Gezondheid alle pijlers

Wie is er dikker geworden van de pil?

13-09-2011 09:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel nieuwgierig wie er dikker is geworden van de pil? Ik zit nu 1,5 week aan de pil en ben eigenlijk heel bang dat ik er dikker van wordt. Gebeurt dat echt zo veel als dat je op internet leest. of valt dat mee? En hoe snel merkte jij dat je dikker werd?
Ik ben wel iets dikker geworden toen ik aan de pil ging. Ook me borsten werden iets groter. Maar het was echt niet over dreven veel hoor...

Een vriendin van mij wou ook graag aan de pil maar dat mocht niet van haar moeder omdat ze dan dik zou worden (! Belachelijk..! beter iets dikker worden nu dan dikker worden van een baby die je niet wilt). Maar die vriendin heeft teon een beetje zitten googlen en kwam uit bij de jasmijn pil(dacht dat die pil zo heette). Die pil zou er niet voor zorgen dat je dikker wordt. Ze moet wel 3x zoveel batelen dan ik voor de pil...
IK!!

Maar ik vrat toen ook alles wat los en vast zat, met als gevolg dat ik 5 kilo per jaar aankwam.

Hoezee!

(Maar daar geef ik niet de pil de schuld van hoor , meer mijn puberlijfveranderingen en weinig discipline)
De Yasmin?
Volgens mijn huisarts is het dus onzin dat je dikker wordt van de pil.

Zit tussen de oren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ging wel van een C naar een F (maar ook dat zal wel komen door aankomen + grote borsten in de familie)

Heb ik je al banggemaakt?

Nee sorry, even serieus: als jij gewoon een normaal eetpatroon aanhoudt is er niet veel aan de hand. Tuurlijk kunnen de hormonen wel zorgen voor wat meer vorm oid, maar het is meer de trek die je krijgt denk ik, en dan heb je zelf nog de keuze wat je daarmee doet
Ik. Een kilo of vijf, binnen een paar maanden. Zelfde eetpatroon gehouden, alleen de pil erbij.

Maar waarom ben je daar 'heel bang' voor? Dat is toch niet erg?

En als je het niet leuk meer vindt, nou dan lijn je een tijdje. Echt, niks om bang voor te zijn.
quote:calvijn1 schreef op 13 september 2011 @ 09:26:

Volgens mijn huisarts is het dus onzin dat je dikker wordt van de pil.

Zit tussen de orenNee, het is wel waar, gemiddeld een paar kilo. Door de hormonale verandering, hoe en wat precies weet ik mook niet, maar dat zei mijn huisarts dan weer
Ja ik werd dikker van de pil, enorme buik kreeg ik. Dwars door de pil zwanger geworden
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Haha dankje elastiekje

Maar ik ben al 20, dus niet meer in de pubertijd/groei. Maar jullie denken als ik gewoon hetzelfde blijf eten als dat ik altijd deed er niet veel aan de hand is?
Ja, zo'n 2 a 3 kg, en borsten van cup b naar cup c/d.
Ik ben in het begin een paar keer gewisseld van pil. Van de 3 fasenpil kwam ik 5 kg in een week aan. Paste van de een op de andere dag mijn broeken niet meer. Niet echt leuk als 16 jarige die zichzelf toch al te dik vond.....
quote:Pelikaan schreef op 13 september 2011 @ 09:26:

De Yasmin?Ja, die ja
quote:rococo schreef op 13 september 2011 @ 09:28:

Ik. Een kilo of vijf, binnen een paar maanden. Zelfde eetpatroon gehouden, alleen de pil erbij.

Maar waarom ben je daar 'heel bang' voor? Dat is toch niet erg?

En als je het niet leuk meer vindt, nou dan lijn je een tijdje. Echt, niks om bang voor te zijn.Omdat ik niet dikker wil worden, liever een paar kilo eraf.. Maar als je gaat lijnen dan gaat het er wel af?
ik kreeg eindelijk vrouwelijke vormen door de pil.

dus heel verkeerd is het bij mij niet gegaan...
En trouwens nog een vraagje, ik heb ook al een paar dagen last van schrale plekjes bij mn vagina, weten jullie wat dat kan zijn?
scheelt bij mij een kilo of 8 en een cup maat,
@Summercocktail,

Na 1,5 week pil slikken kun je er nog weinig over zeggen. Ook die schrale plekjes kunnen heel ergens anders door komen.. Lees de bijsluiter van je pil even goed door, misschien staat er wel iets bij de bijwerkingen.

En van dat dikker worden, mijn huisarts vond dat ook onzin, het komt niet door het slikken van de pil, het komt doordat je meer trek kunt krijgen door de hormonen in de pil. En als je daar aan toe gaat geven, dan kun je inderdaad aankomen!

Maar ik weet niet of het je verteld is, maar je lichaam heeft wel een maand of 3 nodig om te wennen aan de pil, hij is wel gewoon veilig in die maanden, maar je lichaam moet zich toch even instellen op de 'troep' die jij er in stopt!
Ben wel ietsje aangekomen (maar denk dat dat meer aan het 'gewoon' meer snoepen ligt, want het gaat om een kilo of 4 in een paar jaar), maar het mooiste vond ik nog dat mijn borsten van een (grote) b naar een c/d zijn gegaan; ha!
ik ben wel zwaarder geworden door de pil. de huisarts zegt natuurlijk dat je niet aankomt van de pil, maar de eerste paar maanden ben ik wel een paar kilo aangekomen. Komt wss door de hormonen (meer trek) en ik hou veel vocht vast door de pil. Als je gewoon blijft sporten kun je het wel onder controle houden lijkt me.
Als je zo bang bent dik te worden, kun je dan niet beter een spiraal nemen?

Ik werd namelijk depressief van de pil (ondanks dat m'n borsten twee cups groter werden). Lijkt me belangrijker dan dik.
quote:StabiloBoss schreef op 13 september 2011 @ 11:46:

Als je zo bang bent dik te worden, kun je dan niet beter een spiraal nemen?

Ik werd namelijk depressief van de pil (ondanks dat m'n borsten twee cups groter werden). Lijkt me belangrijker dan dik.

Ja dat is zeker belangrijker.. Als ik dat zou worden zou ik er ook wel mee stoppen of overstappen op een andere..

En nee de stap van een spiraal durf ik nog niet te nemen..
quote:miss_marvellous schreef op 13 september 2011 @ 10:22:

ik ben wel zwaarder geworden door de pil. de huisarts zegt natuurlijk dat je niet aankomt van de pil, maar de eerste paar maanden ben ik wel een paar kilo aangekomen. Komt wss door de hormonen (meer trek)

Gewichtstoename wordt vaak toegeschreven aan de pil, maar zoals hier ook alweer blijkt: je eetlust kan toenemen. Wat je vervolgens doét met die toename mag je natuurlijk zelf weten. Je hoéft niet meer te gaan eten. Als je dat wel doet is het natuurlijk logisch dat je aankomt... Maar ga dan niet de pil de schuld geven,

Daarnaast beginnen veel vrouwen rond hun 16e met de pil, dat is nou typisch zo'n leeftijd dat je nog groeit als vrouw en vrouwelijke vormen krijgt. Dat komt niet door de pil, je was anders ook wel gegroeid.
Stabilo, mag ik vragen welke pil je gebruikt? Ik heb nl. sinds ik mn huidige pil gebruiken veel vakere een 'down' en lusteloos gevoel,
Slik al 25 jaar de pil (met uitzonderingen tijdens mijn zwangerschappen!) en ben geen gram aan gekomen van de pil, ben begonnen met de Diane pil, die heb ik 16 jaar geslikt en nu al weer 9 jaar microgynon. Ook na mijn zwangerschappen gewoon weer op gewicht gekomen, hormonen hebben invloed op je eetpatroon (tijdens zwangerschappen heel veel zin in kaassouffle's gehad..) maar je bent zelf degene die bepaalt wat je eet. Schrale plekjes van de pil lijkt me vreemd, misschien opgelopen tijdens sex? Niet opgewonden genoeg geweest of geen glij middel gebruikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven