Gezondheid alle pijlers

Wat waart er rond in Nederland??

08-08-2009 23:11 17 berichten
Ik ben half juli op vakantie naar Nederland gegaan (woon in het buitenland) en ik werd daar vrijwel gelijk mega verkouden. En nu, zo'n 3 tot 4 weken later heb ik nog steeds een raar hoestje.

Mijn baby van 9 maanden werd ook verkouden maar hij was na 3 dagen weer helemaal beter en hoest ook niet.

Help, wat heb ik opgelopen in Nederland? En...wanneer gaat het hoestje eens weg? Het is echt zo'n vervelende kriebelhoest.

En...kan ik m'n hoestje aan iemand slijten
Postbus 51 bellen, om te vragen of je varkensgriep hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als een hoest zo lang aanhoudt, zou ik toch maar eens de huisarts bezoeken.
Ik heb hetzelfde. Heb al 3 weken steeds terugkerende keelpijn en ook een kriebelhoestje. Het is wel steeds een paar dagen weg, maar komt aldoor weer terug.

Ik weet wel dat er een virus rondgaat die keelpijn / keelontsteking veroorzaakt (meer in mijn omgeving hebben er last van), dus waarschijnlijk heb je dat virus opgelopen.
Mexicaanse griep.....? Nee...... denk t niet hoor....

Wat weerstandspillen en druppen nemen en dan ben je der zo weer boven op.

beterschap
Bij de HA was ik dus al.

En het was geen Mexicaanse Griep.

@Verana, dat zal dan wel.

Lekker, ik ga nog eens naar Nederland op vakantie....
Zit me inderdaad ook af te vragen of ik naar de huisarts moet. Een steeds terugkerende hoest en keelpijn al 3 weken lang is natuurlijk niet echt okee. Maar ik heb er altijd wat moeite mee om met een verkoudheid naar de huisarts te gaan.

Ik ga er aldoor vanuit dat ik geen Mexicaanse griep heb, want dan heb je ook koorts toch? En dat heb ik niet.
Een hoest kan lang aanhouden hoor, na de verkoudheid, moet een hoest idd slijten. Lekker goed excuse om aan de drop te gaan, alhoewel buitenland en drop ? of ijs, honing en zuurtje helpen ook.
Hoi, hier nog een patient. ZIjn jullie ook zo hees? Ik al bijna 3 weken zeg. Word er moedeloos van!
Linda, bij heesheid helpt Island moss zuigtabletten, kun je gewoon bij de drogist en aphotheek halen, dit word ook veelal door zangers en doccenten etc...gebruikt. De heesheid kan ook een symptoom zijn van hooikoorts.
quote:Linda77 schreef op 09 augustus 2009 @ 07:36:

Hoi, hier nog een patient. ZIjn jullie ook zo hees? Ik al bijna 3 weken zeg. Word er moedeloos van!

Oh, eindelijk medelijers.....ik en mijn zus hebben dit ook al een tijdje, zij 4 weken en ikzelf 3 weken. Ben idd. ook helemaal hees, zodat het eigenlijk wel klinkt alsof ik vreselijk ziek ben.

Ben niet getest op varkensgriep, want tja, geen koorts.....maar nu hoorde ik gister Oosterhuis zeggen, dat je griep kunt hebben en zelfs mensen kunt besmetten zonder zelf ziek te zijn.....dan denk ik dus, dan kan je het toch ook hebben zonder koorts.....

Ik vind het ook altijd zo lullig om thuis te blijven met een verkoudheid, maar ben toch 3 dagen thuis gebleven met deze, want mijn kop barstte uit elkaar....dat is nu wel weer over, maar die hoest, die blijft maar......om gek te worden!
Als die hoest maar blijft, zou ik gewoon even naar de dokter gaan.

Die kan namelijk uitsluiten of het door een verkoudheidje komt of dat het iets anders is.

Misschien wel een bacterie die niet weg wil gaan of een ontsteking, het kan van alles zijn.

Pas als je weet wat het is kan je het ook echt behandelen.

Anders blijf je misschien nog weken zo rondlopen en daar wordt een mens denk ik niet vrolijk van .
lijkt me bepaald geen mex griep hoor.

Mocht iemand dat wel sterk vermoeden bij zichzelf, NIET naar de huisarts toegaan svp. Laat huisarts maar bij jou komen.
Hihihi Islamoos draait al een mega omzet door mij. Helpt niets. Ik begin m behoorlijk te knijpen aangezien ik over twee weken op een bruiloft mag zingen en ik echt heel bang ben dat het dannog niet in orde is met mijn stem. HELP!!!!
Er zijn dus meer mensen die al weken lopen te hoesten! Toch blij dit te lezen, want ik begon me toch een beetje zorgen te maken over mijn gezondheid. Het zal dus inderdaad wel dat virus zijn waarover ik schreef.

Ik ben overigens niet hees!
Linda, aai vervelend dus, dan toch maar even naar je huisarts gaan voor zekerheid ? sterkte !
Sinds vandaag heb ik al minder last van de kriebelhoest. Zal zeker wel moeten slijten.

Drop kan ik hier gelukkig wel vinden haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven