Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, mag ik jouw adres. A.u.b
Dreamer, wat naar dat het nog steeds slecht gaat met je vader. Hopelijk biedt de scan duidelijkheid en een begin van een oplossing.

Fijn dat je bij je moeder kunt zijn de komende dagen! Sterkte!

Ook sterkte met smeren. Hopelijk helpt het.
Dreamer, wanneer je er naar vraagt kan de specifieke lichttherapie misschien wel dichterbij?

Ik ben in dubio wat ik met mijn afspraak woensdag doe. In de bus heb ik meer bochten om mezelf te leggen maar soms weigeren mijn benen met lopen.. Ik kan me over al mijn trots heen zetten, das toch verdwenen in dat gigantische gat nu, en mijn moeder vragen. Ze was zelfs blij dat ze medicijnen voor me mocht halen om 1 uur s nachts. :purple: Maar in een kleine auto zitten gaat ook creperen worden.

R. checkt trouwens echt iedere dag met de zaklamp en ziet niks geks.
Wat vervelend Dreamer. Het is wel een heftige behandeling wat je hebt gekregen. Hopelijk merk je snel resultaat.
Als de lichttherapie doorgaat heb je iig het voordeel dat je een ebike hebt maar leuk is anders.
Zo’n apothekersassistente had wel professioneler mogen reageren. Wat een trut :hamer:
hemke schreef:
16-12-2019 22:17
Wat erg voor jullie zorgkind, Lientje.
Maar zoals, je al schreef, je wist het al, je hebt het zien aankomen.
Voor zorgkind, hij krijg nooit geen antwoorden meer op zijn vragen aan zijn vader.
Dat is intens triest voor hem en voor jullie ook, jullie maken zijn worsteling van dichtbij mee.
Ik hoop dat zorgkind zijn troost en liefde bij jullie zoekt en krijgt.
Hij heeft het nu zo nodig, hij was zijn vader al kwijt aan het leven, maar nu is het definitief geworden en kan hij eindelijk zijn rouwproces ingaan en afmaken.

Mijn condelances voor zorgkind en Femke, ik wens jullie sterkte en bovenal wijsheid,om zorgkind te steunen.
Dank je Hemke.
Hij zit momenteel bij ons in huis. Blijft hier ook slapen .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer, hoop dat je vader snel opknapt.
En succes met smeren.
VivaYfke schreef:
16-12-2019 22:26

Zo’n apothekersassistente had wel professioneler mogen reageren. Wat een trut :hamer:
Zeg dat wel inderdaad!
Lise, hoe is het?
Dreamer :hug:
Moge. Hier erg slecht geslapen. Was pas tegen 12 voor ik er in lag, en tegen 2 voor ik sliep. Zwaar avondje zegmaar.

Maar goed, niets geëscaleerd, veel gejankt en gepraat.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen allen :sun:
bedankt voor de :hug: 's

Ik heb tegen die apothekersassistente gezegd in de trant van "nou, daar heb ik wat aan". Maar het blijkt geen emulsie, zoals ik dacht, maar een waterig goedje dat stinkt naar spul tegen hoofdluizen. Afbeelding
Niet douchen vanmorgen voelde erg raar.

Ik ga in januari ergens wel kijken of ik inderdaad lichttherapie in het andere ziekenhuis kan krijgen. Helaas werken onze ziekenhuizen totaal niet samen, dus ik ben bang dat dat 'm niet wordt. Kijken of de huisarts wat kan betekenen.

Dus.. weer verder aan 't werk. :bye:

Sterkte voor Fem, Lientje! En zorgkind, natuurlijk. Nu komt het grote regelen, rouwen kan daarna vaak pas, volgens mij.
Later is nu
Kohaku schreef:
17-12-2019 09:01
Moge. Hier erg slecht geslapen. Was pas tegen 12 voor ik er in lag, en tegen 2 voor ik sliep. Zwaar avondje zegmaar.

Maar goed, niets geëscaleerd, veel gejankt en gepraat.

Merk je dus al dat het goed is dat je hier zit? Er is echt 's nachts hulp?
:hug:

Voor iedereen hier ook een :hug: trouwens. Er speelt hier nogal wat zeg :|

En Tut, naar jou had ik nog niet gezwaaid :hello:
Ik ben echt verbijsterd dat je daar al 2 jaar zit! Fijn dat het bevalt
Later is nu
Dreamer, sterkte de komende dagen!

Kohaku, Wat goed dat het niet geëscaleerd is!
En die tranen horen bij het genezingsproces, voel je daar niet rot over.

Yfke, goed dat de apothekersassistente hier niet meeschrijft, het zou anders behoorlijk op de man geweest zijn je opmerking. :proud:
Zal de kinderen zo uit bed bonjouren.
Oudste heeft een afspraak bij de huisarts om te kijken of het hormoonproces/ wachtlijst niet versneld kan worden

Fem en zorgkind worden zo gebeld over hoe laat de uitvaartverzorger komt, God zij dank is er een verzekering.
Gisteren zijn ze druk bezig geweest met de kaart, advertentie, mensen bellen enz.
Zorgkind zijn vader is nu nog in het ziekenhuis, als het goed is gaat hij vandaag dan naar het rouwcentrum.
Verwerken komt idd pas later.
Ze kunnen het nog niet helemaal bevatten en er komt zo jong als ze zijn, veel op hun af nu.
Het is net wat Dreamer al schreef: vaak heb je pas tijd om te rouwen na de begrafenis met al het geregel. Gelukkig dat er een verzekering is want een uitvaart kost nogal wat en moet toch betaald worden. Een hele zorg minder.

Zo veel sterkte voor Fem en zorgzoon. :redrose:
Dreamer schreef:
16-12-2019 21:36
Bij de dermatoloog ging het trouwens goed. Nu 2 cremes (een sterkere) en een smeerschema gekregen. En nu zit ik naar bed gaan uit te stellen, omdat ik zo'n hekel heb te gaan slapen met vette creme op. Dat had ik natuurlijk eerder moeten smeren :nut:
ik mag nog maar 2x per week douchen en moet elke dag een smurrie in m'n haar smeren. Hoe ik dat eruit krijg? Kijk maar in de bijsluiter, zei de dame bij de apotheek die mij aan het uitleggen was hoe deze emulsie werkt, maar daar staat het niet in. Dus.. spannend. Ik doe ook maar een handdoek over m'n kussen ofzo.

Als alles dan rustig is, qua huid, gaan we een allergietest doen en mogelijk kan ik lichttherapie krijgen. Nu baal ik dus wel dat ik naar het verre ziekenhuis ben gegaan. Mag ik een uur fietsen voor 3 minuten therapie. Daar denk ik nog over. Kon voor zoiets nu toch geen afspraken maken, want geen tijd.
Ik heb ook lichttherapie gehad voor eczeem, maar ik kreeg een apparaat thuis te leen. Dat werd gewoon vergoed. Nou had ik wat lokaler eczeem dus misschien dat het daarom kon, maar wellicht toch een tip ;-)
VivaYfke schreef:
16-12-2019 23:27
Lise, hoe is het?
Met ups en downs.

Ik voel me eigenlijk weer net als voor de operatie, met als enige verschil dat ik voel dat de zenuw vrij ligt en de druk in mijn rug weg is. Voorheen kon ik echt voelen dat er iets zat wat er niet moest zitten.
Ik heb dus weer gewoon zenuwpijn in mijn been en de rugpijn is niet veranderd, al was dat laatste ook niet te verwachten door de operatie. Maar het beïnvloedt mijn stemming wel. Stiekem had ik gehoopt toch bij het gros te horen dat na de operatie meteen verbetering merkt. Maar ik word toch weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Nu kan het e.e.a. nog wel veranderen in de loop der tijd en is het nog te vroeg om een conclusie te trekken, maar ik merk dat hoe meer ik mijn lichaam mag belasten, hoe harder ik teruggefloten wordt.

Vanmiddag de eerste echte trainsessie in de sportschool bij de fysiotherapeut. Dat zal allemaal nog wel heel licht en mild zijn, maar ik ben benieuwd hoe dat gaat.

En ik slaap slecht en ben de hele dag moe, dat helpt ook niet echt mee.
Wat balen Lise. Hoopte ook echt voor je dat er verbetering zou optreden. Al was het maar iets dan hè.
Nu begin je dan toch enigzins de moed te verliezen dat het ooit nog " goed " komt, voor zover mogelijk.
Ik snap je frustratie en verdriet. :hug:
Wat rot voor je Lise. Logisch dat je hebt gedacht dat je na de operatie je beter zou voelen, meer zou kunnen en dat die akelige zenuwpijn weg zou zijn.
Natuurlijk beïnvloed dat je stemming.
Ik wens jou veel sterkte toe en hoop dat er snel verbetering komt.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 17-12-2019 13:23
1.51% gewijzigd
Lise: wat een teleurstelling. Je hoop toch op meer resultaat. Sterkte!
Heel naar, Lise..! :hug:
Ik zit hier met een bezwete rug en klamme handjes. Bericht van het UWV. Dat kan niet anders dan de beschikking zijn.

Nog even moed verzamelen... :-?
Doro75 schreef:
17-12-2019 10:47
Ik zit hier met een bezwete rug en klamme handjes. Bericht van het UWV. Dat kan niet anders dan de beschikking zijn.

Nog even moed verzamelen... :-?
Oei, spannend!
Vervelend Lise. Ik snap dat je teleurgesteld bent. :hug:

En Doro? Spannend.
lientje69 schreef:
17-12-2019 10:23
Wat balen Lise. Hoopte ook echt voor je dat er verbetering zou optreden. Al was het maar iets dan hè.
Nu begin je dan toch enigzins de moed te verliezen dat het ooit nog " goed " komt, voor zover mogelijk.
Ik snap je frustratie en verdriet. :hug:
VivaYfke schreef:
17-12-2019 10:25
Wat rot voor je Lise. Logisch dat je hebt gedacht dat je na de operatie je beter zou voelen, meer zou kunnen en dat die akelige zenuwpijn weg is.
Natuurlijk beïnvloed dat je stemming.
Ik wens jou veel sterkte toe en hoop dat er snel verbetering komt.
cesium24 schreef:
17-12-2019 10:38
Lise: wat een teleurstelling. Je hoop toch op meer resultaat. Sterkte!
Doro75 schreef:
17-12-2019 10:46
Heel naar, Lise..! :hug:
Dank jullie wel :heart:

Ik weet dat het nog te vroeg is om echt conclusies te trekken. De neurochirurg en fysiotherapeut gaan er vooralsnog vanuit dat het vooral veroorzaakt wordt door het littekenweefsel. Maar toch past het niet helemaal in het plaatje. En past het meer in het scenario dat de zenuw inderdaad te lang knel gezeten heeft.

Afwachten maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven