Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

zaterdag 28 december 2019 om 19:46
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

donderdag 13 februari 2020 om 18:29
Hemke en Kwebbel, ik hoor graag over ervaringen met een stoomapparaat. Ik overweeg er een aan te schaffen. Maar ik vraag me dus af of ze echt zo handig zijn.
Lientje had er laatst een waar ze niet heel tevreden over was.
Het lijkt mij vooral handig voor moeilijk bereikbare hoekjes, voegen en richeltjes.
Kwebbel, wat vind jij handig aan een stoomapparaat?
Lientje had er laatst een waar ze niet heel tevreden over was.
Het lijkt mij vooral handig voor moeilijk bereikbare hoekjes, voegen en richeltjes.
Kwebbel, wat vind jij handig aan een stoomapparaat?

donderdag 13 februari 2020 om 18:31
Oh Dreamer, nog over rustig aan doen. Voor mijn gevoel gedraag ik me best gebalanceerd. Of naja in vergelijking met normale mensen lui.
Maandag zijn we naar het ziekenhuis geweest. En daaromheen heb ik wat geknutseld, een was opgehangen en bankgehangen.
Dinsdag had ik een afspraak met mijn maatschappelijk werkster en zei is met me mee geweest naar de praxis voor een zak moestuin grond. (Yay voor om hulp vragen). Maar die zak tillen was eigenlijk al teveel voor mijn heup. Ik heb toen mijn pepers verspeent maar verder ook rustig aan gedaan.
Gister heb ik 2 uur gewandeld met mijn PMT, beetje te lang maar we waren de weg “kwijt” in de polder. Daarna was het gewoon game over, R was het niet helemaal eens met hoe ik ermee om ging. Hij wilde me naar de huisarts schoppen maar de pijn is vanzelf weer over gegaan.
En vandaag heb ik een rustdag in gepland zodat we morgen naar Den Bosch kunnen met de kaartjes die ik voor tuin idee gehad heb.
Dan heb ik zaterdag weer een lege dag. En zondag wil ik bij een vriendin langs die de steun wel echt even kan gebruiken.
Maandag zijn we naar het ziekenhuis geweest. En daaromheen heb ik wat geknutseld, een was opgehangen en bankgehangen.
Dinsdag had ik een afspraak met mijn maatschappelijk werkster en zei is met me mee geweest naar de praxis voor een zak moestuin grond. (Yay voor om hulp vragen). Maar die zak tillen was eigenlijk al teveel voor mijn heup. Ik heb toen mijn pepers verspeent maar verder ook rustig aan gedaan.
Gister heb ik 2 uur gewandeld met mijn PMT, beetje te lang maar we waren de weg “kwijt” in de polder. Daarna was het gewoon game over, R was het niet helemaal eens met hoe ik ermee om ging. Hij wilde me naar de huisarts schoppen maar de pijn is vanzelf weer over gegaan.
En vandaag heb ik een rustdag in gepland zodat we morgen naar Den Bosch kunnen met de kaartjes die ik voor tuin idee gehad heb.
Dan heb ik zaterdag weer een lege dag. En zondag wil ik bij een vriendin langs die de steun wel echt even kan gebruiken.

donderdag 13 februari 2020 om 18:31
Nou ja die stoomapparaat die cliënt heeft, is echt al heel oud hoor. Maar hij doet het nog als een tierelier.
Ik vind ook dat de vloer sneller droog is dan dat je hem 'gewoon' dweilt. En het is gloeiend heet water wat ie stoomt natuurlijk, en dat is met dweilen niet altijd.
Daarnaast heeft cliënt ook een paar vloerkleden die met de stoomreiniger gedaan kunnen worden. Ik heb er tot nu toe 1 gedaan omdat er een vlek in zat, en die ging er meteen uit. Als het straks voorjaar is (hiephoi, van mij mag het!) willen we de andere kleden ook gaan doen.
Ik vind ook dat de vloer sneller droog is dan dat je hem 'gewoon' dweilt. En het is gloeiend heet water wat ie stoomt natuurlijk, en dat is met dweilen niet altijd.
Daarnaast heeft cliënt ook een paar vloerkleden die met de stoomreiniger gedaan kunnen worden. Ik heb er tot nu toe 1 gedaan omdat er een vlek in zat, en die ging er meteen uit. Als het straks voorjaar is (hiephoi, van mij mag het!) willen we de andere kleden ook gaan doen.

donderdag 13 februari 2020 om 19:43
Wat kl*te voor je Doro. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
Nartjie, niet opgeven hoor. Kom op!
Je zat zuipen heeft geen enkele zin en bovendien krijg je enorme koppijn en spijt.
Je mag het best even niet zien zitten maar blijf er niet in hangen.
Kohaku, hoe is het vandaag gegaan?
Voor allemaal
en sterkte

Nartjie, niet opgeven hoor. Kom op!
Je zat zuipen heeft geen enkele zin en bovendien krijg je enorme koppijn en spijt.
Je mag het best even niet zien zitten maar blijf er niet in hangen.
Kohaku, hoe is het vandaag gegaan?
Voor allemaal

donderdag 13 februari 2020 om 20:13
Nartjie, doe in je crisiskistje een briefje met die YouTube site waar je rustig van wordt.
En verder weet ik niet of het zó verstandig is om té veel te drinken. Alcohol maakt je duidelijk depressiever. En dat is niet goed natuurlijk.
Als het niet lukt om het bij een of 2 glaasjes te houden, is het misschien verstandiger geen drank meer in huis te halen? Je slikt ook nogal wat medicijnen, dat kan een ( slechte) wisselwerking hebben.
Ik maak me daar zorgen om.
En verder weet ik niet of het zó verstandig is om té veel te drinken. Alcohol maakt je duidelijk depressiever. En dat is niet goed natuurlijk.
Als het niet lukt om het bij een of 2 glaasjes te houden, is het misschien verstandiger geen drank meer in huis te halen? Je slikt ook nogal wat medicijnen, dat kan een ( slechte) wisselwerking hebben.
Ik maak me daar zorgen om.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 13 februari 2020 om 20:18
Doro, ik weet natuurlijk niet exact wat er speelt. Alleen dat het niet lekksr gaat.
Probeer idd een en ander op een rijtje te krijgen. Hoe pijnlijk ook, wellicht is het voor jouw geestelijke en lichamelijke welzijn uiteindelijk toch beter de knoop door te hakken.
De kinderen krijgen er sowieso altijd wel wat van mee lijkt me.
Die hebben zulke fijnbesnaarde antennes, die voelen de sfeer.
Sterkte.
Probeer idd een en ander op een rijtje te krijgen. Hoe pijnlijk ook, wellicht is het voor jouw geestelijke en lichamelijke welzijn uiteindelijk toch beter de knoop door te hakken.
De kinderen krijgen er sowieso altijd wel wat van mee lijkt me.
Die hebben zulke fijnbesnaarde antennes, die voelen de sfeer.
Sterkte.

donderdag 13 februari 2020 om 20:21
Suzy, ik heb jaren terug b12 injecties gehad. Via een homeopaat.
Echt geweldig!
Ik had het gevoel dat ik mijn leven weer terug had.
Minder pijn. Meer energie. Enz.
Helaas mocht ik er maar 3. Had iets met bevoegdheid te maken ofzo. Meer mocht hij niet geven.
In 2 maanden was ik weer terug bij af.
En mijn huisarts gelooft er niet in.
Echt geweldig!
Helaas mocht ik er maar 3. Had iets met bevoegdheid te maken ofzo. Meer mocht hij niet geven.
En mijn huisarts gelooft er niet in.

donderdag 13 februari 2020 om 21:32
Hi, ik heb vandaag vooral met migraine op bed gelegen. Alles is heel erg chaotisch in mijn hoofd en op de afdeling (verbouwing) en ik kan niet meer goed schakelen en overzien wat er gebeurt, dus ook maar goed dat ik niets kan doen qua hoofdpijn want ik word nogal suïcidaal van, van al die veranderingen. Maar ok, dat is ergens vaste prik dus het maar uitzitten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 13 februari 2020 om 22:07
Je kan het altijd nog via de internist doen, dan kan je huisarts er wel niet in geloven maar dan moet ie wellientje69 schreef: ↑13-02-2020 20:21Suzy, ik heb jaren terug b12 injecties gehad. Via een homeopaat.
Echt geweldig!
En mijn huisarts gelooft er niet in.![]()

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 13 februari 2020 om 22:07
Beterschap!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 13 februari 2020 om 22:26