Gezondheid alle pijlers

Welke smartwatch

05-03-2021 12:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik kon hier nog geen recent topic over vinden dus ik open een nieuwe.
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een smartwatch en misschien kunnen jullie mij helpen:) Ik draag momenteel al een hele tijd de fitbit versa 2 maar ik wil graag een smartwatch die op een ‘normaal’ horloge lijkt. Verder heb ik als ‘eisen’:
- Hartslag bijhouden
- Een app die makkelijk connect met je telefoon
- GPS (en dat je naderhand ook kan zien welke route je bijv hebt gewandeld)
- Dat hij automatisch activiteiten herkent (mijn collega heeft een versa 3 en als ze langer dan 15min wandelt slaat hij dat automatisch op en zie je na de tijd hoelang je hebt gewandeld etc)
- Waterdicht hoeft niet maar het zou wel fijn zijn als hij spatproof is
- Maximaal €300,-
- Losse bandjes die je erbij kan kopen (ik krijg uitslag van siliconen bandjes)

Mijn oog is nu gevallen op de Garmin ViVoactive 4s maar ik lees daar verschillende verhalen over dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen….
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
05-03-2021 15:51
Ugli kun je me uitleggen hoe ik een ekg en bloeddrukmeting doe met mijn active 2?
Ik heb sinds gisteren de update maar zie de nieuwe functies nergens staan op mijn telefoon of horloge?
Wel zag ik dat we nu ook paardrijden kunnen kiezen als activiteit sinds de update, jeej for that! :-) en klopt het dat er nu ook een betaalfunctie op zit. Ik meen dat ik dat gelezen heb maar ook die functie vind ik nergens..
Ja die functie vinden was nogal verwarrend...Je moet eerst de update geïnstalleerd hebben, daarna een app downloaden die Samsung Health Monitor heet (let op, dit is niet de Samsung Health app die je normaal gebruikt en hij staat niet standaard op je Samsung telefoon). Die app moet je openen en dan worden de functies op je horloge geactiveerd en kun je ze meten zoals je bijvoorbeeld stress meet (dus met de horloge monitor app die er dan op is gekomen of de widget die je op je startscherm zet op je horloge). De bloeddruk functie moet helaas eerst gekallibreerd worden met een echte bloeddruk meter voor je die kunt gebruiken maar de ECG werkt meteen.

Er zit altijd al een betaalfunctie op, maar de Nederlandse banken hebben deze nog niet geactiveerd. Als je bij een gewone Nederlandse bank zit kun je die dus nog niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
05-03-2021 20:45
Wauw, Michael Kors heeft ook hele mooie horloges zeg! Alleen weinig met gps volgens mij... Nu twijfel ik tussen Michael Kors en Garmin (Vivo active 4s) haha.
Michael Kors draait op WearOS. Dat is Googles variant voor een android horloge OS. Als je dit OS kiest zorg dan dat het horloge tenminste 1 GB RAM heeft, anders is hij traag als stront, want omdat WearOS opensource is, is deze niet geoptimaliseerd voor de specifieke horloge types. Verder kun je Google functionaliteiten gebruiken zoals Maps, Google Assistent, etcetera. Dat is wel fijn. Zoals ik al zei, ik ben zelf geen groot fan van dit OS omdat Google het volledig negeert, maar slecht is het ook niet en voor simpel genruik zal het best voldoende zijn. Plus die Michael Kors horloges zien er echt mooi uit inderdaad, haha. Als je in deze hoek gaat zoeken kan de Huawei GT2 nog leuk zijn als optie, heel betaalbaar ook.

En oh ja, ik vind de stainless steel variant van Applewatch met een fancy bandje en een always on display op eventueel een analoge face best horloge achtig:

Afbeelding

Al is deze nieuw buiten je budget jammer genoeg.
Anne-panne schreef:
05-03-2021 20:00
Ja, verzekerd bij Ditzo! Hoe doe ik dat?
Ik heb sinds kort de asr vitality app. Was tot 1 mrt de eerste 4 mnd gratis. Daarna 3,50 pmnd, die vervalt als je 1 week van de maand je weeldoel haalt. Dmv punten halen met bewegen kan je dan cash back op je smartwatch krijgen. Nu wilde ik al langer een Apple Watch en ben ik bezig met afvallen en meer bewegen, dus dacht we gaan het gewoon proberen.
Anne-panne schreef:
05-03-2021 12:26
Hé dat topic had ik nog niet gezien! Ik heb alleen iPhone haha
Apple Watch dan
Alle reacties Link kopieren
Beth1985 schreef:
06-03-2021 08:48
Apple Watch dan
Nee want ik wil geen vierkant schermpje.. dat heb ik al vaker aangegeven :) Ik wil graag een smartwatch die op een normaal horloge lijkt. En waarom moet je perse een Apple Watch als je iPhone hebt?
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
06-03-2021 14:27
Nee want ik wil geen vierkant schermpje.. dat heb ik al vaker aangegeven :) Ik wil graag een smartwatch die op een normaal horloge lijkt. En waarom moet je perse een Apple Watch als je iPhone hebt?
Heb je al bij zaken als de Bijenkorf en Zalando gekeken? Bij Zalando heb ik naast die Michael Kors smartwatches ook mooie smartwatches van Fossil en Kate Spade gezien en bij de Bijenkorf ook van Armani en Guess volgens mij. Ik vind "echte" smartwatches allemaal vrij lelijk dus vandaar dat ik op gewone merken ben gaan zoeken. Ik heb zelf een paar hele mooie CK horloges, maar helaas maken die geen smartwatches. Maar als je zo'n elegant horloge gewend bent is een Apple of Samsung of Fitbit smartwatch echt niet mooi.
Am Yisrael Chai!
Anne-panne schreef:
06-03-2021 14:27
Nee want ik wil geen vierkant schermpje.. dat heb ik al vaker aangegeven :) Ik wil graag een smartwatch die op een normaal horloge lijkt. En waarom moet je perse een Apple Watch als je iPhone hebt?
Het is praktisch en het ziet eruit als een horloge?
Smaken verschillen ;-)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
06-03-2021 16:11
Heb je al bij zaken als de Bijenkorf en Zalando gekeken? Bij Zalando heb ik naast die Michael Kors smartwatches ook mooie smartwatches van Fossil en Kate Spade gezien en bij de Bijenkorf ook van Armani en Guess volgens mij. Ik vind "echte" smartwatches allemaal vrij lelijk dus vandaar dat ik op gewone merken ben gaan zoeken. Ik heb zelf een paar hele mooie CK horloges, maar helaas maken die geen smartwatches. Maar als je zo'n elegant horloge gewend bent is een Apple of Samsung of Fitbit smartwatch echt niet mooi.
Dat hangt van de finish en het bandje af vind ik. Dit is bijvoorbeeld ook gewoon een Samsung Galaxy Active 2 in stainless met een stainless bandje:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Beth1985 schreef:
06-03-2021 20:27
Het is praktisch en het ziet eruit als een horloge?
Smaken verschillen ;-)
Dat is zeker waar! Ik heb nu een fitbit en heb wel even getwijfeld om over te gaan naar een Apple watch maar ik wil toch graag een ronde smartwatch.. & tot dusver nog niet een keus gemaakt haha
Anne-panne schreef:
09-03-2021 09:35
Dat is zeker waar! Ik heb nu een fitbit en heb wel even getwijfeld om over te gaan naar een Apple watch maar ik wil toch graag een ronde smartwatch.. & tot dusver nog niet een keus gemaakt haha
Mijn vorige 'normale' horloges hadden ook een rechthoekig kastje, dus misschien dat ik daarom niet per se een ronde kast associeer met het uiterlijk van een 'normaal' horloge.

Ik vind het fijn dat zowel mijn smartwatch als smartwatch van hetzelfde merk zijn zodat ze optimaal met elkaar communiceren. Ik heb de Watch 4 nu ruim anderhalf jaar en ik ben er erg tevreden over.
Hij is bovendien ontzettend accuraat met de hartslagmeting, iets wat al eens van pas is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat is per persoon verschillend wat je graag wil:) Ik heb iig een keus gemaakt en net de Garmin Vivoactive 4s besteld, maandag komt hij binnen dus ik ben heel benieuwd! Ga hem ook vergelijken met mijn fitbit (hartslag, stappen etc of dat overeenkomt met elkaar). Nu al zin in :-D

Maar dat klinkt heftig wat je verteld over je hartslag....
Ik ben benieuwd hoe die bevalt Anne-panne.

Ik zou wel een Apple Watch willen maar dan met esim en die is er nog (steeds) niet in nl.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar je ervaring ermee Anne.
Ugli ik heb nou al 2 healthmonitor Apps geïnstalleerd maar geen van beiden maakt connectie met mijn horloge, kun je me zeggen hoe de App precies heet die ik moet hebben? Ik krijg nl meerdere suggesties in de playstore.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ervaring tot nu haha :) Gisteren kwam hij binnen en hij is echt zo mooi! Maar naast het uiterlijk gaat het natuurlijk om wat ‘ie kan of hij het goed doet.. Ik vind dat het installeren en het uitzoeken hoe het allemaal werkt super makkelijk is. Ik heb er ook meteen mee hardgelopen en had ook mijn Fitbit mee (om beide polsen dus één haha). De GPS van de Garmin is echt veel preciezer dan de Fitbit viel mij op, hartslag was nagenoeg gelijk en de verschillen zag ik in de km’s/stappen/verbrande kcal.. overal was de Garmin iets hoger in maar dit kan ook te maken hebben met dat ik de Garmin links had en de Fitbit rechts. Ik ben echt een sucker voor een mooie lay-out haha en in de app van Garmin wordt dat allemaal supermooi weergeven. Wat mij ook opviel is dat de Garmin super snel synchroniseert en daar heeft de Fitbit wel eens moeite mee.. Wat ik ook heel leuk vind is dat hij ook je body batterij weergeeft, hoe vaak je ademhaalt per minuut etc.. nu zijn dat extra’s maar ik vind dat leuk :) Ik vind hem ook fijner zitten dan de Fitbit, hij ‘plakt’ minder en voelt minder zwaar aan ofzo. Ik heb hem met slapen niet om dus hoe dat is weet ik niet maar tot nu toe ben ik erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
13-03-2021 11:53
Ik ben benieuwd naar je ervaring ermee Anne.
Ugli ik heb nou al 2 healthmonitor Apps geïnstalleerd maar geen van beiden maakt connectie met mijn horloge, kun je me zeggen hoe de App precies heet die ik moet hebben? Ik krijg nl meerdere suggesties in de playstore.
Oh zie dit nu pas. Hij heet Samsung Monitor en is een regenboogkleurig vakje met een wit hartslag lijntje erdoor. Deze: https://www.samsung.com/nl/apps/samsung-health-monitor/

Ik had ook echt moeite met die app vinden haha.
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
16-03-2021 12:07
Mijn eerste ervaring tot nu haha :) Gisteren kwam hij binnen en hij is echt zo mooi! Maar naast het uiterlijk gaat het natuurlijk om wat ‘ie kan of hij het goed doet.. Ik vind dat het installeren en het uitzoeken hoe het allemaal werkt super makkelijk is. Ik heb er ook meteen mee hardgelopen en had ook mijn Fitbit mee (om beide polsen dus één haha). De GPS van de Garmin is echt veel preciezer dan de Fitbit viel mij op, hartslag was nagenoeg gelijk en de verschillen zag ik in de km’s/stappen/verbrande kcal.. overal was de Garmin iets hoger in maar dit kan ook te maken hebben met dat ik de Garmin links had en de Fitbit rechts. Ik ben echt een sucker voor een mooie lay-out haha en in de app van Garmin wordt dat allemaal supermooi weergeven. Wat mij ook opviel is dat de Garmin super snel synchroniseert en daar heeft de Fitbit wel eens moeite mee.. Wat ik ook heel leuk vind is dat hij ook je body batterij weergeeft, hoe vaak je ademhaalt per minuut etc.. nu zijn dat extra’s maar ik vind dat leuk :) Ik vind hem ook fijner zitten dan de Fitbit, hij ‘plakt’ minder en voelt minder zwaar aan ofzo. Ik heb hem met slapen niet om dus hoe dat is weet ik niet maar tot nu toe ben ik erg blij mee!
Fijn! Garmin is wat dat betreft echt een goed merk, mooie app en goeie sensoren. De app van Samsung voor health zaken vind ik wat dat betreft wel minder. Veel diehard fitmensen willen alleen maar Garmin. En het oog wil ook wel wat natuurlijk haha.
Anne-panne schreef:
16-03-2021 12:07
Mijn eerste ervaring tot nu haha :) Gisteren kwam hij binnen en hij is echt zo mooi! Maar naast het uiterlijk gaat het natuurlijk om wat ‘ie kan of hij het goed doet.. Ik vind dat het installeren en het uitzoeken hoe het allemaal werkt super makkelijk is. Ik heb er ook meteen mee hardgelopen en had ook mijn Fitbit mee (om beide polsen dus één haha). De GPS van de Garmin is echt veel preciezer dan de Fitbit viel mij op, hartslag was nagenoeg gelijk en de verschillen zag ik in de km’s/stappen/verbrande kcal.. overal was de Garmin iets hoger in maar dit kan ook te maken hebben met dat ik de Garmin links had en de Fitbit rechts. Ik ben echt een sucker voor een mooie lay-out haha en in de app van Garmin wordt dat allemaal supermooi weergeven. Wat mij ook opviel is dat de Garmin super snel synchroniseert en daar heeft de Fitbit wel eens moeite mee.. Wat ik ook heel leuk vind is dat hij ook je body batterij weergeeft, hoe vaak je ademhaalt per minuut etc.. nu zijn dat extra’s maar ik vind dat leuk :) Ik vind hem ook fijner zitten dan de Fitbit, hij ‘plakt’ minder en voelt minder zwaar aan ofzo. Ik heb hem met slapen niet om dus hoe dat is weet ik niet maar tot nu toe ben ik erg blij mee!
Leuk om te lezen! :) Dank voor de update!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven