Gezondheid alle pijlers

Wat is een goede Deo zonder chemische rommel?

21-05-2014 03:33 40 berichten
Hoi hoi!

Ik wil graag een deo die daadwerkelijk transpiratiegeur tegengaat maar zonder chemische stoffen zoals alcohol, aluminium maar ook aluin er in, hoewel dat laatste natuurlijk is maar m'n poriën verstopt. De kristallen in water deo werkt helaas niet bij mij.

Heeft iemand een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Tom's werkt heel goed, en is zonder chemische stoffen. Ik weet alleen niet of je deze in Nederland kunt kopen, want ik woon in het buitenland.
Zelf maken.van baking soda, maïzena en kokosolie.

Eventueel een paar druppeltjes ciroen (etherische olie) erbij.

Dan zijn transpiratiegeurtjes echt verleden tijd!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Medex,werkt bij mij prima.

Het is de bedoeling dat het maar afentoe gebruikt.

Ik gebruik het gewoon dagelijks. In het begin dacht ik dat het niet werkte,maar eerst moest denk ik de gewone deo uit mijn systeem.
Ik gebruik alleen baking soda

Werkt top!
Ik heb sinds kort deo van de Tuinen, iets met dokter huppeldepup. Werkt bij mij prima en zit geen chemische zooi in.
Ik gebruik altijd Do2, vind het zelf erg prettig. Hij is een klein sprayflesje met aluin er in, water bijvullen kun je zelf doen. Ik koop het altijd bij Kruidvat.

Oeps, laat maar, over het aluin deel heen gelezen.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Dr organic heette dat van de tuinen
Dat aluin is de grondstof voor aluminiumproductie en bevat dus veel aluminium, maar dan in de vorm van KAl(SO4)2.12H2O dus als je om een of andere reden bang bent voor aluminium, dan zou ik de aluin ook maar niet gebruiken. Overigens zijn alle stoffen 'chemisch', ook als ze op natuurlijke basis zijn. Zo opgeschreven ziet dat aluin er meteen ook heel 'eng' uit, vermoed ik.
quote:aikidoka schreef op 21 mei 2014 @ 08:38:

Zo opgeschreven ziet dat aluin er meteen ook heel 'eng' uit, vermoed ik.Wat een raar argument.
quote:aikidoka schreef op 21 mei 2014 @ 08:38:

KAl(SO4)2.12H2O

Zo opgeschreven ziet dat aluin er meteen ook heel 'eng' uit, vermoed ik.

Oeoeoeoeoeoe, gevaarlijk, het elementensysteem! En het feit dat iemand de elementaire naam van een stof gebruikt, in plaats van de chemische naam....
Raccoon dank je, de deo is te bestellen via internet maar hoewel je het niet zou verwachten zit er toch alcohol en aluminium in jammer genoeg.
quote:Dropje70 schreef op woensdag 21 mei 2014 06:05 Zelf maken.van baking soda, maïzena en kokosolie.

Dan zijn transpiratiegeurtjes echt verleden tijd! Wat tof! Ik ga het googelen, dank je
quote:fellowes schreef op woensdag 21 mei 2014 06:37 Medex,werkt bij mij prima.

Het is de bedoeling dat het maar afentoe gebruikt.

Ik gebruik het gewoon dagelijks. In het begin dacht ik dat het niet werkte,maar eerst moest denk ik de gewone deo uit mijn systeem. Wat bijzonder! 5-7 dagen geen transpiratiegeur! En inderdaad met hoofdbestanddeel calendula en zinc. Begrijpelijk duur (21,-) en ga het zeker in gedachtenhouden. Dank je!
quote:sam1979 schreef op woensdag 21 mei 2014 06:44 Ik gebruik alleen baking soda

Werkt top! Ja, ik las het al! Ik moest het wel even googelen of het veilig was aangezien ik het gebruik om schoon te maken en het heel zuur is. Maar ondanks de hoge PH waarde denk ik het ga uitproberen! Dank je!
quote:Starshine schreef op woensdag 21 mei 2014 08:34 Dr organic heette dat van de tuinenGeweldig! Vooral de Lavendel lijkt me wel wat. En de prijs is redelijk 8,-
quote:aikidoka schreef op woensdag 21 mei 2014 08:38 Dat aluin is de grondstof voor aluminiumproductie en bevat dus veel aluminium, maar dan in de vorm van KAl(SO4)2.12H2O dus als je om een of andere reden bang bent voor aluminium, dan zou ik de aluin ook maar niet gebruiken. Overigens zijn alle stoffen 'chemisch', ook als ze op natuurlijke basis zijn. Zo opgeschreven ziet dat aluin er meteen ook heel 'eng' uit, vermoed ik.

Dank je voor de uitleg!

Ik gebruik inderdaad geen aluin nu weet ik weer waarom
quote:madelief_81 schreef op 21 mei 2014 @ 10:06:

Ja, ik las het al! Ik moest het wel even googelen of het veilig was aangezien ik het gebruik om schoon te maken en het heel zuur is. Maar ondanks de hoge PH waarde denk ik het ga uitproberen! Dank je!

Het hangt er helemaal vanaf hoe en wat je zoekt op google. Over iedere stof kom je wel verhalen tegen op het internet, dat Jantje er zo op reageerde, of dat Marietje er uitslag van kreeg. Alles is gevaarlijk, in de juiste hoeveelheid. Zelfs kraanwater. Over aluminium circuleren er allerlei verhalen op het internet, over tumoren t.g.v. deo-gebruik. Een grote hoax, is nooit bewezen. Als je echt iets wilt weten, zoek dan in Medline naar wetenschappelijke artikelen over bijv. toxiciteit.

O, en soda heeft een hoge pH en is daarmee basisch, niet zuur.
Ok, mijn ironie komt kenneljk niet over. Ik ben chemicus en ik vind het dus niet eng. Het stoort me echter wel dat mensen aluminium eng vinden, maar aluin ok, omdat het 'natuurlijk' is. Terwijl dat ook aluminium bevat. En dat gesynthetiseerd door de chemische industrie als 'rommel' wordt gezieb en natuurlijk als goed en gezond, terwijl in die natuurlijke stoffen mogelijk dezelfde bestanddelen zitten, je er ook erg allergisch voor kunt zijn en de natuur ook de meest sterke giffen produceert. Erg onligisch vind ik dat.
quote:Dropje70 schreef op 21 mei 2014 @ 06:05:

Zelf maken.van baking soda, maïzena en kokosolie.

Dan zijn transpiratiegeurtjes echt verleden tijd!

Hier ook goede ervaringen met deze zelfgemaakte deo.

Filmpje over het maken ervan.
quote:aikidoka schreef op 21 mei 2014 @ 12:07:

Ok, mijn ironie komt kenneljk niet over. Ik ben chemicus en ik vind het dus niet eng. Het stoort me echter wel dat mensen aluminium eng vinden, maar aluin ok, omdat het 'natuurlijk' is. Terwijl dat ook aluminium bevat. En dat gesynthetiseerd door de chemische industrie als 'rommel' wordt gezieb en natuurlijk als goed en gezond, terwijl in die natuurlijke stoffen mogelijk dezelfde bestanddelen zitten, je er ook erg allergisch voor kunt zijn en de natuur ook de meest sterke giffen produceert. Erg onligisch vind ik dat.

+1!

(En de ironie kwam inderdaad totaal niet aan....)
Ik gebruik ook baking soda! Ik stink nooit meer
Aluminium is chemische zooi, maar zink niet? Ok...

Ik snap inderdaad ook de weerstand tegen zogenaamde chemische stoffen niet. Heel veel van die stoffen komen ook gewoon in een plant voor, en dan zijn ze ineens niet eng meer? Hetzelfde geldt voor mensen die E nummer vrij beweren te eten. Dan eet je dus niks meer. Want E nummer zijn gewoon stoffen waarvan de toxiciteit etc bepaald is, en kunnen net zo goed natuurlijk zijn als kunstmatig. Laatst een heel mooi stuk van een scheikunde leraar die de ingrediënten van een geheel natuurlijk gegroeide blauwe bes en een banaan heeft opgeschreven. Ik denk dat de meeste van de E nummer politie-leden nooit meer fruit durven te eten.
Haha ja e-nummers....dat is gewoon een opsomming van in de EU toegestane toevoegingen. Simpel en puur natuur citroenzuur heet bv E330.
Het lijkt heel duur , maar je doet echt maanden met een potje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven