Gezondheid alle pijlers

Welke smartwatch

05-03-2021 12:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik kon hier nog geen recent topic over vinden dus ik open een nieuwe.
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een smartwatch en misschien kunnen jullie mij helpen:) Ik draag momenteel al een hele tijd de fitbit versa 2 maar ik wil graag een smartwatch die op een ‘normaal’ horloge lijkt. Verder heb ik als ‘eisen’:
- Hartslag bijhouden
- Een app die makkelijk connect met je telefoon
- GPS (en dat je naderhand ook kan zien welke route je bijv hebt gewandeld)
- Dat hij automatisch activiteiten herkent (mijn collega heeft een versa 3 en als ze langer dan 15min wandelt slaat hij dat automatisch op en zie je na de tijd hoelang je hebt gewandeld etc)
- Waterdicht hoeft niet maar het zou wel fijn zijn als hij spatproof is
- Maximaal €300,-
- Losse bandjes die je erbij kan kopen (ik krijg uitslag van siliconen bandjes)

Mijn oog is nu gevallen op de Garmin ViVoactive 4s maar ik lees daar verschillende verhalen over dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen….
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even!
Alle reacties Link kopieren
digi/smartwatch-welke/list_messages/473060

Wellicht heb je hier wat aan?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hé dat topic had ik nog niet gezien! Ik heb alleen iPhone haha
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij draaien de meeste op beide systemen dus misschien heb je er evengoed wat aan.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung Active 2 en die kun je ook op je iPhone gebruiken. Na wat 'opstartproblemen' ben ik er nu heel blij mee.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
takkentrol schreef:
05-03-2021 12:32
Volgens mij draaien de meeste op beide systemen dus misschien heb je er evengoed wat aan.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung Active 2 en die kun je ook op je iPhone gebruiken. Na wat 'opstartproblemen' ben ik er nu heel blij mee.
Ik heb ook de Samsung Active (de 1 nog, in mijn geval) en ik ben er ook zeer tevreden over. Alleen de batterijduur is kort (ik moet hem elke keer opladen; een Fitbit gaat 4-7 dagen mee). Maar ik vind hem mooi en hij doet het erg goed en de bijbehorende software is prima (ook toen ik géén Samsung telefoon had). Prijstechnisch was deze ook fijn.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik ben blij met mijn FitBit Versa 2, maar er zitten drie krassen op het scherm en je kan niet alleen het scherm vervangen. Dus dat vind ik wel een serieus nadeel.
Alle reacties Link kopieren
Als je een iPhone hebt zou ik een Apple watch SE nemen. Ik heb zelf de 3 en dit bevalt mij heel goed. Je kunt zelf een workout aan zetten als je begint (bijvoorbeeld wandelen) maar hij herkent het ook, al heb ik het idee dat hij dan het begin stuk niet pakt. Verder synchroniseert hij goed met je iPhone en is die makkelijk te bedienen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je een hardcore iPhone gebruiker of wissel je nog weleens naar Android? Als je nooit wisselt, zou ik je een Applewatch SE aanraden. Applewatches zijn simpelweg de beste smartwatches op dit moment, qua technologie. Ze tikken al je wensen aan (inclusief prijs). Ze werken enkel met iPhones, dus als je wil kunnen wisselen moet je hem niet nemen. Neem niet de Applewatch S3, die wordt niet goed meer ondersteund. De bandjes zijn speciale Apple bandjes maar er zijn vele soorten en materialen los verkrijgbaar, zowel overpriced van Apple zelf als op sites als Ali en Amazon.

Een alternatief voor de Applewatch en de smartwatch die er het dichtste in de buurt komt qua specs is de Samsung Galaxy 3 of de Samsung Galaxy Active 2. Ik heb zelf de stainless steel Active 2 en ben er heel blij mee. Deze tikt wederom al je wensen en is goedkoper dan de Applewatch, zelfs de luxere stainless steel variant is goedkoper (ik zelf ben groot fan van stainless steel). De Galaxy 3 gebruikt 22mm bandjes en de Active 20mm, dus alle quickrelease horlogebandjes van deze afmeting kunnen er op.

Garmin Vivoactive 4s is ook een goed alternatief. Garmin staat bekend om haar hoge kwaliteit sensoren en richt zich echt op fitness en activity tracking. Hij is dus minder smart dan een Applewatch of Samsung Galaxy (Active 2). Op deze kan je dus geen mails beantwoorden of op Whatsappjes of Smsjes reageren of bellen. Ik heb de Garmin Vivosmart 3 gehad, deze had ook geen agenda, reminders en dat soort dingen maar ik weet niet of de Vivoactive dat ook niet heeft. Als je dat niet uit maakt is dit een goede koop, ik had de Viboactive 4s gekocht als ik niet voor de Samsung was gegaan, ik wilde uiteindelijk toch graag de extra smart functionaliteiten. En ik heb een Samsung telefoon dus ik kan ook mijn bloeddruk en ECG meten ermee, dat kun je niet met een iPhone verbonden.

Ik ben zelf geen fan van Fitbit. Ze zijn overkocht door Google, ik weet niet wat die ermee gaat doen, en ze slijten een betaald abonnement aan je om alle functies te kunnen gebruiken.

Ik ben ook geen fan van WearOS watches zoals Huawei. Dit besturingssysteem is relatief traag en wordt niet meer verder ontwikkeld door de maker, Google. Met het overkopen van Fitbit lijkt het nog duidelijker dat Google geen heil meer in WearOS ziet en verder met Fitbit wil.

Voor de lange termijn: Er gaan geruchten dat Samsung aan een echte Android watch aan het werken is (hun huidige modellen draaien niet op Android maar op Tizen, een besturingssysteem van Samsung zelf). Misschien interessant om daar op te wachten als je een android fan bent.
ugli wijzigde dit bericht op 05-03-2021 13:54
22.62% gewijzigd
Apple Watch met stip op 1!!
Alle reacties Link kopieren
Garmin venu sq.
Ik heb een smalle pols. Wil dus geen mega horloge. Deze heeft de uitstraling van een Apple Watch.
Na 10 min registreert hij automatisch je activiteit (wandelen, fietsen enz)
Slaap track, stappen, hartslag wordt automatisch bijgehouden.
Appjes worden ontvangen.
Bij uploaden zie je je gezondheids activiteiten.
Mooi overzichtje.
En wanneer je my fitnesspal installeert kun je je voeding ook invoeren. Deze apps linken met elkaar
Zit een siliconen bandje om maar wellicht kun je een andere bestellen.
Het horloge kost minder dan 200,-
Ik ben er heel blij mee.
Een vriendin van mij heeft hem ook gekocht en is er ook heel blij mee.
Ik heb een Fitbit charge 4 en die heeft alle functies die jij wil en is ook niet zo idioot duur.
Toevallig verzekerd bij Amersfoortse of ditzo? Dan kan je via asr vitality ofwel je smartwatch terugverdienen of korting krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die ervaring heeft met een Michael Kors smartwatch? Die overweeg ik te kopen en ik zou wel graag wat ervaringen willen lezen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een Apple Watch SE gaan. Ik heb er zelf eentje en ben er dik tevreden over. Hij heeft alle functies die je wil en je kan er leuke (niet siliconen) bandjes voor aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-03-2021 13:50
Apple Watch met stip op 1!!
Yep! Ik heb zelf een 3, dus al een beetje een oudje, maar superblij ben ik ermee :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ugli kun je me uitleggen hoe ik een ekg en bloeddrukmeting doe met mijn active 2?
Ik heb sinds gisteren de update maar zie de nieuwe functies nergens staan op mijn telefoon of horloge?
Wel zag ik dat we nu ook paardrijden kunnen kiezen als activiteit sinds de update, jeej for that! :-) en klopt het dat er nu ook een betaalfunctie op zit. Ik meen dat ik dat gelezen heb maar ook die functie vind ik nergens..
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
05-03-2021 12:26
Hé dat topic had ik nog niet gezien! Ik heb alleen iPhone haha
Dan zou ik voor een iwatch gaan. Ik zweer bij die van mij. Heb ik al 3,5 jaar. De watch3 volgens mij. Heel erg blij mee.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
pamelacourson schreef:
05-03-2021 15:37
Yep! Ik heb zelf een 3, dus al een beetje een oudje, maar superblij ben ik ermee :cheer2:
Ik ook!! Kan alleen de updates niet meer doen, die vragen teveel ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie heel veel een Apple Watch voorbij komen maar die wil ik dus niet omdat ik van het vierkante schermpje af wil... ik wil juist graag een smartwatch die eruit ziet als een ‘normaal’ rond horloge.
Alle reacties Link kopieren
xxrozeliefxx schreef:
05-03-2021 14:57
Toevallig verzekerd bij Amersfoortse of ditzo? Dan kan je via asr vitality ofwel je smartwatch terugverdienen of korting krijgen.
Ja, verzekerd bij Ditzo! Hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
05-03-2021 19:58
Ik zie heel veel een Apple Watch voorbij komen maar die wil ik dus niet omdat ik van het vierkante schermpje af wil... ik wil juist graag een smartwatch die eruit ziet als een ‘normaal’ rond horloge.
Ik heb dat dus ook en overweeg daarom een Michael Kors. Maar ik heb nu geen smartwatch dus ik kan niet vergelijken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-03-2021 12:47
Ik ben blij met mijn FitBit Versa 2, maar er zitten drie krassen op het scherm en je kan niet alleen het scherm vervangen. Dus dat vind ik wel een serieus nadeel.
Als hij binnen de garantietermijn zit vervangen ze het hele apparaat voor je...

Contact via fitbit zelf, niet de verkoper helpt hier heel erg goed bij... :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-03-2021 20:04
Ik heb dat dus ook en overweeg daarom een Michael Kors. Maar ik heb nu geen smartwatch dus ik kan niet vergelijken.
Wauw, Michael Kors heeft ook hele mooie horloges zeg! Alleen weinig met gps volgens mij... Nu twijfel ik tussen Michael Kors en Garmin (Vivo active 4s) haha.
Alle reacties Link kopieren
FV een vriendin van mij heeft er eentje van Michael Kors en die is er heel tevreden over.
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven