Gezondheid alle pijlers

Was dat drugs of gewoon teveel gezopen?

02-02-2013 09:16 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben vorige week uit gegaan. Bij het uitgaan had ik al 1,5 glas apelcider op, drie glaasjes wijn en 3 shotjes. Mijn avondeten waren twee hamburgesr bij de Mac (één euroknaller en een normale) en ik eet normaal echt veel meer.

Ik drink normaal nooit veel, maar had ff een rotweek achter de rug dus ik dacht ik ga even lekker op stap met vriendinnen. Ik was al behoorlijk aangeschoten, maar op een gegeven moment kreeg ik een shotje aangeboden en die heb ik aangepakt van twee jongens. Beetje stom achteraf. Maar goed, na dat shotje begon eigenlijk alles te draaien en ik kon me niet meer focussen op mijn vriendin (de rest was al naar huis). Maar ik ben naar buitengegaan en heb daar nog een half uur in de kou staan praten met een meisje die ik nog kende van vroeger, en dat was best gezellig. Wist best wat ik zei, maar ik voelde me gewoon ontzettend bezopen en ben du ook gevallen buiten (charmant i know).

Maar goed, het was toen nog ijskoud, en er lag nog sneeuw. Dus dat naar buiten gaan was misschien de reden dat ik toen we thuis waren (kwartiertje later na dat half uur buiten staan) ik een soort stuiptrekkingen begon te krijgen. Maar ik denk zelf dat het best van de kou zou zijn geweest.. Alles draaide wel heel erg nogsteeds en ik had ook wel zin om nog te dansen en dat soort dingen.

Maar ik had bijv. nog wel controle over mijn denken en wist dat ik niks doms moest doen nu. Dat was wel typisch eigenlijk.

Maar mijn vraag is dus, is het normaal dat je zo dronken bent of is het wrs iets in mn drankje geweest? Ik ben dus nog nooit in m'n leven écht bezopen geweest (wel aangeschoten, maar ik hou er nooit zo van normaal gesproken). Die jongens hebben me trouwens daarna niet benaderd ofzo, maar goed ikwas ook vrij snel nadat alles begon te draaien binnen naar buiten.

Klinkt dit bekend als drugs of alcohol voor iemand?
Koekje?
quote:leppelke87 schreef op 02 februari 2013 @ 09:57:

Misschien was ik wel gewoon beetje onderkoeld ervan?

Dat denk ik ook.

Ik heb dat in nuchtere toestand ook een keer gehad.

Had in de vrieskou 15 minuten buiten gestaan (rookpauze) zonder jas aan.

Heb het de rest van de middag koud gehad en stond als een gek te rillen.
Meid, laat gaan, teveel gezopen, kan een keer gebeuren. Volgende keer beter opletten.
Moeilijk te beoordelen, zo achteraf. het lijkt me wel een hele nare ervaring.
Alcohol en onderkoeld. Door de alcohol voel je de kou niet meer, maar je systeem wel en dan ga je heel erg rillen. Overigens vooral als je weer opwarmt en dan was je echt wel flink koud. Niet goed rn had fout af kunnen lopen!
Van ghb ga je out. Dan was je wellicht zomaar elders wakker geworden. Daar ga je niet van stuiptrekken.
Ik denk inderdaad ook dat GHB gecombineerd met zoveel alcohol ervoor zou hebben gezorgd dat je out zou zijn gegaan.
Thanks allemaal hier!

Ik denk indd dat jullie gelijk hebben dat je van die hoeveelheid + ghb out was gegaan. Waarschijnlijk teveel gezopen... Stom.

Voel me nu even heel dom, maar goed ik ben vast niet de enige die dat zo ver heeft laten komen ooit. Gelukkig met een sisser afgelopen (en gelukkig geen kwade dronk ondanks dat ik wat stress had gehad die week).
Koekje?
Als je er maar van leert.
Je moet echt beter voor jezelf gaan zorgen hoor. De hoeveelheid alcohol in combi met het weinige (en verkeerde) eten, het aannemen van een drankje dat je niet kent van een jongen die je niet kent en ook nog lange tijd in aangeschoten toestand in je enkele bloesje in de kou gaan staan... Je vraagt om gezondheidsproblemen op deze manier.
Ja, geen drankjes meer aannemen van onbekenden. Er kan ook iets anders dan ghb in zitten.
En ook als er niks in een drankje zit kunnen mensen je grenzen over gaan. Als je dan erg dronken bent kan het lastig zijn je te verweren.
Ja ik weet het, geen drank van onbekenden. Ik heb ook normaal altijd mijn hand op m'n drankje enzo. Mijn vader heeft me juist vroeger al de gevaren duizend keer verteld, waardoor ik in het dagelijks leven vaak juist beetje wantrouwig en bang ben wat dat betreft. Het is gewoon een stomme periode waar ik in zit vol stress en ik dacht even verlichten, maar dat liep dus verkeerd af.

Maar zal het ook echt niet meer zo ver laten komen. Zo raak ik alleen maar meer in de stress blijkt.
Koekje?
quote:leppelke87 schreef op 02 februari 2013 @ 11:22:

Ja ik weet het, geen drank van onbekenden. Ik heb ook normaal altijd mijn hand op m'n drankje enzo. Mijn vader heeft me juist vroeger al de gevaren duizend keer verteld, waardoor ik in het dagelijks leven vaak juist beetje wantrouwig en bang ben wat dat betreft. Het is gewoon een stomme periode waar ik in zit vol stress en ik dacht even verlichten, maar dat liep dus verkeerd af.

Maar zal het ook echt niet meer zo ver laten komen. Zo raak ik alleen maar meer in de stress blijkt.Je kan ook te dronken worden van je eigen gekochte alcohol hoor.
Ja ik wil gewoon niet meer zo dronken worden, maar óók geen drank aanemen van vreemden.

Dat bedoelde ik te zeggen.
Koekje?
Goed zo. En nu er een ontspannen zaterdag van maken!
Een bekende van me die is ooit in aanraking geweest met ghb. Die kon zich er de volgende dag niets meer van herinneren en is helemaal out gegaan die avond.

Het was eenmalig, je hebt de consequenties aanvaard. Move on!
Je had gewoon teveel gezopen. Niet zo achterdochtig de oorzaak bij een andere factor zoeken. Eigen schuld, dikke bult.
Het toch nog goed na kunnen denken doet mij wel denken aan drugs...met alcohol & ghb (is mijn ervaring dan) lukt mij dat minder, meer in een roes.

Met een pilletje kun je heel helder blijven denken en als er een noodsituatie is ben je er ineens uit en kun je gewoon doen wat er van je verwacht wordt. Alcohol & ghb daarentegen niet.

Hoe voelde jij je de dagen na dit voorval?
Klinkt dronken. Je vond het een vervelende ervaring, kan gebeuren, volgende keer toch een glaasje (of 3 glaasjes ) minder. Fijn dat je niets hebt overgehouden aan het buiten staan in de kou!

Dat je je de dag erna alles nog kon herinneren is ook niet raar hoor, een black out kan gebeuren als je dronken bent maar als je geen black out hebt betekent dat niet direct dat je niet dronken was natuurlijk.

Hier staan de effecten van alcohol heel duidelijk op een rij:

http://www.unity.nl/alcohol/#effecten

Je hebt je rotweek in ieder geval in dezelfde sfeer geëindigd, door oncharmant onderuit te gaan door een glaasje teveel. Dat je deze week in alle opzichten maar een fijnere week mag hebben
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven