wie heeft ervaring met de Nuvaring?
vrijdag 22 mei 2009 om 11:41
Hallo,
Ik zou graag willen weten wie er ervaring met de Nuvaring heeft?
Ik heb al verschillende pillen gebruikt, maar ik word er super depri of aggressief van. Van andere pillen ben ik 6 weken lang non-stop ongesteld.
Wat voor nare bijwerkingen heeft de Nuvaring en is het betrouwbaar?
Groetjes,
Chipper
Ik zou graag willen weten wie er ervaring met de Nuvaring heeft?
Ik heb al verschillende pillen gebruikt, maar ik word er super depri of aggressief van. Van andere pillen ben ik 6 weken lang non-stop ongesteld.
Wat voor nare bijwerkingen heeft de Nuvaring en is het betrouwbaar?
Groetjes,
Chipper
woensdag 27 mei 2009 om 23:13
quote:Aaa27 schreef op 27 mei 2009 @ 11:53:
Ik heb ook een vraagje over de nuvaring. Als je er mee begint (dus niet opeenvolgedn op de pil) na hoe lang is hij dan veilig? Gewoon een maand net als de pil?
Gewoon meteen, net als de pil, behalve als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie.
Ik heb er slechte ervaringen mee, depressies en dergelijke. Ben nu aan de pil (tweede maand) en nog nergens last van.
Ik heb ook een vraagje over de nuvaring. Als je er mee begint (dus niet opeenvolgedn op de pil) na hoe lang is hij dan veilig? Gewoon een maand net als de pil?
Gewoon meteen, net als de pil, behalve als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie.
Ik heb er slechte ervaringen mee, depressies en dergelijke. Ben nu aan de pil (tweede maand) en nog nergens last van.
donderdag 28 mei 2009 om 20:40
Hoop dat t goed zal bevallen!! Ik heb ook net een half jaar van testen en experimenteren achter de rug, waar kan ik wel tegen waartegen niet.. Bleghhh.. Nuvaring, ik had qua stemmingswisselingen etc goede ervaringen. helaas werd mijn haar dunner en dunner en werd ik (nog) gevoeliger op blaasonstekingen :S Ik ben er dus mee gestopt.. Heb nu een mirena spiraal voor de tweede keer, bevalt me toch t beste.. Alleen t plaatsten is minder :S maar staat niet in verhouding met de bijwerkingen van alle andere 'spullen'. Liever pijn dan een hormoonwrak.
donderdag 28 mei 2009 om 21:56
Hoi,
Ik vond de nuvaring altijd ideaal! Zou geen ander meer willen. Heb daarvoor ook 2 andere uitgeprobeerd en daar kreeg ik juist stemmingswisselingen van.
Nuvaring hoef je niet aan te denken (behalve dan 1x bij het eruit halen en 1x erin doen). Bij de sex inderdaad gewoon laten zitten.
Het schijnt ook niet uit te maken hoe diep dat ding zit, als het maar in aanraking komt met je slijmvliezen zei mn huisarts.
Ik vond de nuvaring altijd ideaal! Zou geen ander meer willen. Heb daarvoor ook 2 andere uitgeprobeerd en daar kreeg ik juist stemmingswisselingen van.
Nuvaring hoef je niet aan te denken (behalve dan 1x bij het eruit halen en 1x erin doen). Bij de sex inderdaad gewoon laten zitten.
Het schijnt ook niet uit te maken hoe diep dat ding zit, als het maar in aanraking komt met je slijmvliezen zei mn huisarts.
donderdag 4 juni 2009 om 10:04
Hoi allemaal,
Al eerder schreef ik hier dat ik een maand de nuvaring had geprobeerd, maar nogal last had van bijwerkingen (stemmingswisselingen, puistjes, opgeblazen gevoel, last van schimmelinfectie, kortom bijna alles wat in het boekje staat:) ). Nu ben ik dus na de stopweek helemaal gestopt met de ring, maar heb ik nog wat klachten. In de stopweek kreeg ik een bloeding, maar nu kreeg ik afgelopen dagen weer licht bloedverlies, heb ik rugpijn en een opgeblazen buik.
Heeft hier ook iemand klachten na het stoppen met de nuvaring? Of zou het een soort ontpillen zijn? Al heb ik 'm maar een maand gehad..
Al eerder schreef ik hier dat ik een maand de nuvaring had geprobeerd, maar nogal last had van bijwerkingen (stemmingswisselingen, puistjes, opgeblazen gevoel, last van schimmelinfectie, kortom bijna alles wat in het boekje staat:) ). Nu ben ik dus na de stopweek helemaal gestopt met de ring, maar heb ik nog wat klachten. In de stopweek kreeg ik een bloeding, maar nu kreeg ik afgelopen dagen weer licht bloedverlies, heb ik rugpijn en een opgeblazen buik.
Heeft hier ook iemand klachten na het stoppen met de nuvaring? Of zou het een soort ontpillen zijn? Al heb ik 'm maar een maand gehad..
donderdag 4 juni 2009 om 11:15
Gebruik de nuva nu 2 jaar, omdat ik van de pil depressief, agressief, labiel en van alles word. Ik ben zo blij met de nuva!
Tip om 'm niet vergeten in te doen. Na 4 weken wisselen.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je hem er na 3 weken uit moet halen, en week later erin. Maar dat hij wel 4 weken betrouwbaar is. Ik weet dat veel vrouwen het niet doen, doorslikken of doorgebruiken maar het maakt dus niets uit he. Die bloeding die je dan krijgt heeft niets met een natuurlijke cyclus te maken, dat is echt een chemische reactie. Zelfde als pil trouwens, daarbij is ook geen reden voor een stopweek. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vergeet hem hierdoor in ieder geval zeker niet, nuva eruit en erin staat nu in mijn mobiel en ik maak iedere keer direct een nieuwe herinnering, no problemo. Ben nog nooit te laat geweest. En als ik voorzie dat ik hem kan vergeten (feestje ofzo) dan wissel ik eerder maar wissel op een dag dat ik nooit iets bijzonders heb op die tijd. Ik heb behalve de eeste twee maanden (heel licht) nooit een doorbraakbloeding gehad. Geen klachten verder. Voel me hetzelfde als destijds bij de Mirena, al had ik daar een jaar lang buikpijn bij ovulatie.
Tijdens seksen voelt hij 'm soms wel zitten, maar heeft er geen last van dus ik doe m niet uit.
Voor mij is het helemaal perfect!
Tip om 'm niet vergeten in te doen. Na 4 weken wisselen.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je hem er na 3 weken uit moet halen, en week later erin. Maar dat hij wel 4 weken betrouwbaar is. Ik weet dat veel vrouwen het niet doen, doorslikken of doorgebruiken maar het maakt dus niets uit he. Die bloeding die je dan krijgt heeft niets met een natuurlijke cyclus te maken, dat is echt een chemische reactie. Zelfde als pil trouwens, daarbij is ook geen reden voor een stopweek. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vergeet hem hierdoor in ieder geval zeker niet, nuva eruit en erin staat nu in mijn mobiel en ik maak iedere keer direct een nieuwe herinnering, no problemo. Ben nog nooit te laat geweest. En als ik voorzie dat ik hem kan vergeten (feestje ofzo) dan wissel ik eerder maar wissel op een dag dat ik nooit iets bijzonders heb op die tijd. Ik heb behalve de eeste twee maanden (heel licht) nooit een doorbraakbloeding gehad. Geen klachten verder. Voel me hetzelfde als destijds bij de Mirena, al had ik daar een jaar lang buikpijn bij ovulatie.
Tijdens seksen voelt hij 'm soms wel zitten, maar heeft er geen last van dus ik doe m niet uit.
Voor mij is het helemaal perfect!
donderdag 4 juni 2009 om 12:14
maandag 8 juni 2009 om 12:45
Nadat ik de ring geplaatst had zette mijn ongesteldheid de eerste 2 dagen niet echt door. Pas daarna begon ik te vloeien, maar niet veel. Vandaag ben ik nog steeds ongesteld, maar niet de hele dag door. Het komt steeds in kleine beetjes. Normaal gesproken heb ik een helse paar dagen als ik ongesteld ben met doorlekken, veel pijn etc. Nu dus niet. Wel een voordeel. Maar... ik ben nu elke ochtend heel misselijk en af en toe heb ik zo'n zeurderige pijn in mijn onderbuik. Ik hoop dat ik over een paar dagen klaar ben met ongesteld zijn. Ben een beetje bang, want ik heb op andere forums gelezen dat sommige vrouwen wekenlang ongesteld waren! Dat had ik ook toen ik de Yasminelle slikte. Maar... ik zet nu door! Ik wil de ring 3 maanden uitproberen. Mijn lichaam zal er wel aan moeten wennen.
dinsdag 9 juni 2009 om 11:34
Ik gebruik em en vind het een prima ding! Je hoeft er maar 2x in de maand aan te denken en verder niet.
Nou hoef ik er helemaal niet aan te denken en vergeet em nog wel eens een paar dagen maar ik gebruik em alleen maar om de mensturatie te regelen, ik ben gesteriliseerd.
Je kunt em ook gewoon meerdere keren achter elkaar aan gebruiken. Ik gebruik er 4 achter elkaar (even gechecked bij de dokter en die vond het geen probleem, maar 4 x is wel de max) en ik ben nog maar iets van 4x per jaar ongesteld !
Yeehaa !!!
Ik ben er blij mee. Oja, ik heb trouwens nooit heftige reacties gehad op anticonceptie dus daar kan ik je niets over vertellen.
Nou hoef ik er helemaal niet aan te denken en vergeet em nog wel eens een paar dagen maar ik gebruik em alleen maar om de mensturatie te regelen, ik ben gesteriliseerd.
Je kunt em ook gewoon meerdere keren achter elkaar aan gebruiken. Ik gebruik er 4 achter elkaar (even gechecked bij de dokter en die vond het geen probleem, maar 4 x is wel de max) en ik ben nog maar iets van 4x per jaar ongesteld !
Yeehaa !!!
Ik ben er blij mee. Oja, ik heb trouwens nooit heftige reacties gehad op anticonceptie dus daar kan ik je niets over vertellen.
maandag 22 juni 2009 om 10:08
Dit is de 3e week van dat ik de Nuvaring gebruik en ik ben nog steeds ongesteld. Het is niet zo dat ik heel erg ongesteld ben, maar ik ben het wel. A.s. donderdag moet de ring eruit en dan word ik natuurlijk weer ongesteld. Ik hoop dat wanneer ik met de 2e ring ga beginnen dat ik dan niet weer zo lang ongesteld ben! Is dit wel normaal? Iedereen zegt doorzetten en ik wil ook doorzetten, maar het is zo vermoeiend om constant ongesteld te zijn! Verder heb ik geen last van bijwerkingen, dus dat is een voordeel! Zijn er hier mensen die ook zo lang ongesteld zijn en gaat het over?
maandag 6 juli 2009 om 00:15
Bij mij gaat morgen de tweede ring eruit voor de stopweek. Ik was er ook tijdens m'n menstruatie mee begonnen en heb 2,5 week een lichte bloeding gehad. In de stopweek na de eerste ring heb ik geen bloeding gehad. M'n gynaecoloog zei dat dat geen probleem hoeft te zijn zolang de tweede bloeding maar niet uitblijft. Dus voor mij nu afwachten of ik aankomende week ongesteld word.
Ben verder wel heel tevreden. Had met de pil veel meer last van PMS en Mirena was voor mij niet geschikt.
Ben verder wel heel tevreden. Had met de pil veel meer last van PMS en Mirena was voor mij niet geschikt.
maandag 6 juli 2009 om 09:10
Ik ben echt 1 hele maand ongesteld geweest, niet leuk. Maar afgelopen donderdag ben ik met de tweede ring begonnen en sindsdien geen bloeding meer gehad. Ik ben nu echt heel tevreden met de ring! Ik ben alleen 's ochtends heel misselijk. Ik ben in de tussentijd ook nog even naar de gyneacoloog geweest en zij zei dat ik door moest zetten. Ik ben blij dat ik doorgezet heb! Nu maar hopen dat ik geen bloedingen tussendoor krijg!
maandag 6 juli 2009 om 12:46
He Chipper,
Ik heb de nuvaring ook een poos gebruikt. Toen even niets, nu weer een vriend en was dus een maand geleden weer aan de Microgynon 30 pil. Ik voelde me vanaf dag 1 niet prettig. Na 1 maand gestopt en weer over op de Nuvaring. Tot nu toe bevalt het erg goed weer. Maar zo te lezen is het heel persoonlijk hoe je er op reageert. Dat van dat doorbloeden de eerste ring herken ik. Dat heb ik destijds ook gehad. Ik hoop dat ik het nu niet zal hebben maar volgens mij is mijn menstruatie nu al voorbij.
En eh.. .mijn ex was nogal groot geschapen, die vond het erg vervelend om hem te voelen, mijn huidige vriend is wat "normaler" en die heeft er geen last van
Ik heb de nuvaring ook een poos gebruikt. Toen even niets, nu weer een vriend en was dus een maand geleden weer aan de Microgynon 30 pil. Ik voelde me vanaf dag 1 niet prettig. Na 1 maand gestopt en weer over op de Nuvaring. Tot nu toe bevalt het erg goed weer. Maar zo te lezen is het heel persoonlijk hoe je er op reageert. Dat van dat doorbloeden de eerste ring herken ik. Dat heb ik destijds ook gehad. Ik hoop dat ik het nu niet zal hebben maar volgens mij is mijn menstruatie nu al voorbij.
En eh.. .mijn ex was nogal groot geschapen, die vond het erg vervelend om hem te voelen, mijn huidige vriend is wat "normaler" en die heeft er geen last van

maandag 6 juli 2009 om 12:58
Ik heb eerst 2 lichte pillen beprobeerd: helemaal depri & dik. Nu al een paar jaar aan de nuvaring, echt fijn! (blij&dun )Dat van die lange bloedingen herken ik niet, ik word als ik weer eens eens stopweek inlas echt maar heel weinig ongesteld. Misselijkheid herken ik ook niet. 4 weken laten zitten is inderdaad geen probleem. Maar dat van die 2 uur te laat en dan zwanger vind ik wel eng!
Alleen de afscheiding vind ik vervelend. Schijnt wat erger te kunnen zijn omdat er nu eenmaal een vreemd voorwerp in je vagina zit
Chipper: hopelijk bevalt -ie vanaf nu!
Alleen de afscheiding vind ik vervelend. Schijnt wat erger te kunnen zijn omdat er nu eenmaal een vreemd voorwerp in je vagina zit
Chipper: hopelijk bevalt -ie vanaf nu!
woensdag 15 juli 2009 om 20:51
Ik gebruik de Nuvaring al jaren, ken nl. iemand die hem heeft getest en er enthousiast over was. Heb het altijd raar gevonden dat er zo weinig over bekend was: ik moest er destijds bij mijn huisarts zelf naar vragen en bij mijn apotheek was ik lange tijd de enige gebruiker. Misschien vanwege de eigen bijdrage.
Van Microgynon 30 werd ik depri, bij driefasenpil (Trinordiol) kreeg ik na jarenlang gebruik tussenbloedingen. Met de Nuvaring ben ik tevreden, minder lang en minder heftig ongesteld en mijn vriend heeft geen enkel probleem met 'ringsteken' tijdens het vrijen.
LET OP: medicatie die de werking van de pil kan beïnvloeden, kan ook van invloed zijn op de werking van de nuvaring. Maar dat staat niet in de bijsluiter vermeld, dus wees daar zelf alert op en vraag de apotheek ernaar! Ook vervelend: ik heb vaak schimmelinfecties en de meeste middelen daartegen tasten rubber aan... dus rest van de maand is de Nuvaring niet veilig meer! Daarom overweeg ik nu toch een spiraaltje, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke samenloop van pech.
Van Microgynon 30 werd ik depri, bij driefasenpil (Trinordiol) kreeg ik na jarenlang gebruik tussenbloedingen. Met de Nuvaring ben ik tevreden, minder lang en minder heftig ongesteld en mijn vriend heeft geen enkel probleem met 'ringsteken' tijdens het vrijen.
LET OP: medicatie die de werking van de pil kan beïnvloeden, kan ook van invloed zijn op de werking van de nuvaring. Maar dat staat niet in de bijsluiter vermeld, dus wees daar zelf alert op en vraag de apotheek ernaar! Ook vervelend: ik heb vaak schimmelinfecties en de meeste middelen daartegen tasten rubber aan... dus rest van de maand is de Nuvaring niet veilig meer! Daarom overweeg ik nu toch een spiraaltje, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke samenloop van pech.
vrijdag 31 juli 2009 om 12:13
hoi,
heb een vraagje over de nuvaring:
Wanneer je seks hebt met je partner, kan de nuvaring dan niet veel verder 'gestoot' worden? Mijn angst voor de nuvaring is, dat ik 'm later bij het verwijderen niet meer er weg kan halen... Misschien een stomme angst, maar dat is het enige nog wat mij tegenhoudt... verder lijkt me de nuvaring ideaal! Dus wie kan mij die angst weghalen??
Ben aan het twijfelen tussen de mirena spiraal of de nuvaring namelijk...
heb een vraagje over de nuvaring:
Wanneer je seks hebt met je partner, kan de nuvaring dan niet veel verder 'gestoot' worden? Mijn angst voor de nuvaring is, dat ik 'm later bij het verwijderen niet meer er weg kan halen... Misschien een stomme angst, maar dat is het enige nog wat mij tegenhoudt... verder lijkt me de nuvaring ideaal! Dus wie kan mij die angst weghalen??
Ben aan het twijfelen tussen de mirena spiraal of de nuvaring namelijk...
vrijdag 31 juli 2009 om 15:56
Er zit een eind aan je vagina hoor! Hij kan nooit zo diep in je lichaam terechtkomen dat je er niet bij kan. Als ie diep zit en je hebt niet zulke lange vingers, zijn er nog truckjes om hem er wat makkelijker uit te krijgen: hurken en een beetje persen. De ring is iets van 3-4 cm in doorsneden als ie rond is en iets van 8 als ie in gebruik langwerpig dubbelgevouwen is. Dus dat is best een groot ding wat je makkelijk kunt terugvinden.
Echt, kwijtraken is echt geen probleem! En je kunt hem er ook altijd nog uithalen voor/tijdens de sex.
Echt, kwijtraken is echt geen probleem! En je kunt hem er ook altijd nog uithalen voor/tijdens de sex.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 31 juli 2009 om 16:54
Ooo, oke! Bedankt voor je reactie! De nuvaring is minder drastisch verandering dan een mirena spiraal laten plaatsen in je baarmoeder lijkt mij. Ben net bij de gezondheidswinkel geweest ivm mijn hormonale schommelingen met extreme klachten: hoge spierspanning in de endeldarm net voor de menstruatie en daarna.. en ook tijdens de eisprong (wanneer ik de pil niet slikte). Heb nu een multi vitamine voor de vrouw en extra teunisbloemolie. Dit moest ik eerst maar proberen en resultaat is er dan binnen 2 maanden.. Ik ben benieuwd! Daarna kan ik mindern met de teunisbloemolie en dan alleen onderhouden. Hopelijk werkt t en dat ik dan ook kan beginnen met de nuvaring.
Nuvaring moet ik ook aanvragen bij de huisarts toch?
Maar kan het wel in combi met een snelle stoelgang? Heb dus wel wat last van de darmen... Misschien beter eerst af te wachten met de voedingssuplementen.
Nuvaring moet ik ook aanvragen bij de huisarts toch?
Maar kan het wel in combi met een snelle stoelgang? Heb dus wel wat last van de darmen... Misschien beter eerst af te wachten met de voedingssuplementen.
vrijdag 31 juli 2009 om 18:01
Tuurlijk kun je de nuvaring gewoon starten met wat dunne ontlasting of zelfs diarree. De werkzame stoffen worden namelijk dan opgenomen door je vaginawand ipv je darm zoals bij de oil.
Wel is de nuvaring uitsluitend via je huisarts verkrijgbaar, net zoals de pil.
Overigens vind ik je omschrijving van je darmklachten wat ehm overfocussed. Misschien ook handig om even met je huisarts te bespreken ipv de kruidenwinkel. Niet dat een multivitamine en wat teunisbloemolie kwaad kunnen.
Wel is de nuvaring uitsluitend via je huisarts verkrijgbaar, net zoals de pil.
Overigens vind ik je omschrijving van je darmklachten wat ehm overfocussed. Misschien ook handig om even met je huisarts te bespreken ipv de kruidenwinkel. Niet dat een multivitamine en wat teunisbloemolie kwaad kunnen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 31 juli 2009 om 18:07
quote:WannabeMom schreef op 22 mei 2009 @ 14:32:
Oja....sexen werd bij ons dus ringsteken genoemd als ik hem er niet uithaalde
Haha geweldig, hier noemen wij het ook zo. En het is wel eens voorgekomen dat mijn vriend hem echt om z'n ... had.
Hier niets dan goede ervaringen met de Nuvaring! Betrouwbaar, minder hormonen (voor m'n gevoel). Niet elke dag een pil hoeven slikken. Ik ben zelf 7 kilo afgevallen nadat ik hem ben gaan gebruiken... Ook een leuke bijkomstigheid!
Oja....sexen werd bij ons dus ringsteken genoemd als ik hem er niet uithaalde
Haha geweldig, hier noemen wij het ook zo. En het is wel eens voorgekomen dat mijn vriend hem echt om z'n ... had.
Hier niets dan goede ervaringen met de Nuvaring! Betrouwbaar, minder hormonen (voor m'n gevoel). Niet elke dag een pil hoeven slikken. Ik ben zelf 7 kilo afgevallen nadat ik hem ben gaan gebruiken... Ook een leuke bijkomstigheid!