Wie ervaring met medicijnen tegen vaginale schimmelinfectie?
dinsdag 20 november 2007 om 22:22
Wie kan mij geruststellen? Ik heb namelijk sinds 5 dagen een nogal heftige (inwendige) vaginale infectie. Gelukkig kon ik gisteren bij de huisarts terecht, en hij heeft me 3 (!) medicijnen voorgeschreven omdat het nogal een pittige infectie is. Nu heb ik vroeger ook wel eens een vaginale infectie gehad, maar een stuk minder heftig. Bovendien heb ik dit keer andere medicijnen gekregen. Namelijk Gyno Daktarin-1 een capsule die je vaginaal inbrengt en Fluconazol, een tablet die je gewoon oraal moet innemen.
Ik heb vannacht de vaginale capsule ingebracht en vanochtend de capsule ingenomen, maar ik merk nog geen verschil. Althans, wel qua jeuk, want die is gelukkig al wat minder geworden, maar ik heb nog extreem (!) last van afscheiding. Wie heeft er ervaring met dezelfde medicijnen en kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat deze ook gaan werken? En of het inderdaad normaal is dat je de eerste dagen nog last van afscheiding hebt...?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb vannacht de vaginale capsule ingebracht en vanochtend de capsule ingenomen, maar ik merk nog geen verschil. Althans, wel qua jeuk, want die is gelukkig al wat minder geworden, maar ik heb nog extreem (!) last van afscheiding. Wie heeft er ervaring met dezelfde medicijnen en kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat deze ook gaan werken? En of het inderdaad normaal is dat je de eerste dagen nog last van afscheiding hebt...?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
donderdag 25 november 2010 om 21:08
Ik heb eerst een thuistest gedaan en daarna fluconazol gebruikt en ik moet zeggen naar alle tevredenheid. Duurde wel even voordat het over was maar het is nooit meer teruggekomen. als ik mijn vriendinnen moet geloven is dat iets zeldzaams want het komt vaak terug??
Op vaginale schimmelinfectie heb ik best veel informatie (tips) gevonden over vaginale schimmelinfecties. Groetjes Daphne.
Op vaginale schimmelinfectie heb ik best veel informatie (tips) gevonden over vaginale schimmelinfecties. Groetjes Daphne.
vrijdag 29 april 2011 om 07:39
Ik heb er nu ook last van, voor het eerst... Dit komt waarschijnlijk door een combinatie van het slikken van de MAP het beginnen met het slikken van de Pil (microgynon 20) stress en een verminderde weerstand...
Toen ik dit aan mijn moeder vertelde, zei ze dat ze er vroeger ook regelmatig last van had. Toen ze eenmaal de Pil inruilde voor een spiraaltje, had ze er nooit meer last van! De Pil kan dus wel degelijk zorgen voor een candida infectie... Zelf hoop ik dat mijn schimmelinfectie zo snel mogelijk over is, zodat ik weer kan gaan genieten van mijn partner...
Toen ik dit aan mijn moeder vertelde, zei ze dat ze er vroeger ook regelmatig last van had. Toen ze eenmaal de Pil inruilde voor een spiraaltje, had ze er nooit meer last van! De Pil kan dus wel degelijk zorgen voor een candida infectie... Zelf hoop ik dat mijn schimmelinfectie zo snel mogelijk over is, zodat ik weer kan gaan genieten van mijn partner...
vrijdag 29 april 2011 om 13:25
ik heb nu miconazolnitraat-creme. Ik vertelde mijn huisarts per telefoon dat ik dacht aan candida, omdat vriend dat laatst had. *zucht*. Ik moest maar smeren en als het na 10 dagen niet over was langskomen. Dus ik krijg geen kuurtje, ondanks dat ik al heb aangegeven dat het waarschijnlijk candida is. Ik hoop eerlijk gezegd dat het snel over is We hebben de komende 10 dagen ook geen gemeenschap om opnieuwe besmetting te voorkomen. Als de symptomen weg zijn kan gemeenschap wel weer? ondanks dat er nog na-gesmeerd moet worden?
vrijdag 29 april 2011 om 15:55
quote:sweetcandy schreef op 29 april 2011 @ 13:25:
ik heb nu miconazolnitraat-creme. Ik vertelde mijn huisarts per telefoon dat ik dacht aan candida, omdat vriend dat laatst had. We hebben de komende 10 dagen ook geen gemeenschap om opnieuwe besmetting te voorkomen. Als de symptomen weg zijn kan gemeenschap wel weer? ondanks dat er nog na-gesmeerd moet worden?xxx
Sweetcandy,
Tijdens de 10 dagen onthouding is het slim om ook je vriend 2x daags met de miconazolnitraat creme mee te laten behandelen.
Beetje op de eikel is voldoende. Miconazolnitraat is een 'algemene' schimmel bestrijder.
Als jij wel wordt behandeld en je vriend niet dan is er een grote kans aanwezig dat je het weer heel snel terug heb. Mannen merken er in de regel helemaal niets van. Terwijl ze wel 'drager' kunnen zijn.
ik heb nu miconazolnitraat-creme. Ik vertelde mijn huisarts per telefoon dat ik dacht aan candida, omdat vriend dat laatst had. We hebben de komende 10 dagen ook geen gemeenschap om opnieuwe besmetting te voorkomen. Als de symptomen weg zijn kan gemeenschap wel weer? ondanks dat er nog na-gesmeerd moet worden?xxx
Sweetcandy,
Tijdens de 10 dagen onthouding is het slim om ook je vriend 2x daags met de miconazolnitraat creme mee te laten behandelen.
Beetje op de eikel is voldoende. Miconazolnitraat is een 'algemene' schimmel bestrijder.
Als jij wel wordt behandeld en je vriend niet dan is er een grote kans aanwezig dat je het weer heel snel terug heb. Mannen merken er in de regel helemaal niets van. Terwijl ze wel 'drager' kunnen zijn.
zaterdag 30 april 2011 om 13:14
jep, Hij heeft al gesmeerd en we hebben geen gemeenschap meer gehad. Ook na iedere douchebeurt de handdoeken in de was, 2x per dag schoon (katoenen) ondergoed, 2x per dag smeren..... Volgens mij zijn mijn klachten al meest over, maar de zalf jeukt wel!! staat ook dat het een bijwerking is, lekker dan....
donderdag 9 juni 2011 om 14:34
Hoi!
Ik heb ook regelmatig last van schimmelinfectie, nu ook weer.. heb er al een paar jaar last van zo nu en dan, om gek van te worden! Elke keer als ik er vanaf ben heb ik goede hoop, maar als ik het dan weer heb zakt de moed me in mn schoenen..
Ik heb echt al van alles gehad, een oraal pilletje, zo'n tube voor uitwendig gebruik, 3 van die paaseitjes, en nu steeds 1 keer per maand zo'n paaseitje als ik in mn menstruatie ben. Die helpen bij mij het beste.
Ik heb het indd gekregen sinds ik de pil slik, maar niet meteen. Mijn dokter zegt dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt, maar dat ik het gewoon krijg als ik ongesteld moet worden.
Weet iemand of het echt helpt om te stoppen met de pil?? Want dat ben ik inmiddels wel aan het overwegen..
Ik heb ook regelmatig last van schimmelinfectie, nu ook weer.. heb er al een paar jaar last van zo nu en dan, om gek van te worden! Elke keer als ik er vanaf ben heb ik goede hoop, maar als ik het dan weer heb zakt de moed me in mn schoenen..
Ik heb echt al van alles gehad, een oraal pilletje, zo'n tube voor uitwendig gebruik, 3 van die paaseitjes, en nu steeds 1 keer per maand zo'n paaseitje als ik in mn menstruatie ben. Die helpen bij mij het beste.
Ik heb het indd gekregen sinds ik de pil slik, maar niet meteen. Mijn dokter zegt dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt, maar dat ik het gewoon krijg als ik ongesteld moet worden.
Weet iemand of het echt helpt om te stoppen met de pil?? Want dat ben ik inmiddels wel aan het overwegen..
zaterdag 7 januari 2012 om 14:45
Ik heb er 2 jaar lang echt best vaak last van gehad. Maar nu ben ik er al 2 jaar vanaf!
Dit heb ik allemaal gedaan:
Medicijnen:
• Een half jaar lang, 1x per week een capsule Fluconazol nemen
• Verander eens van anticonceptie pil (ik slikte al jaren dezelfde, maar ik heb meerdere malen gelezen dat je dan toch hiervan opeens gevoelig kan worden voor schimmelinfecties)
Natuurlijke middelen:
• Een tampon met Biogarde yoghurt inbrengen (dit verkoelt en brengt de zuurgraad weer in balans)
• Bij een natuurwinkel:
-Candira Spray kopen (een aantal keer per dag op de vagina spuiten, dood bacteriën en vaginale schimmels)
- Een voedingssupplement kopen met Caprylzuur in (dood schimmels van binnen uit)
• Als je het hebt gekregen van een antibioticakuur voor blaasontsteking kun je de volgende keer eens D-manose capsules halen (deze helpen ontzettend goed tegen blaasontstekingen en je krijgt er geen schimmelinfecties van)
Seks:
• Altijd goed de handen wassen van te voren (beide)
• Selsilube glijmiddel gebruiken (voor gevoelige vagina)
• Na afloop gaan plassen en uitspoelen met water
Overig:
• Draag alleen maar katoenen ondergoed, dit laat zuurstof door waardoor het niet gaat broeien. (Verschoon deze elke avond en ochtend)
• Liever geen strings maar gewone onderbroekjes, hipsters of boksers (string is een glijbaan voor bacteriën)
• S’ochtends en s’avonds vagina uitspoelen met water en lichtjes wassen met Betadine wasgel dood bacteriën en schimmels)(ook je vriend moet zijn penis hier dagelijks mee wassen)
• Als je naar de Wc bent geweest NOOIT naar voren afvegen (ook niet als je alleen geplast hebt)
• Een zo min mogelijk koolhydraten en suikers, hier voedt de schimmel zich mee.
Dit heb ik allemaal gedaan:
Medicijnen:
• Een half jaar lang, 1x per week een capsule Fluconazol nemen
• Verander eens van anticonceptie pil (ik slikte al jaren dezelfde, maar ik heb meerdere malen gelezen dat je dan toch hiervan opeens gevoelig kan worden voor schimmelinfecties)
Natuurlijke middelen:
• Een tampon met Biogarde yoghurt inbrengen (dit verkoelt en brengt de zuurgraad weer in balans)
• Bij een natuurwinkel:
-Candira Spray kopen (een aantal keer per dag op de vagina spuiten, dood bacteriën en vaginale schimmels)
- Een voedingssupplement kopen met Caprylzuur in (dood schimmels van binnen uit)
• Als je het hebt gekregen van een antibioticakuur voor blaasontsteking kun je de volgende keer eens D-manose capsules halen (deze helpen ontzettend goed tegen blaasontstekingen en je krijgt er geen schimmelinfecties van)
Seks:
• Altijd goed de handen wassen van te voren (beide)
• Selsilube glijmiddel gebruiken (voor gevoelige vagina)
• Na afloop gaan plassen en uitspoelen met water
Overig:
• Draag alleen maar katoenen ondergoed, dit laat zuurstof door waardoor het niet gaat broeien. (Verschoon deze elke avond en ochtend)
• Liever geen strings maar gewone onderbroekjes, hipsters of boksers (string is een glijbaan voor bacteriën)
• S’ochtends en s’avonds vagina uitspoelen met water en lichtjes wassen met Betadine wasgel dood bacteriën en schimmels)(ook je vriend moet zijn penis hier dagelijks mee wassen)
• Als je naar de Wc bent geweest NOOIT naar voren afvegen (ook niet als je alleen geplast hebt)
• Een zo min mogelijk koolhydraten en suikers, hier voedt de schimmel zich mee.
dinsdag 17 januari 2012 om 16:32
dinsdag 17 januari 2012 om 16:43
Ik heb al 3 jaar ervaring met al die medicijnen. Heb van die soort eieren geprobeert en 2 verschillende orale kuren.
Dit heb ik meermaals geprobeerd omdat de infectie telkens maar terug kwam. Nu heb ik er helaas nog steeds last van. Zelfs een homeopatische kuur (was het proberen waard) wilde niet baten.
Voor de 'lotgenoten': hebben jullie tijdens het sporten of bewegen ook meer last van de infectie? Ik namelijk wel!
Overigens heb ik alleen last van extreem veel afscheiding en de jeuk blijft gelukkig achterwege. Als er iemand iets heeft gevonden dat wel werkt, tell me please!
Dit heb ik meermaals geprobeerd omdat de infectie telkens maar terug kwam. Nu heb ik er helaas nog steeds last van. Zelfs een homeopatische kuur (was het proberen waard) wilde niet baten.
Voor de 'lotgenoten': hebben jullie tijdens het sporten of bewegen ook meer last van de infectie? Ik namelijk wel!
Overigens heb ik alleen last van extreem veel afscheiding en de jeuk blijft gelukkig achterwege. Als er iemand iets heeft gevonden dat wel werkt, tell me please!
dinsdag 17 januari 2012 om 16:49
quote:Kruimelmuis schreef op 02 augustus 2009 @ 14:32:
Klinkt misschien gek, maar ik begruik gewoon een beetje yoghurt.
Herstelt namelijk de zuurgraad.
Iemand anders hier ervaring mee?
ik heb wel ervaring met het inbrengen van een in joghurt gedrenkte tampon ja.
Deze deed ik dan voor het slapengaan in en meteen de volgende morgen eruit en goed douchen.
Daardoor had ik twee dagen (jippie jeej!) geen last van mijn infectie. Handig als je op date gaat dus
Klinkt misschien gek, maar ik begruik gewoon een beetje yoghurt.
Herstelt namelijk de zuurgraad.
Iemand anders hier ervaring mee?
ik heb wel ervaring met het inbrengen van een in joghurt gedrenkte tampon ja.
Deze deed ik dan voor het slapengaan in en meteen de volgende morgen eruit en goed douchen.
Daardoor had ik twee dagen (jippie jeej!) geen last van mijn infectie. Handig als je op date gaat dus

woensdag 30 mei 2012 om 09:38
Even een UP 
Na een antibioticakuur voor een blaasontsteking ook een schimmelinfectie :-[
Inmiddels heb ik 1 tablet gekregen: Fluconazol en deze gisterenavond in genomen.
Ik moet zeggen de jeuk/afscheiding/roodheid/branderige gevoel is over, maar ik ben gisterenavond wel flink duizelig geweest en nu heb ik nog steeds knallende hoofdpijn.
Volgens de bijsluiter kan dat de bijwerking zijn.
Iemand hiermee ook ervaring?
Zo eerst maar eens paracetamol nemen voor de hoofdpijn.
En hopen dat alles maar snel weer normaal is

Na een antibioticakuur voor een blaasontsteking ook een schimmelinfectie :-[
Inmiddels heb ik 1 tablet gekregen: Fluconazol en deze gisterenavond in genomen.
Ik moet zeggen de jeuk/afscheiding/roodheid/branderige gevoel is over, maar ik ben gisterenavond wel flink duizelig geweest en nu heb ik nog steeds knallende hoofdpijn.
Volgens de bijsluiter kan dat de bijwerking zijn.
Iemand hiermee ook ervaring?
Zo eerst maar eens paracetamol nemen voor de hoofdpijn.
En hopen dat alles maar snel weer normaal is
![:-]](https://forum.viva.nl/smilies/77_happy.gif)