Wat te doen met me dochter van 12 ?
zaterdag 22 januari 2011 om 12:42
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar , mijn dochter van 12 heeft precies nu een week lang koorts zo tussen de 38 en 40 in. Afgelopen dinsdag dacht de huisarts aan een blindendarm ontsteking en stuurde ons door , daar is niets uit gekomen. Gister urine ingeleverd en dat was wat troebel en er zat wat bloed bij maar geen overduidelijke blaasontsteking. Nu drinkt ze niet al te best en heeft ze wat lasst van niergruis dus dat haar urine troebel is vind ik niet zo heel vreemd. Ze is niet door de huisarts gezien die had het ontzettend druk. Er is toch een antibiotica gericht op een blaasontsteking ingezet terwijl dit dus niet geheel zeker was dat het een blaasontsteking is. Ze heeft nu al 4 dagen niet gegeten zo nu en dan een hapje maar alles bij elkaar in 4 dagen 1 snee brood , ze is vreselijk misselijk en de antibiotica moet met eten in genomen worden.
Nu weer verhoogde temp en echt niet lekker je ziet het duidelijk aan haar. Wat zouden jullie doen , de antibiotica geven zonder voedsel en tot maandag aan kijken of de dienstdoende arts bellen ?. Inmiddels trouwens ook domperidom tegen het misselijk zijn gegeven maar dat helpt niets.
Nu weer verhoogde temp en echt niet lekker je ziet het duidelijk aan haar. Wat zouden jullie doen , de antibiotica geven zonder voedsel en tot maandag aan kijken of de dienstdoende arts bellen ?. Inmiddels trouwens ook domperidom tegen het misselijk zijn gegeven maar dat helpt niets.

zaterdag 22 januari 2011 om 12:51
Moest zelf einde van de middag bellen om te vragen wat de uitslag was. Toen ik vroeg of de huisarts nog ging bellen zei de ass : "het is er denk ik bij ingeschoten hij heeft het zo vreselijk druk". En later ja hij wil voor de zekerheid antibiotica in zetten....stel dat het geen blaasontsteking is , krijgt ze niet alleen voor niets antibiotica maar misschien ook nog voor het verkeerde. Want ze heeft geen algemeen antibiotica gekregen maar uitsluitend voor een blaasontsteking een week lang 4x per dag .
zaterdag 22 januari 2011 om 12:56
zaterdag 22 januari 2011 om 12:58
zaterdag 22 januari 2011 om 13:01
Dus hij heeft antibiotica voorgeschreven terwijl hij haar niet eens heeft gezien?
Ik zou de huisartsenpost bellen. Stel dat ze een virus heeft, dan helpt een antibioticakuurtje helemaal niet en dan voelt ze zich alleen maar extra beroerd voor niks.
Ik zou de huisartsenpost bellen. Stel dat ze een virus heeft, dan helpt een antibioticakuurtje helemaal niet en dan voelt ze zich alleen maar extra beroerd voor niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zaterdag 22 januari 2011 om 13:07
Ze is dindsdag door gestuurd toen heeft de huisarts haar wel gezien. Maar gister had ik zoiets van ik zit net voor het weekend en nog steeds heeft ze koorts (gisterochtend 39.5) dus wil even overleg of ik zo het weekend in kan met haar. Toen zei de ass nou breng maar urine , dat heb ik vroeg in de ochtend gedaan en einde van de middag kwam daar dus uit dat het niet overduidelijk een blaasontsteking was maar urine was ook niet geheel schoon. Nee ze drinkt niet goed ze is echt vreselijk misselijk ondanks de zetpillen tegen de misselijkheid , ze plast nog wel wat steeds maar dat is erg donker. Voor de rest is ze wel goed bij maar hangt alleen maar op de bank , niets voor mijn meisje die echt door het leven gaat als een stuiterbal.
zaterdag 22 januari 2011 om 13:11
zaterdag 22 januari 2011 om 13:29
zaterdag 22 januari 2011 om 13:39
Nou Iwannalive als je bij de huisarts niet gehoord word en eigenlijk het gevoel krijgt dat je niet zo moet zeuren dan ga je aan jezelf twijfelen. Daarbij haar vader (we zijn gescheiden) had ook zoiets van ja maar als het een virus is dan kan het wel weken gaan duren . Als me dochter iets vertoonde van uitdroging , niet meer aanspreekbaar , apatisch o.i.d dan was ik al lang in het ziekenhuis geweest. Ze ligt nu te slapen dus dacht ga even online om raad te vragen ....... maar hou haar echt wel elke seconde in de gaten hoor !.
Ik ga de huisartsenpost bellen om het voor te leggen ..
Ik ga de huisartsenpost bellen om het voor te leggen ..

zaterdag 22 januari 2011 om 19:09
Nou we zijn inmiddels bij de huisartsenpost geweest , ze heeft haar helemaal na gekeken en ze heeft een angina . Uitdroging hoede we niet zo bang voor te zijn want ze is al 12 en beetje bij beetje krijgt ze haar vocht binnen en gelukkig spuugt ze niet en heeft ze ook geen diarree. Ze hebben haar nu andere antibiotica gegeven die voor zowel de eventuele blaasontsteking als voor de overduidelijke angina helpt. Ze mag niet zieker worden en maandag moet het een stuk beter gaan anders weer aan de bel trekken....
Inmiddels dochter 2 met 39 koorts ..
Inmiddels dochter 2 met 39 koorts ..
zaterdag 22 januari 2011 om 20:10