Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 23 april 2017 @ 19:05:

Nartjie, alles opschrijven wat je doet, voelt of eet. Hoop dat het snel beter gaat.



Yellow, jij kunt morgen vast niet meer op of om.



Dreamer, ik snap niks van die stappenteller. Heb nu sinds vier uur zogenaamd al 7000 stappen gezet. Nou, echt niet!

Misschien 2000. Maximaal.

Moet je als je die app hebt je voetstapmaat invullen ofzo?

Blijkbaar is mijn telefoon te oud. Heb er niks aan denk ik dus. Stuur hem anders wel naar jou op Dreamer. Heb je een reservebandje. Dat is echt raar, die stappen. Kun je vergelijken met een stappenteller op je of een telefoon?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:nartjie schreef op 23 april 2017 @ 20:59:

Ja, catnip heeft gewonnen. Het zijn er 5.



Op de foto van links naar rechts: 1 standaard, daarnaast hetero beige, daarnaast, standaard, weer standaard en dan wat boven op ligt standaard. Dus 5.

Zo liggen ze wel vaker. Eigenlijk was het eenstrikvraag want nr 6 was niet zichtbaar.Dus het zijn er 6? Schattig!
Later is nu
6 in het hok, nr zes zat ergens anders, maar op de tak zijn 5
quote:nartjie schreef op 23 april 2017 @ 21:11:

6 in het hok, nr zes zat ergens anders, maar op de tak zijn 5



Wel fijn he, huisdieren.



Voel me vaak alleen en dan ben ik blij als de kat bij me ligt te brommen.
In ander hok 3 dames en 1 hok met 1 dame. In totaal 10.

1 zit alleen, heb hok bij mij staan, zij is zo mishandeld geweest en ik durf geen chincilla bij te zetten

In de ene hok 6 heren
Alle reacties Link kopieren
5? Ben ik toch minder blind dan ik dacht. Wat een schatjes.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 23 april 2017 @ 21:28:

[...]





Wel fijn he, huisdieren.



Voel me vaak alleen en dan ben ik blij als de kat bij me ligt te brommen.Ja dat ken ik. Ook heerlijk thuis komen als je weg bent geweest. En al liggen ze maar ergens in je buurt te slapen, die aanwezigheid voelt al zo fijn.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:-catnip schreef op 23 april 2017 @ 21:40:

[...]





Ja dat ken ik. Ook heerlijk thuis komen als je weg bent geweest. En al liggen ze maar ergens in je buurt te slapen, die aanwezigheid voelt al zo fijn. Enige nadeel vind ik dan wel weer dat als ik bij superman ben dat ik me schuldig voel. Terwijl mijn moeder en beste vriendin met alle liefde omstebeurt bij hem langs gaan. Hij is echt een kroelkont.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 23 april 2017 @ 21:43:

[...]





Enige nadeel vind ik dan wel weer dat als ik bij superman ben dat ik me schuldig voel. Terwijl mijn moeder en beste vriendin met alle liefde omstebeurt bij hem langs gaan. Hij is echt een kroelkont.Snap ik. Om die reden heb ik een tweede erbij genomen, zodat ze elkaar hebben. Hele goede beslissing geweest. Klein nadeel is wel dat ik het nog steeds zielig vind om hele lange dagen weg te zijn omdat ze beiden super aanhankelijk zijn. Maargoed, overleven ze wel.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen deze redelijk zonnige morgen



Ik ben ook dolblij met onze hond, maar denk niet dat er nog ééntje komt na deze. Indertijd was de afspraak "man doet niets met/voor hond en de kinderen en ik laten uit". Bij een volgende hond zou ik dus alles alleen moeten doen én het is best wel een 'last' als je een dag weg wilt. Dus helaas. De hond houdt me vooral 's weekends nog wel in beweging. Zonder hond kwam ik veel minder buiten. Hoewel hij gisteren niet te spreken was over het feit dat we ineens een wandeling van 3 kwartier deden, ipv ons normale rondje vijver

Ook leuk is dat ik zo kan genieten van de vogels, die ik zie tijdens onze wandelingen. Vanmorgen gewoon een specht op 10 meter afstand!



Ik weet niet meer of ik vanmorgen m'n betablockers heb geslikt of niet Gisteren ben ik ze sowieso vergeten, dat weet ik wel, maar van vanmorgen totaal geen idee. Volgens mij niet, maar omdat ik het niet zeker weet, durf ik nu niet alsnog te nemen. Beetje dom.



Beetje fijn is wel dat ik deze week maar 2 werkdagen heb

Lang leve de Koning!
Later is nu
Bericht gehad van diabetesverpleegkundige. Ik had gisteren WEL een hypo.

Ze zei mocht het nou vaker voorkomen(ehm liever niet) dan mag ik de insuline ook na de maaltijd spuiten.

Ik heb haar voor zekerheid teruggemaild vanaf welke waarde word er gesproken van een hypo.



Ik had haar gisteravond nadat ik voor de 2e keer had gemeten een mail gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ze zo snel antwoord dan, Nartjie.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zonnige morgen Dreamer? Hier helaas niet, gisteren was het zonniger.

Ik snap het wel als je denkt geen hond meer te nemen, het is vooral zo lastig als je indd op vakantie wilt of een paar daagjes weg. Of gewoon een lange dag weg, hij moet toch uitgelaten worden. Toch denk ik dat je het wel mist als hij eenmaal weg is, dat het zo stil is en dat je minder buiten komt.

En fijn, zo'n korte werkweek!



Gaan jullie allemaal nog wat doen met Koningsdag trouwens?
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Op Koningsdag ga ik uitslapen, wandelen met de hond, nog wat rustig aan doen, lezen, eehh.. rustiger aan doen .. zoiets denk ik

Met mooier en warmer weer wil ik nog wel eens de vrijmarkt in onze wijk bezoeken, maar gezien de voorspellingen blijf ik lekker binnen. Boeken genoeg!

Woensdagavond ga ik met man uit eten, dat is al heel wat.



En ik lees net dat het zaterdag bookstoreday is. Helaas is er in mijn stadse boekhandels weinig activiteit op dat gebied. Andere steden hebben lezingen en alles. Met zo'n lang weekend is dat ook wel eens leuk, natuurlijk.
Later is nu
Hier is het heel zonnig maar fris natuurlijk.



Ik heb ook geen huisdier meer. Man staat er, in deze fase van ons leven, niet achter. Hij heeft gelijk,

we zijn vaak een dagje weg en houden van vakanties. En ik was degene die het hardste huilde als

de hond naar een dierenpension moest.



Koningsdag gaan we in de tuin werken, voor mij is het op zo'n dagen overal te druk. En een

oranje tompouce eten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nartjie ik dacht eerlijk gezegd ook al een hypo in je verhaal te herkennen, maar gezien je geen medische diagnoses mag geven hield ik maar even mijn mond, voordat ik een ban heb ofzo. Fijn dat ze zo snel reageerde. En wat leuk dat je een foto van je chinchilla's hebt gedeeld! Laat je die ook wel eens los lopen in huis of zitten ze alleen maar in hun hokjes? Ik ken ze verder helemaal niet als huisdier dus vind het leuk om er meer over te weten te komen, mits je wilt vertellen natuurlijk.



Lientje nog verlate felicitaties met je 50 jarige man!



Hier begint de moeheid langzaam weg te trekken wat erg fijn is, alleen merk ik wel dat ik nu met slapen meer moeite heb. Ben wat rustelozer en kom moeilijker in slaap. Erg jammer want het slapen ging net een tijd erg goed. Woensdag heb ik mijn intake, vind het spannend maar heb er ook zin in vanwege het goede gevoel wat het mij vorige week gaf.



Met koningsdag geen plannen, waarschijnlijk ben ik bekaf van de intakes die erg lang zijn. Maar goed alleen maar beter, hoe meer ze weten hoe beter ermee te werken is natuurlijk. Dit weekend komen er goede vrienden helemaal uit België mijn kant op, erg veel zin in! Zo lief dat ze ook de wereldreis willen maken haha.



en voor iedereen.
Frambozen: in het begin liet ik ze wel eens loslopen, maar nu niet meer. Ik krijg ze namelijk niet zo snel te pakken, ze zijn watervlug, luisteren niet en zijn hondsbrutaal. Maar ze hebben een ruime hok, dus beweging is er wel genoeg. Paar keer ook ontsnapt, door hok kapot te maken, en dan mag ik er weer achter aan. Als ze nog klein zijn en ze zitten in een hok met veel ruimte tussen de spijlen, ja, dan wil er wel eentje er door glippen. Ze kunnen zich vrij plat maken.
Ik heb zo net alle insuline, meetapparatuur, insulinenaaldjes, extra teststrips, extra priknaaldjes en gele afvalcontainer en diabetesdagboekje in een mandje gezet en dat staat nu bij mij op de grond bij de bank. Dit omdat ik gisteren door de hypo, ook stond te wankelen op mijn benen, heb normaal het zooitje in de slaapkamer, wil niet het risico lopen dat ik straks val of ergens tegen aan loop.



Ook gelijk extra druivensuiker gekocht en her en der neergelegt, sowieso in slaapkamer, in mandje, jaszak, ook een fles cola gekocht en een klein flesje voor onderweg. Nu maar hopen dat ik er vanaf kan blijven.

En ook weer mijn ketting met plaatje waarop staat dat ik diabetes heb omgedaan, die wil ik nog wel eens afdoen, dan heb ik er last van en dan blijft het ergens liggen
Alle reacties Link kopieren
Je bent in elk geval goed voorbereid, Nartjie! Op zich was dit dus wel een wakeup call?



Komende zaterdag is het Bookstoreday, dus mogelijk dat ik wat boekwinkels ga bezoeken. Het is wel snel na de boekenweek, trouwens.
Later is nu
Goed gedaan, Nartjie! En dan kun je mandje met alle spullen misschien 's nachts naast je

bed zetten.



Frambozen: wel jammer dat de vermoeidheid zo goed wegtrekt dat je 's avonds niet meer

zo lekker in slaap valt. Verder wel fijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle felicitaties.



Mijn stappenteller spoort voor geen meter.

Heb een andere app op de telefoon gedownload en die staat nu op 5000

De mi band al op 12000.

Dat is behoorlijk weggegooid geld dus want de klantenservice van light in the box lijkt wel niet te bestaan ofzo.

En elke dag continu mijn telefoon in mijn zak is ook geen doen, daarom wou ik juist zo'n armband.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb nogal wat bijwerkingen van mijn nieuwe medicijnen. Pijnlijk gevoel op mijn borstkas. Twee ochtenden na elkaar kon ik mijn shirt uitwringen van het zweet. En ik overdrijf niet. Zo wil ik niet naast superman liggen. Ik ga met Koningsdag zijn kant op, en dan gaan we daarna het weekend bij mij doorbrengen. Bij hem om de hoek is een groot park met rommelmarkt en waar ook vrienden van hem staan met hun foodtruck geloof ik.



Ik heb ook nog een andere bijwerking. Ik schaam me er een heel erg voor om er over te praten, maar de psychiater heeft ook juist gezegd dat als ik dat merk, dat ik het moet zeggen. Misschien moet ik eerst hier oefenen. :')



Ik schrik er vooral ook van, dat ik zo snel, zoveel bijwerkingen merk. Dan ben ik bang dat het tussen mijn oren zit. Terwijl die man nog vroeg "zie je er tegen op om met nieuwe medicijnen te beginnen" en daar had ik nee op gezegd. Want de enige bijwerkingen die ik ooit gehad heb waren hele erge buikpijn en wat sufheid. Ik heb het gejinxt.



Gister avond was ik helemaal beurs en leken zelfs mijn lymfenklieren in mijn nek en liezen een beetje opgezwollen. Maar fysiek voel ik me dan juist wel weer redelijk Ok nu?



Wat een lange post.
Het is normaal om van deze medicatie veel bijwerkingen te hebben, zeker in het begin.

Ik zou me maar niet schamen voor Superman, hij lijkt me begripvol.

En hier kun je over alles praten: het is toch een vast clubje serieuze mensen dat hier schrijft.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2017 14:30
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 24 april 2017 @ 14:05:

Dank voor alle felicitaties.



Mijn stappenteller spoort voor geen meter.

Heb een andere app op de telefoon gedownload en die staat nu op 5000

De mi band al op 12000.

Dat is behoorlijk weggegooid geld dus want de klantenservice van light in the box lijkt wel niet te bestaan ofzo.

En elke dag continu mijn telefoon in mijn zak is ook geen doen, daarom wou ik juist zo'n armband.



Dat is kut!

probeer het eens met reviews ofzo?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven