Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt sowieso recht om je volledige dossier in te zien en evt aanpassingen te doen.

Knuffels wassen:
Hangt van de leeftijd af en de staat van ontbinding en wat ermee is gebeurd.
Laatst moest ik een Ty Beanie Boo wassen, die had in de modder gelegen, die gaat wel op 60 mee met de handdoeken en op 1400 toeren.
Maar konijn van dochter van 9 is al zo vaak gewassen en de oortjes zijn al helemaal gaat, die gaat op 30 graden op het 30min programma,
Mijn geboortebeer gaat niet meer in de was, die is te gaar. (Een vrij grote witte beer met donkerblauwe voetzolen en oorbinnenkanten).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het fijne van zo'n officieel verpleegstersuniform vind ik ook dat het van die makkelijke stof is. Makkelijk was-en strijkbaar.
Mijn huidige werkkleding is een crime qua kreukelen
Plus dat ik het gewoon fijn vind herkenbaar te zijn voor cliënten( bij vorige zorgbaan moest al het verplegend personeel uit kostenbesparing in eigen kleding werken en dat bracht bewoners erg in de war)
En ik vind het leuk dat herkenbaar is dat ik in de zorg werk ( klinkt stom, maar als dat je droom ooit was, is het een soort status/ uitstraling dat je je doel " bereikt" heb.)

Nu nog volhouden. Ik begin met volle dagen dus dat is pittig samen met naar school gaan.
Help mij even herinneren, ik voel me nu ook als een vaatdoek terwijl ik gisteren niet eens gewerkt heb.
Nu heb ik ook een bijzonder emotioneel weekend achter de rug en vandaag EMDR,dus het is niet gek dat ik moe ben.
Zolang de pijn niet te erg Is, is dat geen probleem.
Op zijn West-Fries gezegd: Loof ken lang an, zei mijn vader altijd.
( betekent dat moe zijn niet zo erg is, dat je dat wel vol kunt houden)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft overigens gisteren toch haar examen gehaald dat vorige week niet lukte 🎉
En ze is teruggebeld door het crematorium dat de betreffende medewerker, die nog maar kort in dienst Is, eens stevig aangesproken gaat worden over wat het woordje " geheimhouding " in haar contract nu eigenlijk betekent.
Ze betreuren het gebeurde en boden hun excuses aan en wensten dochter sterkte.
Met dat telefoontje was de zaak verder voor hun afgedaan.
Ik vond eerlijk gezegd een schriftelijke excuses wel op zijn plaats maar misschien ben ik een zeur dat ik dit wat karig/ gemakzuchtig vind?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Doro en Hemke, begrijpelijk dat jullie niet meedoen met de kaarten.
Het enige wat ik echt niet snel geef is mijn 06. Hier ook ervaring met een stalker gehad, dat was uiteindelijk de reden dat ik een ander nummer aanvroeg en sindsdien heel voorzichtig ben met nummers uitwisselen. Tijdje terug had een 'vriendin' mijn nummer gegeven aan haar vriend 'want dat zou wel makkelijk zijn'
Inmiddels is de vriendschap met die vriendin over (heb ik ergens halverwege dit jaar hier verteld) en haar echt op het hart gedrukt om mijn nummer aan niemand meer te geven. Nu spreek ik haar nauwelijks meer gelukkig, maar ze heeft zich tot nu toe altijd aan haar woord gehouden. Wat dat betreft tenminste.

Ik schrijf hier volgens mij ook alweer een paar jaar mee dus het voelt wel een klein beetje als familie hier :) En 1 van mijn vriendinnen leerde ik ook via een forum kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mn knuffels altijd hand was, afgezien van van die doekjes oid. Heb best veel knuffels van het Engelse merk Jellycat en die mogen alleen maar met hand gewassen worden.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hier schijnt gelukkig zon :sun:

Fijne dag iedereen!
Later is nu
Doro75 schreef:
02-12-2019 22:53
Lise, ik kan er nog steeds niet over uit, over dat dossier van jou. Als het niet zo serieus was, zou het lachwekkend zijn.

Ik weet dat er bij mij ook eea fout staat in mijn ha dossier. Zo staat er nog steeds hyperventilatie in mijn dossier, terwijl dat -zo werd later duidelijk- door de ha gemiste astma was :facepalm: maar dat zal hij natuurlijk nooit toegeven. Laten we het er op houden dat ik sinds ik adequate astma medicatie heb, nooit meer ‘hyperventilatie’ heb gehad.

Maar dat een schouder een elleboog wordt, is wel héél stug.

Logisch zou zijn: klachten aan arm, meer in het bijzonder schouder. En:

2010 : rugklachten,
2017: hernia.

Of zo iets. Je begrijpt wat ik bedoel.

Logisch dat je een link wil leggen met eerdere, vergelijkbare klachten. Maar het moet niet zo zijn dat het lijkt dat je al 9 jaar met een hernia rondloopt, terwijl tegelijkertijd essentiële info over je prognose verloren is gegaan.

Is er echt geen andere huisarts in de buurt?
Die schouder bleek TOS te zijn. Door er elleboogklachten van te maken, is die TOS dus nooit vastgelegd als diagnose.
Volgens de huisarts heb ik al sinds 2002 een mirena, dat klopt niet, maar wellicht dat we het er toen wel over gehad hebben want dat was de periode dat ik ziek werd van de menstruatie. Die mirena is echter pas vijf jaar later gekomen.
Ik zal hier niet mijn hele historie neerzetten, maar het geeft een idee van hoe het nu weergegeven wordt op verwijzingen.

Gelukkig ben ik er zelf vrij scherp op, dus waar nodig kan ik het zelf wel weer uitleggen, maar dat is niet echt mijn taak als patiënt. Ik kan beter in het vervolg zelf mijn verwijzingen maken en alleen de huisarts even laten tekenen.
suzyqfive schreef:
02-12-2019 23:49
Je hebt sowieso recht om je volledige dossier in te zien en evt aanpassingen te doen.
Dat heb ik gevraagd aan de assistente. Dan moest ze eerst toestemming vragen aan mijn huisarts, volgens haar, en dan kon ik vervolgens met hem in discussie over waarom ik vind dat er dingen fout in staan. Hij gaat die fouten nooit toegeven, het levert alleen een enorme discussie op. Ik ken de beste man al ruim twintig jaar en ik heb de afgelopen jaren al vele discussies met hem gevoerd. Hij heeft me weleens heel goed geholpen, zoals met de arbo-arts van ex-werkgever, maar nu laat hij toch wat steken vallen volgens mij.
hemke schreef:
02-12-2019 22:26


Lise, ik vind dat jij een (sukkel) eigenwijze huisarts hebt.
Ik heb mijn eigen story eens opgezocht, maar het staat bij mij goed in volgorde.
De hernia, zoals de neuroloog ook zegt, restverschijnselen zal je blijven houden.
Afspraak hoofdpijnziekenhuis, is toch aardig snel.

En met jou vindt het halve dorp hier dat.
Over die opmerking over restverschijnselen, het is jammer dat ik me daar achteraf pas echt kwaad over maakte. Ik had eigenlijk terug moeten gaan zitten en hem dwingen de verslagen van het ziekenhuis eens te lezen.
Hij verontschuldigde zich wel dat hij niet gereageerd heeft op mijn operatie, hij zei dat hij met vakantie was. Dat was hij ook, twee weken na de operatie pas.

De afspraak op de hoofdpijnpoli is over zes weken, ik ben wel blij met die termijn ja.
Iemand vroeg nog of ik over kan stappen. Ik wil het wel, maar volgens mij heeft de huisarts waar ik dan naar toe wil, een opnamestop. We hebben maar 1 praktijk hier, waarvan niemand echt ideaal is op dit moment. Maar als ik echt besluit over te stappen, moet ik dus eerst met ze in gesprek.
lientje69 schreef:
03-12-2019 07:11
Dochter heeft overigens gisteren toch haar examen gehaald dat vorige week niet lukte 🎉
En ze is teruggebeld door het crematorium dat de betreffende medewerker, die nog maar kort in dienst Is, eens stevig aangesproken gaat worden over wat het woordje " geheimhouding " in haar contract nu eigenlijk betekent.
Ze betreuren het gebeurde en boden hun excuses aan en wensten dochter sterkte.
Met dat telefoontje was de zaak verder voor hun afgedaan.
Ik vond eerlijk gezegd een schriftelijke excuses wel op zijn plaats maar misschien ben ik een zeur dat ik dit wat karig/ gemakzuchtig vind?
Wat goed van je dochter!
En ook goed dat ze een klacht ingediend heeft. Ik vind het netjes dat ze terugkoppeling gekregen heeft.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
03-12-2019 07:01
Het fijne van zo'n officieel verpleegstersuniform vind ik ook dat het van die makkelijke stof is. Makkelijk was-en strijkbaar.
Mijn huidige werkkleding is een crime qua kreukelen
Plus dat ik het gewoon fijn vind herkenbaar te zijn voor cliënten( bij vorige zorgbaan moest al het verplegend personeel uit kostenbesparing in eigen kleding werken en dat bracht bewoners erg in de war)
En ik vind het leuk dat herkenbaar is dat ik in de zorg werk ( klinkt stom, maar als dat je droom ooit was, is het een soort status/ uitstraling dat je je doel " bereikt" heb.)

Nu nog volhouden. Ik begin met volle dagen dus dat is pittig samen met naar school gaan.
Help mij even herinneren, ik voel me nu ook als een vaatdoek terwijl ik gisteren niet eens gewerkt heb.
Nu heb ik ook een bijzonder emotioneel weekend achter de rug en vandaag EMDR,dus het is niet gek dat ik moe ben.
Zolang de pijn niet te erg Is, is dat geen probleem.
Op zijn West-Fries gezegd: Loof ken lang an, zei mijn vader altijd.
( betekent dat moe zijn niet zo erg is, dat je dat wel vol kunt houden)
Dat snap ik helemaal Lientje, van je uniform. Bij mijn eerste stage moesten de verpleegstagiaires zelf maar een witte broek aan doen (gelukkig waren die toen ‘in’ ) en een wit t-shirt aan.
Mijn dochter moest sowieso voor op school al een uniform hebben (jasje), die kan ze nu in de apotheek ook gebruiken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
03-12-2019 07:11
Dochter heeft overigens gisteren toch haar examen gehaald dat vorige week niet lukte 🎉
En ze is teruggebeld door het crematorium dat de betreffende medewerker, die nog maar kort in dienst Is, eens stevig aangesproken gaat worden over wat het woordje " geheimhouding " in haar contract nu eigenlijk betekent.
Ze betreuren het gebeurde en boden hun excuses aan en wensten dochter sterkte.
Met dat telefoontje was de zaak verder voor hun afgedaan.
Ik vond eerlijk gezegd een schriftelijke excuses wel op zijn plaats maar misschien ben ik een zeur dat ik dit wat karig/ gemakzuchtig vind?
Wat fijn dat ze het examen heeft gehaald!

Ik vind een telefoontje juist altijd wel prettig. Dan hoor je ook intonatie en of ze het menen. Bij mail heb ik altijd een beetje het idee dat ze zich er ‘anoniem’ vanaf maken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-12-2019 09:38
En met jou vindt het halve dorp hier dat.
Over die opmerking over restverschijnselen, het is jammer dat ik me daar achteraf pas echt kwaad over maakte. Ik had eigenlijk terug moeten gaan zitten en hem dwingen de verslagen van het ziekenhuis eens te lezen.
Hij verontschuldigde zich wel dat hij niet gereageerd heeft op mijn operatie, hij zei dat hij met vakantie was. Dat was hij ook, twee weken na de operatie pas.

De afspraak op de hoofdpijnpoli is over zes weken, ik ben wel blij met die termijn ja.
Als het halve dorp vindt dat ie dingen verzaakt is het dan niet tijd om de inspectie eens in te schakelen?
Medische gegevens moeten wel juist zijn natuurlijk. Deze huisarts is duidelijk erg laks.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
03-12-2019 10:08
Als het halve dorp vindt dat ie dingen verzaakt is het dan niet tijd om de inspectie eens in te schakelen?
Medische gegevens moeten wel juist zijn natuurlijk. Deze huisarts is duidelijk erg laks.
Dat is het lastige, mensen zijn ontevreden, anderen zijn juist weer heel tevreden. Maar in hoeverre is er sprake van daadwerkelijke bewijslast? Bij mij is hij erg laks, toen mijn moeder haar heup gebroken had, stond hij diezelfde avond nog op de stoep om even te horen hoe het ging. Om maar even aan te geven hoe de verdeeldheid hier in het dorp ligt. Ik weet wel dat hij al onder een vergrootglas ligt bij de lokale politiek, vanwege iets anders.
Ik vind het lastig te bepalen wanneer je de inspectie inschakelt.
Alle reacties Link kopieren
Gatver ik voel me zo klote.. Vanochtend moest ik naar huis gebracht worden door mijn moeder, mn zus ging ook mee want ze moest nog naar de Mediamarkt.M'n zus was haar huissleutel kwijt, ze moesten mij ook nog terug brengen, er moesten spullen alvast mee en er kwam om 11 uur een man voor de voordeur want die gaat niet goed dicht ofzo. Nou, mijn zus in de auto van mijn ouders sleutel zoeken, kon hem niet vinden, mn moeder helemaal boos, ik dacht, ok weg hier. Dus was vast spullen naar auto aan het brengen. Ging ik even speuren in de auto want dacht, ja die sleutels kunnen niet ver weg zijn, moeder ondertussen mn vader aan het bellen, mn vader ook weer boos.. Liggen zo verdorie gewoon onder de voorstoel. Ik had ze binnen een paar seconden. Nouja, alles in de auto, mijn beddengoed etc. ook, gaat mijn moeder ineens met een tuinstoel smijten omdat 'we daar maar staan en die stoelen ook nog mee moeten jullie doen helemaal niets'. Ja fuck op zeg, daar kan ik zo slecht tegen. Alles af reageren omdat je zelf alles zo dicht op elkaar plant.

Toen begon ze in de auto over dat ik echt spv-er eens moest bellen omdat ze allemaal het helemaal zat waren om steeds te moeten komen slapen en tja, je kan wel raden dat ik toen heel hard moest janken van alle schuldgevoelens..

Jaa, en papa vergeet vanalles, en zus kan dit niet omdat ze naar mij moet en blablabla, ik kan er verdomme niets aan doen, maar ze gooien dit allemaal wel naar mijn kop.

Ik ben verdomme ziek ja, ik vind dit ook niet leuk. Om 12.30 komt er nog een begeleider langs, ga dan maar even bespreken of ik GGZ moet bellen of iets. Weet het ook niet.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Inspectie zou ik er niet zomaar op af sturen, Lise. Eerst in gesprek. Je kunt ook op zorgkaart Nederland kijken wat anderen over hem zeggen en evt zelf een review achterlaten.

De ellende is, dat er in een dorp weinig opties zijn om over te stappen. Daardoor kan een ha jaren matig functioneren.

Gefeliciteerd voor je dochter, Lientje! Ik vind een telefoontje nav een klacht ook persoonlijker dan een mail / briefje. Het is duidelijk dat ze weten dat ze fout zaten, ze ondernemen actie en maken excuses. Voor mij zou de kous daarmee af zijn.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 10:31
0.55% gewijzigd
Kohaku schreef:
03-12-2019 08:40
Ik was mn knuffels altijd hand was, afgezien van van die doekjes oid. Heb best veel knuffels van het Engelse merk Jellycat en die mogen alleen maar met hand gewassen worden.
OMG, die zijn leuk!! :flirting:

Ga meteen bestellen voor de kerst. Zullen mijn kinderen heel blij mee zijn! Kende het helemaal nog niet.
Arme Kohaku...

Ik snap heel goed dat de frustratie bij je moeder ook hoog zit. Maar ze moet het natuurlijk niet afreageren op jou. Wel heel goed dat je ziet dat je ziek bent en er ook niks aan kunt doen! Hou die gedachte vast. Het is zo naar dat je zooo lang moet wachten op actie. En dat ze dat dan ‘spoed’ noemen.
Dreamer schreef:
03-12-2019 09:18
Goedemorgen! Hier schijnt gelukkig zon :sun:

Fijne dag iedereen!
Hier dikke mist. De zon probeert er door te breken, dat geeft een mooi effect. Heel mysterieus.
Doro75 schreef:
03-12-2019 10:30
Arme Kohaku...

Ik snap heel goed dat de frustratie bij je moeder ook hoog zit. Maar ze moet het natuurlijk niet afreageren op jou. Wel heel goed dat je ziet dat je ziek bent en er ook niks aan kunt doen! Hou die gedachte vast. Het is zo naar dat je zooo lang moet wachten op actie. En dat ze dat dan ‘spoed’ noemen.
Hier sluit ik me bij aan. Ik vind eigenlijk ook dat je er heel goed mee omgaat.
Doro75 schreef:
03-12-2019 10:26
Inspectie zou ik er niet zomaar op af sturen, Lise. Eerst in gesprek. Je kunt ook op zorgkaart Nederland kijken wat anderen over hem zeggen en evt zelf een review achterlaten.

De ellende is, dat er in een dorp weinig opties zijn om over te stappen. Daardoor kan een ha jaren matig functioneren.
Zorgkaart heeft geen actuele reviews over mijn huisarts. Sowieso vind ik dat ogenschijnlijk weinig repesentabel. Meestal is het of een heel goed cijfer, of juist heel slecht.

De ellende is inderdaad hier dat huisartsen heel lang meegaan, als ze eenmaal onderdeel zijn van de maatschap. Twee jaar geleden hadden we een fantastische waarnemer, die heeft heel adequaat gehandeld met mijn hernia, maar die waarnemers blijven allemaal maar tijdelijk. Mijn huisarts wil nog wel een jaar of vijf door helaas.
Kohaku: :hug:

Ik heb migraine, de hele nacht al. Medicatie doet niks momenteel.
Net bij de fysiotherapeut geweest. Die is wel tevreden over de voortgang. Hij is eigenlijk verbaasd over de hoeveelheid kracht die ik nog heb links, maar ik heb altijd therapie gehad tijdens mijn hernia, dus dat scheelt enorm. Het geeft echter ook een vertekend beeld van hoe de situatie was. Maar het is ook wel weer een goede uitgangspositie voor de revalidatie.

Ik merk wel dat ik heel snel over de grens heen ga, dat blijft echt mijn valkuil. Dat moet ik toch nog maar eens aangeven. Mijn md wist dat wel na een tijdje, maar de fysio heb ik pas vier keer gezien.
cesium24 schreef:
03-12-2019 11:09
Kohaku: :hug:

Ik heb migraine, de hele nacht al. Medicatie doet niks momenteel.
Sterkte :hug:

Ik heb vanochtend de eerste bètablokker genomen. Geen last van duizeligheid gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven