Vriend slaapt slecht
vrijdag 27 juli 2012 om 10:08
Mijn vriend slaapt al een tijd slecht. Hij valt niet in slaap of hij wordt 's nachts steeds wakker en kan dan niet meer slapen. Ik vind dit heel vervelend voor hem omdat hij erg moe is. En ook een klein beetje vervelend voor mezelf, omdat hij daardoor niet zo vrolijk is, maar dat is van minder groot belang. Mijn vriend slaapt beter als we gevreeën hebben voor het slapen gaan, maar daar heb ik niet elke avond zin in. En om dat nou toch elke avond te doen voor zijn nachtrust, dan gaat het plezier er een beetje af. Mijn vriend is al gestopt met koffie drinken en slaapt niet overdag. Toch gaat het slaapprobleem niet over. Ik heb voorgesteld om vannacht op de bank te slapen, omdat ik nogal beweeg en veel geluid maak als ik slaap, maar hij zegt dat het daar niet (meer) aan ligt. Hij zei dat ik vannacht zelfs niet op "zijn kant" van het bed heb gelegen. Goed van mij! Hij wil heel graag gewoon naast mij in bed slapen. Hij wil liever geen slaappillen slikken, omdat die verslavend kunnen zijn en er bovendien van gezegd wordt dat je ermee wel slaapt maar niet erg uitrust.
Maar mijn vraag is dus, hebben jullie tips, adviezen, ervaringen waar ik (of mijn vriend) misschien wat aan heb?
Maar mijn vraag is dus, hebben jullie tips, adviezen, ervaringen waar ik (of mijn vriend) misschien wat aan heb?
vrijdag 27 juli 2012 om 11:26
Nee wij hebben dus niet elke avond seks, omdat ik daar geen behoefte aan heb en me daar ook niet prettig bij zou voelen. Maar de avonden dat we dat wel hebben slaapt hij een stuk beter. Ik zou me dus bijna verplicht voelen om elke avond op hem te klimmen. Maar ik wil niet met hem vrijen uit verplichting, wel omdat we het leuk en gezellig hebben en omdat we er beiden zin in hebben. Ik ga dit dus niet als middel gebruiken, al klinkt dat misschien wat egoïstisch.
vrijdag 27 juli 2012 om 13:21
Zijn slaapproblemen zijn dus te verklaren. Hij heeft gewoon veel stress en zorgen. Het is verstandig voor hem om met iemand te gaan praten over de problemen waar hij tegen aanloopt. Te praten over de stress en spanning die hij voelt. Dit kan een (arbeids)psycholoog zijn of bijvoorbeeld een haptonoom. Je pakt dan de oorzaak aan ipv de gevolgen.
zaterdag 28 juli 2012 om 11:01
ik ken veel mensen die gebaad zijn met het dragen van bijv een magnetische armband.
mijn vriendin had al slaapproblemen vanaf haar jeugd (ze is nu 40), altijd slecht in slaap vallen en ook meerdere malen weer wakker.
nu draagt ze een armbandje en slaapt ze voor het eerst in haar leven als een blok.
mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje.
mijn vriendin had al slaapproblemen vanaf haar jeugd (ze is nu 40), altijd slecht in slaap vallen en ook meerdere malen weer wakker.
nu draagt ze een armbandje en slaapt ze voor het eerst in haar leven als een blok.
mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje.
zaterdag 28 juli 2012 om 11:06