Wat doe jij als je 'niet wakker wordt' in je hoofd?
donderdag 28 augustus 2025 om 11:11
Al jaren slaap ik niet erg goed tot in fases ronduit slecht, en vanwege de oorzaken die daaraan ten grondslag liggen, heb ik niet de illusie dat dit een oplosbaar probleem is - het zij zo en ik verzet me er ook niet echt tegen, de nacht komt zoals die komt. Ik ben gelukkig zelfstandige, ik zou het moeilijker vinden in een kantoorsetting te verbergen dat ik niet erg uitgerust (en daardoor ook vaak kwakkelig of ziek) ben. Vaak merk ik dat ik na een slechte nacht ook prima door kan en ik vind mijn werk heel fijn en boeiend, dat stimuleert ook. Toch zijn er ook momenten dat ik niet echt wakker word in mijn hoofd, zoals deze week (terwijl ik nota bene niet in mijn allerslechtste slaapfase zit). Mijn hoofd suist en ik voel me echt moe. Ik sport/beweeg, eet gezond, draai hele gewone dagen en doe geen dutjes ofzo, business as usual en vanavond weer een nieuwe ronde. Wat doen anderen in zo'n geval, wat helpt om je toch wat lekkerder te voelen/wat energie te krijgen? Waarschijnlijk is het wachten tot ook dit weer overwaait, maar ik hoop ergens toch dat er een 'oplossing' is.
donderdag 28 augustus 2025 om 13:57
Hahaha, ja, een beproefd recept...

Ik was na de zomerperiode net weer heel netjes aan het eten, maar ik heb inderdaad een chocoladekoekje gesnaaid na de lunch. Soms moet het maar even!
donderdag 28 augustus 2025 om 14:47
Ja erg fijn.
donderdag 28 augustus 2025 om 16:16
Ik ben ook van de dutjes en powernaps. Soms zeggen mensen dat je dan 's nachts niet meer slaapt, maar ik heb het idee dat ik beter slaap als ik ergens tussen 16 en 19 uur een dutje heb gedaan. Of al is het maar heel even wegdommelen geweest. Wel een luxe die niet voor iedereen is weggelegd, dat realiseer ik me.
maandag 1 september 2025 om 09:50

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in