Wazig zien
donderdag 5 juli 2012 om 20:19
Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter maar tot die tijd ben ik benieuwd of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.
Het gebeurt wel eens dat mijn zicht opeens slecht wordt. Het zicht recht vooruit blijft goed maar aan de zijkant zie ik sterretjes of zeer slecht.
Dit is me een paar maanden geleden al eens gebeurd maar nu net weer. Het is nu weer weg dus lijkt me geen acuut probleem als een netvliesloslating ofzo.
Het gebeurt wel eens dat mijn zicht opeens slecht wordt. Het zicht recht vooruit blijft goed maar aan de zijkant zie ik sterretjes of zeer slecht.
Dit is me een paar maanden geleden al eens gebeurd maar nu net weer. Het is nu weer weg dus lijkt me geen acuut probleem als een netvliesloslating ofzo.
donderdag 5 juli 2012 om 21:27
donderdag 5 juli 2012 om 21:29
Migraine met aura? Herken het, maar niet exact... Wel slecht zicht en daarna fikse hoofdpijn. Bij mij bewegen de sterretjesslierten, een soort zigzagfiguurtjes, vanuit mijn ooghoek langzaam over mijn oog en dan naar boven of beneden weg. Ik heb het ca. 3 x per jaar vaak in periodes volgend op een stresspiek (ontspanning na de spanning)
donderdag 5 juli 2012 om 22:14
Ik vind het niet zo gek louisavuitton. Het gebeurde een paar maanden geleden en nu weer. De eerste keer denk je gek, wat is dit, nou ja laat maar en de tweede keer wil je weten wat het is, want het komt terug.
Ik herkende het zelf al de eerste keer omdat het in de familie zit en ik kende de verhalen. Maar als je het niet kent dan kan het best eng zijn om ineens je zicht te verliezen, al is het dan tijdelijk.
Ik herkende het zelf al de eerste keer omdat het in de familie zit en ik kende de verhalen. Maar als je het niet kent dan kan het best eng zijn om ineens je zicht te verliezen, al is het dan tijdelijk.
vrijdag 6 juli 2012 om 00:09
@pyridine, ik vind het zeker niet gek dat TO wil uitzoeken waar haar klacht vandaan komt. Alleen moet ze dat niet hier vragen, maar aan haar huisarts. Haar klachten kunnen een verschillende oorzaak hebben. Om hier zomaar te zeggen dat het migraine is, vind ik gevaarlijk. Misschien is het wel iets anders en denkt To dat het migraine is. Of het is wel migraine maar TO herkent de symptomen niet die jullie beschrijven en denkt dat het iets heel anders is.
TO doet er goed aan om met haar klachten naar de huisarts te gaan
TO doet er goed aan om met haar klachten naar de huisarts te gaan