Wanneer 1e keer ongesteld na stoppen pil?
woensdag 30 januari 2013 om 09:31
Even een vraagje aan de pilstoppers hier. Ik ben eind december gestopt met de pil, na gebruik van 3 jaar (eerst cerazette, daarna yasmin). Toen direct onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien wacht ik op mijn menstruatie. Zit inmiddels al op dag 40 ofzo, terwijl ik vroeger de klok gelijk kon zetten op mijn cyclus.
Ik weet dat het soms lang op zich kan laten wachten na het stoppen met de pil, maar ben benieuwd hoe lang het bij anderen duurde voor hun menstruatie zich aandiende na het stoppen van de pil. Wat is jullie ervaring?
Ik weet dat het soms lang op zich kan laten wachten na het stoppen met de pil, maar ben benieuwd hoe lang het bij anderen duurde voor hun menstruatie zich aandiende na het stoppen van de pil. Wat is jullie ervaring?
woensdag 30 januari 2013 om 09:50
quote:newkitten schreef op 30 januari 2013 @ 09:43:
Wat is een ontrekkingsbloeding?
Toen ik stopte in het midden van een strip was ik direct ongesteld en toen daarna na 28 dagen. Zoals altijd. Mijn cyclus is altijd constant geweest. Hoe was jouw cyclus voordat je met de pil begon?
Ontrekkingsbloeding is de menstruatie die je van de pil krijgt. Heet zo omdat het eigenlijk geen echte menstruatie is.
Voordat ik aan de pil begon had ik een superstipte cyclus van 28 dagen. 10 jaar geleden heb ik ook wel eens een tijd de pil geslikt en ik herinner me niet dat het toen zo lang duurde.
Bedankt voor alle reacties! Grappig dat iedereen weet dat het lang kan duren, maar jullie wel allemaal direct weer een keurige cyclus hadden.
Wat is een ontrekkingsbloeding?
Toen ik stopte in het midden van een strip was ik direct ongesteld en toen daarna na 28 dagen. Zoals altijd. Mijn cyclus is altijd constant geweest. Hoe was jouw cyclus voordat je met de pil begon?
Ontrekkingsbloeding is de menstruatie die je van de pil krijgt. Heet zo omdat het eigenlijk geen echte menstruatie is.
Voordat ik aan de pil begon had ik een superstipte cyclus van 28 dagen. 10 jaar geleden heb ik ook wel eens een tijd de pil geslikt en ik herinner me niet dat het toen zo lang duurde.
Bedankt voor alle reacties! Grappig dat iedereen weet dat het lang kan duren, maar jullie wel allemaal direct weer een keurige cyclus hadden.
woensdag 30 januari 2013 om 10:22
bij mij duurde het een jaar en toen is het kunstmatig opgewekt. (met pilletjes waarvan ik de naam even kwijt ben, 10 dagen slikken en dan weer een ontrekkingsbloeding, daarna was mijn cyclus gewoon regelmatig). dit was wel heel lang en niet 'normaal' in die zin dat het niet wenselijk is. maar heel ongewoon was het ook niet volgens de gyn.
het is dus bij iedereen anders maar bij het grootste deel van de vrouwen is het in de eerste 3 maanden na stoppen. daarna kan het echter ook nog een tijdje duren voor je cyclus helemaal regelmatig is hoor. het is niet zo dat je nu een keer ongesteld wordt en daarna gelijk weer altijd een mooie 28 dagen rondmaakt.
het is dus bij iedereen anders maar bij het grootste deel van de vrouwen is het in de eerste 3 maanden na stoppen. daarna kan het echter ook nog een tijdje duren voor je cyclus helemaal regelmatig is hoor. het is niet zo dat je nu een keer ongesteld wordt en daarna gelijk weer altijd een mooie 28 dagen rondmaakt.
woensdag 30 januari 2013 om 10:47
woensdag 30 januari 2013 om 11:10
quote:ladytruckster schreef op 30 januari 2013 @ 10:47:
Hoe oud ben je?
Ik ben ook deze maand met de pil gestopt,ben 47,al 30 jaar aan de pil,(muv 2 zwangerschappen) en wacht al 42 dagen op een menstruatie.
Behalve erg gevoelig borsten nog geen enkel teken dat er iets aankomt.
Misschien ben ik wel in de overgang.............Succes met wachten Ladytruckster! Ik ben bijna 30, dus overgang is hier nog niet aan de orde hoop ik
Hoe oud ben je?
Ik ben ook deze maand met de pil gestopt,ben 47,al 30 jaar aan de pil,(muv 2 zwangerschappen) en wacht al 42 dagen op een menstruatie.
Behalve erg gevoelig borsten nog geen enkel teken dat er iets aankomt.
Misschien ben ik wel in de overgang.............Succes met wachten Ladytruckster! Ik ben bijna 30, dus overgang is hier nog niet aan de orde hoop ik

woensdag 30 januari 2013 om 12:05
Hoii,
Ik kreeg ook meteen een ontrekkingsbloeding. Maar daarna begon het wachten, 42 dagen. Voor dat ik aan de pil was had ik ook gewooneen normale cyclus maar na het stoppen dus niet meer. Gelukkig wel regelmatig maar wel erg lang, precies 42 dagen!
Gelukkig ben ik er nu weer even vanaf.... Zwanger!! Hihi
Succes met wachten!
Ik kreeg ook meteen een ontrekkingsbloeding. Maar daarna begon het wachten, 42 dagen. Voor dat ik aan de pil was had ik ook gewooneen normale cyclus maar na het stoppen dus niet meer. Gelukkig wel regelmatig maar wel erg lang, precies 42 dagen!
Gelukkig ben ik er nu weer even vanaf.... Zwanger!! Hihi
Succes met wachten!
woensdag 30 januari 2013 om 12:26
woensdag 30 januari 2013 om 12:32
Haha, nee... dat was ff schrikken inderdaad... We wilden graag een kindje, daarom gestopt, wellicht iets te enthousiast. Want enkele weken daarna dacht ik dat het toch verstandiger was om nog even te wachten tot we het qua financiën en woning wat beter op orde hadden. Daarbij kon ik er niet langer tegen, pilloos door het leven gaan, want had echt extreem veel last van de hormonen Achteraf gezien was dat misschien wel juist door de zwangerschap. Haha!
woensdag 30 januari 2013 om 19:54
quote:soundofsunshine schreef op 30 januari 2013 @ 11:10:
[...]
Succes met wachten Ladytruckster! Ik ben bijna 30, dus overgang is hier nog niet aan de orde hoop ik
Ik kan gelukkig niet zwanger zijn,want ik ben al anderhalf jaar non.....
En mijn oma kreeg nog een kind met haar 46,die dacht ook dat ze in de overgang was
[...]
Succes met wachten Ladytruckster! Ik ben bijna 30, dus overgang is hier nog niet aan de orde hoop ik
Ik kan gelukkig niet zwanger zijn,want ik ben al anderhalf jaar non.....
En mijn oma kreeg nog een kind met haar 46,die dacht ook dat ze in de overgang was