Wat te doen?
woensdag 23 mei 2012 om 21:57
Wat is de wereld toch klein soms. Ik ben al een enige tijd depressief en gebruik hiervoor medicatie. Doordat de depressie aanhoudt stelde de psychiater voor een bloedtest te doen om meerdere waarden, zoals suiker, schildklier etc. Nu werkt er bij het lab iemand die ik ken. Iemand die erg nieuwsgierig is en vaak roddels verspreidt. Ik heb een grote kans dat zij mijn bloed controleert. Ik wil niet dat iedereen weet dat ik antidepressiva gebruik. Maar ze test me immers op andere waarden, maar wordt het zichtbaar dat ik medicatie slik? Ik zit hier best mee. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Bedankt!
woensdag 23 mei 2012 om 22:02
woensdag 23 mei 2012 om 22:04
woensdag 23 mei 2012 om 22:06
woensdag 23 mei 2012 om 22:08
woensdag 23 mei 2012 om 22:17
woensdag 23 mei 2012 om 22:19
Jaren op het lab gewerkt. Ten eerste hebben de laborantes en analisten beroepsgehiem dus houden ze echt hun mond wel.
Ten tweede gaat het met etiketten en een nummer. Als het in de pc wordt ingevoerd gaat dat zo snel dat de naam en geb. datum niet eens opvallen want daar neem je de tijd niet voor.
Ten derde weet je wat er aangevraagd is en staat er specifiek het AD op het labbriefje? Staat het er niet op (hoogste aannemelijk) weet niemand op het lab dat jij AD slikt.
Je maakt je erg belangrijk dat je denkt dat diegene jou meteen zal herkennen want nogmaals daar is echt geen tijd voor.
Alleen als zij zou weten op welke dag en welke tijd jij geprikt zou zijn zou zij, als ze echt zo is als jij beschrijft, in de pc kunnen kijken maar nogmaals: maak je niet zo belangrijk.
Ik heb nb ooit mijn urine moeten laten testen op een zwangerschap en geen enkele collega had door dat het van mij was.
Je ziet overigens wel vaker dat een verkeerd werkend schildklier of een tekort aan vit B12 dezelfde klachten geven als een depressie.
Sterkte
Ten tweede gaat het met etiketten en een nummer. Als het in de pc wordt ingevoerd gaat dat zo snel dat de naam en geb. datum niet eens opvallen want daar neem je de tijd niet voor.
Ten derde weet je wat er aangevraagd is en staat er specifiek het AD op het labbriefje? Staat het er niet op (hoogste aannemelijk) weet niemand op het lab dat jij AD slikt.
Je maakt je erg belangrijk dat je denkt dat diegene jou meteen zal herkennen want nogmaals daar is echt geen tijd voor.
Alleen als zij zou weten op welke dag en welke tijd jij geprikt zou zijn zou zij, als ze echt zo is als jij beschrijft, in de pc kunnen kijken maar nogmaals: maak je niet zo belangrijk.
Ik heb nb ooit mijn urine moeten laten testen op een zwangerschap en geen enkele collega had door dat het van mij was.
Je ziet overigens wel vaker dat een verkeerd werkend schildklier of een tekort aan vit B12 dezelfde klachten geven als een depressie.
Sterkte
donderdag 24 mei 2012 om 08:57
Bedankt voor je reactie Kwallenbal! Het is mij nu allemaal veel duidelijker hoe het werkt bij het lab. Ik vind mijzelf absoluut niet belangrijk, maar er zijn geen leuke dingen voorgevallen tussen mij en haar. Daarom wil ik dat ze niks over mij weet. Erg fijn om te horen hoe het daar in zijn werk gaat. Hoef ik mij nergens zorgen om te maken.