Gezondheid alle pijlers

Wat doe jij als je 'niet wakker wordt' in je hoofd?

28-08-2025 11:11 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al jaren slaap ik niet erg goed tot in fases ronduit slecht, en vanwege de oorzaken die daaraan ten grondslag liggen, heb ik niet de illusie dat dit een oplosbaar probleem is - het zij zo en ik verzet me er ook niet echt tegen, de nacht komt zoals die komt. Ik ben gelukkig zelfstandige, ik zou het moeilijker vinden in een kantoorsetting te verbergen dat ik niet erg uitgerust (en daardoor ook vaak kwakkelig of ziek) ben. Vaak merk ik dat ik na een slechte nacht ook prima door kan en ik vind mijn werk heel fijn en boeiend, dat stimuleert ook. Toch zijn er ook momenten dat ik niet echt wakker word in mijn hoofd, zoals deze week (terwijl ik nota bene niet in mijn allerslechtste slaapfase zit). Mijn hoofd suist en ik voel me echt moe. Ik sport/beweeg, eet gezond, draai hele gewone dagen en doe geen dutjes ofzo, business as usual en vanavond weer een nieuwe ronde. Wat doen anderen in zo'n geval, wat helpt om je toch wat lekkerder te voelen/wat energie te krijgen? Waarschijnlijk is het wachten tot ook dit weer overwaait, maar ik hoop ergens toch dat er een 'oplossing' is.
quasi-onschuldig schreef:
28-08-2025 13:52

If all else fails.... sugarrr

Hahaha, ja, een beproefd recept... :-D
Ik was na de zomerperiode net weer heel netjes aan het eten, maar ik heb inderdaad een chocoladekoekje gesnaaid na de lunch. Soms moet het maar even!
Lila-Linda schreef:
28-08-2025 12:24
doe ik ook hoor
dat versuft je piekerdelen in je hersenen
Ja erg fijn.
Ik ben ook van de dutjes en powernaps. Soms zeggen mensen dat je dan 's nachts niet meer slaapt, maar ik heb het idee dat ik beter slaap als ik ergens tussen 16 en 19 uur een dutje heb gedaan. Of al is het maar heel even wegdommelen geweest. Wel een luxe die niet voor iedereen is weggelegd, dat realiseer ik me.
Een gekke vraag; douche je ‘s ochtends of s’ avonds? Al ik deuzig (zo noem ik dat) wakker word, dan wil een wisseldouche en dan eindigen met koud water nog weleens helpen.
Dropdrop schreef:
28-08-2025 13:02
Magnesium innemen voor het slapen gaan (ik heb super magnesium van vitaminstore).

Verder geen alcohol, geen cafeïne na de lunch en geen 'glucosepieken'.
TO je moet wel even googlen welke soort magnesium je dan beste kan nemen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven