Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Klinkt goed Lise.

Uitstapjes zoals pretparken/dierentuinen/concerten lukt me wel, alleen zorg ik er wel altijd voor dat ik de dag erna niks gepland heb.
Als ik een hele dag lang moet lopen/staan krijg ik het in mijn rug. Al zijn mijn klachten wel wat verminderd door de steunzolen hoor, maar toch gaan de klachten niet helemaal weg. Maar ze worden ook niet erger gelukkig.
Hier vind je meer informatie:

https://www.uwv.nl/particulieren/verzek ... index.aspx


Ze nemen je aan zonder medische keuring.
Doro75 schreef:
09-10-2019 14:52
Fijn te weten waarom ik meer kreeg deze maand :) Ik wilde dat nog uitzoeken maar dat hoeft dus niet meer.

Yellow, wel een beetje lomp dat ze niet de reis er ook bijdoen bij die uitjes. Juist dat is ook heel duur!

Lise, het klinkt als een goed plan te beginnen als ZZP’er. Als je zelf je tijd kunt indelen, is zo veel meer mogelijk!

Je kunt je overigens nog wel verzekeren voor arbeidsongeschiktheid. Het UWV heeft een betaalbare vangnetregeling voor zelfstandigen die zich nergens anders kunnen verzekeren. Nadeel is dat het karig is én dat je toch weer met het UWV te maken krijgt.
Kijk, en dat heeft de bijstand allemaal niet meer. Dus hoezo de bijstand royaal. Naar aanleiding van die topic.
Tenminste mijn gemeente, en ik ben ook altijd door mijn eigen risico heen. Maar heb nu wel een verzekering via de gemeente, maar betaal wel een klap meer, dus in feite betaald de gemeente mijn eigen risico.
nartjie schreef:
09-10-2019 15:32
Kijk, en dat heeft de bijstand allemaal niet meer. Dus hoezo de bijstand royaal. Naar aanleiding van die topic.
Tenminste mijn gemeente, en ik ben ook altijd door mijn eigen risico heen. Maar heb nu wel een verzekering via de gemeente, maar betaal wel een klap meer, dus in feite betaald de gemeente mijn eigen risico.
Bijstand is helemaal niet royaal. De mensen die dat zeggen, weten niet waar ze het over hebben.
Kwebbeltje91 schreef:
09-10-2019 14:56
Klinkt goed Lise.

Uitstapjes zoals pretparken/dierentuinen/concerten lukt me wel, alleen zorg ik er wel altijd voor dat ik de dag erna niks gepland heb.
Als ik een hele dag lang moet lopen/staan krijg ik het in mijn rug. Al zijn mijn klachten wel wat verminderd door de steunzolen hoor, maar toch gaan de klachten niet helemaal weg. Maar ze worden ook niet erger gelukkig.
Ja hier hetzelfde, als ik zoiets doe, doe ik daarna minstens 2 dagen niks. En de dag ervoor niks. Dus dat neemt eigenlijk een halve week in beslag. :clown:
Doro75 schreef:
09-10-2019 14:57
Hier vind je meer informatie:

https://www.uwv.nl/particulieren/verzek ... index.aspx


Ze nemen je aan zonder medische keuring.
Ik sla dit ook even op! Thnx!
YellowLemon schreef:
09-10-2019 16:14
Ja hier hetzelfde, als ik zoiets doe, doe ik daarna minstens 2 dagen niks. En de dag ervoor niks. Dus dat neemt eigenlijk een halve week in beslag. :clown:
Precies!
Doro75 schreef:
09-10-2019 14:57
Hier vind je meer informatie:

https://www.uwv.nl/particulieren/verzek ... index.aspx


Ze nemen je aan zonder medische keuring.
Thanks! Ik ga het tzt even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-10-2019 12:16
Maar het gaat dus niet per se over producten speciaal voor krullend haar. Het gaat met name over producten zonder sls en ..e h.. dingen. Wat ik nu gebruik is juist niet vettig en m'n haar is lekker zacht :)
Eén van die producten is conditioner met rozemarijn en mint, dat rúikt lekker! Alleen volgens mij krijg ik juist daar jeuk van, wel jammer.

Maar als jij verder tevreden met je haar bent is het natuurlijk ook goed. Ik gebuikte op den duur alleen nog sanex douchegel en dat bleek het beste voor m'n hoofdhuid. Jeuk, waar ik ondanks shampoo van de dokter, last van hield, ging weg. En dat gebruik ik dus nog steeds gewoon als shampoo, alleen nu bepaalde conditioners en een masker 1x per week. Vooral die laatste lijkt te helpen.
Ik ben sinds een maand of 4 met de CG methode bezig en ben ook bij een speciale krullenkapper en ik heb me ineens toch een bos prachtige krullen! Zonder pluis! Ik weet niet wat me overkomt. Ik heb inderdaad juist geen producten voor krullend haar, de shampoo van de kapper zonder siliconen en andere zooi. Het werkt hier echt goed maar kan me voorstellen dat het met allergieën lastig zoeken is wat werkt qua producten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
09-10-2019 13:27
Ik heb dat bedrag ook gehad van UWV, vorige maand. Je kan het googelen, iedereen met een WIA krijgt het. Het een soort van tegemoetkoming omdat wij altijd aan de max zitten van eigen risico.
Hmmm en ik krijg het waarschijnlijk nog niet omdat ik nog tussen wal en schip zit :cry:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
09-10-2019 18:31
Hmmm en ik krijg het waarschijnlijk nog niet omdat ik nog tussen wal en schip zit :cry:
Ik krijg helemaal niks omdat ik bijstand heb. Dus je bent niet alleen
Alle reacties Link kopieren
:hello: ben ik weer even. Ik ga proberen wat reacties te geven maar zal waarschijnlijk mensen gaan vergeten, waarvoor sorry dan.

Nartjie, wat goed dat je zó afvalt zeg! Maar je rugpijn komt van je scoliose hè en niet vanwege je gewicht . Dat gewicht kan het iets verergeren maar minder gewicht maakt natuurlijk niet dat je dan minder pijn hebt. Helaas. Maar heel knap, ga zo door!

Lise, dat klinkt of het acceptatieproces op gang is gekomen bij je. Fijn. En ik duim dat je plannen allemaal gaan lukken, het klinkt goed. Maar eerst duim ik voor je operatie, wanneer is de datum?

Moyrrie, heb je al een idee wat het zou kunnen zijn? Kan het van medicijnen komen? Of is dat al bekeken? Ik duim voor een goede uitslag morgen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 19:47
0.14% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die een extraatje kregen, lekker! Het is jullie gegund!

GS, nee, het bezoek aan de psycholoog maakte het wel erger maar ik voelde me al rot.
Ik ben een beetje met mijn toekomst aan, had zó mijn hoop op de opleiding gericht en ik weet nu even gewoon niet hoe ik verder moet. Het is alsof ik opnieuw door de periode van mijn infarct heen moet, alsof mijn toekomst ( weer) weggeslagen is.
Tezamen met het gegraaf in mijn verleden maakt dat me erg verdrietig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hi Lientje! :hello:

Severus, mag ik je vragen welke producten je gebruikt voor de CG methode? Ik heb ook krullen (zou er een verband zijn tussen pijn en krullen? :P ) en wil de methode graag proberen. Maar als ik het CG topic lees, begint het me te duizelen van alle merken en producten die goed zouden zijn. Zelfde als ik online zoek.

Als ik jouw range mag kopiëren, heb ik tenminste een concrete start :)
suzyqfive schreef:
09-10-2019 18:31
Hmmm en ik krijg het waarschijnlijk nog niet omdat ik nog tussen wal en schip zit :cry:
Ik krijg ook niks, ondanks dat ik mijn eigen risico ook al jaren helemaal verbruik.
lientje69 schreef:
09-10-2019 19:42


Lise, dat klinkt of het acceptatieproces op gang is gekomen bij je. Fijn. En ik duim dat je plannen allemaal gaan lukken, het klinkt goed. Maar eerst duim ik voor je operatie, wanneer is de datum?
A,s. maandag moet ik naar het ziekenhuis voor alle preoperatieve zaken. Die week is de chirurg een week weg, dus vanaf 21 oktober kan er gepland en gebeld gaan worden.
Echt geaccepteerd heb ik het allemaal niet, maar er zal toch een inkomen moeten blijven.

Ik riep vanochtend nog dat ik al een paar dagen weinig last van mijn rug had, maar dat is nu weer vol terug. En dan is zitten helemaal geen optie. Die rugpijn kunnen ze niet verhelpen dus dat blijft een dingetje. Maar ik verwacht gewoon niks meer van het UWV dus daarom grijp ik maar terug op ons noodscenario.
lientje69 schreef:
09-10-2019 19:46
Voor degenen die een extraatje kregen, lekker! Het is jullie gegund!

GS, nee, het bezoek aan de psycholoog maakte het wel erger maar ik voelde me al rot.
Ik ben een beetje met mijn toekomst aan, had zó mijn hoop op de opleiding gericht en ik weet nu even gewoon niet hoe ik verder moet. Het is alsof ik opnieuw door de periode van mijn infarct heen moet, alsof mijn toekomst ( weer) weggeslagen is.
Tezamen met het gegraaf in mijn verleden maakt dat me erg verdrietig.
Dat is ook heftig Lientje, maar het is wel een proces waardoor het uiteindelijk beter moet gaan worden. Ik ben ervan overtuigd dat uiteindelijk echt wel een leuke baan gaat krijgen. Met jouw kwaliteiten ben je een aanwinst voor de zorg.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
09-10-2019 19:46
Voor degenen die een extraatje kregen, lekker! Het is jullie gegund!

GS, nee, het bezoek aan de psycholoog maakte het wel erger maar ik voelde me al rot.
Ik ben een beetje met mijn toekomst aan, had zó mijn hoop op de opleiding gericht en ik weet nu even gewoon niet hoe ik verder moet. Het is alsof ik opnieuw door de periode van mijn infarct heen moet, alsof mijn toekomst ( weer) weggeslagen is.
Tezamen met het gegraaf in mijn verleden maakt dat me erg verdrietig.
:hug:

Het is soms lastig te zien, maar ik vertrouw er op dat er dan nog iets mooiers voorbij komt in de toekomst qua baan. Wat nog meer bij jou past en je helemaal happy mee zult zijn.
Weet je, ik heb het extraatje eigenlijk helemaal niet nodig. Wist niet eens dat ik het zou krijgen. Best krom dat ik het wel krijg en een ander niet.

Dus de vaste leden In dit topic die het écht kunnen gebruiken, mogen me hun naam en adres pb-en. Dan verdeel ik het onder de inzenders.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
09-10-2019 19:55
Weet je, ik heb het extraatje eigenlijk helemaal niet nodig. Wist niet eens dat ik het zou krijgen. Best krom dat ik het wel krijg en een ander niet.

Dus de vaste leden In dit topic die het écht kunnen gebruiken, mogen me hun naam en adres pb-en. Dan verdeel ik het onder de inzenders.
Aah, dit hoef je echt niet te doen! Wel lief bedoeld. Hou het bij je. Ga er wat leuks van doen. Even een nachtje weg.

Of het jezelf makkelijk maken door iets uit te besteden, boodschappen laten bezorgen of een schilder klus.

En wellicht komt er nog eens iets voorbij waarvoor je het nodig hebt, een elektrische fiets of ander hulpmiddel.

Er gewoon van genieten :bigkiss:
Gele_Suikerspin schreef:
09-10-2019 20:09
Aah, dit hoef je echt niet te doen! Wel lief bedoeld. Hou het bij je. Ga er wat leuks van doen. Even een nachtje weg.

Of het jezelf makkelijk maken door iets uit te besteden, boodschappen laten bezorgen of een schilder klus.

En wellicht komt er nog eens iets voorbij waarvoor je het nodig hebt, een elektrische fiets of ander hulpmiddel.

Er gewoon van genieten :bigkiss:
Helemaal mee eens. En wat Lientje al zei, het is jullie gegund.
Gele_Suikerspin schreef:
09-10-2019 20:09
Aah, dit hoef je echt niet te doen! Wel lief bedoeld. Hou het bij je. Ga er wat leuks van doen. Even een nachtje weg.

Of het jezelf makkelijk maken door iets uit te besteden, boodschappen laten bezorgen of een schilder klus.

En wellicht komt er nog eens iets voorbij waarvoor je het nodig hebt, een elektrische fiets of ander hulpmiddel.

Er gewoon van genieten :bigkiss:
Ja precies!

Lientje, ik herken wel wat je schrijft hoor, iedere keer als het met zo’n dagbestedingsplek niet lukt dan haalt dat mijn hele zorg traject, al mijn onmacht naar boven.

Ik weet eigenlijk niet of ik het nog wil proberen op die manier, een ander op mijn ziel laten trappen die nog geld toe krijgt ook. Ik weet nog niet hoe ik het dan wel moet doen, Maargoed.
Wat lief Doro! Ik doe niet mee. Ik heb het extraatje zelf al gehad.

Lientje, ik weet niet of het van de medicijnen komt. Ik zou het niet heel gek vinden.
Gun jezelf in ieder geval wat tijd. Ik begrijp heel goed dat de teleurstelling groot is :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Héél erg lief Doro!

Ik heb vorige week mijn eigen extraatje al verdiend door het gesprek met onze boekhouder. Onze brainstormsessie ( uiteraard alles wel netjes volgens de regels ) levert ons behoorlijk wat geld op de komende jaren. Of liever gezegd: bespaart ons heel veel belasting betalen.
Ik heb gewoon in dat gesprek van een half uurtje voor het komende jaar een half jaarsalaris( van mijzelf dan) bespaard.
Dat was wel prettig
Zo'n boekhouder kost een bak geld Maar levert toch ook eea op gelukkig.

Wat betreft een andere baan, ik begin dat een beetje op te geven. Of ik moet al in een heel andere richting een studie gaan volgen. Maar waar dan in, daar ben ik nog niet uit.

Ik wil ook al jaren een boek gaan schrijven.
Dit weekend ga ik , met hulp van zoon een laptop met word kopen. Helemaal voor mijzelf alleen! Dan kan het schrijven beginnen. Ik heb al een hoofdstuk geschreven, met pen en papier, maar dat is té inspannend.
Ik heb het al wel voor een groot deel in mijn hoofd.
En ik heb al een paar kinderboekjes op papier....mijn kinderen smulden van die verhalen voor het slapen gaan.

Ik ga daar mijn verjaardagsgeld voor gebruiken en wat ik opgespaard heb de laatste 1,5 jaar in een potje.
En heel, heel misschien wordt dat boek ooit nog eens uitgegeven.
Ach ja, je zoekt wat he, als levensinvulling?
lientje69 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 20:48
0.11% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Super goed idee lientje. Veel schrijf plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven