Gezondheid alle pijlers

wat helpt echt goed tegen kriebelhoest?

19-01-2014 18:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gek word ik ervan. Ik heb de kriebelhoest en vooral op momenten dat het stil moet zijn. Of als ik moet gaan slapen. Wie heeft er een tip?
Dennensiroop, van het Kruidvat werkt als een tierelier.
Fluimucil zuigtabletten! Werkt perfect!
Codeïnetabletjes van de huisarts. Alle lapmiddeltjes al geprobeerd, dit is het enige wat echt helpt en waardoor ik weer slaap.
dank jullie wel zal het morgen ophalen. Ik kijk er nu al naar uit.
Ik hoest een keer aandachtig uit, of een paar keer, en daarna verplaats ik mijn aandacht.
Dan heb jij denk ik nooit echte kriebelhoest gehad Blommit. Tot kotsen toe hoesten door alleen maar te ademen los je niet op door je aandacht te verplaatsen.
Een drankje maken van twee eetlepels citroensap, heet water en wat suiker!

Ik heb regelmatig last van kriebelhoest aanvallen en dit id. het enige wat bij mij een aantal uur helpt!
Sowieso codeine slikken (als je ook pijn/verhoging hebt kun je paracetamol 500 met 20 codeine nemen)

En om de hoestprikkel tegen te gaan drink je best 'n rumgrog. Strohrum van 40% met water, honing en citroensap opwarmen. Zorg dat ie goed straf is.
Jawel, tuurlijk. Vroeger ook gerookt, bronchitis en astma gehad. Ik ben nog nooit aan de codeïne geweest; dat zal wel het beste helpen maar ik hoest gewoon (het is lastig ja) maar daarna wil je liever slapen dan hoesten en dat lukt heus wel.
Jullie schieten met een kanon op een mug.
Paracetamol met codeïne is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar EN.
Dat dacht ik ook Cateautje. Totdat ik door de kriebelhoest (niet eens heftige hoesybui) een tussenribspier verrekte en bijna geen adem meer kon halen. Sinds die tijd gebruik ik het altijd, want zo'n plek blijft gevoelig en kwetsbaar.

Waarom zou je zo willen hoesten als er een pilletje voor is met amper bijwerkingen? Kriebelhoest heeft geen functie, zoals ophoesten.
Droge lucht maakt het ook niet beter trouwens.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 januari 2014 @ 19:59:

Paracetamol met codeïne is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar EN.Klopt. Ik heb 't ooit 'n keer voorgeschreven gehad en sindsdien kan ik het onbeperkt online bij m'n huisarts bijbestellen. Ik zorg dus altijd dat ik 'n doosje op voorraad heb.
Ik bestel het altijd los, zonder de paracetamol. Die heb ik verder niet nodig
Codeine hlpt zeker, maar is een wat zwaar middel (vandaar alleen op recept te verkrijgen).

Bij de drogist vrij verkrijgbaar is dit:

Helpt ook goed, als je de tabletten regelmatig neemt. Zo heerlijk om van die kriebel af te zijn!
gamuza wijzigde dit bericht op 19-01-2014 20:22
Reden: beter plaatje
% gewijzigd
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
mensen super al die reacties. Ik heb hoestdrank in huis met codeïne erin dus dat zou ik kunnen proberen.
Hoest je ook veel slijm op? Want dan is het raadzaam om geen codeïne te gebruiken.

Verder kan je van codeïne suf worden en wordt het soms afgeraden om auto te rijden. In hoestdranken zit overigens weinig codeïne in vergelijking met tabletten.

Alcohol moet je er ook niet bij gebruiken, dit versterkt de werking van de codeïne.
Bij mij helpen Fishermans Friends wel aardig, dat wil zeggen zolang t in mijn mond zit (als t op is meteen weer hoesten), ik eet nu dus zakjes van die dingen voor mijn prikkel+slijmhoest.
Juist goed om gebruik te maken van de versterkende werking van codeine, alcohol en eventueel nog 'n inslapertje. Als je ontspannen bent en slaapt, hoest je niet/minder.
Ja heel goed, vooral alcohol gebruiken!

Ik zou het advies maar aannemen TO, heb jaren ervaring met codeïne. Niet als gebruiker, wel als professional.
En wat voor schokkends gebeurt er dan volgens de professional?
Gamuza: Daro retard hielp idd prima maar is helaas al enkele jaren uit de handel i.v.m. aangescherpte medicijnregels vanuit de politiek.

Codeïne werkt het beste, maar kan je alleen via de huisarts krijgen. En die zijn er helaas niet zo scheutig mee.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier was laatst ook al een topic over. Eerste keus is een siroop of tabletten met Noscapine.

Advies Farmacotherapeutisch kompas:

Wanneer men een hoestdempend middel wil toepassen, is noscapine de eerste keus; codeïne vormt een goede tweede keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven