Wat geeft jou energie?
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:05
Dit topic kan onder meerdere pijlers maar heb voor nu maar gezondheid gekozen, maar het heeft ook zeker raakvlakken met psyche en lijf en lijn.
Ik ben op dit moment een beetje energieloos,
Futloos en moe en ben benieuwd wat doen jullie om weer energie te krijgen? Waar haal je energie uit?
Ik bedoel dan dingen doe je doet, juist laat of bepaald gedrag dat je helpt.
Veel dingen als gezonde voeding, genoeg slaap en sporten liggen voor de hand maar ben wel heel benieuwd wat voor jullie werkt.
Dit topic is niet bedoeld als medische vraag, ik weet hoe het komt dat ik energietekort heb (medische aandoening waar aan wordt gewerkt) maar wil naast de zaken die ik van m’n arts heb meegekregen eens zien wat ik zelf nog kan doen om weer fitter en energieker te worden.
Ben heel benieuwd wat voor jou werkt!
Ik ben op dit moment een beetje energieloos,
Futloos en moe en ben benieuwd wat doen jullie om weer energie te krijgen? Waar haal je energie uit?
Ik bedoel dan dingen doe je doet, juist laat of bepaald gedrag dat je helpt.
Veel dingen als gezonde voeding, genoeg slaap en sporten liggen voor de hand maar ben wel heel benieuwd wat voor jullie werkt.
Dit topic is niet bedoeld als medische vraag, ik weet hoe het komt dat ik energietekort heb (medische aandoening waar aan wordt gewerkt) maar wil naast de zaken die ik van m’n arts heb meegekregen eens zien wat ik zelf nog kan doen om weer fitter en energieker te worden.
Ben heel benieuwd wat voor jou werkt!
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:22
Dit!Jeetjemina schreef: ↑06-08-2022 16:13In m'n vrije tijd een balans tussen dingen ondernemen (met anderen) en lekker thuis zijn (alleen/met partner)
De afwisseling tussen ‘gespannen’ en ontspannen. Werken (wat me ook een bepaald soort energie oplevert) en huishouden (wat me weinig energie geeft) daarnaast ontspanning door te lezen, bij te kletsen met een vriendin, lekker lang in bad, thuis zijn met mijn gezin enz.
Beterschap met je medische aandoening!
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:23
Wandelen. Wandelen. Wandelen.
Lachen met mijn kinderen.
Stevige vriendschappen, zowel om te sparren als om te lachen als om te borrelen als om... vul maar in.
En... één die ik zelf nóóit aan heb zien komen: ik heb elf meter aan balkonbakken met héél veel plantjes en àlles daar aan maakt me gelukkig. Het bedenken van de kleurcombinaties, het uitzoeken van de plantjes, het planten, bemesten en watergeven en het 's avonds genieten van de verkoeling en de schoonheid die ze brengen.
Súper ouwewijvengedoe maar onovertroffen.
Lachen met mijn kinderen.
Stevige vriendschappen, zowel om te sparren als om te lachen als om te borrelen als om... vul maar in.
En... één die ik zelf nóóit aan heb zien komen: ik heb elf meter aan balkonbakken met héél veel plantjes en àlles daar aan maakt me gelukkig. Het bedenken van de kleurcombinaties, het uitzoeken van de plantjes, het planten, bemesten en watergeven en het 's avonds genieten van de verkoeling en de schoonheid die ze brengen.
Súper ouwewijvengedoe maar onovertroffen.
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:34
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:35
Nee, dat is niet figuurlijk bedoeld, tenminste niet in mijn geval.
Ik werk met mensen (onderwijs gerelateerd) en als ik voor de mensen iets geregeld krijg waar zij wat aan hebben, dan geeft me dat energie! Ik krijg dan zin om andere projecten op te pakken maar ook privé heeft dat zijn weerslag.
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:43
Het genieten van de seizoenen en met name het vooruitblikken op de gezellige tijd die er weer aankomt. Op dit moment geniet ik alweer van het vooruitzicht op pompoenen, chai lattes, wandelen door een herfstbos en stoofvlees en risotto's. Ook ben ik op Pinterest alweer nieuwe Kerstplaatjes aan het opslaan; love it
. Maarrrr ik ga zo ook heerlijk borrelen op een zonnig terras, dat ook.
Verder; het plannen van tripjes. De Waddeneilanden, een stedentrip, desnoods de Intratuin; ik hou ervan.
Verder; het plannen van tripjes. De Waddeneilanden, een stedentrip, desnoods de Intratuin; ik hou ervan.
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:44
Ik krijg veel energie van m’n werk! Ik ben nu met een opdracht bezig en ik vind het bijna jammer dat het weekend is, en dat ik er niet mee verder kan. Zo leuk vind ik het.
Wat eten we vanavond?
zaterdag 6 augustus 2022 om 16:52
Heeerlijk dit! Ik kan hier ook echt blij van wordenTimetraveler schreef: ↑06-08-2022 16:43Het genieten van de seizoenen en met name het vooruitblikken op de gezellige tijd die er weer aankomt. Op dit moment geniet ik alweer van het vooruitzicht op pompoenen, chai lattes, wandelen door een herfstbos en stoofvlees en risotto's. Ook ben ik op Pinterest alweer nieuwe Kerstplaatjes aan het opslaan; love it. Maarrrr ik ga zo ook heerlijk borrelen op een zonnig terras, dat ook.
Ik krijg ook net als anderen energie van de afwisseling tussen enerzijds werk (acute psychiatrie, veel actie in de taxi) en anderzijds sport en ontspanning. Wel ben ik wat dat betreft introvert; ik laad op van alleen zijn en gezelschap zuigt me leeg.
Als ik een lange dag heb gehad of al moe ben werkt het voor mij dan ook echt goed om gewoon gordijnen dicht te doen, kleren uit, lekker in bed en een serietje of boek. Dan wil ik geen prikkels meer, maar echt in het donker liggen. Van sociale dingen word ik alleen maar vermoeider.
zaterdag 6 augustus 2022 om 17:11
Totaal gevoel van vrijheid hebben geeft mij energie. Dus niks hoeven en datgene kunnen doen waar ik op dat moment behoefte aan heb.
De ene keer is dat iets ondernemen, met of zonder anderen. De andere keer is het op de bank hangen en serie of film kijken.
En nieuwe prikkels. Een nieuw contact of nieuwe ervaring.
De ene keer is dat iets ondernemen, met of zonder anderen. De andere keer is het op de bank hangen en serie of film kijken.
En nieuwe prikkels. Een nieuw contact of nieuwe ervaring.
zaterdag 6 augustus 2022 om 17:13
Dit idd! Vorige week een loodzware wandel(nacht)tocht op de waddenzee achter de rug (incl compleet verzuurde benen
Verder heel belangrijk voor mezelf,voldoende alleen zijn.Dat laad me mss nog wel het meeste op.Ook geef ik mezelf 1 dag p.w een soort 'vrij af' (meestal zaterdag). Zit de rest van de week vrij vol,ook mentaal.En 1 dag p.w dan helemaal 'niets hoeven',is een enorme oplader voor mezelf.Denk ws hetzelfde gevoel als Koffieverkeerd omschrijft ( scheelt wel dat ik alleen woon,dat maakt het dan wel iets eenvoudiger
Vraag blijft,why is the rum gone?
zaterdag 6 augustus 2022 om 17:42
Heel herkenbaar idd.dat altijd 'aan staan' .Dat heeft in het verleden bij mij ook tot een zware burn-out geleidKoffieverkeerd schreef: ↑06-08-2022 17:30Zo te lezen komt dat wel overeen, ja.
Ik sta altijd "aan" en die boog kan niet 24/7 gespannen staan.
Vraag blijft,why is the rum gone?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in