Gezondheid alle pijlers

Wennen aan de pil

23-10-2010 13:23 7 berichten
Sinds enkele weken ben ik aan de pil en ik merk dat mijn lijf daar enorm aan moet wennen.

Ik heb het gevoel dat ik mezelf niet helemaal ben en de (vooral negatieve) moodswings overheersen. Nu heb ik al vaker last van wisselvallige emoties en het weer zal vast ook niet helpen. Maar god oh god wat word ik nu toch moe van mezelf.

Zijn er meer mensen die dit herkennen aan de pil?

En hoe lang duurt het voordat een lijf een beetje gewend is aan die hormonen?

-stoppen met de pil is overigens geen optie. Deze is voorgeschreven om de eisprong (en daarmee cyste-vorming) te voorkomen. In januari wordt er bekeken of het heeft gewerkt en dan kan er naar alternatieven gezocht worden,-
Bij mij is het andersom. Ik had juist last van negatieve moodswings (+ een hoop ongesteldheidsgezeik) zonder de pil. De pil houdt mijn hormonen tenminste netjes onder controle.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar..........

Je kan misschien niet tegen deze pil,gewoon zoeken tot je er een hebt waar je wel goed tegen kan.

Ik heb er 4 gehad voor ik er eentje had waar ik geen bijwerkingen van had.(exceem,migraine,PMS,tussentijdse bloedingen,depressieve gevoelens,geen zin in sex,om maar wat te noemen)
Ik kan niet tegen de pil. En ik voel me als ik de pil slik ook een ander mens. Emotioneler, irrationeler... Alsof ik constant aan het PMSsen was.

Gelukkig heb ik daar bij de nuvaring geen last van.
Ik kan er ook niet tegen. En al helemaal niet tegen afkicken van de pil, ik had voor het eerst in m'n leven last van migraine, vor 8 maanden lang met vlagen. Voor mij nooit meer de pil!

EDIT: maar daar heb jij niks aan natuurlijk!

Misschien kun je overleggen met je arts of er nog andere pillen mogelik zijn voor jou? Wie weet voel je je bij een andere pil veel beter?
Maar is er echt geen andere optie om een ei-sprong te voorkomen?

Prikpil,spiraal,nuvaring.........
In eerste instantie wil de gynaecoloog bekijken of het stopzetten van de eisprong het beoogde resultaat geeft.

Een spiraal (mirena) heb ik hiervoor gehad. Die houdt de eisprong niet tegen, dus is geen optie.

De prikpil en een hormoonstaafje zijn als optie besproken. Maar de gynaecoloog wil eerst bekijken wat het effect van de pil is over een periode van 3 a 4 maanden. De nuvaring heb ik ook met hem besproken, maar ik kan me nu werkelijk waar niet meer herinneren wat daar het bezwaar op was.

Een andere pil zou wellicht verschil uit kunnen maken. Al gok ik dat ik deze (mycrogynon 30) eerst een kans moet geven.

Het lijkt mij logisch dat ik daar ook gewoon aan moet wennen, de vraag is alleen hoe lang dat duurt.

Maandag ben ik van plan om deze vragen ook aan een arts te stellen. Ik twijfel nog tussen het raadplegen van de huisarts of de gynaecoloog.

Maar aaargh! Ik ga me nu weer van de bank slepen. Even naar buiten en een stuk wandelen. Wat beweging schijnt goed te zijn voor de gemoedstoestand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven