wat helpt echt goed tegen kriebelhoest?

zondag 19 januari 2014 om 20:01
Dat dacht ik ook Cateautje. Totdat ik door de kriebelhoest (niet eens heftige hoesybui) een tussenribspier verrekte en bijna geen adem meer kon halen. Sinds die tijd gebruik ik het altijd, want zo'n plek blijft gevoelig en kwetsbaar.
Waarom zou je zo willen hoesten als er een pilletje voor is met amper bijwerkingen? Kriebelhoest heeft geen functie, zoals ophoesten.
Waarom zou je zo willen hoesten als er een pilletje voor is met amper bijwerkingen? Kriebelhoest heeft geen functie, zoals ophoesten.

zondag 19 januari 2014 om 20:07
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 januari 2014 @ 19:59:
Paracetamol met codeïne is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar EN.Klopt. Ik heb 't ooit 'n keer voorgeschreven gehad en sindsdien kan ik het onbeperkt online bij m'n huisarts bijbestellen. Ik zorg dus altijd dat ik 'n doosje op voorraad heb.
Paracetamol met codeïne is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar EN.Klopt. Ik heb 't ooit 'n keer voorgeschreven gehad en sindsdien kan ik het onbeperkt online bij m'n huisarts bijbestellen. Ik zorg dus altijd dat ik 'n doosje op voorraad heb.
zondag 19 januari 2014 om 20:15
Codeine hlpt zeker, maar is een wat zwaar middel (vandaar alleen op recept te verkrijgen).
Bij de drogist vrij verkrijgbaar is dit:
Helpt ook goed, als je de tabletten regelmatig neemt. Zo heerlijk om van die kriebel af te zijn!
Bij de drogist vrij verkrijgbaar is dit:
Helpt ook goed, als je de tabletten regelmatig neemt. Zo heerlijk om van die kriebel af te zijn!
gamuza wijzigde dit bericht op 19-01-2014 20:22
Reden: beter plaatje
Reden: beter plaatje
% gewijzigd
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

zondag 19 januari 2014 om 20:19
Hoest je ook veel slijm op? Want dan is het raadzaam om geen codeïne te gebruiken.
Verder kan je van codeïne suf worden en wordt het soms afgeraden om auto te rijden. In hoestdranken zit overigens weinig codeïne in vergelijking met tabletten.
Alcohol moet je er ook niet bij gebruiken, dit versterkt de werking van de codeïne.
Verder kan je van codeïne suf worden en wordt het soms afgeraden om auto te rijden. In hoestdranken zit overigens weinig codeïne in vergelijking met tabletten.
Alcohol moet je er ook niet bij gebruiken, dit versterkt de werking van de codeïne.

zondag 19 januari 2014 om 20:41
Gamuza: Daro retard hielp idd prima maar is helaas al enkele jaren uit de handel i.v.m. aangescherpte medicijnregels vanuit de politiek.
Codeïne werkt het beste, maar kan je alleen via de huisarts krijgen. En die zijn er helaas niet zo scheutig mee.....
Codeïne werkt het beste, maar kan je alleen via de huisarts krijgen. En die zijn er helaas niet zo scheutig mee.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 19 januari 2014 om 20:42