Wat te doen met me dochter van 12 ?
zaterdag 22 januari 2011 om 12:42
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar , mijn dochter van 12 heeft precies nu een week lang koorts zo tussen de 38 en 40 in. Afgelopen dinsdag dacht de huisarts aan een blindendarm ontsteking en stuurde ons door , daar is niets uit gekomen. Gister urine ingeleverd en dat was wat troebel en er zat wat bloed bij maar geen overduidelijke blaasontsteking. Nu drinkt ze niet al te best en heeft ze wat lasst van niergruis dus dat haar urine troebel is vind ik niet zo heel vreemd. Ze is niet door de huisarts gezien die had het ontzettend druk. Er is toch een antibiotica gericht op een blaasontsteking ingezet terwijl dit dus niet geheel zeker was dat het een blaasontsteking is. Ze heeft nu al 4 dagen niet gegeten zo nu en dan een hapje maar alles bij elkaar in 4 dagen 1 snee brood , ze is vreselijk misselijk en de antibiotica moet met eten in genomen worden.
Nu weer verhoogde temp en echt niet lekker je ziet het duidelijk aan haar. Wat zouden jullie doen , de antibiotica geven zonder voedsel en tot maandag aan kijken of de dienstdoende arts bellen ?. Inmiddels trouwens ook domperidom tegen het misselijk zijn gegeven maar dat helpt niets.
Nu weer verhoogde temp en echt niet lekker je ziet het duidelijk aan haar. Wat zouden jullie doen , de antibiotica geven zonder voedsel en tot maandag aan kijken of de dienstdoende arts bellen ?. Inmiddels trouwens ook domperidom tegen het misselijk zijn gegeven maar dat helpt niets.
zondag 23 januari 2011 om 11:04
Nou afgelopen nacht is het aardig gegaan , wat slokjes drinken en de ors minimaal is er in gebleven. Nog wat verhoging en aardig chagie . Weet iemand hoe lang een kind eigenlijk zonder voedsel kan ?. Ze is de afgelopen week 4 kilo afgevallen en alles wat ze meer dan wat vocht naar binnen werkt komt er meteen weer uit...
zondag 23 januari 2011 om 12:40
Vertrouw op je eigen gevoel en hou je kind goed in de gaten. Jij kent haar het allerbeste en weet hoe ze reageerd als ze ziek is.
Mijn zoon van 13 is vorig jaar erg ziek geweest. Na 3 dagen alleen maar overgeven 4 kilo afgevallen. De eerste avond naar de HAP, de tweede dag naar de huisarts en de derde dag telefonisch contact met de huisarts. Zat het mij vanaf de eerste avond al niet goed. Terwijl de HAP me de eerste avond met mijn kind terug stuurde met buikgriep. Dit was mijn kind niet het klopte niet. Overgegeven kan, maar voor mijn gevoel niet 3 dagen constant teiltjes vol.Ik zag hem met de dag zieker worden. Ik moest maar door gaan met paracetamol toen ik op de 3e dag 's avonds de HAP belde en kreeg te horen gewoon lekker laten slapen, weer met de paracetamol. Die avond gilde mijn kind het uit van de pijn. We hebben hem snachts naar het ziekenhuis gebracht. De hele avond is hij onderzocht. Ze konden niets vinden. De volgende dag kreeg hij een kijkoperatie.Hij bleek een geperforeerde blindedarm te hebben. En was heel erg ziek.
Ik wil je absoluut niet bang maken, maar mijn moeder gevoel zei dat er iets niet klopte. Je voelt het, je ziet het. Dus als jij het niet vertrouwd met die kilo's BELLEN .
Ik was er net op tijd bij.
Heel veel sterkte
Mijn zoon van 13 is vorig jaar erg ziek geweest. Na 3 dagen alleen maar overgeven 4 kilo afgevallen. De eerste avond naar de HAP, de tweede dag naar de huisarts en de derde dag telefonisch contact met de huisarts. Zat het mij vanaf de eerste avond al niet goed. Terwijl de HAP me de eerste avond met mijn kind terug stuurde met buikgriep. Dit was mijn kind niet het klopte niet. Overgegeven kan, maar voor mijn gevoel niet 3 dagen constant teiltjes vol.Ik zag hem met de dag zieker worden. Ik moest maar door gaan met paracetamol toen ik op de 3e dag 's avonds de HAP belde en kreeg te horen gewoon lekker laten slapen, weer met de paracetamol. Die avond gilde mijn kind het uit van de pijn. We hebben hem snachts naar het ziekenhuis gebracht. De hele avond is hij onderzocht. Ze konden niets vinden. De volgende dag kreeg hij een kijkoperatie.Hij bleek een geperforeerde blindedarm te hebben. En was heel erg ziek.
Ik wil je absoluut niet bang maken, maar mijn moeder gevoel zei dat er iets niet klopte. Je voelt het, je ziet het. Dus als jij het niet vertrouwd met die kilo's BELLEN .
Ik was er net op tijd bij.
Heel veel sterkte