Gezondheid alle pijlers

Wat te doen?

23-05-2012 21:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de wereld toch klein soms. Ik ben al een enige tijd depressief en gebruik hiervoor medicatie. Doordat de depressie aanhoudt stelde de psychiater voor een bloedtest te doen om meerdere waarden, zoals suiker, schildklier etc. Nu werkt er bij het lab iemand die ik ken. Iemand die erg nieuwsgierig is en vaak roddels verspreidt. Ik heb een grote kans dat zij mijn bloed controleert. Ik wil niet dat iedereen weet dat ik antidepressiva gebruik. Maar ze test me immers op andere waarden, maar wordt het zichtbaar dat ik medicatie slik? Ik zit hier best mee. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Bedankt!
Heeft diegene geen beroepsgeheim? Als ze al iets doorverteld of gaat roddelen dan kun je dit aangeven bij haar leidinggevende
Beroepsgeheim inderdaad. En schildklier controle etc hoeft toch vanuit lab niet direkt de link gelegd worden naar depressiviteit? Of bedoel je dat ze de aanvragende arts herkent?
Als het goed is wel, maar ze is echt naar. Wat zij allemaal kan zeggen. In het verleden zijn er ook dingen gebeurd, maar dat terzijde. Ik wil gewoon niet dat zij het weet (ook voor mijn gevoel). Kan ze wel zien dat ik die medicatie slik of kijkt ze alleen naar de waarden..
Gewoon bij een andere gemeente je laten testen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
mama_lein schreef op 23 mei 2012 @ 21:59:

Heeft diegene geen beroepsgeheim? Als ze al iets doorverteld of gaat roddelen dan kun je dit aangeven bij haar leidinggevende

Dit dus! mn zusje werkt als dokterassistent, en mag niet eens zeggen tegen ons dat oma bij de dokter was. Dus denk dat zij wel degelijk beroepsgeheim heeft, en als ze idd haar mond niet houdt, aangeven bij leidinggevende.

Verder wens ik je sterkte met je depressie, ben er zelf pas uit.
Je krijgt als het goed is een formulier mee om bepaalde waarden te controleren. Hiermee kunnen ze dan niet zien dat je AD slikt want hier word niet op gecontroleerd (weet trouwens niet eens of dat wel kan). Is er geen mogelijkheid dat je door iemand anders geprikt kan worden?
Daar heb ik niet aan gedacht. Het kan inderdaad ook dat ze de arts herkend. Maar mocht dat zo zijn betekent het nog niet dat ze weet dat ik medicatie slik hoop ik. Anders klaag ik haar aan, maar op dit moment wil ik mij niet bezighouden met zulke dingen.
Oh wacht ik zie dat ze je niet prikt maar misschien je bloed onderzoekt. Maar dan zou ze je dus aan de naam moeten herkennen?
Je reactie stelt me gerust. Ze kijkt immers niet naar mijn bloed om de medicatie vast te stellen. Ze prikt overigens niet, maar controleert het bloed op waarden. Denk wel dat ze haar mond houdt ivm beroepsgeheim, maar ik wil gewoon niet dat ze het weet.
Ja, ze zal mij waarschijnlijk herkennen door mijn naam..
Dat is begrijpelijk, dat je niet wilt dat ze het weet. Misschien kun je ergens anders prikken? En zo niet, dan ben ik toch bang dat je het "risico" moet nemen. En dan nog, is het echt heel erg als ze het weet?

Edit: ik slik ze zelf ook en mij boeit het niet (meer). Dus ik weet hoe het is :)
Mevrkimkim, fijn dat je geen depressie meer hebt! Het is niet makkelijk om eruit te komen. Het heeft veel doorzettingsvermogen nodig, respect!

Bedankt voor alle reacties! Maar is er iemand die weet of ze het middel gelijk in mijn bloed ziet? Of is het risico nemen?
Jaren op het lab gewerkt. Ten eerste hebben de laborantes en analisten beroepsgehiem dus houden ze echt hun mond wel.

Ten tweede gaat het met etiketten en een nummer. Als het in de pc wordt ingevoerd gaat dat zo snel dat de naam en geb. datum niet eens opvallen want daar neem je de tijd niet voor.

Ten derde weet je wat er aangevraagd is en staat er specifiek het AD op het labbriefje? Staat het er niet op (hoogste aannemelijk) weet niemand op het lab dat jij AD slikt.

Je maakt je erg belangrijk dat je denkt dat diegene jou meteen zal herkennen want nogmaals daar is echt geen tijd voor.

Alleen als zij zou weten op welke dag en welke tijd jij geprikt zou zijn zou zij, als ze echt zo is als jij beschrijft, in de pc kunnen kijken maar nogmaals: maak je niet zo belangrijk.

Ik heb nb ooit mijn urine moeten laten testen op een zwangerschap en geen enkele collega had door dat het van mij was.

Je ziet overigens wel vaker dat een verkeerd werkend schildklier of een tekort aan vit B12 dezelfde klachten geven als een depressie.

Sterkte
Bedankt voor je reactie Kwallenbal! Het is mij nu allemaal veel duidelijker hoe het werkt bij het lab. Ik vind mijzelf absoluut niet belangrijk, maar er zijn geen leuke dingen voorgevallen tussen mij en haar. Daarom wil ik dat ze niks over mij weet. Erg fijn om te horen hoe het daar in zijn werk gaat. Hoef ik mij nergens zorgen om te maken.
Gaat goed komen en nogmaals: sterkte :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven