrijp die man opeens een stuk beter. Hij woont nog bij z'n moeder! Laat hem eerst eens volwassen worden en leren op eigen benen te staan. Ga daarna eens proberen of samenwonen goed gaat. En pas als dat allemaal probleemloos gaat zou ik me eens druk gaan maken over een kinderwens. Je loopt veel te hard van stapel.
Toch maar snel verder zoeken want dit wordt echt niets.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:26
Reden: medische diagnose
0.00% gewijzigd
Hoe oud zijn jullie?

Wel naar van dat heftige bloedverlies. Kan op zich zonder reden wat heftiger zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hij is 33 en ik ben 28
We hebben nu 5 jaar een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven