Gezondheid alle pijlers

Wat is doormeten?

04-04-2018 19:23 40 berichten
Mijn vriendins baby huilde veel, daarom is ze naar een natuurgeneesarts/alternatief geneesarts oid geweest en die heeft het kindje ''doorgemeten'' zei ze. Volgens die arts was er veel ''onrust in het buikgebied'' enz enz, na behandeling osteopaat gaat het beter.
Want er zat een ribje verkeerd en een nekwerveltje verkeerd, die zijn gekraakt geloof ik.

Weet iemand wat dat doormeten inhoud?? Ik snap er namelijk niets van. Vind het nogal zweverig klinken allemaal, maar dat komt ook omdat ik er geen verstand van heb, alternatieve geneeswijzen. Kan er niet echt iets over vinden op het web.
Als dat echt zou werken zou het in t ziekenhuis ook wel aanwezig zijn toch, zon doormeetgeval, lekker snel en gemakkelijk een diagnose stellen....?
Doormeten is bullshit. Laat je vriendin naar een reguliere arts gaan als ze zich zorgen maakt.
Doorgemeten?? Dit klinkt echt volkomen belachelijk. Dat doe je met een lampje bij de kassa van de Praxis.
Fauna69 schreef:
04-04-2018 19:29
Doorgemeten?? Dit klinkt echt volkomen belachelijk. Dat doe je met een lampje bij de kassa van de Praxis.

:rofl:
Je doet je nick geen eer aan...goed gekozen ook net als het onderwerp en het knakken van baby's door de osteopaat..

Veel plezier met dit topic. :-D
En een baby in model knakken? What the fuck... Ik heb geen baby, maar als ik er wel een had werd er niks aan geknakt. Als er met zijn beenderstructuur iets mis zou zijn, zou ik naar een orthopeed gaan. Ofwel een bottendokter.
Alle reacties Link kopieren
Dat doormeten is waarschijnlijk ‘Bioresonantie’
Je reinste kwakzalverij helaas.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Star² schreef:
04-04-2018 19:25
Doormeten is bullshit. Laat je vriendin naar een reguliere arts gaan als ze zich zorgen maakt.
Nou idd!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Echt nee O_o
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blijkbaar zijn er ouders die bij bijvoorbeeld reflux baby's denken dat het dubbel vouwen of drukken rond de borstkas een goed idee is. Door iemand die zich zonder kwalificaties osteopaat kan noemen.

Daar zou zo'n niet goed sluitend of nog niet volgroeit klepje ineens goed van gaan werken of wel volgroeit zijn. Of iets vaag als 'onrust in het buikgebied' zoals in de OP en dan lekker dingen ontzetten bij een baby.

Mensen met 2 hersencellen vinden daar wat van en TO weet dat heus wel en opent met een leuk gevonden naam een topic daarover. Kijken wat er gebeurt.
:-D
Zolang het kind er maar mee geholpen is, noemt die man het hoe ie het wil ...
Sja het gaat nu beter toch?
Ik ben er onder invloed van hormonen ook heen gegaan. Zou er met normaal verstand nooit heen gaan. Maar goed het hielp dus geen zier. Alleen deed het me zo goed dat die man verschrikkelijk aardig was en meer tijd nam dan alle artsen die zeggen "Ja mevrouw dat hoort erbij.."
Klinkt inderdaad als bullshit. Maar een osteopaat heeft echt wel een goede opleiding gehad hoor, dat ben je niet zomaar.
Dat meten vind ik niet eens erg....dat geduw en getrek aan een klein babylijfje. Dat is niet alleen kwakzalverij maar ook nog levensgevaarlijk. Ribben en nekwervels die verkeerd zitten wat een vreselijke onzin:
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/levens ... e-genezers
viva-amber wijzigde dit bericht op 04-04-2018 19:59
17.45% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
pamelacourson schreef:
04-04-2018 19:55
Klinkt inderdaad als bullshit. Maar een osteopaat heeft echt wel een goede opleiding gehad hoor, dat ben je niet zomaar.

Ehm. Nee. Hij kan een 'goede' opleiding hebben gehad. Wat van alles kan zijn.
Maar het hoeft niet. Het is geen beschermd beroep.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 04-04-2018 20:01
10.87% gewijzigd
Doormeten is ook wel beetje medische benaming voor bijv. bloedvat onderzoek. Dan zeggen we ook dat we de aders even doormeten.
Maar dit klinkt als iets kwakzalverigs. Maargoed, het heeft gewerkt he :-)
viva-amber schreef:
04-04-2018 19:57
Dat meten vind ik niet eens erg....dat geduw en getrek aan een klein babylijfje. Dat is niet alleen kwakzalverij maar ook nog levensgevaarlijk. Ribben en nekwervels die verkeerd zitten wat een vreselijke onzin:
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/levens ... e-genezers
Dit.

Nou TO. Gaat het al een beetje volgens plan?
pamelacourson schreef:
04-04-2018 19:55
Osteopaat is geen beschermde titel, iedereen mag zich osteopaat noemen. Er zijn wel osteopaten met een (redelijk) gedegen opleiding, bijvoorbeeld fysio- of manueeltherapeuten met een vervolgopleiding, maar dit weet je nooit zeker.
Ben ik de enige die bij doormeten denkt aan verbouwingen?
Ik vind het kraken van een kleine baby erg kwalijk. Snap niet dat er mensen zijn die dat laten gebeuren bij hun baby
saszee schreef:
04-04-2018 20:10
Ik vind het kraken van een kleine baby erg kwalijk. Snap niet dat er mensen zijn die dat laten gebeuren bij hun baby
Snap ik ook niet. Heb wel eens een baby in het ziekenhuis gezien die daarna veel meer klachten had, echt nekpijn. En dan moet het reguliere circuit het weer oplossen. Maakt me boos.
Dat knakken en kraken bij baby's dat mag toch niet meer?
Aangezien het een natuuriemand was (geen arts) is het een kwakzalversterm.
cosmopolitan2208 schreef:
04-04-2018 20:07
Ben ik de enige die bij doormeten denkt aan verbouwingen?
Ja. Bij verbouwingen heet het opmeten. Doormeten doe je met elektrische schakelingen, niet met muren en deuren.
Lucifermiauww schreef:
04-04-2018 20:00
Dit.

Nou TO. Gaat het al een beetje volgens plan?
Huh? Hahaha! Wat suggereer je nou?
Het echt een serieuze vraag hoor! Wat is doormeten? Wat doen ze concreet, hoe werkt het!? Mn vriendin wist t zelf ook niet maar was er helemaal lyrisch over. Ik wil me er graag een mening over vormen, niet zomaar roepen dat t kwalkzalverij is zonder dat ik uberhaubt weet wat t inhoud, concreet!
Daarom dit topic, maar heb nog geen antwoord op de vraag gehad, en kan er via google niks over vinden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven