Gezondheid alle pijlers

Watterwratten?

15-07-2010 15:00 42 berichten
Hoi ik kreeg 2 dagen geleden blaasjes op m'n buik ik wist niet wat dat was dus ik had ze gelijk kapot gemaakt want ik vond het erg vies en daarna ben ik gaan douchen, daarna belde m'n moeder en die denkt dat het waterwratten zijn en dat ik er zeep op moest doen omdat het besmettelijk is, op internet vond ik ook een tip dat plijsterspray helpt. Maar goed ik ga dus morgen opvakantie en dan loop ik met van die rode vlekker op m'n buik! En hoe kom ik hieraan?? Ik ben geen klein kind meer en op internet las ik dat volwassen met een lage weerstand het ook kunne krijgen die bijv. Aids of kankerhebben. Ik ben nooit ziek! Alleen nu toevallig wel last van m'n keel. En oh ja ik hè. Wel gezwommen maar gewoon in ons eigen zwembad thuis Weet iemand hier meer over? Heeft iemand dit ook wel is gehad?
Alle reacties Link kopieren
God wat stel jij je aan. Je hebt plekjes. Boeiend. Als het erger wordt of heel lang duurt kun je er mee naar de huisarts. Anders is het waarschijnlijk met een week of 2 over. Net als 90 % van de niet ernstige klachten.
Waterwratjes zijn echt kleine wratjes en geen blaasjes, bovendien komen die meestal in oksels, knieholtes en liezen voor.

Even langs de huisarts misschien?

Ik denk zelf eerder aan gordelroos trouwens, maar ik ben geen arts.
quote:Ikje86 schreef op 15 juli 2010 @ 15:00:

Ik ben geen klein kind meer en op internet las ik dat volwassen met een lage weerstand het ook kunne krijgen die bijv. Aids of kankerhebben.
Als je je huisarts echt in een lachstuip wilt krijgen dan doe je er goed aan om eerst op internet te kijken wat je hebt, en vervolgens met je bevindingen bij de huisarts te komen om te vragen of hij wil onderzoeken of het dat is.

Zo was ik eens overtuigd van open TBC terwijl ik gewoon keelontsteking had.....Had gelukkig wel Pfeiffer, dat maakte het ietsje ietsje ietsje minder beschamend....

Dat was trouwens nog voor het internet-tijdperk, een medische encyclopedie doet het ook goed hiervoor.
Als je op vakantie gaat en opgekrabte wondjes hebt: uit de zon houden! Anders heb je kans dat het lelijke littekentjes/pigmentvlekjes worden.

Gordelroos is erg pijnlijk en voel je wel, dus dat zal het niet zijn.

Als je er verder geen last van hebt, dan kunnen het waterwratjes zijn maar ook gewone ehm ouderdomswratjes (nee, je klinkt nu ook niet oud, maar ik heb ze al vanaf mijn 23ste, een paar op mijn buik, hele kleintjes ). Hoef je niks aan te doen. Aan waterwratjes ook niet, het is niet otzettend besmettelijk behalve voor kleine kinderen. Als je je eigen handdoeken hebt en eigen beddengoed, dan komt het wel goed.

Aids en kanker zul je waarschijnlijk niet hebben hoor, dan heb je wel meer klachten van de rest van je lijf en zou je niet de energie hebben om op vakantie te gaan. Soms gebeuren dingen je gewoon, net zoals een koortslip, komt ook naar boven bij minder weerstand, maar dat betekent nog niet dat je aids hebt.

Evt kun je nog even je huisarts er snel naar laten kijken, snel bellen of inloopspreekuur. Schoon houden is goed, maar verder niks opsmeren, is niet nodig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Mischien zijn het zweetbultjes? zijn kleine blaasjes,jeukt verschrikkelijk en als je ze kapot maakt heb je rode vlekjes maar de jeuk is gelukkig weg. geen ernstige aandoening overigens.

komen als het warm weer is.
@ mevrdekees, ja het boeid wel! Want die plekjes kunne ook littekens worden in de zon en het ziet er niet leuk uit! En ik zei dat ik morgen opvakantie ga, ik ga naar Kenia en daar loop je niet zomaar even een huisarts binnen! Maar gaat het voor de rest met jou wel Oké, je regeerd namelijk nogal gefrustreerd! Maar voor de rest doen ze niet zeer, jeuken alleen een klein beetje.
quote:Ikje86 schreef op 15 juli 2010 @ 15:23:

@ mevrdekees, ja het boeid wel! Want die plekjes kunne ook littekens worden in de zon en het ziet er niet leuk uit! En ik zei dat ik morgen opvakantie ga, ik ga naar Kenia en daar loop je niet zomaar even een huisarts binnen! Maar gaat het voor de rest met jou wel Oké, je regeerd namelijk nogal gefrustreerd! Maar voor de rest doen ze niet zeer, jeuken alleen een klein beetje.Dan moet je dus vandaag naar de huisarts.
Ik zou even een tubetje Calendula zalf van VSM halen als ik jou was. Geneest zo'n beetje alles lekker snel mee.

Waterwratjes zijn een beetje rubberig en hebben een donkerder vlekje in de kern. Het zijn echt geen blaasjes.
Ja, mevrdekees, kenne we effe minder frustrasie van jouw krijge

Als je geen pijn hebt zal het ook geen gordelroos zijn. Zeg ik als niet-arts he, niet-arts.

Warmtebultjes zijn dan waarschijnlijker. Bestaat ook spul voor, daar kun je via de huisarts aankomen. Gewoon nu even bellen of je nu kunt komen. Leg uit dat je morgen op vakantie gaat.
quote:Ikje86 wrote on 15 July 2010 @ 15:00:

En oh ja ik hè.

Que?

En verder, even langs je huisarts?

Beterschap en fijne vakantie!...
quote:Ikje86 wrote on 15 July 2010 @ 15:23:

@ mevrdekees, ja het boeid wel! Want die plekjes kunne ook littekens worden in de zon en het ziet er niet leuk uit! En ik zei dat ik morgen opvakantie ga, ik ga naar Kenia en daar loop je niet zomaar even een huisarts binnen! Maar gaat het voor de rest met jou wel Oké, je regeerd namelijk nogal gefrustreerd! Maar voor de rest doen ze niet zeer, jeuken alleen een klein beetje.Nooit van vandaag gehoord?...
En dat die politiekers van daarboven maar eens gaan reageren in plaats van te formatteren! Want wij, het volk, hebben die gekoosd!...
Vier op een rij!...
quote:Ligeia schreef op 15 juli 2010 @ 15:35:

En dat die politiekers van daarboven maar eens gaan reageren in plaats van te formatteren! Want wij, het volk, hebben die gekoosd!...Dat boeid toch niet!
quote:Vl43inder wrote on 15 July 2010 @ 15:37:

[...]

Dat boeid toch niet!Alsof jij daar verstant van hebt met je open TBS!...
Misschien zijn het dan toch geen waterwratjes, het waren gewoon blaasjes met vocht erin en nu rode plekken. Misschien morgen toch maar even langs de dokter kan ik gelijk ook een slaappil vragen voor in het vliegtuig
Heel verstandig. Gewoon preventief sederen.

Ja toevalig wel ja. ik dan hè

Het heeft me hersens niet aangetasd hoor!
Ja, want een paar littekentjes op je buik. Dat is het ergste wat je kan overkomen. Sterkte dan maar he..
@mevrdekees jij spoort echt niet!!! Je moet uitkijken met zulkje uitspraken! En een litekentjes op m'n buik is niet leuk maar natuurlijk veel minder erg dan zo psyhisch gestoord zijn als jou! Biatch
Inderdaad, ik ben degene waar wat mis mee is.
Ja get a life! Inplaats alleen maar de hele dag zo debiel te reageren op dit forum
*hikt nog wat na van het lachen* Joh, ga lekker op vakantie, het lijkt erop dat je wel wat ontspanning kan gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven