Weer beginnen met de pil?
vrijdag 22 december 2017 om 09:58
Hoi allemaal,
Ik ben even opzoek naar nieuwe inzichten.
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Ik heb in de jaren daarvoor vaak niet lekker in mijn vel gezeten maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik mij veel beter gevoeld. Ik denk niet dat dit door het stoppen met de pil komt, een hoop andere dingen zijn de goede kant op gegaan, maar het zou mee kunnen spelen.
De afgelopen maanden zijn mijn klachten rondom de menstruatie verergerd. Dagenlang hoofdpijn, anuskrampen (auw!!) en waar ik eerst nooit buikkrampen had heb ik die nu juist bijna de hele tijd. Ook tijdens mijn eisprong heb ik vaak buikpijn en ben ik emotioneel.
Ik overweeg dus om weer te beginnen met de pil om van deze klachten af te zijn, maar ik ben natuurlijk niet voor niets gestopt. Het idee van al die hormonen in mijn lijf staat me ook wel tegen.
Langs de huisarts gaan kan natuurlijk ook nog, maar die ziet me alweer aankomen. Ik ben vanwege PDS het laatste jaar vaker langgeweest, maar ze kan niets doen om mij van mijn klachten af te helpen, behalve ‘goede voeding en beweging’ adviseren. Aan dat advies hou ik mij mijn hele leven al! Ik vraag me af of ze hier wel iets mee kan. Op internet lees ik vaak dat menstruatieklachten een beetje af worden gedaan als iets dat er maar bij hoort..
Ik heb trouwens geen kinderwens en geen vaste partner, wel aan het daten sinds kort. De pil is wat dat betreft wel zinnige bescherming natuurlijk!
Misschien iemand hier die dit herkent of nog tips heeft waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?
Pip
Ik ben even opzoek naar nieuwe inzichten.
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Ik heb in de jaren daarvoor vaak niet lekker in mijn vel gezeten maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik mij veel beter gevoeld. Ik denk niet dat dit door het stoppen met de pil komt, een hoop andere dingen zijn de goede kant op gegaan, maar het zou mee kunnen spelen.
De afgelopen maanden zijn mijn klachten rondom de menstruatie verergerd. Dagenlang hoofdpijn, anuskrampen (auw!!) en waar ik eerst nooit buikkrampen had heb ik die nu juist bijna de hele tijd. Ook tijdens mijn eisprong heb ik vaak buikpijn en ben ik emotioneel.
Ik overweeg dus om weer te beginnen met de pil om van deze klachten af te zijn, maar ik ben natuurlijk niet voor niets gestopt. Het idee van al die hormonen in mijn lijf staat me ook wel tegen.
Langs de huisarts gaan kan natuurlijk ook nog, maar die ziet me alweer aankomen. Ik ben vanwege PDS het laatste jaar vaker langgeweest, maar ze kan niets doen om mij van mijn klachten af te helpen, behalve ‘goede voeding en beweging’ adviseren. Aan dat advies hou ik mij mijn hele leven al! Ik vraag me af of ze hier wel iets mee kan. Op internet lees ik vaak dat menstruatieklachten een beetje af worden gedaan als iets dat er maar bij hoort..
Ik heb trouwens geen kinderwens en geen vaste partner, wel aan het daten sinds kort. De pil is wat dat betreft wel zinnige bescherming natuurlijk!
Misschien iemand hier die dit herkent of nog tips heeft waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?
Pip
vrijdag 22 december 2017 om 11:09
TO, als je klachten zonder reden verergeren, en je verdere omstandigheden zijn niet gewijzigd, dan zou ik dit echt laten uitzoeken middels een doorverwijzing! Als er dan echt, echt, echt niets is, dan kun je altijd nog overwegen om weer aan de pil te gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 22 december 2017 om 11:20
vrijdag 22 december 2017 om 11:33
Goed dat je gaat bellen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 22 december 2017 om 11:51
Ik zou het eerst even laten uitzoeken inderdaad. Want als die klachten zo opeens komen gaat de pil niet helpen ben ik bang. Als je het mij vraagt, is de pil echt troep. En ja bij sommige mensen doet het iets positiefs maar bij het overgrote deel niet. Een spiraaltje zou je ook kunnen overwegen, die bevat wel hormonen maar een heel stuk minder. Een vriendin van mij had ook menstruatie klachten en kon niet tegen de pil, nu heeft ze een hormoon spiraal en ze is super tevreden!
dinsdag 16 januari 2018 om 17:54
Uiteindelijk blijkt het na onderzoeken bij de gyn dat ik pcos en endometriose heb, ik ben blij dat ik naar jullie heb geluisterd en om een doorverwijzing heb gevraagd. Wel verdrietig dat dit mogelijk mjjn kinderwens kan beïnvloeden en ik niet weet wat het verloop van de klachten etc gaat zijn, maar ze kunnen heel veel gelukkig. Wel een verklaring voor jarenlange klachten en dus ook geen PDS maar endometriose die mijn jarenlange buikpijn verklaard. En daar kan dus iets aan gedaan worden. Dat is dan wel weer fijn.
Anyway, bedankt voor jullie aansporing!
Pip
Anyway, bedankt voor jullie aansporing!
Pip