Gezondheid alle pijlers

Wazig zien

05-07-2012 20:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter maar tot die tijd ben ik benieuwd of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.

Het gebeurt wel eens dat mijn zicht opeens slecht wordt. Het zicht recht vooruit blijft goed maar aan de zijkant zie ik sterretjes of zeer slecht.

Dit is me een paar maanden geleden al eens gebeurd maar nu net weer. Het is nu weer weg dus lijkt me geen acuut probleem als een netvliesloslating ofzo.
Gebeurt het als je lang op de computer/ander scherm bent gebleven ?
Nee was aan het tuinieren. Niks bijzonders dus.
Waarom denk je dat het geen netvliesloslating is?

Ik zou er toch met spoed naar laten kijken.
Omdat ik het nu een aantal keer heb gehad over verschillende maanden verspreid. En het verdwijnt ook weer.
Okay, snap ik. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.
Snap ik ook dat je dat zegt. Het is nh weg en morgen bel ik de huisarts. Benieuwd wat hij zegt.
Het kan een voorbode van migraine zijn, herken je dat?
Ik heb wel veel hoofdpijn maar geen migraine. Nu het over is heb ik inderdaad wel hoofdpijn.
Te hoge bloeddruk?
Net nog gemeten heb toevallig een bloeddrukmeter in hui. 113/82 dus prima.
Heb dat ook paar keer gehad. Was toen ook bang voor netvliesloslating, maar de klachten kwamen door vermoeidheid.
Ik heb hetzelfde en bij mij is het oogmigraine.

Het duurt meestal een half uur/ uur en dan zakt het weer. Daarna ontzettende hoofdpijn. Soms heb ik het maanden niet. Het lijkt bij mij op een soort spinnenweb in je ogen.

Je zou het eens moeten googelen.. misschien dat het je bekend voorkomt?
Migraine met aura? Herken het, maar niet exact... Wel slecht zicht en daarna fikse hoofdpijn. Bij mij bewegen de sterretjesslierten, een soort zigzagfiguurtjes, vanuit mijn ooghoek langzaam over mijn oog en dan naar boven of beneden weg. Ik heb het ca. 3 x per jaar vaak in periodes volgend op een stresspiek (ontspanning na de spanning)
Is je bloeddruk niet gewoon wat laag? Lage bloedsuikerspiegel, gaat het beter als je iets eet?
Dit soort topics begrijp ik nooit zo. Wat wil je hiermee bereiken? Je hebt het al maanden, je gaat morgen naar de ha en nu ineens wil je weten wat het is?

Gewoon morgen naar de huisarts!
Klinkt als migraine of oogmigraine, dat is migraine zonder veel hoofdpijn. Duurt het ongeveer een half uur? En merk je daarna dat je een dag of wat niet zo helder bent, alsof denken iets meer moeite kost dan anders?
Ik vind het niet zo gek louisavuitton. Het gebeurde een paar maanden geleden en nu weer. De eerste keer denk je gek, wat is dit, nou ja laat maar en de tweede keer wil je weten wat het is, want het komt terug.

Ik herkende het zelf al de eerste keer omdat het in de familie zit en ik kende de verhalen. Maar als je het niet kent dan kan het best eng zijn om ineens je zicht te verliezen, al is het dan tijdelijk.
@pyridine, ik vind het zeker niet gek dat TO wil uitzoeken waar haar klacht vandaan komt. Alleen moet ze dat niet hier vragen, maar aan haar huisarts. Haar klachten kunnen een verschillende oorzaak hebben. Om hier zomaar te zeggen dat het migraine is, vind ik gevaarlijk. Misschien is het wel iets anders en denkt To dat het migraine is. Of het is wel migraine maar TO herkent de symptomen niet die jullie beschrijven en denkt dat het iets heel anders is.

TO doet er goed aan om met haar klachten naar de huisarts te gaan
Laat eens kijken naar bloedarmoede.
De huisarts is op vakantie. Ik bel na zijn vakantie nog even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven