Gezondheid alle pijlers

Welk matras?

17-08-2019 21:49 26 berichten
Hallo forummers,

Wij zijn toe aan nieuwe matrassen. We hebben nu ongeveer 13 jaar onze Tempur matrassen. Ik schrik echter van de prijs. Indertijd waren ze ook al duur maar vindt het nu wel boven budget.
Ik lees een en ander over M line matrassen, Emma matrassen en Anna matrassen. De een belooft nog meer dan de ander.
Wie heeft een goede tip?
Man en ik hebben aparte matrassen. Man weegt ruim over de 100 kilo. Ik ruim 90.
Ik heb lage rug- en nekklachten. Tempur (traagschuim) is altijd goed bevallen. Maar ik vind de prijs nu echt te hoog.
Ik denk dat het met jullie postuur investeren in een goede matras wijs is.
M line is ook duur maar wel goed.
En dat bedoel ik niet onaardig hoor!

Rugklachten door een verkeerd matras is heel vervelend. Zou toch investeren in de tempur denk ik.
Geen verstand van merken etc., maar, INVESTEER!
Matrassen zijn dingen waar je elke nacht weer 8 uur op doorbrengt en dat moeten comfortabele nachten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je traagschuim fijn vond liggen dan zou ik er weer een nemen. Heeft Ikea geen traagschuim?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vorig jaar voor het Emma matras, dacht ik.. Goed ingelezen online, hup naar de winkel. Maar daar lag het matras, naast de Mline collectie. Tja, het verschil in kwaliteit was duidelijk zichtbaar. Het werd een Mline.

1000 euro lichter, maar ik slaap al een heel jaar super. En ben me er ook bewust van als ik s avonds weer in mijn bedje duik.

Zijn er nog andere goede matrassen, vast wel, ook voor minder geld maar ik ben verkocht.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een nieuw matras gekocht en daarvoor het rapport van de consumentenbond aangeschaft. Als je me je emailadres geeft dan stuur ik het door. Ik heb trouwens op aanraden van deze test een matras en topper bij de Lidl gekocht! Kwam als een van de beste en goedkoopste uit de bus. Hij ligt in mijn tuinhuis ( dus ik slaap er niet dagelijks op).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij vorige matrassen veel te veel op de ‘testen’ (Consumentenbond enzo) gelet en op wat de verkopers ‘een goede slaaphouding’ vonden. Gevolg: veeel te harde, dure matrassen. Nieuwe toplaag gekocht en ik heb dus op mijn kant vd boxspring gewoon weer mijn oude matras onder de toplaag liggen. Baalden wel!! Volgende keer meer naar ons eigen gevoel luisteren...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook goedkopere matrassen van traagschuim.
Je kan ook nog een extra topmatras van traagschuim nemen.
Dat houdt je matras ook langer goed.
Misschien een idee als je toch weer een Tempur koopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb behoorlijk ernstige rugklachten en daardoor in de loop der jaren meer matrassen gekocht dan me lief is. Uiteindelijk helemaal verliefd geworden op MLine. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
Auping, Swiss Sense, een waterbed, en zelfs Hästens zijn er allemaal door mij uitgebonjourd na een paar maanden. Mline hebben we nu al bijna 3 jaar naar volle tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een m line matras slaapt heerlijk.
Vorig jaar na 10 jaar op hetzelfde simpele matras kreeg ik zoveel nek en rugklachten dat we ook opzoek zijn gegaan naar een ander matras.
Volgens mij zijn Emma / HEMA /Simba / matt een beetje hetzelfde soort matrassen.
Wij zijn voor een Simba gegaan, je mag op dit soort matrassen vaak 100 dgn proefslapen. Sindsdien verlost van m'n rug en nek klachten, ben er echt heel blij mee. We moesten wel even wennen in het begin overigens maar na een paar nachten helemaal gewend.
bambam38 schreef:
17-08-2019 22:15
Ik heb behoorlijk ernstige rugklachten en daardoor in de loop der jaren meer matrassen gekocht dan me lief is. Uiteindelijk helemaal verliefd geworden op MLine. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
Auping, Swiss Sense, een waterbed, en zelfs Hästens zijn er allemaal door mij uitgebonjourd na een paar maanden. Mline hebben we nu al bijna 3 jaar naar volle tevredenheid.
Mag ik vragen welke M line je hebt? Want ook die zijn er in meerdere soorten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Pullman matrassen, enorm tevreden over. En het fijne is dat als je allebei een eigen matras hebt maar de een wil stevig en de ander wat zachter, dan zijn ze toch even hoog.

Stuk vriendelijker geprijsd dan bv Auping, ik dacht dat we per matras 600 of 700 euro hebben betaald. En het zijn kwalitatief goede matrassen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tip voor wat het beste matras is: wel een budget tip voor je!
Onze boxspring is een showroom model. Moesten er even iets langer op wachten en de topper hebben we apart erbij besteld. Scheelde ons zo 1000 euro, minstens! Want kregen er nog allemaal extra’s bij die in de showroom bij het bed “hoorden” zoals een lekkere leunstoel en de nachtkastjes. Bovendien was dit een veel luxer model dan we eerst zelf bedacht hadden.
En in de showroom zit er een extra hoes om de matras heen, dus vies is het niet!

Je kunt het altijd vragen! Wij hebben wel dus proefgelegen in de hele showroom welke matras we wilden, maar ja dat doe je toch al als je moet uitzoeken welke je wil. En vooral even voelen in je favoriete slaaphouding. Ook belangrijk. Lig je altijd op je zij, dan heeft proefliggen op je rug weinig toegevoegde waarde.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat je van een boxspring onder de 5000 niet veel kan verwachten. Rond de 5000 zijn het budget bedden. Dat heb ik ook maar op tv gehoord hoor; ik heb er nooit een gehad.

Ik weet niet; ons huidige bed is te zacht en te warm vergeleken met het vorige. Als ik niet kan slapen ga ik vaak op de harde bank in de huiskamer liggen. Ik heb de keus uit drie andere mogelijkheden. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit voorjaar onze 20 jaar oude tempurmatrassen ingeruild voor nieuwe. Andere matrassen getest, maar kwamen toch weer op tempur. Absoluut geen spijt van.

Er zijn regelmatig acties met 2e halve prijs. Ik dacht ook in september, dit kun je vinden op de site van tempur.
Alle reacties Link kopieren
suzy1977 schreef:
17-08-2019 22:35
Wij hebben Pullman matrassen, enorm tevreden over. En het fijne is dat als je allebei een eigen matras hebt maar de een wil stevig en de ander wat zachter, dan zijn ze toch even hoog.
Is toch logisch dat je even hoge matrassen koopt in verschillende stijfheid. Heb dit voorjaar best wat matrassen geprobeerd, verschillende hoogtes was nooit een issue.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring toen ik een paar jaar geleden een nieuw bed en nieuwe matrassen kocht was dat de bodem misschien nog wel belangrijker is dan het matras. Door omstandigheden was mijn nieuwe ombouw en de nieuwe - dure - lattenbodem er eerder dan het nieuwe matras, en heb ik dus een paar dagen op mijn oude matras maar met de nieuwe bodem geslapen. Ik was echt enorm verbaasd over hoeveel verschil dat maakte. Ik had rugklachten en dacht dat het aan het matras lag, maar op de nieuwe bodem werd ik ondanks het oude matras ook al zonder rugpijn wakker. En toen het nieuwe matras bezorgd werd was het nóg lekkerder.

Mijn tip is dus: doe minstens evenveel onderzoek naar welke bodem je eigenlijk wil voordat je een heel duur matras koopt.

Ik heb mijn matrassen overigens gewoon bij een lokale beddenzaak die allerlei soorten matrassen verkoopt gekocht en heb gewoon het matras dat het lekkerst lag gekozen. Slaap er nu al 4 jaar echt heerlijk op en het ziet er nog uit als nieuw.
Am Yisrael Chai!
Mijn ouders hebben m-line matrassen en hebben alleen maar meer rugklachten sinds ze die hebben. Voor hen dus echt een miskoop en inmiddels liggen die matrassen op het logeerbed en hebben ze hun oude matrassen weer gepakt.
Wij hebben jaren heerlijk geslapen op een vrij goedkoop matras van woonexpress. Heb er zo’n 14 jaar mee gedaan en begin dit jaar vervangen voor een Ikea matras. We hebben daar een traagschuim topper bij gekocht, maar die ligt niet zo lekker voor mijn man. Het matras vind hij fijner zonder topper, dus daar liggen we nu gewoon op. Wij hebben de Hyllestad, pocketvering met een laag latex en een laag zachte vulling. Hij was €349,- voor 160x200. Het was even wennen, maar slaapt goed nu en er zit 25 jaar garantie op. Hoes kan eraf en je hoeft hem niet te draaien. Dat vind ik wel een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-08-2019 22:42
Het schijnt dat je van een boxspring onder de 5000 niet veel kan verwachten. Rond de 5000 zijn het budget bedden. Dat heb ik ook maar op tv gehoord hoor; ik heb er nooit een gehad.

Ik weet niet; ons huidige bed is te zacht en te warm vergeleken met het vorige. Als ik niet kan slapen ga ik vaak op de harde bank in de huiskamer liggen. Ik heb de keus uit drie andere mogelijkheden. :)
Is echt niet waar, juist de duurdere boxsprings zijn zwaar overschat.
Verkoop al 30 jaar bedden lekker ambitieus he😅

Een goed matras is een matras welke lekker ligt en voor de 1 is dat een harde koudschuim plaat van 300,- en de andere vind een matras met 2000 linksgedraaide 4mm dikke pocketveren afgedekt met kamelenwol met een laagje hoogwaardige latex het fijnst van 2000 euro.
De beste is nog steeds welke het lekkerst ligt en dat kan geen verkoper, computer, slaaptest je vertellen.
Ik ben gek op de Larsson Oslo Matras. Super dik kwalitatief goed matras met ingebouwde topper. Ik slaap op een boxspring.

Online te bestellen en was niet duur (vind ik) €600 toen in de aanbieding voor 180*200

Ik heb enorm last van rugklachten maar met dit bed niet. Het slaapt zo lekker, dat ik de hotelbedden en andere bedden niet meer fijn vind.
Ik slaap sinds begin dit jaar op een Emma matras. Het oude matras was echt aan vervanging toe. Daarbij had ik regelmatig nek- en rugpijn.

Ik slaap nu uitstekend!
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
17-08-2019 22:31
Mag ik vragen welke M line je hebt? Want ook die zijn er in meerdere soorten.
Wij hebben de 6. Eerst dacht ik dat ik gewoon de duurste wilde (de 8), maar in de winkel bleek ik lekkerder op de 6 te liggen. Die is het dus geworden.
Na een jaar het matras te hebben gebruikt heb ik ook een Mline kussen gekocht, zo’n voorgevormde. Dat was even wennen, maar die vind ik ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Mline 4 btw.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Wij zijn vanmiddag op matrassenjacht geweest, na me het hele weekend ingelezen te hebben.
We hebben 2 M-lines besteld. De 5 voor mij en de 6 voor man. Over 3 weken worden ze geleverd. Vind het best spannend.
We wilden voor de 3 en 4 gaan (helemaal opgebouwd dmv schuimlagen) maar na een poos proefliggen vonden we dit toch fijner. Dus afwachten hoe het in de praktijk gaat bevallen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven