Gezondheid alle pijlers

Wat te doen tegen misselijkheid?

04-10-2014 17:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens in de zoveel tijd heb ik periodes waarbij ik veel misselijk ben.

Dit komt waarschijnlijk van mijn chronische darmproblemen (Diagnose ligt ergens tussen Crohn en Eosinofiele gastro-enteritis en is nog in onderzoek).

Ik sta dus wel onder behandeling van o.a. een MDL-arts en een advies over ga naar een arts heb ik niet zoveel aan. Ik was donderdag nog bij haar.

Ik slik tegen de misselijkheid regelmatig domperidon of een andere pil waarvan ik de naam even niet meer weet.

Nu heb ik ook weer zo'n periode waarbij ik in vlagen erg misselijk ben en slecht kan eten.

Vanmorgen ging het even goed maar nu is het weer terug.

Ik probeer wel te blijven eten maar soms is dat wel erg lastig.

Nu vroeg ik mij af of mensen hier nog tips hebben tegen de misselijkheid.

Misschien juist de simpele huis, tuin en keuken middeltjes.

Zodat ik in elk geval beetje beter kan blijven eten, waardoor de misselijkheid misschien ook wel weer beter gaat. Het is toch een soort vicieuze cirkel waar je dan inkomt.

Ik heb geen last van braken, al heb ik soms wel die neiging maar het is dan weg te slikken/zuchten.

Bedankt voor de tips!
Pepermuntthee zou je kunnen proberen (kan ook niet zo veel kwaad)

Gember raden ze vaak aan bij zwangere vrouwen, misschien heb je daar ook nog iets aan.

En probeer je bloedsuiker niet te veel te laten dalen. Ik merk zelf ook als ik weinig eetlust heb, dat hoe harder mijn bloedsuikerspiegel daalt (hoe langer ik dus niets eet) hoe minder ik naar binnen krijg.

O, en geen cafeïne, dat remt je eetlust!
quote:blueeyes*3 schreef op 04 oktober 2014 @ 17:56:

Pepermuntthee zou je kunnen proberen (kan ook niet zo veel kwaad)

Gember raden ze vaak aan bij zwangere vrouwen, misschien heb je daar ook nog iets aan.

En probeer je bloedsuiker niet te veel te laten dalen. Ik merk zelf ook als ik weinig eetlust heb, dat hoe harder mijn bloedsuikerspiegel daalt (hoe langer ik dus niets eet) hoe minder ik naar binnen krijg.

O, en geen cafeïne, dat remt je eetlust!

Dankjewel.

Thee van verse munt of gewoon zakjes pepermunt thee smaak?

Ja dat idee van hoe langer ik niet eet, hoe moeilijker het wordt heb ik ook. Probeer er dus wel een ritme in te houden maar is wel erg lastig.
Verse sinaasappels helpen bij wel, bij de frisheid van de geur voel ik me al iets beter. Verder water drinken en rennie
Bij mij werkt een kauwgumpje of Fisherman's Friend (salmiak smaak) altijd erg goed!
Misschien helpt het als je ginger als drinkt. Zonnatura heeft nu ook gemberthee.
geen koffie.zelf heb ik ook weleens zo een misselijkheids aanval en ben erachter dat ik er sneller last van heb als ik laat op de avond ervoor nog gegeten heb.

(ik heb overgens geen darmziekte dus weet niet of dit opgaat voor jou)

ook weet ik dat veel veel patienten die aan een chemo zitten vaak tegen misselijkheid en eventuele eetproblemen cannabis word voorgeschreven,nu zal hier wel voor veel mensen een slecht plaatje aan vast hangen maar cannabis is ook op andere manier te nuttigen als alleen maar roken. zoals bijv. een olie ervan.

suc6 ermee
what breaks you, makes you stronger.
Echt het enige wat helpt bij mij is een combi omeprazol en domperidon. Ik zou toch even overleggen met je mdl.
@Bootje op de golven: Die combi slik ik dus al. MDL heeft verder ook geen tips dus totdat ik goede medicatie krijg is het even behelpen.

@lamazoon: Aan Cannabis zou ik zelf nooit denken maar het is misschien de moeite waard om eens naar te kijken. Roken is vanwege longproblemen absoluut niet mogelijk maar andere opties misschien wel.

@Frizz: Ginger Ale zou ik kunnen proberen. Morgen eens in de winkel kijken! Heb wel nu een groene thee met gember en sinaasappel thuis liggen. Die eens wat vaker drinken nu.

@Koekie: Tegen sterke mint kan ik niet zo goed, krijg ik niesaanvallen van maar een kauwgumpje neem ik nu wel geregeld en helpt inderdaad wel iets.

@keirin: Heb geen verse sinaasappels in huis maar wel sap dus dat kan ik wel proberen.
Pas op met sinaasappelsap, dat is irriterend voor de maag.
(Warme) ginger ale heb ik gehoord. Ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Coca-cola?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hoi senso,

Ik heb last van eosinofiele ontstekingen in mijn darmen en ben ook er misselijk bij opvlammingen. Dan behelp ik mezelf met lauwe cola en gemberthee.. Maar val in die periodes met gemak 10 kilo af
@Renee1981: Echt? Nog nooit gehoord van iemand anders die dit heeft dus fijn om te horen dat jij het herkend (Ook al is dat erg vervelend voor jou!)

Heb je dit allang en wat voor medicatie gebruik jij om de opvlammingen onder controle te houden? Heeft het bij jou ook te maken met voedsel allergie/intolerantie?

De Cola tip ken ik en gebruik ik veel, gember thee ga ik proberen.
Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit of je nu verse munt of uit een zakje neemt, zolang je maar een variant hebt met alleen maar munt erin, geen toevoegingen! (Let dus op bij Lipton, daar wil nog wel eens zooi doorheen zitten).

Gezien de ontstekingen: honing werkt ontstekingsremmend. Beetje in je thee kan vast geen kwaad.
Bananen helpen mij altijd goed als ik misselijk ben. En lauwe cola zonder prik.
Ben ben allegies voor veel groenten en fruit.. Recentelijk ook aangetoond dat ik aardappel niet kan verdragen moet nu een doorverwijzing krijgen naar een dietist
Bij mij helpt appel eten en inderdaad ook cola drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven