Gezondheid alle pijlers

Vrijdag Conisatie

09-10-2012 18:44 81 berichten
Hallo iedereen,

In september heb ik een uitstrijkje laten maken en

vorige week ben ik gebeld door de gynaecoloog omdat de cellen dusdanig onrustig zijn dat het weggehaald moet worden en een paar dagen later moest ik voor een afspraak langs komen.

Tijdens het gesprek ben ik mij kapot geschrokken, de cellen neigen naar kankercellen toe en moeten zo snel mogelijk worden verwijdert.

Nu moet ik aankomende vrijdag een conisatie ondergaan onder volledige narcose

Nog steeds een beetje ondersteboven van het nieuws ben ik vooral angstig en zie ik op tegen de operatie(nog nooit geopereerd).

Iemand nog wijze woorden voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Geen wijze woorden, maar wat verschrikkelijk heftig!! Sterkte
Wat een schrik!

Ik heb zelf een paar jaar geleden ook zo'n operatie gehad en ik moet zeggen dat het me ontzettend meegevallen is.

De operatie was snel achter de rug en de pijn achteraf viel echt 100% mee.

Ik werd goed voorgelicht, onder narcose gebracht via een infuus in mijn hand. Toen ik wakker werd moest ik nog een paar uur blijven in het ziekenhuis. De arts/gyn komt dan nog langs je bed om je te vertellen hoe de operatie is gegaan. Daarna mocht ik naar huis.

Zorg dat je maandverband in huis hebt (tampons mogen niet) en haal aleve feminax als pijnstiller.

Zorg dat je iemand hebt die je op kan halen uit het ziekenhuis.

Wat voor informatie heb je gekregen van de dokter? Pap? Cin3?

Heel veel sterkte, in ieder geval fijn dat je al zo snel geholpen kan worden!
quote:Weekend schreef op 09 oktober 2012 @ 18:49:

Geen wijze woorden, maar wat verschrikkelijk heftig!! Sterkte Bedankt voor je knuffel!
quote:goldmember schreef op 09 oktober 2012 @ 18:59:

Wat een schrik!

Ik heb zelf een paar jaar geleden ook zo'n operatie gehad en ik moet zeggen dat het me ontzettend meegevallen is.

De operatie was snel achter de rug en de pijn achteraf viel echt 100% mee.

Ik werd goed voorgelicht, onder narcose gebracht via een infuus in mijn hand. Toen ik wakker werd moest ik nog een paar uur blijven in het ziekenhuis. De arts/gyn komt dan nog langs je bed om je te vertellen hoe de operatie is gegaan. Daarna mocht ik naar huis.

Zorg dat je maandverband in huis hebt (tampons mogen niet) en haal aleve feminax als pijnstiller.

Zorg dat je iemand hebt die je op kan halen uit het ziekenhuis.

Wat voor informatie heb je gekregen van de dokter? Pap? Cin3?

Heel veel sterkte, in ieder geval fijn dat je al zo snel geholpen kan worden!

Bedankt voor het delen van je ervaring, heb ik zeker wat aan .

Pap3A, daarom snap ik er ook niks van en over Cin heb ik niets gehoord, nogal botte gynaecoloog .

Het is zeker fijn dat ik zo snel aan de beurt ben, ik ben gewoon blij dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd en de pijn heb laten onderzoeken.
Vreselijk zo'm botte arts!!

Google maar eens pap3a, het zal je geruststellen! Kanker heb je "pas" vanaf pap5, en dat staat echt een heel eind van pap3a af!

Je moet er wel wat aan laten doen, want als je dat niet doet kan pap3a uiteindelijk 5 worden maar dat hoeft niet.

Heel vaak zijn de meeste "slechte" cellen al weggehaald tijdens het nemen van wat weefsel tijdens het uitstrijkje.

Je bent er echt ruim op tijd bij! Ik heb na mijn operatie nog twee controles gehad en alles was goed.

Sterkte met je operatie
Een half jaar geleden heb ik ook een conisatie gehad, pap3b en cin3. Eerst is er een lisexcisie gedaan, maar dat was niet afdoende. De conisatie was bij mij met een ruggeprik, ik was nooit geopereerd en zag op tegen narcose. Niemand deed daar moeilijk over. Ik moest wel een nacht blijven omdat ik een erg laag hb heb door andere oorzaken. Dat viel niet mee, deed geen oog dicht en had last van de blaascatheter die ik ook had gekregen. Na de opertie ben ik snel hersteld, vrijwel geen pijn gehad. De uitslag twee weken later was goed en ik wordt nu extra gecontroleerd.

Vraag wel alles wat je wil weten aan de gynaecoloog, als je geen afdoende antwoorden krijgt zoek dan een andere, zou mijn advies zijn. Mijn arts neemt al mijn vragen serieus en houdt rekening met mijn wensen, dat is niet meer dan normaal en draagt ook bij aan je herstel.

Heel veel sterkte!
Hallo wat heftig zeg erg voor je! Hoop dat alles meevalt. Zou je misschien willen vertellen wat voor klachten je had als ik zo brutaal mag zijn?
Apart toch om te horen dat er zo verschillende wordt om gegaan met afwijkende pap scores...

Ik heb onlangs voor de 4e x de pap laten controleren omdat het steeds 3a of 3b is. Iedere keer moet ik weer een half jaar later terugkomen.

Terwijl conisatie bij 3a dus ook voorkomt...

Veel sterkte TO, hoop dat het meevalt. En inderdaad, pap 3a is nog lang geen kanker gelukkig! Sterker nog, zoals ik het heb begrepen is het bij pap5 (waar je nog ver vandaan zit), vaak nog niet eens kanker maar kán dat een voorstadium van zijn. Waarbij de kans groot is dat het zich wel ontwikkelt tot kanker als er niet wordt ingegrepen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Dieptriest: klachten kunnen zijn dat je bloed na het vrijen, of tussentijdse bloedingen, een zeurend gevoel in je onderbuik. Als je twijfelt altijd naar de dokter gaan!
quote:goldmember schreef op 09 oktober 2012 @ 19:44:

Google maar eens pap3a, het zal je geruststellen! Kanker heb je "pas" vanaf pap5, en dat staat echt een heel eind van pap3a af!

Je moet er wel wat aan laten doen, want als je dat niet doet kan pap3a uiteindelijk 5 worden maar dat hoeft niet.

Heel vaak zijn de meeste "slechte" cellen al weggehaald tijdens het nemen van wat weefsel tijdens het uitstrijkje.

Je bent er echt ruim op tijd bij! Ik heb na mijn operatie nog twee controles gehad en alles was goed.

Sterkte met je operatie

Ik snap de Pap indicatie wel en was er ook wat rustiger onder en dacht alleen vervelend, alleen afgelopen week heeft mijn gynaecoloog duidelijk gezegd dat de afwijkende cellen naar kankercellen neigen en er uit moeten en ik hier niet veel langer mee door had moeten lopen anders was het raak geweest.

Hier was ik dus heel erg van geschrokken had dit niet verwacht(ben 24).
*poef*
anoniem_130580 wijzigde dit bericht op 09-10-2012 21:36
Reden: Privacy
% gewijzigd
quote:Esmoreit schreef op 09 oktober 2012 @ 19:50:

Een half jaar geleden heb ik ook een conisatie gehad, pap3b en cin3. Eerst is er een lisexcisie gedaan, maar dat was niet afdoende. De conisatie was bij mij met een ruggeprik, ik was nooit geopereerd en zag op tegen narcose. Niemand deed daar moeilijk over. Ik moest wel een nacht blijven omdat ik een erg laag hb heb door andere oorzaken. Dat viel niet mee, deed geen oog dicht en had last van de blaascatheter die ik ook had gekregen. Na de opertie ben ik snel hersteld, vrijwel geen pijn gehad. De uitslag twee weken later was goed en ik wordt nu extra gecontroleerd.

Vraag wel alles wat je wil weten aan de gynaecoloog, als je geen afdoende antwoorden krijgt zoek dan een andere, zou mijn advies zijn. Mijn arts neemt al mijn vragen serieus en houdt rekening met mijn wensen, dat is niet meer dan normaal en draagt ook bij aan je herstel.

Heel veel sterkte!

Normaal gesproken doen ze het in mijn ziekenhuis niet met een ruggenprik maar het is mij wel gevraagd of ik dat zou willen(anstig voor narcose etc.)

Bendakt voor het delen van je ervaring, en ik zal idd met een vragenlijst in de weer gaan .
quote:goldmember schreef op 09 oktober 2012 @ 19:44:

Sterkte met je operatie

Pap zegt minder dan het onderzoek bij de gyneacoloog. Er worden bij een pap/ uitstrijkje (zeker bij de huisarts) maar van een klein stukje van je baarmoederhals oppervlakkige cellen weggeschraapt.

Uiteindelijk kan dan bij de gyneacoloog in de stoel blijken dat er een groter deel is aangetast (wat er ernstiger aan toe kan zijn dan net dat ene stukje van het uitstrijkje), en/of dat het onder dat oppervlakkige deel wat is weggeschraapt, erger is dan aan de oppervlakte.

Het komt regelmatig voor dat vrouwen een goed uitrstrijkje hebben, maar toch iets mankeren.

Andersom komt ook wel eens voor. Ben zelf zo'n geval: had pap 3a2, maar bij gyneacoloog was niks te zien, ook na een hapje wegnemen met weefselonderzoek niet. Al is het nu maar afwachten wat het nieuwe uitstrijkje zegt.

Maar, kortgezegd, een uitstrijkje hebben met pap 3a kan dus in het echhie bij de gyn best eigenlijk een 'pap 4' blijken te zijn.

De gyneacoloog kijkt n.a.v. een fout uitstrijkje (in Nederland bij pap 3a2 en hoger) of er idd foute gebieden te zien zijn. Dit doen ze d.m.v. aanstippen met azijnoplossing.

Zijn er verdachte gebieden, of zijn de gebieden niet goed te zien, dan halen ze daar een stukje van weg voor verder onderzoek (soms is dan meteen al alles weggehaald). Om ook te zien hoe diep/ hoe ernstig er foute cellen zitten. Hier komt dan een CIN uit: Cin I is het minst erg en CIN III het ergste. Volgens mij heb je ook nog kanker, dit is dan nog erger dan CIN III. En er kan natuurlijk ook gewoon niks uitkomen, dus nog minder erg dan CIN I (zoals in mijn geval).

Bij Cin I wordt er vaak geen actie ondernomen en mag je na een halfjaar terugkomen. Bij CIN II wordt er soms iets gedaan, soms niet. Na een halfjaar mag je terugkomen. CIN III en kanker wordt altijd behandeld (en na operatie ook na een halfjaar terugkomen).

Is het een klein gebied, dan meestal dmw een lisexcisie. Is het een groot gebied of zit het op een bepaalde plek, dan dmv een conisatie.

Twee weken na de operatie wordt je volgens mij weer gebeld om te melden of het gebied met schone snijranden is weggehaald.

Als dit het geval is, is de kans groot dat het nu weg is en niet meer terugkomt. Het kan echter ook WEL weer terugkomen. Dit is niet te voorspellen.

Je blijft echter onder controle staan bij de gyneacoloog, dus als er toch weer foute cellen ontstaan zijn ze over het algemeen optijd bij

Je krijgt een halfjaar na operatie weer een controle-uitstrijkje om te kijken of alles nu goed is.

Soms wordt hierbij ook meteen getest op het HPV-virus. Is dit HPV virus in de hoog risico variant aanwezig, dan is de kans aanwezig dat de foute cellen ooit terugkomen. Is dit virus niet aanwezig is die kans niet aanwezig, en weet je dus zeker dat zolang je het virus niet opnieuw opdoet bij seksueel contact, dat je het niet meer terugkrijgt

Als het uitstrijkje goed is, dan krijg je meestal na een jaar weer een uitstrijkje. Is deze ook goed dan geloof ik misschien nog een keer na een jaar, en is deze ook goed dan ga je weer gewoon mee in het standaard bevolkingsonderzoek van om de 5 jaar.

T kan zijn dat ik wat dingen fout heb, maar volgens mij is dit de gang van zaken
quote:_origami_ schreef op 09 oktober 2012 @ 20:16:

[...]

Uit privacy van Origami niet mee gekopieerd

Het heeft ontzettende veel gelijkenissen met waar ik nu door heen ga,

bedankt voor het neerzetten van je verhaal Origami en ik wens jou een schoon uitstrijkje toe, en weet ook wat ik ongeveer kan verwachten van de dag en idd nog even met de arts wat dingen bespreken.

Wel fijn dat je een arts met zoveel begrip had zeg!

quote:sharkythesharkdog schreef op 09 oktober 2012 @ 20:17:

[...]

Normaal gesproken doen ze het in mijn ziekenhuis niet met een ruggenprik maar het is mij wel gevraagd of ik dat zou willen(anstig voor narcose etc.)

Bendakt voor het delen van je ervaring, en ik zal idd met een vragenlijst in de weer gaan .

Vraag even wat je CIN uitslag was idd. (en zou ook even vragen of je dan eigenlijk gezien de CIN dan al hoger zou zitten dan een pap 3a2: is het echt al bijna kanker of zit je daar toch nog redelijk vanaf?).

Ook misschien even vragen hoe het zit met evt. zwanger worden (weet niet of je al kinderen hebt/ nog kinderen wilt).

Als je je na de operatie zorgen zou maken over of het terugkomt, kun je vragen of ze bij een volgend uitstrijkje willen testen op hr-HPV. Als dit virus niet (meer) aanwezig is, dan is de kans dat het terugkomt nihil (tenzij je het opnieuw oploopt bij seksueel contact natuurlijk).

Is het virus er nog wel, dan is de kans aanwezig dat het terugkomt (maar kan net zo goed niet terugkomen).

Omdat er bij een conisatie best een groot stukje wordt weggehaald is de kans dat het terugkomt al wel iets kleiner denk ik, want er zit gewoon simpelweg minder baarmoederhals om op terug te komen
quote:dieptriest schreef op 09 oktober 2012 @ 19:52:

Hallo wat heftig zeg erg voor je! Hoop dat alles meevalt. Zou je misschien willen vertellen wat voor klachten je had als ik zo brutaal mag zijn?

Dankje voor je berichtje,

het begon allemaal met mijn topic pijn bij orgasme.

Ik had dus pijn als ik een orgasme kreeg(met vriend of solo)

en had last van tussentijdse bloedingen (dacht dat het aan de pil lag, zelfde sterkte nieuwe fabrikant)

en had ook last van bloedverlies na de seks.
Jeetje Origami, wat ontzettend heftig!

Ik neem mijn woorden terug. Ik heb opgeschreven wat mij toendertijd door de artsen was verteld. Maar het kan dus ook anders helaas.

Veel sterkte voor beide! Ik zal voor jullie duimen!
quote:gwenni schreef op 09 oktober 2012 @ 20:18:

[...]

Pap zegt minder dan het onderzoek bij de gyneacoloog. Er worden bij een pap/ uitstrijkje (zeker bij de huisarts) maar van een klein stukje van je baarmoederhals oppervlakkige cellen weggeschraapt.

Uiteindelijk kan dan bij de gyneacoloog in de stoel blijken dat er een groter deel is aangetast (wat er ernstiger aan toe kan zijn dan net dat ene stukje van het uitstrijkje), en/of dat het onder dat oppervlakkige deel wat is weggeschraapt, erger is dan aan de oppervlakte.

Het komt regelmatig voor dat vrouwen een goed uitrstrijkje hebben, maar toch iets mankeren.

Andersom komt ook wel eens voor. Ben zelf zo'n geval: had pap 3a2, maar bij gyneacoloog was niks te zien, ook na een hapje wegnemen met weefselonderzoek niet. Al is het nu maar afwachten wat het nieuwe uitstrijkje zegt.

Maar, kortgezegd, een uitstrijkje hebben met pap 3a kan dus in het echhie bij de gyn best eigenlijk een 'pap 4' blijken te zijn.

De gyneacoloog kijkt n.a.v. een fout uitstrijkje (in Nederland bij pap 3a2 en hoger) of er idd foute gebieden te zien zijn. Dit doen ze d.m.v. aanstippen met azijnoplossing.

Zijn er verdachte gebieden, of zijn de gebieden niet goed te zien, dan halen ze daar een stukje van weg voor verder onderzoek (soms is dan meteen al alles weggehaald). Om ook te zien hoe diep/ hoe ernstig er foute cellen zitten. Hier komt dan een CIN uit: Cin I is het minst erg en CIN III het ergste. Volgens mij heb je ook nog kanker, dit is dan nog erger dan CIN III. En er kan natuurlijk ook gewoon niks uitkomen, dus nog minder erg dan CIN I (zoals in mijn geval).

Bij Cin I wordt er vaak geen actie ondernomen en mag je na een halfjaar terugkomen. Bij CIN II wordt er soms iets gedaan, soms niet. Na een halfjaar mag je terugkomen. CIN III en kanker wordt altijd behandeld (en na operatie ook na een halfjaar terugkomen).

Is het een klein gebied, dan meestal dmw een lisexcisie. Is het een groot gebied of zit het op een bepaalde plek, dan dmv een conisatie.

Twee weken na de operatie wordt je volgens mij weer gebeld om te melden of het gebied met schone snijranden is weggehaald.

Als dit het geval is, is de kans groot dat het nu weg is en niet meer terugkomt. Het kan echter ook WEL weer terugkomen. Dit is niet te voorspellen.

Je blijft echter onder controle staan bij de gyneacoloog, dus als er toch weer foute cellen ontstaan zijn ze over het algemeen optijd bij

Je krijgt een halfjaar na operatie weer een controle-uitstrijkje om te kijken of alles nu goed is.

Soms wordt hierbij ook meteen getest op het HPV-virus. Is dit HPV virus in de hoog risico variant aanwezig, dan is de kans aanwezig dat de foute cellen ooit terugkomen. Is dit virus niet aanwezig is die kans niet aanwezig, en weet je dus zeker dat zolang je het virus niet opnieuw opdoet bij seksueel contact, dat je het niet meer terugkrijgt

Als het uitstrijkje goed is, dan krijg je meestal na een jaar weer een uitstrijkje. Is deze ook goed dan geloof ik misschien nog een keer na een jaar, en is deze ook goed dan ga je weer gewoon mee in het standaard bevolkingsonderzoek van om de 5 jaar.

T kan zijn dat ik wat dingen fout heb, maar volgens mij is dit de gang van zaken

Super veel info moet het allemaal even bezinken.

dankje!
quote:Winterdip schreef op 09 oktober 2012 @ 19:59:

Apart toch om te horen dat er zo verschillende wordt om gegaan met afwijkende pap scores...

Ik heb onlangs voor de 4e x de pap laten controleren omdat het steeds 3a of 3b is. Iedere keer moet ik weer een half jaar later terugkomen.

Terwijl conisatie bij 3a dus ook voorkomt...

Veel sterkte TO, hoop dat het meevalt. En inderdaad, pap 3a is nog lang geen kanker gelukkig! Sterker nog, zoals ik het heb begrepen is het bij pap5 (waar je nog ver vandaan zit), vaak nog niet eens kanker maar kán dat een voorstadium van zijn. Waarbij de kans groot is dat het zich wel ontwikkelt tot kanker als er niet wordt ingegrepen.

pap 5 is, als het uitstrijkje KLOPT, wel kanker. Alleen is een uitstrijkje niet altijd even betrouwbaar, dus moet altijd bij de gyneacoloog blijken of het echt een 'pap 5' is (dmw kijken en weefselonderzoek).

Er zijn idd dus vrouwen die een pap 5 krijgen, maar toch geen kanker hebben. Net zoals er vrouwen zijn die een pap 3 krijgen, en wel kanker blijken te hebben, omdat het bij de gyneacoloog erger blijkt te zijn dan het uitstrijkje doet vermoeden.

Vergissen is bovendien ook menselijk en wordt zowel bij uitstrijkjes als zelfs bij weefselonderzoek gedaan. Vriendin van mij werd door een arts na weefselonderzoek van gezegd dat het kankercellen waren.....haar baarmoederhals zou verwijderd moeten worden. Toen ze eenmaal onder narcose op de operatietafel lag kwam de chirurg er geloof ik achter dat het dus nog helemaal geen kanker was.

En is het eenmaal kanker, dan zit er ook nog verschil in: het kan nog maar op 1 plek zitten, en niet al te diep, maar het kan ook al doorgegroeid zijn, dieper het weefsel in.

In geval 1 kan volgens mij regelmatig volstaan worden met het verwijderen van de kankerplek. In geval 2 moet er vaak meer verwijderd worden: de gehele baarmoeder moet er dan vaak ook mee uit.

De overlevingskans is bij bovenstaande gevallen volgens mij nog erg hoog.

Ook kan je in het allerslechtste geval uitzaaiingen hebben.
quote:gwenni schreef op 09 oktober 2012 @ 20:30:

[...]

Vraag even wat je CIN uitslag was idd. (en zou ook even vragen of je dan eigenlijk gezien de CIN dan al hoger zou zitten dan een pap 3a2: is het echt al bijna kanker of zit je daar toch nog redelijk vanaf?).

Ook misschien even vragen hoe het zit met evt. zwanger worden (weet niet of je al kinderen hebt/ nog kinderen wilt).

Als je je na de operatie zorgen zou maken over of het terugkomt, kun je vragen of ze bij een volgend uitstrijkje willen testen op hr-HPV. Als dit virus niet (meer) aanwezig is, dan is de kans dat het terugkomt nihil (tenzij je het opnieuw oploopt bij seksueel contact natuurlijk).

Is het virus er nog wel, dan is de kans aanwezig dat het terugkomt (maar kan net zo goed niet terugkomen).

Omdat er bij een conisatie best een groot stukje wordt weggehaald is de kans dat het terugkomt al wel iets kleiner denk ik, want er zit gewoon simpelweg minder baarmoederhals om op terug te komen

Ik zal het vragen als het uitkomt, misschien bij de behandeld arts die de operatie uitvoert (die zou het toch ook moeten weten?) aangezien de gynaecoloog beetje vaag was pfff.

Ik heb nog geen kinderen, maar wil deze wel graag alleen ben ik nog maar 24.

Nogmaals bedankt voor alle info!
quote:sharkythesharkdog schreef op 09 oktober 2012 @ 20:36:

[...]

Super veel info moet het allemaal even bezinken.

dankje!

In ieder geval heel goed van je dat je niet met je klachten bent doorgelopen en naar de huisarts bent gestapt.

En 'gelukkig' dat het uitstrijkje in ieder geval tot een pap 3a2 is geclassificeerd zodat je bij de gyn terecht kwam en ze daar zagen dat het toch wel ernstiger was.

Je wordt nu geholpen en de kans is groot dat het hierna helemaal goed blijft gaan :)! (je staat sowieso onder controle hierna, dus mocht het opnieuw fout gaan zijn ze er over het algemeen op tijd bij).

En onthou; je bent niet de enige! Als je alleen al de topics over dit onderwerp hier telt, en ik hoor er in mijn omgeving ineens ook zoooveel over.

Heel veel sterkte met de operatie en het herstel, en ik hoop dat ze alles netjes kunnen wegsnijden en het hierna gewoon goed blijft
Vriendin van mij werd door een arts na weefselonderzoek van gezegd dat het kankercellen waren.....haar baarmoederhals zou verwijderd moeten worden. Toen ze eenmaal onder narcose op de operatietafel lag kwam de chirurg er geloof ik achter dat het dus nog helemaal geen kanker was.

Sorry, maar hier geloof ik niets van. Ik wil niet zeggen dat ik er alle verstand van heb door mijn ervaringen, maar een baarmoederhals wordt volgens mij niet verwijderd (lijkt me vrij onzinnig ook) en een arts kan niet zien of er kanker is en zeker niet of het er niet is.

Ook jouw bedoeling snap ik, maar komt een beetje over als een cowboyverhaal.

Edit: En bedankt voor alle knuffels en succeswensen!
Hei, op je vorig topic had ik je al geantwoord, ik wou nog eventjes toevoegen dat ik denk dat die operatie een komende zwangerschap niet in de weg zal staan, dat zei mijn gyn. toch, maar ik denk wel dat er dan een ring moet worden gestoken om je baby op te houden , zodat het niet te vlug indaalt.

Hou je goed, hé!!! zal vrijdag aan je denken.
quote:_origami_ schreef op 09 oktober 2012 @ 20:46:

Vriendin van mij werd door een arts na weefselonderzoek van gezegd dat het kankercellen waren.....haar baarmoederhals zou verwijderd moeten worden. Toen ze eenmaal onder narcose op de operatietafel lag kwam de chirurg er geloof ik achter dat het dus nog helemaal geen kanker was.

Sorry, maar hier geloof ik niets van. Ik wil niet zeggen dat ik er alle verstand van heb door mijn ervaringen, maar een baarmoederhals wordt volgens mij niet verwijderd (lijkt me vrij onzinnig ook) en een arts kan niet zien of er kanker is en zeker niet of het er niet is.

Ook jouw bedoeling snap ik, maar komt een beetje over als een cowboyverhaal.

Edit: En bedankt voor alle knuffels en succeswensen!

Dit is zoals ze het mij verteld heeft.

Zij vertelde dat ze onder narcose ging -die narcose kreeg ze ook omdat verdoving bij haar eerder niet werkte- met het idee dat ze kanker had (geloof dat de baarmoederhals weggehaald moest worden, maar kan idd ook zijn dat ze een conisatie zou krijgen of er een deel weggehaald zou worden, dat is idd waarschijnlijker), en toen ze wakker werd er een arts aan haar bed stond met de mededeling dat de vorige arts (van ander ziekenhuis) het fout had gehad, hij had het weefsel nog eens bekeken o.i.d. en het waren helemaal nog geen kankercellen. Bovendien was er door het vorige ziekenhuis al zoveel van de baarmoederhals weggehaald dat er amper nog wat van weg te halen viel.

Heel slordig dus allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven