Gezondheid alle pijlers

Wie slikt ook Provera

12-07-2013 13:19 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ben benieuwd naar ervaringen met het gebruik van Provera. Ik slik nu sinds ruim 2 maanden 2x 10 mg. Provera per dag, voor menstruatieklachten door grote vleesboom. De eerste 6 - 8 weken vondt ik het maar niks: toch een keer flink ongesteld geworden met bijbehorende klachten, tussentijds veel afscheiding en heel pijnlijke borsten. Het lijkt nu enigszins aan te slaan. Voel me beter, niet meer ongesteld geweest, afscheiding is veel minder/bijna weg, geen pijnlijke borsten meer. Over een maand weer een afspraak. Heb ook al andere behandelingen gehad tegen de klachten van een vorige vleesboom (eerst de gewone pil, toen embolisatie). Klachten waaren weg, maar binnen 3 jaar terug en nieuwe vleesboom die ook alweer aardig groot is. In de tussentijd ook een PAP3a uitslag gehad na een uitstrijkje en daarvoor behandeld en nog onder controle. Eigenlijk ben ik mijn baarmoeder meer dan zat. Provera geeft bij langdurig gebruik ook een verhoogde kans op borstkanker en baarmoederhalskanker en als het goed aanslaat, dan zou ik het moeten slikken tot de overgang en ik ben nu 41, dus dat duurd nog wel even. Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met het langdurig slikken van Provera om de klachten van een vleesboom tegen te gaan? En eigenlijk ook: wie heeft er besloten om haar baarmoeder te laten verwijderen en hoe is dat uiteindelijk bevallen? Ik heb ook veel, eigenlijk constant, last van lage, menstruatieachtige rugpijn en ik weet niet 100% zeker of dat van de vleesboom komt, maar ik wordt daar erg moe van en die klacht is (nog?) niet afgenomen door de Provera. Hmm, ik wilde t kort houden, maar is niet helemaal gelukt. Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geslikt, ook 2x10 volgens mij. Maar dan voor Endometriose. Heel langdurig heb ik het niet geslikt, werd debíel van alle bijwerkingen en bloedde alsnog als een rund dus langetermijn verhalen heb ik helaas niet voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven