weersverandering en droge huid!
maandag 4 maart 2013 om 11:48
Eindelijk komt het mooie weer aan, maar wat ik merk is dat als het steeds verandert van weer.
bijvoorbeeld, dan heb je een paar dagen dat de temperatuur hetzelfde is en dan opeens kan het naar beneden zakken dat het zelfs vriest.
maar dat heb ik ook, dat als het een paar dagen koud is en als het opeens warmer begint te worden of de temperaturen gaan hoog. Dat mijn huid daar niet goed tegen kan, net alsof mijn huid zich daar op aan moet passen. afen toe krijg dan wat van die pukkeltjes in mijn gezicht en dan meer een beetje onder mijn lip en kin, nja gelukkig zijn er niet veel. ze zijn ook niet super groot gelukkig, ik stoor mij er niet echt, maar vind het soms wel irritant.
Als het een paar dagen dezelfde temperatuur is lijkt het weer weg te gaan. Maar als het opeens kouder of warmer wordt, komt het weer terug. In de zomer heb ik er echt geen last van, of bijna niet. En dan heb ik een mooie egale huid. Heb vanmezelf al wel een droge huid, en ik drink elke dag dag zo 1,5 liter water.
Ik gebruik vaak coconut of aloe vera creme, maar voor mijn gevoel helpt dat niet altijd,
En in de winter heb ik daar het meeste last van. Iemand die dit herkent? zijn daar nog producten die er tegen helpen?
bijvoorbeeld, dan heb je een paar dagen dat de temperatuur hetzelfde is en dan opeens kan het naar beneden zakken dat het zelfs vriest.
maar dat heb ik ook, dat als het een paar dagen koud is en als het opeens warmer begint te worden of de temperaturen gaan hoog. Dat mijn huid daar niet goed tegen kan, net alsof mijn huid zich daar op aan moet passen. afen toe krijg dan wat van die pukkeltjes in mijn gezicht en dan meer een beetje onder mijn lip en kin, nja gelukkig zijn er niet veel. ze zijn ook niet super groot gelukkig, ik stoor mij er niet echt, maar vind het soms wel irritant.
Als het een paar dagen dezelfde temperatuur is lijkt het weer weg te gaan. Maar als het opeens kouder of warmer wordt, komt het weer terug. In de zomer heb ik er echt geen last van, of bijna niet. En dan heb ik een mooie egale huid. Heb vanmezelf al wel een droge huid, en ik drink elke dag dag zo 1,5 liter water.
Ik gebruik vaak coconut of aloe vera creme, maar voor mijn gevoel helpt dat niet altijd,
En in de winter heb ik daar het meeste last van. Iemand die dit herkent? zijn daar nog producten die er tegen helpen?
maandag 4 maart 2013 om 11:52
Dat heb ik niet, wel dat mn handen heeeeel droog zijn en rood worden en spoms open springen. Ze zien er dan uit alsof ik 23 dagen door de himalaya heb gesjokt.... Niks helpt.
Op mn gezicht heb ik geen last, maar je zou kunnen doen wat ik doe: onder mn dagcreme in de wintermaanden een serum van oliern smeren. Hoeft maar 2 duppels maar mij helpt het wel!
Succes en laat het maar gauw zomer worden!
Op mn gezicht heb ik geen last, maar je zou kunnen doen wat ik doe: onder mn dagcreme in de wintermaanden een serum van oliern smeren. Hoeft maar 2 duppels maar mij helpt het wel!
Succes en laat het maar gauw zomer worden!
maandag 4 maart 2013 om 12:22
maandag 4 maart 2013 om 12:32
Je zou eens bij de apotheek kunnen kijken voor cetomacrogolzalf of crème. Dat is niet handig voor overdag, maar daar smeer je dan je gezicht mee in voor je gaat slapen.
Voor overdag vind ik de coldcream of rozendagcreme van Weleda erg fijn. Die kun je gewoon bij de drogist halen. Helaas zijn die wel wat duurder (¤10 per tubetje).
Voor overdag vind ik de coldcream of rozendagcreme van Weleda erg fijn. Die kun je gewoon bij de drogist halen. Helaas zijn die wel wat duurder (¤10 per tubetje).
maandag 4 maart 2013 om 12:41
Ja, heb ik ook. In de zomer nergens last van maar als het dan kouder wordt krijg ik rode, droge vlekken. Als ik dan ''s morgens gedouched heb lijk ik wel een soort clown. Ik smeer of de plekjes dan cetomacrogolcrème en op de rest van mijn gezicht dagcreme van dr. vanderhoog, verder smeer ik op de plekjes dan wat camouflagecreme en dan trekt het met een half uurtje weg. Ik zal echt blij zijn als het weer wat warmer wordt.
maandag 4 maart 2013 om 18:44
vanmiddag naar de apotheek gewest en mijn vraag gesteld. Was een hele aardige apotheker. Heb van haar proefmonsters mee gekregen van het merk La roche-posay, daar ook een reinigingsmelk en lotion van gekregen en een creme die ik sochtends en savonds kan gebruiken. Uit verschillede lijnen, toleriane en nutritic. en dan verschillende crempjes licht vet en vettig, en mag ik het proberen. Als mij iets bevalt kan ik terug gaan naar de apotheek en dan een grote tube kopen
maar ik merk wel nu ik mijn huid gereinigd heb,en de creme er op heb gesmeerd dat het niet droog aanvoelt, meer eerder gewoon zacht.. Hoop dt het zijn werk doet
maar ik merk wel nu ik mijn huid gereinigd heb,en de creme er op heb gesmeerd dat het niet droog aanvoelt, meer eerder gewoon zacht.. Hoop dt het zijn werk doet