Gezondheid alle pijlers

Wiet bij de buurkinderen

25-09-2010 18:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop net bij mijn buurvrouw 3 huizen verderop naar binnen. Mijn zoon (7) wil spelen met haar dochter van 8. Het vriendje van haar oudste dochter (19) zit daar op de bank een waterpijp te roken, het slaat gelijk op mijn luchtwegen, niet te harden daar. Dochtertje van buurvrouw zit er tussen computerspelletjes te spelen.

Ik neem mijn zoon dus weer mee, die gaat daar zo NIET spelen. Buurvrouw snapt het niet helemaal dus ik legt uit dat ik mijn zoon niet bloot wil stellen aan die lucht. Vriendje van dochter begin gelijk dat het zuiver spul is en dat het helemaal geen kwaad kan. Buurvrouw gaat daar in mee...

Ik leg haar ook nog even uit dat ik niet snap dat ze haar dochtertje in die lucht laat zitten... "ach, dat deed haar vader vroeger ook dus wat kan ik er van zeggen..." is haar antwoord.

Ik weer: je zou die jongen kunnen vragen buiten te gaan roken. Zij weer: "het regent, ik kan die jongen toch niet in de regen zetten..."

Jongen gaat gewoon door met de boel blauw zetten.

Als je kan kiezen tussen je dochter in een wietlucht of het vriendje buiten... da;s toch geen moeilijke keuze??? Ben ik nou gek?? Grrrr, kan me hier boos over maken of overdrijf ik nu?
quote:Botervliegje schreef op 25 september 2010 @ 19:03:

Je hebt aanspreken en aanspreken. En zoals je op mij over komt, kan ik me voorstellen dat je mensen tegen de haren instrijkt.Volgensmij 'maar zo vat ik het op' gaat het niet over mensen, maar over dit specifiek geval. En in dat geval had ik het ook zo aangepakt, behalve dat ik het onder 4 ogen met die moeder had besproken zonder die dochter erbij.
Niets is zo persoonlijk als opvoeden van kinderen. Je kunt je mening hebben over andermans opvoeding, maar dan zul je ernstig op moeten passen hoe je dat op anderen overbrengt. Er bot en ongenuanceerd inhakken, zeker waar kinderen bij zin, gaat je echt niets opleveren.
Ik had mijn kind er niet laten spelen en er waarschijnlijk later iets over gezegd. Maar niet op de toon die TO hier neerzet en al helemaal niet met de kinderen erbij. Je kunt aangeven waar voor jou de grens ligt en vragen waarom de buurvrouw er anders over denkt. Maar niet jouw mening neerleggen als zijnde de juiste manier. Ik vraag me echt af wat TO verwachtte nadat hij de buurvrouw op die manier had aangesproken. Dat ze zou zeggen dat hij gelijk had en haar excuses had aangeboden ofzo?
quote:Botervliegje schreef op 25 september 2010 @ 19:06:

Er bot en ongenuanceerd inhakken, zeker waar kinderen bij zin, gaat je echt niets opleveren.Eens, maar stel mij zomaar voor dat TO zich rot is geschrokken van die puinhoop en dan reageer je soms iets te emotioneel.
quote:_barbie_ schreef op 25 september 2010 @ 19:09:

[...]

Eens, maar stel mij zomaar voor dat TO zich rot is geschrokken van die puinhoop en dan reageer je soms iets te emotioneel.Dan heeft TO ook nog iets te leren denk ik zo.
quote:Botervliegje schreef op 25 september 2010 @ 19:12:

[...]

Dan heeft TO ook nog iets te leren denk ik zo. Beetje aparte reactie hoor, je wil toch een veilige situatie voor je kind? Ik hoop dat TO een volgende x beseft dat ze dit soort dingen niet in bijzijn van het kind moet bespreken. Verder geef ik haar groot gelijk.
quote:Botervliegje schreef op 25 september 2010 @ 19:12:

[...]

Dan heeft TO ook nog iets te leren denk ik zo.

Ik zal de laatste zijn die dat ontkent

En ik hoop dat ook mijn buurvrouw er ook nog voor open staat
quote:hollandsroem73 schreef op 25 september 2010 @ 19:20:

[...]

Ik zal de laatste zijn die dat ontkent

En ik hoop dat ook mijn buurvrouw er ook nog voor open staatSucces ermee, tis een les voor een volgende keer!
Tsja ik zou het ook serieus opvatten: mijn kind zou er niet mogen spelen en ik zou er zeker ook wat van zeggen tegen de ouders.

Als ik tijdens werk in zo'n situatie terecht komt, zou ik een zorgformulier opmaken. Het zou dus een beetje vreemd zijn om in mijn prive net te doen alsof het heel normaal is dat een kind in de wietdampen zit.(ik vind dat zelf namelijk niet normaal)
quote:hollandsroem73 schreef op 25 september 2010 @ 18:26:

Ik loop net bij mijn buurvrouw 3 huizen verderop naar binnen. Mijn zoon (7) wil spelen met haar dochter van 8. Het vriendje van haar oudste dochter (19) zit daar op de bank een waterpijp te roken, het slaat gelijk op mijn luchtwegen, niet te harden daar. Dochtertje van buurvrouw zit er tussen computerspelletjes te spelen.

Ik neem mijn zoon dus weer mee, die gaat daar zo NIET spelen. Buurvrouw snapt het niet helemaal dus ik legt uit dat ik mijn zoon niet bloot wil stellen aan die lucht. Vriendje van dochter begin gelijk dat het zuiver spul is en dat het helemaal geen kwaad kan. Buurvrouw gaat daar in mee...

Ik leg haar ook nog even uit dat ik niet snap dat ze haar dochtertje in die lucht laat zitten... "ach, dat deed haar vader vroeger ook dus wat kan ik er van zeggen..." is haar antwoord.

Ik weer: je zou die jongen kunnen vragen buiten te gaan roken. Zij weer: "het regent, ik kan die jongen toch niet in de regen zetten..."

Jongen gaat gewoon door met de boel blauw zetten.

Als je kan kiezen tussen je dochter in een wietlucht of het vriendje buiten... da;s toch geen moeilijke keuze??? Ben ik nou gek?? Grrrr, kan me hier boos over maken of overdrijf ik nu?

Had je hetzelfde gedaan als het vriendje gewoon rookte ipv de waterpijp?

Ben gewoon oprecht benieuwd naar je antwoord.
quote:Schilderspalet schreef op 26 september 2010 @ 16:26:

[...]

Had je hetzelfde gedaan als het vriendje gewoon rookte ipv de waterpijp?

Ben gewoon oprecht benieuwd naar je antwoord.

Ja, mijn zoon is in het verleden astmatisch geweest. Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan roken. Komt in mijn huis / auto niet voor. Denk dat ik bij de buurvrouw niets gezegd zou hebben als die jongen in de grote huiskamer een peuk zou zitten roken, is haar huis. Als de boel volledig blauw zou staan had ik denk ik wel een opmerking gemaakt dat de kinderen beter buiten/boven zouden kunnen gaan spelen oid.

Wat ik zo vreemd vind is dat een volwassen jongen in het huis van zijn schoonmoeder drugs zit te gebruiken waar kinderen bij zijn... snap het ECHT niet!

Ik heb ook zo mijn zonden maar ik doe toch echt heel erg mijn best om anderen en vooral (mijn) kinderen daar niet mee lastig te vallen...
Ik moet sowieso niks hebben van wiet, dus mijn kind laten spelen in een wietwalm zal niet gebeuren.

Ik geef je groot gelijk.

Wat een ander doet in zijn eigen huis moet hij zelf weten, maar als er dingen gebeuren die ik niet goedkeur voor mijn kind, zal dat kind dus ook niet meer in dat huis komen, sorry.

Net zo dat mensen het recht hebben 'mijn' dingen af te keuren, heb ik dat recht vind ik ook.
Ik vind echt niet dat je overdrijft. Ik ben wel eens aardig stoned geweest van 'passief blowen'. Echt een lachkick en slappe benen etc. Ik rookte zelf niet, maar zat te risken met twee potheads die de kamer blauw zetten. Net als bij tabaksrook rook je gewoon mee als je daar bij zit. Wat een volwassen vent doet, prima, dat zijn z'n eigen longen en hersencellen, maar je laat kinderen niet in de rook zitten. Gewoon zwaar ongezond.
Dat dus Kuzu :-)
Ze is dan wel niet zo'n hele goede moeder voor haar dochtertje, maar wel een hele goede schoonmoeder, dat is toch ook wel weer wat waard toch? (not)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven