Gezondheid alle pijlers

Wie heeft ervaring met Reiki? (bij vermoeidheid)

01-02-2010 18:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n beetje altijd moe. 's Avonds na het werk lig ik om 8.30 uur vaak al in bed, het liefst lig ik er om 19.00 uur al in. Ik ben al op van alles getest, maar er komt nooit iets uit.

Nu wil ik binnenkort een reiki-behandeling "nemen". Hebben jullie ervaring?

Of misschien andere tips voor me?

Groetjes
*leest belangstellend mee*
Jazeker, ik ben zo aards als potaarde maar heb een hele spirituele vriendin. Zij is reiki master en als ik wat klachten heb en zij is heeft mij behandeld dan heeft het wel effect.

Probeer het gewoon, niets doen helpt ook niet.

Succes
Ja, ikke ook voor stress is het fantastisch. Van een afstandje reikie krijgen is ook fijn. (al hoor ik dat altijd achteraf) dat ze dat gedaan heeft.

Ik zeg ook gewoon doen, en je merkt vanzelf wat het met je doet.
Andere tips ; eet gezond , van sporten voel je je " lekker moe " .

http://www.gezond-vitaal.nl/Vermoeidheid.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Reiki is met name het overbrengen van energie. Mijn ouders kunnen allebei reiki geven. Je kan het altijd proberen. Als het niet helpt tegen de vermoeidheid, heb je in ieder geval een ontspannen sessie gehad

Ik denk dat als je naar een goede gaat, hij/zij je ook zelf zal leren 'aarden' zodat je zelf energie op kan doen.

Succes!
Ben je - op die vermoeidheid na - blij met je leven ; heb je een leuke baan waar je je ei in kwijt kan , loopt het lekker met familie , vrienden , partner etc? Maak je je veel zorgen , verveel je je te pletter, heb je leuke dingen in het vooruitzicht?
Mijn collega geeft zelf reiki en stelde het voor mij een behandeling te geven. Ik ben heel benieuwd.

Ik heb al van alles geprobeerd. Sporten was zelfs te vermoeiend.
Bianca, ik zit goed in mijn vel, heb een leuk leven, leuke baan. En ik verveel me nooit. Ik ben ook niet overdreven druk.
hier ook een tevreden ervaringsdekundige!!

samen met een gezonde levenstijl kan je veel aan reiki hebben.

lief van je collega dat ze dit wilt doen
Eet je gezond? Rook je? Drink je? gebruik je veel suiker? ( zie mijn link)

Duuuuhhhh; natuurlijk is sporten vermoeiend.

Wat gebeurt er als je niet zo vroeg naar bed gaat?

Heb je je op candida laten testen ?

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... willie.nl/
Ik eet gezond, ik drink niet, ik rook niet en gebruik niet overmatig veel suiker.

Er is geen oorzaak voor mijn vermoeidheid. Ben zelfs naar een antroposofisch arts geweest, maar hij wist het ook niet. Na 3 keer ben ik niet meer terug gegaan.

Dat sporten vermoeiend is, is logisch, maar sommigen krijgen er juist een oppepper van. Ik sta alleen maar te gapen en val haast in slaap tijdens het sporten (op toestellen, maar ook met bodybalance).

Maar het is niet ernstig genoeg om bv. ME te hebben. Die mensen hebben veel ernstiger klachten.

In de weekenden slaap ik ongeveer 12 a 13 uur. Als ik een middag vrij ben (1 keer in de week) ga ik een paar uur slapen 's middags. Dat heb ik echt nodig.

Als ik 's avonds later naar bed ga, dan val ik op de bank in slaap. Tijdens feestjes word ik soms misselijk van vermoeidheid (rond 22.00 uur) en dat is heel jammer.
BGB heeft gelijk dat sporten vermoeiend is. Maar dat is een andere vermoeidheid.

Denk ook niet dat Reiki dé oplossing is. Het kan een steuntje in de rug zijn om juist lekker te gaan sporten en actief te doen.

Reiki kan een zijspoor zijn naast de zoektocht naar de oorzaak van je vermoeidheid.
Mijn huisarts ziet me al aankomen, ik ben de afgelopen jaren al best vaak bij hem langs geweest. Hij laat me altijd bloed prikken op van alles, maar als er steeds niks uit komt, dan heb je geen zin meer om verder te gaan in je zoektocht.

Ben ook doorverwezen naar een internist en zelfs naar een cardioloog.

Ik weet dat er een vermoeidheidscentrum is in Lelystad. Maar ik ben bang dat daar ook niks uit komt.

Gelukkig kan ik wel goed slapen, ik slaap binnen 10 seconden.
quote:Sam32 schreef op 01 februari 2010 @ 19:08:

en gebruik niet overmatig veel suiker.

.Ik plakte net al wat links met dieettips. Zie je daar wat in?
Als je alleen maar staat te gapen tijdens het sporten zou je eens op je ademhaling kunnen letten (misschien in het algemeen eens opletten).

En doorbreek je slaap ritme. Je hebt je lichaam nu aangeleerd zoveel slaap te vragen.

Slapen is nog al eens vluchtgedrag (spreekt de ervaringsdeskundige). Dus wat wil je eigenlijk doen in plaats van slapen? Dat middagje vrij, hoe zou je dat leuker kunnen besteden? Of moet je dan iets doen waar je geen zin in hebt, of tegen op ziet? Dat kan al het doen van de administratie zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2010 @ 19:00:

Heb je je op candida laten testen ?

Zo veel slapen schijnt ook vreselijk ongezond te zijn.

http://www.kennislink.nl/ ... slapen-dan-leef-je-langer
Heb je dit altijd al gehad? Ik wel namelijk. Bloedproeven wezen bij mij ook niets uit (ijzer, schildklier) dus ik heb het maar geaccepteerd.

Ik ben ook geinteresseerd in Reiki en een moeder die ik ken via de school vna mijn dochter wil het me leren, dus ik lees mee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2010 @ 19:12:

[...]

Nee, nog nooit op candida getest. Maar de klachten die daarbij horen (een stuk of 30) heb ik niet. Behalve dan de moeheid, maar verder niks.

Faye_C: Ik heb deze klachten al vanaf mijn puberteit.

Ik weet dat ik misschien wel teveel slaap. Het is ook wel heerlijk hoor, om op een vrije middag mijn bed in te duiken voor 2 a 3 uurtjes. Maar eerst een wandeling met de hond en boodschappen doen, dus ik kom ook wel weer aan mijn beweging.

Soms voel ik me alsof ik geen botten in mijn lichaam heb en zo in elkaar kan zakken.
quote:Sam32 schreef op 01 februari 2010 @ 19:08:

Ik eet gezond, ik drink niet, ik rook niet en gebruik niet overmatig veel suiker.

Er is geen oorzaak voor mijn vermoeidheid. Ben zelfs naar een antroposofisch arts geweest, maar hij wist het ook niet. Na 3 keer ben ik niet meer terug gegaan.

Dat sporten vermoeiend is, is logisch, maar sommigen krijgen er juist een oppepper van. Ik sta alleen maar te gapen en val haast in slaap tijdens het sporten (op toestellen, maar ook met bodybalance).

Maar het is niet ernstig genoeg om bv. ME te hebben. Die mensen hebben veel ernstiger klachten.

In de weekenden slaap ik ongeveer 12 a 13 uur. Als ik een middag vrij ben (1 keer in de week) ga ik een paar uur slapen 's middags. Dat heb ik echt nodig.

Als ik 's avonds later naar bed ga, dan val ik op de bank in slaap. Tijdens feestjes word ik soms misselijk van vermoeidheid (rond 22.00 uur) en dat is heel jammer.Niet om lullig te zijn, maar zo begon ME bij mij ook. Al sliep ik in slechte periode's bijna de hele dag.
En welke klachten heb jij allemaal als ik vragen mag, Maroetje?
Een verlammende vermoeidheid, hoofdpijn, als ik over mijn grenzen heen ben gegaan doet mijn hele lichaam pijn, dan kost een klein stukje lopen me zelfs moeite, ik kan niet meer klussen in huis (kost echt te veel energie), als ik iets buiten het normale heb gedaan duurt het dagen voordat ik weer een beetje op mijn normale energielevel ben, ik slaap elke dag tussen de middag, vroeg naar bed .
Bij mij is de diagnose gesteld door een internist, zo'n 15 jaar geleden. Ik heb als jong meisje hier ook al last van gehad, kon op een gegeven moment zelfs amper lopen zonder in elkaar te zakken. Waarschijnlijk heb ik het overgehouden van een hersenontsteking die ik als 2-jarige heb gehad.

Vraagje heb je in de afgelopen tijd griep of een andere ziekte gehad waarvan je nooit meer helemaal bent hersteld?

O, ja ik heb een erg lage weerstand. Ik ben vaak ziek of onderweg om ziek te worden.
Oh wat vreselijk lijkt me dat!

Maar (gelukkig) herken ik verder niks van je verhaal. Ik ben haast nooit ziek, nog nooit griep gehad in mijn leven.

Ik heb al ruim 15 jaar last van mijn moeheid, het is de laatste jaren wel erger geworden. Ik kan verder wel alles doen, ook al moet ik er een paar dagen van bijkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven