Gezondheid alle pijlers

Vriend slaat - in zijn slaap

21-11-2012 08:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Zit hier brak achter de computer. Weer een vervelende nacht achter de rug.

Mijn vriend slaapt onrustig. Hij snurkt, trekt de deken van mij af (en rolt zichzelf er lekker in ) en slaat in zijn slaap.

Als ik merk dat hij begint in te slapen, vraag ik hem om te draaien zodat hij in ieder geval mij niet gaat slaan. Maar dan slaat hij tegen het bed, wat mij ook wakker maakt.

En dan zit ik nog met het gesnurk en het tekort aan deken.

Het gesnurk valt nog wel wat te proberen, en ben er ook aan het denken twee dekens te halen. Ik heb er ook al aan gedacht eerder dan hem te gaan slapen, want als ik eenmaal slaap hoor ik hem ook niet meer.

Wie heeft er misschien een betere tip voor ons? Vriend baalt uiteraard ook als een stekker en ik word er maar labieler op.

Bedankt alvast!

Het kan dat ik pas vanmiddag reageer i.v.m. werk.
Lekker op de bank gaan liggen, heb je in ieder geval nachtrust.
Hahahaha! Herkenbaar topic!

Mijn man 'slaat' mij ook!

In zijn slaap dan! Nog geen oplossing gevonden, dus ik lees mee. (Heb overigens ook overwogen 2 dekens op bed te leggen ivm het 'touw-trekken' )
Zijn handen vastbinden

Ik ben een keer onderuit gegaan met mn racefiets, geland op polsen, polsen helemaal beurs, alleen slaap ik met mijn polsen gebogen. Toen heb ik mijn polsen gespalkt en ben zo twee maanden gaan slapen en niks meer aan de hand
Niks mus met allebei een eigen dekbed, dan heb je dat probleem in ieder geval opgelost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Allebei eigen dekbed?

Dat hebben wij al jaren, ideaal.

Maar ik zou een goed bed, elders neerzetten.

Of hem naar de dokter sturen.
Of inderdaad zorgen dat je vriend een stuk later naar bed gaat.

Allemaal super ongezellig.
quote:slempie schreef op 21 november 2012 @ 08:02:

Lekker op de bank gaan liggen, heb je in ieder geval nachtrust.

Nou dan zou ik hem op de bank laten slapen zeg. Moet niet gekker worden.

Ja 2 dekbedden en als het kan zou ik een logeerkamer inrichten dat als het je zo onderuit haalt met slaaptekort, dat jij of hij in de logeerkamer kan slapen.

En heb je geen extra kamer, dan zon heerlijk groot en hoog zelfopblazend luchtbed, slaapt heerlijk en is in 1 min zelf opgeblazen. Of je laat hem erop slapen als je dat niet lekker vindt slapen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Met zo iemand naast me zou ik apart slapen voorstellen. Ik ben er een groot voorstander van. Ik ben degene die niet lief is als ze slaapt. Ik trap, grom, giegel, praat en draai in mijn slaap. Snurken zal ik ook vast nog wel doen. Vriend snukt ook af en toe.

Hij slaapt vaak op de bank. Of eigenlijk altijd. Ten eerste omdat hij door zijn hernia's beter slaapt op de bank. Dan heeft hij 's ochtends minder last van zijn rug. Ten tweede omdat we dan allebei veel beter slapen en dus uitgeruster zijn 's ochtends.

Mocht dat in jouw huis niet kunnen (apart slapen) dan toch echt elk een eigen dekbed nemen.
Mijn broer doet dit ook bij zijn vrouw. Hij rolt zich in een tweepersoonsdekbed, met zijn armen er in. Zo mept hij haar geen blauwe plekken meer. Mijn schoonzus heeft een keer een vreselijk blauw oog gehad.
quote:Zusenzoo schreef op 21 november 2012 @ 08:12:

Of inderdaad zorgen dat je vriend een stuk later naar bed gaat.

Allemaal super ongezellig.

Waarom is dat ongezellig? Het gaat er toch niet om dat je zo 'romantisch' naast elkaar ligt of omdat 'het zo hoort'?

Ik ga naar bed om te slapen en uit te rusten. Als dat niet kan door partner's gedrag dan was ik er rap klaar mee.
Apart slapen lijkt idd de beste oplossing. Maar daar moet je wel genoeg kamers voor hebben, of genoeg ruimte in de woonkamer . . . . . ....
Herkenbaar! Hier ook een dekenpikker en slaapmepper.

Voor het dekenpikken hebben we nu 2 2-persoonsdekbedden ingevoerd, slaapt direct een stuk rustiger.

En voor het slaapmeppen? Deze misschien:
quote:Ratteke schreef op 21 november 2012 @ 08:21:

[...]

Waarom is dat ongezellig? Het gaat er toch niet om dat je zo 'romantisch' naast elkaar ligt of omdat 'het zo hoort'?

Ik ga naar bed om te slapen en uit te rusten. Als dat niet kan door partner's gedrag dan was ik er rap klaar mee.

Nou samen naar bed gaan, nog even napraten en andere zaken en dan heerlijk gezellig bij elkaar in slaap vallen is er dan niet bij.

Bed is natuurlijk niet alleen om te slapen, natuurlijk kan het anders, maar toch niet gezellig.
Daarom slapen mijn ouders al jaren apart... ze hebben gewoon 2 1 persoons bedden op de kamer staan.. soms zet ze de bedden terug maar dat werkt echt niet.. Oja mijn moeder slaat in der slaap en vader snurkt verschrikkelijk dus daar doen ze het bijde :D
Apart slapen lijkt me echt vreselijk, ik slaap voor geen meter zonder vriend Dan ben ik zo rusteloos. Ik ga wel eens eerder naar bed omdat ik moe ben, dan lig ik te woelen. Als hij er bij komt, slaap ik binnen 3 seconden

Maar goed, on topic: twee eenpersoonsbedden klinkt nog niet zo gek. Die kun je tegen elkaar schuiven als je daar zin in hebt en losmaken als je even niet in elkaar gemept wilt worden En niemand pikt je deken meer in. En je kunt 's avonds nog wel even lekker kletsen en samen de dag doornemen.
Hallo?!
Wij hebben hier heerlijk twee aparte tweepersoons dekens. Geen gezeik. Tegen snurken kan hij een aantal dingen doen: afvallen, stoppen met roken, stoppen met drinken. Voor zover hij dat doet/nodig is natuurlijk. Als dat allemaal niet aan de orde is zou je een slaaponderzoek kunnen laten doen in het ziekenhuis.

Verder dwingen op zijn zij te slapen. Gewoon omduwen. In het begin moest ik hier met een shovel aan de slag, tegenwoordig is een simpel tikje tegen de schouder genoeg. Als je het echt neit trekt, gewoon ergens anders gaan slapen. Logeerkamer/bank. Nachtrust is belangrijk en het is ook belangrijk om tolerant te blijven naar je vriend want anders ga je je aan élk geluidje lopen ergeren. Dan slaap je sowieso niet.
Fleetwood, snurkt je vriend `normaal`, dwz geen apneu (langer dan 10 sec. niet ademen en dan plotseling een harde snurk)?

Als je zoiets vermoed zou ik je vriend eens naar de huisarts laten gaan.
Mijn vriend en ik hebben ook twee dekens. Fantástisch! Echt.
mijn man en ik hebben idd ook twee dekens vind het geweldig ik lig nooit bloot haha
Gewoon inbakeren
Zeg maar Spijker.
quote:Confiture schreef op 21 november 2012 @ 09:05:

Verder dwingen op zijn zij te slapen. Gewoon omduwen. In het begin moest ik hier met een shovel aan de slag, tegenwoordig is een simpel tikje tegen de schouder genoeg. .

Dit is echt waar, je kan je man "trainen". Ik hoef nu ook nog maar een klein duwtje en 'draai je even om' te mompelen en vriend draait zich op zn zij van me af.

Succes en gewoon proberen creatief te zijn want zoals je merkt ben je niet de enige met probleem!
Ik las laatst dat 23% van de getrouwde stellen apart slaapt,maar kon me er geen voorstelling van maken.

Maar in jouw geval zocht ik toch de logeerkamer op.

Dan kom jij in elk geval aan je nachtrust toe.

(mijn ex deed het trouwens ook,maar gelukkig alleen als hij gedronken had,helaas was dat op het laatst dagelijks,daarom is het ook mijn ex hahaha)
quote:ladytruckster schreef op 21 november 2012 @ 10:03:

(mijn ex deed het trouwens ook,maar gelukkig alleen als hij gedronken had,helaas was dat op het laatst dagelijks,daarom is het ook mijn ex hahaha)Treurige kwestie, maar ik moet lachen van je post.
He? Bijna iedereen stelt hier voor om apart te slapen?

Voor een tijdelijk oplossing is dat een prima plan, maar voor hun zou het betekenen dat ze voor altijd afgezonderd moeten slapen? Dat zou ik dus echt niet leuk vinden.

Ik zou me richten op het slaapprobleem van je vriend. Hebben jullie je daar al eens in verdiept? Waarom slaapt hij zo onrustig? Is dat altijd al, of sinds kort? heeft hij veel aan zijn hoofd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven