Het meest rechtse kabinet ooit

11-06-2024 14:53 1251 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn eruit hoor... Wat vinden we ervan?

Hoelang houdt het kabinet- Schoof I het vol?

Totaal aantal stemmen: 199

Het komt er niet (2%)
Ze halen het eind van 2024 niet (20%)
Kabinet valt in 2025 (43%)
Kabinet valt ergens vanaf 2026 (8%)
Ze zitten de rit uit (27%)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
TO trapt af. Funest, dit kabinet. Gaat op zijn best leiden tot (nog meer) stilstand, maar waarschijnlijk helaas vooral achteruitgang. Voor de natuur, voor immigranten, voor kinderen die in armoede leven, voor de sociale cohesie, voor de economie, voor onze positie in Europa en ja, ook voor de boeren. Van populisme en zondebokpolitiek komen alleen maar slechte dingen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn eruit en dan is je eerste keuzeoptie: het komt er niet. Die begrijp ik niet helemaal.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
11-06-2024 14:58
Ze zijn eruit en dan is je eerste keuzeoptie: het komt er niet. Die begrijp ik niet helemaal.

Zolang ze nog niet op het bordes staan, kan het theoretisch nog misgaan. Maar mij lijkt die kans ook bijzonder klein...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn nogal wat kabinetten geweest die de periode niet hebben volgemaakt, en dan heeft dit kabinet ook nog eens een hoop tegen. 1 à 2 jaar zal wellicht wel lukken, maar de eindstreep gaan ze echt niet halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
11-06-2024 15:02
Er zijn nogal wat kabinetten geweest die de periode niet hebben volgemaakt, en dan heeft dit kabinet ook nog eens een hoop tegen. 1 à 2 jaar zal wellicht wel lukken, maar de eindstreep gaan ze echt niet halen.
Nou dit, van de afgelopen 9 kabinetten is er maar één die het vol heeft gemaakt.
Nog klappen in 2024 lijkt me ook onwaarschijnlijk want daar gaat meestal toch wel wat opbouw aan vooraf. In 2025 of 2026 is het meest waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van Agt II heeft het 261 dagen volgehouden, dat is het korts zittende kabinet. Er zijn nog korter zittende kabinetten geweest, maar dat waren overgangskabinetten.

Ik hoop dat dit kabinet mij verrast en het langer volhoudt dan Van Agt II.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
11-06-2024 14:57
TO trapt af. Funest, dit kabinet. Gaat op zijn best leiden tot (nog meer) stilstand, maar waarschijnlijk helaas vooral achteruitgang. Voor de natuur, voor immigranten, voor kinderen die in armoede leven, voor de sociale cohesie, voor de economie, voor onze positie in Europa en ja, ook voor de boeren. Van populisme en zondebokpolitiek komen alleen maar slechte dingen.
Laten we hopen dat ze t lang genoeg volhouden om hun onkunde te bewijzen, en kort genoeg om niet te veel schade aan belangrijke zaken te veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat dit kabinet snel valt en we daarna wijzer zijn geworden en stoppen met op idioten te stemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zij gaan echt de eindstreep niet halen.

Deze onderhandelingen en de tijd die het heeft gekost is toch echt een voorbode.
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
11-06-2024 15:45
Laten we hopen dat ze t lang genoeg volhouden om hun onkunde te bewijzen, en kort genoeg om niet te veel schade aan belangrijke zaken te veroorzaken.
Lekker negatief weer.
Laten we hopen dat ze het beter doen dan verwacht, niet meer schade veroorzaken dan er al is en mogelijk zelfs meer schade voorkomen.

Vreemd hoor, dat mensen zelfs hópen dat het een puinhoop wordt. Alleen om hun eigen gelijk te bewijzen.
impala wijzigde dit bericht op 11-06-2024 15:52
12.16% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladara schreef:
11-06-2024 15:48
Ik hoop dat dit kabinet snel valt en we daarna wijzer zijn geworden en stoppen met op idioten te stemmen.
Hoe sneller het valt, hoe meer kans we hebben dat het weer rechts wordt. Want dan ligt het niet aan het kabinet. Laat dit kabinet maar even zitten, niks oplossen en dan over 1,5 jaar op z'n bek gaan. Dan heb je wat tijd zodat rechtse stemmers hopelijk de ogen wordt geopend.
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
11-06-2024 15:45
Laten we hopen dat ze t lang genoeg volhouden om hun onkunde te bewijzen, en kort genoeg om niet te veel schade aan belangrijke zaken te veroorzaken.

Het rotte is dat ze er nog zo'n teringzooi van kunnen maken, maar dat PVV-kiezers hoogstwaarschijnlijk gewoon weer op Wilders stemmen. Want of ze krijgen niet mee wat de aangerichte schade is, of die schade boeit ze niet (nog meer afbraak biodiversiteit, immigranten als tweederangsburgers...) of de schuld wordt bij iemand anders gelegd. Ik vrees dat het nog minstens 10 jaar gaat duren voordat we een kans krijgen om uit deze populistische beerput te komen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
11-06-2024 15:51
Hoe sneller het valt, hoe meer kans we hebben dat het weer rechts wordt. Want dan ligt het niet aan het kabinet. Laat dit kabinet maar even zitten, niks oplossen en dan over 1,5 jaar op z'n bek gaan. Dan heb je wat tijd zodat rechtse stemmers hopelijk de ogen wordt geopend.

Ik zou er echt niet op rekenen dat dit zo snel gaat. Veel van deze kiezers geloven de meest waanzinnige dingen. Kijk naar Trump.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
11-06-2024 15:51
Lekker negatief weer.
Laten we hopen dat ze het beter doen dan verwacht, niet meer schade veroorzaken dan er al is en mogelijk zelfs meer schade voorkomen.

Vreemd hoor, dat mensen zelfs hópen dat het een puinhoop wordt. Alleen om hun eigen gelijk te bewijzen.

Ze kunnen het in mijn ogen alleen beter doen dan verwacht als ze dat hoofdlijnenakkoord niet uitvoeren. Er staat zo goed als niets in dat mij een goed idee lijkt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
11-06-2024 15:51
Het rotte is dat ze er nog zo'n teringzooi van kunnen maken, maar dat PVV-kiezers hoogstwaarschijnlijk gewoon weer op Wilders stemmen. Want of ze krijgen niet mee wat de aangerichte schade is, of die schade boeit ze niet (nog meer afbraak biodiversiteit, immigranten als tweederangsburgers...) of de schuld wordt bij iemand anders gelegd. Ik vrees dat het nog minstens 10 jaar gaat duren voordat we een kans krijgen om uit deze populistische beerput te komen.
Zo groot is de vaste kern Wilders stemmers ook weer niet. Dan was hij jaren geleden al veel groter geweest.

En ik zou graag positief gestemd zijn, met alles wat er nu ligt zie ik het echter somber in voor een hoop zaken die ik belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
11-06-2024 15:54
Zo groot is de vaste kern Wilders stemmers ook weer niet. Dan was hij jaren geleden al veel groter geweest.

En ik zou graag positief gestemd zijn, met alles wat er nu ligt zie ik het echter somber in voor een hoop zaken die ik belangrijk vind.

De beer is los. Hij knalde omhoog in de peilingen toen Yesilgöz hem niet meer uitsloot. Ik zou ook graag positief gestemd zijn, maar ik zie gewoon bijzonder weinig lichtpuntjes. Niet in Nederland en niet in Europa. Ik vrees echt dat we donkere tijden tegemoet gaan.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
11-06-2024 15:54
Zo groot is de vaste kern Wilders stemmers ook weer niet. Dan was hij jaren geleden al veel groter geweest.

En ik zou graag positief gestemd zijn, met alles wat er nu ligt zie ik het echter somber in voor een hoop zaken die ik belangrijk vind.
Nee maar er is een groep ontevreden kiezers die dan weer naar de volgende opgestane populist gaan.
PVV, FvD, BBB, NSC: er komt steeds weer een nieuwe populistische groepering die dan één verkiezing het heel goed doet en vervolgens weer kiezers verliest aan de nieuwe concurrent. Eigenlijk knap dat de PVV nu weer terug is gekomen
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
11-06-2024 15:51
Lekker negatief weer.
Laten we hopen dat ze het beter doen dan verwacht, niet meer schade veroorzaken dan er al is en mogelijk zelfs meer schade voorkomen.

Vreemd hoor, dat mensen zelfs hópen dat het een puinhoop wordt. Alleen om hun eigen gelijk te bewijzen.
Ja idd, vreselijke negativiteit hier telkens over dit kabinet.
Hopelijk bewijzen ze gewoon prima het tegendeel, want afgelopen Rutte kabinetten hebben ook niet veel vooruitgang gebracht..
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
11-06-2024 15:51
Hoe sneller het valt, hoe meer kans we hebben dat het weer rechts wordt. Want dan ligt het niet aan het kabinet. Laat dit kabinet maar even zitten, niks oplossen en dan over 1,5 jaar op z'n bek gaan. Dan heb je wat tijd zodat rechtse stemmers hopelijk de ogen wordt geopend.
Nou , ik hoop toch dat ze van alles oplossen en dat we gewoon vooruitgaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
11-06-2024 15:51
Het rotte is dat ze er nog zo'n teringzooi van kunnen maken, maar dat PVV-kiezers hoogstwaarschijnlijk gewoon weer op Wilders stemmen. Want of ze krijgen niet mee wat de aangerichte schade is, of die schade boeit ze niet (nog meer afbraak biodiversiteit, immigranten als tweederangsburgers...) of de schuld wordt bij iemand anders gelegd. Ik vrees dat het nog minstens 10 jaar gaat duren voordat we een kans krijgen om uit deze populistische beerput te komen.
Of ze weer op de PVV stemmen weet ik niet, wellicht op weer een nieuwe populist. Je zou bijna gaan denken dat de PVV een stabiele grote partij is, maar in 2019 kregen ze geen zetels in Europa en 5 zetels in Eerste Kamer, in 2021 17 in Tweede Kamer, in voorjaar 2023 5 in de Eerste Kamer. Bij die verkiezingen waren respectievelijk PvdA, FvD/VVD, VVD en BBB de grootsten. En in de peilingen tussendoor is heel kortstondig ook NSC nog even de grootste geweest. Het kan er dus over een jaar weer heel anders voor staan. Wel is het voor het eerst dat andere partijen in een kabinet met de PVV willen stappen en ze dus salonfähig zijn geworden. En die populistische beerput zal inderdaad voorlopig niet dicht gaan ben ik bang, hooguit zich verplaatsen naar weer een andere partij.
nicole123 wijzigde dit bericht op 11-06-2024 16:19
3.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
11-06-2024 15:51
Lekker negatief weer.
Laten we hopen dat ze het beter doen dan verwacht, niet meer schade veroorzaken dan er al is en mogelijk zelfs meer schade voorkomen.

Vreemd hoor, dat mensen zelfs hópen dat het een puinhoop wordt. Alleen om hun eigen gelijk te bewijzen.
Ik hoop dat het een puinhoop wordt omdat ik geen fan ben van het regeerakkoord. Dus als ze het regeer akkoord netjes uitvoeren en overal zonder geruzie een meerderheid voor vinden, dan ben ik niet blij.
jojojo wijzigde dit bericht op 11-06-2024 16:19
12.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
11-06-2024 16:09
Ja idd, vreselijke negativiteit hier telkens over dit kabinet.
Hopelijk bewijzen ze gewoon prima het tegendeel, want afgelopen Rutte kabinetten hebben ook niet veel vooruitgang gebracht..
Wat een negativiteit over de kabinetten Rutte! Mag dat wel van je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben blij met dit kabinet en benieuwd hoe ze het gaan doen de komende tijd. Ik heb er wel vertrouwen in :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel benieuwd naar wat er voor concreets uit gaat komen en of de aanhangers van de coalitiepartijen dan nog zo blij zijn. Ik las de term ‘kabinet Wensdenken I’ al: veel dingen uit het akkoord zijn helemaal niet haalbaar. Daarnaast is vooral duidelijk waar men tegen is, maar niet zozeer waar men vóór is. De ‘gewone Nederlander’ moet erop vooruit gaan, maar wie is die gewone Nederlander? De armere, de modale, de werkende, de autochtone? Veel mensen voelen zich ‘de gewone Nederlander’, maar gaan ze er straks ook echt op vooruit of krijgen ze het deksel op hun neus? En lukt het Wilders dan nog steeds om anderen daarvan de schuld te geven?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven