Gezondheid alle pijlers

Welk anticonceptiemethode?

09-02-2010 21:58 36 berichten
Een jaar geleden toen ik nog een vriend had, had ik 3 verschillende anticonceptiepillen gebruikt en ik kon tegen geen van alle. Merkloze mycrogynon pil kreeg ik talgbulten op mijn benen van, Mycrogynon 20 kreeg ik enorm vette huid van en ik voelde me enorm beroerd en van de Yazmin pil kreeg ik veel grote puistjes.

Toen het uitging met mijn vriend was ik gelijk gestopt met de pil en ik heb nou al een half jaar niks meer gebruikt omdat het niet nodig was. Nou heb ik bijna een nieuwe vriend en moet ik weer met iets gaan beginnen, maar ik weet niet wat.

Iemand nog ideeën voor een andere lichte pil met weinig bijwerkingen? Of een ander soort anticonceptiemethode? En iemand ervaring met een koperspiraaltje?

Thanks.
Alle reacties Link kopieren
Mirena, nuvaring of prikpil?
condooms
Ik wil niet alleen condooms.. too risky!

en mirena spiraaltje geeft ook hormonen af toch?

Dan ben ik bang dat ik weer last krijg van, van alles en dat het er dan weer uitgehaald moet worden.

Misschien moet ik dan een koperspiraaltje.
condooms in combinatie met zaaddodende pasta?
Ik heb van mijn 16de tot 37ste de pil geslikt en nu ruim een jaar pilloos....

Waarom heb ik dat niet eerder gedaan?

Voel me nu zoveel beter...meer mezelf zeg maar (ja klinkt wazig maar ik kan het niet goed uitleggen)

Voor mij geen hormonen meer..
Nee ik snap wat je bedoelt! Ik voelde me ook naar.. ik werd ook best agressief en een vreselijke huid. Liever niet meer dus! maar ik wil ook niet altijd condooms gebruiken. Misschien moet ik toch eens naar een koperspiraaltje gaan vragen..
quote:biebelie schreef op 09 februari 2010 @ 22:10:

Ik heb van mijn 16de tot 37ste de pil geslikt en nu ruim een jaar pilloos....

Waarom heb ik dat niet eerder gedaan?

Voel me nu zoveel beter...meer mezelf zeg maar (ja klinkt wazig maar ik kan het niet goed uitleggen)

Voor mij geen hormonen meer..Nee hoor hoe kom je daar nou bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 09 februari 2010 @ 22:13:

[...]

Nee hoor hoe kom je daar nou bij.
Zweefteef.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ECHNIE!!
Wellus!
mijn eerste gedachte was ook nuvaring... Het is een kleine hoeveelheid die lokaal werkt...
Mijn nicht had die ook gehad, maar dat ding viel steeds uit ofzo?
quote:Jrine schreef op 09 februari 2010 @ 22:40:

Mijn nicht had die ook gehad, maar dat ding viel steeds uit ofzo?

Lijkt mij onmogelijk... Kwestie van goed plaatsen en je voelt hem bij wijze van spreken die 3 weken niet eens zitten.

TO: ik denk dat hormonale anticonceptie voor jou redelijk lastig gaat worden als ik die klachten zo lees.

Als je zo duidelijk hebt gemerkt wat hormonen met je doen...

Condooms is zeker een goede optie. En qua hormoonloze anticonceptie blijft het koperspiraaltje nog over.
Hier mijn topic over het Gynefix koperspiraaltje.
Ik gebruik nu ongeveer een jaar alleen condooms (ik woon samen met mijn vriend) en dat bevalt eigenlijk prima. We kopen wel een goed merk, dat zegt maar 'precies past', voor hem dan. Best prijzig, maar ik voel me er zo veel beter bij!

Enige nadeel is wel, dat je misschien minder 'makkelijk' even een vluggertje oid doet (heb het idee dat door condooms komt, maar kan ook wel aan andere factoren liggen)
Heb trouwens wel een MAP klaarliggen voor de zekerheid, nog niet hoeven gebruiken gelukkig.
Ik gebruik nu bijna een jaar de nuvaring en ben erg tevreden. Geen gedoe meer met het vergeten van je pil. Ik gebruikte voorheen microgynon 30 maar omdat ik erg last had van migraine wilde ik iets anders proberen. Ik ben opzoek gegaan naar alternatieven.

De nuvaring sprak mij erg aan omdat je de ring altijd bij je draagt waardoor je geen 'vergeten pil' hebt en omdat de hormonen in een kleine hoeveelheid worden vrijgegeven. De ring kan je gewoon inhouden tijdens seks of zwemmen en je voelt hem niet zitten . verder heb ik ook geen bijwerkingen gehad en is mijn migraine een heel stuk minder geworden!
Misschien is een pil met alleen maar oestrogeen wat voor je? Bijvoorbeeld Cerazette of de prikpil?
ik had voorheen ookaltijd last van de kwalen die jij beschrijft.

maar sinds twee jaar gebruik ik nu de mirena, helemaal nergens last van.

ik wil eigenlijk geen kinderen meer dus over weeg nu een sterelisatie..
quote:Katherina schreef op 10 februari 2010 @ 09:45:

Misschien is een pil met alleen maar oestrogeen wat voor je? Bijvoorbeeld Cerazette of de prikpil?Ik zal het eens aan de huisarts vragen! hij komt zelf helemaal niet met opties.
quote:triesjah schreef op 10 februari 2010 @ 13:15:

ik had voorheen ookaltijd last van de kwalen die jij beschrijft.

maar sinds twee jaar gebruik ik nu de mirena, helemaal nergens last van.

ik wil eigenlijk geen kinderen meer dus over weeg nu een sterelisatie..Geen last gehad van de hormonen die de mirena afgeeft? Daar ben ik dan dus weer bang voor.
quote:Jrine schreef op 10 februari 2010 @ 13:50:

[...]

Ik zal het eens aan de huisarts vragen! hij komt zelf helemaal niet met opties.nee huisartsen weten niet zo veel op dit gebied, heb ik zelf gemerkt. zelf eerst op onderzoek gaan werkt het beste!
Euhm...Niet sexen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven