Gezondheid alle pijlers

welke anticonceptie?

27-11-2012 20:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik zou graag van de pil overstappen op een andere anticonceptie. Ik durf de pil al wel eens vergeten en dan moet het altijd met condoom. En door mijn blaasproblemen moet ik af en toe antibiotica slikken en daardoor zou de pil niet goed werken..

Mijn regels komen eraan dus het zou handig zijn als iemand misschien tips voor me heeft! Thanks
Ik ben Nuvaringfan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
prikpil?
Ga eens langs de huisarts en laat je informeren, je hebt zoveeel verschillende soorten anticonceptie

Prikpil, nuvaring, spiraaltje, noem maar op..

in jou geval zou ik dan spiraaltje doen, dan hoef je er zelf echt helemaal niet aan te denken, en krijg je na 5 jaar brief thuis dat er een nieuwe in moet ( of je doet er geen nieuwe in) maar dan word je herrinert voor een afspraak.

Bij de nuvaring heb je ook kans dat je hem vergeet.. geen optie voor jou denk ik dan.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Antibiotica heeft geen invloed op de pil, met uitzondering op 2 soorten die je enkel in het ziekenhuis krijgt.

Verder, tja, wat je zelf fijn vindt denk ik, keuze zat!
Ik dacht aan de prikpil. Maar hoe zit dat dan, heb gelezen dat je die bij je huisarts/gynae moet laten zetten, maar moet je dan eerst om een voorschrift of heeft je arts dat in z'n praktijk?
Ik heb een keer de prikpil gehad en werd er echt een compleet hoopje hysterie van

Bij mij is het met 'spoed' gebeurt bij de gyn terwijl ik helemaal onder de pijnstillers zat maar die had het daar gewoon. Maar denk dat je het normaal moet vragen via de telefoon en dat ze het naar de apotheek faxen en je het daar moet halen en door naar de dokter.

Edit: Bedenk wel dat je cylus lange tijd om zeep kan zijn met de prikpil. Dus als je redelijk snel kinderen wilt zou ik er even goed over na denken!
Naar je huisarts en je goed laten voorlichten

Kan zijn dat optie 1 het ook niet gaat worden maar dan verder proberen.

Er is zoveel te halen immers!

Ervaringen van hier doen er niet toe, het gaat om wat het beste past bij jou
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven