Gezondheid alle pijlers

Welke oordopjes?

08-05-2016 23:15 26 berichten
Normaal gesproken heb ik geen oordoppjes nodig maar als ik op vakantie ga neem ik er wel vaak een paar mee maar tot nu toe heb ik er nog geen een gevonden die goed blijft zitten. Herrie stoppers en kruidvat huismerk gaan irriteren/jeuken, die rubberen kegelvormige die je moet rollen en dan in je oor doen glijden er binnen no time uit voordat ze de oorspronkelijke vorm terug hebben.

Welke wegwerp/ niet op maat gemaakte doppen zijn nu wel goed? Zat te denken om de oorwasbolletjes van Ohropax te proberen maar ik vraag me af of die er makkelijk uit gaan.

Wie heeft er nog een tip?
Die kegelvormige van de Hema vind ik wel heel prettig. Maar dan alleen die groen/gele (beetje neonkleuren). Ik slaap elke nacht met deze oordopjes. Die waxbolletjes vind ik persoonlijk niks, maar misschien jij wel.
Ik gebruik altijd die wasbolletjes van Ohropax.

Anderen irriteren idd. Deze niet. Blijven goed zitten, dempen prima en zijn ook makkelijk weer uit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren

Deze heb ik, gekocht bij Kruidvat.
Ik heb altijd orhopax. Als je het watje er teveel afhaalt plakt het wel. Maar dat is wennen.
quote:Lotte35 schreef op 08 mei 2016 @ 23:21:

Die kegelvormige van de Hema vind ik wel heel prettig. Maar dan alleen die groen/gele (beetje neonkleuren). Ik slaap elke nacht met deze oordopjes. Die waxbolletjes vind ik persoonlijk niks, maar misschien jij wel.

+1.

Hema it is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Zijn die wasbolletjes plakkerig ja? Als ik die koop test ik ze eerst thuis wel om t kijken of het wat is. Zal ook eens bij de hema kijken.
Ik heb al járen de groen/gele van de hema, zitten per 4 in verpakking. Heb alle oordopjes geprobeerd maar deze zijn echt de beste.
Wasbolletjes vond ik maar niks. Zijn plakkerig en dempen de boel niet goed. Die groen/gele van de Hema zijn erg goed of anders deze:

Of die van Moldex.
Als ik door herrie niet kan slapen, doe ik mijn muziekoordopjes in. Met Sky Radio of 1 van de albums waar ik altijd goed op slaap.
Ik heb deze van Mack's:

Zijn gemaakt van een kneedbaar siliconenspul. Ze houden geluid goed tegen en geven geen irritant gevoel ofzo, vind ik.
quote:Lotte35 schreef op 08 mei 2016 @ 23:21:

Die kegelvormige van de Hema vind ik wel heel prettig. Maar dan alleen die groen/gele (beetje neonkleuren). Ik slaap elke nacht met deze oordopjes.

Ik ook! Slapen prima

Ze zijn een beetje cilindervormig
quote:dolfje schreef op 08 mei 2016 @ 23:22:

[img]http://www.beterhoren.nl/gehoorbescherm ... p_zoom.png[/img]

Deze heb ik, gekocht bij Kruidvat.Deze oordopjes van pluggerz heb ik ook. Ik gebruik ze elke nacht en over het algemeen geen irritatie oid. Ze zijn zacht en sluiten goed af. Je kunt ze ook bij beter horen kopen.
Die van Otalgan die Ooze post. Ik vind ze fijner dan die van de Hema. Ze zijn wat steviger en blijven beter zitten. Gebruik deze al jaren!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik heb ze van alpine, bestel bij bol.com

Zijn wel wat duurder, maar ik vind ze heel fijn, gebruik ze dan ook heel vaak aangezien ik bovenburen heb en in een ver vooroorlogshuis woon.
Ikje hebben de dopjes van alpine een harde filter? Ik had nl ook eerst alpine, maar daar kreeg ik pijn van aan m'n oren als ik daarmee ging slapen. Daarom nu pluggerz, zijn speciaal voor zijslaper dus helemaal zacht.

Ander voordeel van pluggerz vind ik dat het deel wat in je oren gaat uit 3 delen bestaat ipv 2 die mijn alpine hadden. Vind dat daardoor de pluggerz beter (blijven) zitten. Weet niet of alpine nu ook intussen andere dopjes heeft, want die van mij waren al wel paar jaar oud.
Die van alpine hebben een zachte filter en zijn ook kleiner dan oordoppen voor bijv. muziek.
Ik heb altijd gewone wegwerp,die oranje.
quote:equivokee schreef op 09 mei 2016 @ 00:36:

Ik heb deze van Mack's:

[afbeelding]

Zijn gemaakt van een kneedbaar siliconenspul. Ze houden geluid goed tegen en geven geen irritant gevoel ofzo, vind ik.Die heb ik ook. Gebruik er 1.5 voor 2 oren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En die van schuim die je moet rollen: je moet wel je vinger tegen het dopje houden totdat het de (bijna)oorspronkelijke vorm weer heeft.
quote:equivokee schreef op 09 mei 2016 @ 00:36:

Ik heb deze van Mack's:

[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... _QL70_.jpg[/img]

Zijn gemaakt van een kneedbaar siliconenspul. Ze houden geluid goed tegen en geven geen irritant gevoel ofzo, vind ik.Plakt dat (zoals Oropax)? En waar koop je dat?
In memoriam AnnA_C
quote:Tickel schreef op 09 mei 2016 @ 13:32:

En die van schuim die je moet rollen: je moet wel je vinger tegen het dopje houden totdat het de (bijna)oorspronkelijke vorm weer heeft.

Jep.

En je oor wat naar boven/achteren trekken als je ze in je oor stopt (met je andere hand aan je oorschelp trekken) en diep genoeg erin stoppen.
In memoriam AnnA_C
Bij oordopjes online kun je een proefpakket met wel 20 verschillende soorten bestellen. Kun je alles uitproberen :-)
Dat is een goede tip ginevra! Ga ik onthouden voor als ik nieuwe nodig heb.
Oordopjes-kopen.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven