Gezondheid alle pijlers

Wie is er dikker geworden van de pil?

13-09-2011 09:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel nieuwgierig wie er dikker is geworden van de pil? Ik zit nu 1,5 week aan de pil en ben eigenlijk heel bang dat ik er dikker van wordt. Gebeurt dat echt zo veel als dat je op internet leest. of valt dat mee? En hoe snel merkte jij dat je dikker werd?
@christiana: nee het was al voor de seks.. Kan het niet van de pil komen?
Ik heb na tien acht ofzo de pil te hebben geslikt sinds januari een spiraaltje. Door de pil ben ik niet aangekomen en sinds het spiraaltje ben ik ook niet afgevallen, maar ik merk wel dat ik nu minder honger heb. Of eigenlijk heb ik minder trek in lekkere dingen en minder eetbuien. Van een vriendin hoor ik hetzelfde.
Gewichtstoename wordt vaak toegeschreven aan de pil, maar zoals hier ook alweer blijkt: je eetlust kan toenemen. Wat je vervolgens doét met die toename mag je natuurlijk zelf weten. Je hoéft niet meer te gaan eten. Als je dat wel doet is het natuurlijk logisch dat je aankomt... Maar ga dan niet de pil de schuld geven,

Juist.

Dit argument gebruikte mijn huisarts precies hetzelfde
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik ben een meisje van 14 en dokter raade me aan om aan de pil te gaan, ik weet niet wat ik moet doen ??

ik ben bang dat ik er dikker van word , een grotere cup maat vind ik niet erg maar me heupe of buik wel ... wat moet ik doeen ?? :(

en moet ik aan de dokter vragen wat voor pil ik moet slikken of moet ik gewoon naar drogist en daar vragen ??
Ik heb allerlei pillen geprobeerd en had elke keer wel last van een vervelende bijwerking. Buikpijn, hoofdpijn... Toen had ik een pil (maar weet niet meer welke) waarvan ik geen last had, dacht ik tenminste. Ik heb hem een paar jaar geslikt en kwam behoorlijk aan. Niet zomaar kilo's vanwege de pil zelf, maar omdat ik altijd onbedwingbare trek had. Ik was altijd slank geweest en at heel gezond, maar nu kreeg ik enorme eetbuien. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs boulimia, omdat ik niet dikker wilde worden. Toen ik las over de pil en aankomen, ben ik ermee gestopt om te kijken wat het met mijn lijf zou doen. Mijn eetbuiten waren als sneeuw voor de zon verdwenen en zonder dat ik er iets voor hoefde te doen, viel ik de kilo's die ik aangekomen was weer af.

Na een tijdje ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik gevraagd om een pil waar ik niet van zou aankomen en heb Lovette gekregen. Nooit meer ergens last van gehad, ook niet van andere bijwerkingen.
quote:calvijn1 schreef op 13 september 2011 @ 16:20:

Gewichtstoename wordt vaak toegeschreven aan de pil, maar zoals hier ook alweer blijkt: je eetlust kan toenemen. Wat je vervolgens doét met die toename mag je natuurlijk zelf weten. Je hoéft niet meer te gaan eten. Als je dat wel doet is het natuurlijk logisch dat je aankomt... Maar ga dan niet de pil de schuld geven,

Juist.

Dit argument gebruikte mijn huisarts precies hetzelfdeDat is wel makkelijk gezegd. Ik voelde me gewoon de hele dag uitgehongerd en kon me echt niet bedwingen. Terwijl ik normaal gesproken juist heel "gedisciplineerd" ben met eten. Ik at daarvoor heel gezond en mijn lichaam gaf zelf wel aan als ik moest eten. Als je lijf dan opeens de hele dag om voedsel en vooral slecht voedsel vraagt, is het echt niet zo makkelijk om daar nee tegen te zeggen. Zeker niet als je zo jong bent als de meeste vrouwen die met de pil beginnen. Ik was 18 of zo.
Slik de pil al jaren niet meer, maar ik ben er nooit dikker van geworden.
Ik kwam er van aan. Kreeg er geen extra honger van maar heb enkele periodes in mijn leven de pil geslikt en telkens kwam ik enkele kilo's aan. Grotere borsten en vochtvasthouden. Dat spul schoot ook totaal zijn doel voorbij; mijn zin in seks daalde naar nulpunt dus geen seks. Beste voorbehoedsmiddel ever. Maar dat is off topic
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik wist niet dat ik ervan was aangekomen. Maar toen ik ermee stopte viel ik wel iets af. Idd, minder vocht vasthouden, cup maat ietsje kleiner. Ik vond t wel okee. Ik voel me veel prettiger zonder pil en heb ook geen opgeblazen gevoel of hoofdpijn meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven