Gezondheid alle pijlers

Wie slikt nog de pil met 50 jaar?

10-09-2025 14:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging vandaag een nieuw recept van de pil halen en dat zou dan de laatste keer worden dat het zonder recept mag. Dan wordt ik 50 en wil men gebruik ontmoedigen .
Snap ik van mij hoeft het ook niet. Echter zit ik op mijn bijna 50ste ook niet te wachten op een zwangerschap. Al is die kans miniem. Ik vroeg mij dus af wat de meeste andere vrouwen doen van rond de 50. Pil of niet pil? En dan in het geval dat partner niet gesteriliseerd is.
Wissewis schreef:
10-09-2025 21:02
Ik neem liever zelf verantwoordelijkheid tot niet zwanger raken dan dat ik mijn man daartoe opdraag.
Mijn man wilde het zelf. Hij heeft geen kinderwens en hiermee is voor hem het anticonceptievraagstuk de rest van zijn leven opgelost en dat vindt hij zelf prettig.

Als ik de pil zou willen slikken kan ik dat nog steeds doen, dat maakt voor hem niet uit. Hij vindt het juist fijn dat die keuze voor mij dan puur gebaseerd is op wat voor mij persoonlijk het best voelt en dat anticonceptie daar geen rol in speelt.
Ladylola2022 schreef:
11-09-2025 06:36

Sorry voor deze ego post.

( emotie :cry:
Wat vervelend Lady!

Ik denk dat ik in jouw plaats zou inzetten op stoppen met roken en terug aan de pil. Vooral die enorme moodswings lijken me killing.
.
Ik ben 50 en slik hem ook nog. Ik ben nog bezig met een ander medisch traject, en de betrokken arts had ook zo iets: slik nog maar even door, als je stopt kun je weer allerlei symptomen krijgen, dat werkt verwarrend in het huidige traject. Pas als we daar controle over hebben dan kan ik gaan stoppen. Zowel de arts als mijn apotheek zegt dat je hem mag slikken tot je 52e. Daarna moet t via de huisarts in overleg.
Aan de ene kant wil ik wel stoppen maar aan de andere kant wil ik niet elke 4 weken weer zwaar ongesteld zijn met heftige migraines , buikpijn en verschrikkelijk humeur op de koop toe. Ik heb nu 3-4 x in het jaar een stopweek. Ik ben ook nog niet klaar met de overgang, heb nog regelmatig hotflashes, dus wie weet in wat voor ‘hel’ ik stap zonder de pil. Mijn moeder had erg veel last van de overgang.
Ik stel t nog even uit…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven