Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

zaterdag 28 december 2019 om 19:46
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

vrijdag 17 januari 2020 om 00:52
Je wil niet weten hoe vaak ik medenederlanders geïrriteerd heb door een heel betoog aan buitenlanders te houden dat ze het misschien kennen als “Holland” maar dat het toch echt the Netherlands is. Sowieso ook bij het gamen.Dreamer schreef: ↑16-01-2020 20:39Internationaal is Holland niet meer gebruikelijk, sinds kort. We hebben nu de marketing Netherlands. Het is éindelijk tot ze doorgedrongen! Zo blij![]()
En ja, ik weet dat heel veel mensen dat heel kinderachtig van mij vinden, maar ik stuur dus nooit kaartjes met Holland erop, want ik woon in Nederland,

En yay voor de marketing!

vrijdag 17 januari 2020 om 01:19
Ook eenYellowLemon schreef: ↑17-01-2020 01:16Over mijn lijk is een van de weinige programma’s die ik niet kan kijken. Heb een of twee afleveringen gezien. Dat komt te dicht bij mijn herinneringen aan mijn beste vriendin en dan zit ik alleen maar te janken.![]()

Ik vind het heel aangrijpend, zit ook te huilen, maar kijk tóch. Weet ook niet waarom.
vrijdag 17 januari 2020 om 06:36
Ik kijk dat soort programma's ook niet. Te veel narigheid in de nabije kring de afgelopen jaren. Dus zo'n programma triggert dan te veel.
Ik heb vrij redelijk geslapen deze nacht.
Twijfel of ik nog even zal gaan liggen nu.
Man is de deur uit, oudste vrij en jongste moet later beginnen.
Maar voor mijn werk moet ik over een week nog vroeger opstaan, dan zou ik nu de deur al uit zijn.
Dus ik ben bang dat ik mijn ritme dan zo verpest.
Bovendien heb ik genoeg te doen.( dat altijd wel eigenlijk)
Ik denk er nog even wat langer over na.
Maar voor mijn werk moet ik over een week nog vroeger opstaan, dan zou ik nu de deur al uit zijn.
Ik denk er nog even wat langer over na.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 17 januari 2020 om 08:22
Ik zou de dagen dat je vrij bent, lekker slapen wanneer jij wilt. En uitrusten. Beetje rondllummelen.lientje69 schreef: ↑17-01-2020 06:36Ik kijk dat soort programma's ook niet. Te veel narigheid in de nabije kring de afgelopen jaren. Dus zo'n programma triggert dan te veel.
Ik denk er nog even wat langer over na.![]()
Dat ritme komt straks vanzelf wel. Daar een je wel aan.
vrijdag 17 januari 2020 om 08:28
YellowLemon schreef: ↑17-01-2020 00:52Je wil niet weten hoe vaak ik medenederlanders geïrriteerd heb door een heel betoog aan buitenlanders te houden dat ze het misschien kennen als “Holland” maar dat het toch echt the Netherlands is. Sowieso ook bij het gamen.![]()
En yay voor de marketing!
Er is een heel leuk filmpje over
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutc ... etherlands
Ik hoop dat dat werkt zo. Ik heb het al verschillende keren gedeeld op facebook

En

Later is nu
vrijdag 17 januari 2020 om 08:31
Lientje, wat GS zegt: neem je tijd even lekker. Mijn ervaring is dat dat ritme zo weer terug is. Daar hoef je nu niet geforceerd over te doen. Grote kans ook dat je de nacht voordat je begint sowieso slecht slaapt, want spanning en sensatie. Dan kun je maar beter uitgerust zijn ![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Ik kijk niet naar "Over m'n lijk". Mooi programma, maar té verdrietig. Kan ik echt niet tegen. "Je zal het maar hebben" vind ik altijd wel leuk om te kijken.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Ik kijk niet naar "Over m'n lijk". Mooi programma, maar té verdrietig. Kan ik echt niet tegen. "Je zal het maar hebben" vind ik altijd wel leuk om te kijken.
Later is nu
vrijdag 17 januari 2020 om 08:48
Hehe, nou de keuze is eerder Canada, VS of Australiëlientje69 schreef: ↑16-01-2020 20:18Oh Suzy, ik wou net tegen Dreamer zeggen, dan sluit ik me wel aan bij Friesland, net als de Noord-Hollandse boeren. Maar nu wil jij Friesland weer weghebben.. potverdikke...
Moet ik ook maar emigreren . Man wil dolgraag emigreren naar Italië.
Maar ik eigenlijk niet
Ga jij met hem mee Suzy?![]()

Ik spreek bijna geen woord Italiaans. Ouders van mijn beste vriendin van vroeger hebben een huisje in Abruzzo (Abruzzen). Klimaat is wel aangenamer dus dat pleit zeker voor Italië. Vind het ook echt een prachtig land. Behalve Napels. Die stad vind ik echt naar. (Maar komt eerder door een nare ervaring

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 17 januari 2020 om 08:56
Tut, heftig zeg. Maar verklaart de Hishimoto nu veel van je klachten? Zou mooi zijn als dat nu veel kan verminderen.
Ik kijk die programma’s wel. jzhmh en oml.
Schoonmaakster is beneden bezig. Ik lig op bed. Heb vannacht amper geslapen. Werd steeds wakker. Om het half uur zo’n beetje. Niet dat ik dan kan slapen nu maar zit ik niet in de herrie en geklets. Bovendien doet ze nu de ramen. Een van de katten rent tegenwoordig bij voorbaat al naar buiten als zij binnenkomt. Voor hem is: schoonmaakster = stofzuiger.
Echo bijna uit nu, dus ik ga even verder lezen.
Ik kijk die programma’s wel. jzhmh en oml.
Schoonmaakster is beneden bezig. Ik lig op bed. Heb vannacht amper geslapen. Werd steeds wakker. Om het half uur zo’n beetje. Niet dat ik dan kan slapen nu maar zit ik niet in de herrie en geklets. Bovendien doet ze nu de ramen. Een van de katten rent tegenwoordig bij voorbaat al naar buiten als zij binnenkomt. Voor hem is: schoonmaakster = stofzuiger.
Echo bijna uit nu, dus ik ga even verder lezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 17 januari 2020 om 09:31
Geweldig filmpje!Dreamer schreef: ↑17-01-2020 08:28Er is een heel leuk filmpje over
Ik hoop dat dat werkt zo. Ik heb het al verschillende keren gedeeld op facebook![]()
Enhet is bijna weekend!
vrijdag 17 januari 2020 om 10:15
vrijdag 17 januari 2020 om 10:19
Dat je toch nog kon stoppen dan, Suzy..
Lientje, jij bent natuurlijk ook gewoon Hollander
Ik dacht gisteren trouwens dat ik voor dat ene boek moest betalen, want dat er niets meer op de cadeaukaart stond. Dat bleek niet het geval. De eerste keer bestellen met cadeaukaart was wél goed gegaan. Thuis had ik 2 bevestigingen in m'n mailbox. Gelukkig heb ik één van de 2 kunnen afzeggen en nouja, anders had ik er dus 2 gehad. Was ook niet zo'n probleem geweest, aangezien ik 'm toch al aan een vriendin wilde geven
Vanmiddag dus weer eens een pakketje voor mij
Lientje, jij bent natuurlijk ook gewoon Hollander

Ik dacht gisteren trouwens dat ik voor dat ene boek moest betalen, want dat er niets meer op de cadeaukaart stond. Dat bleek niet het geval. De eerste keer bestellen met cadeaukaart was wél goed gegaan. Thuis had ik 2 bevestigingen in m'n mailbox. Gelukkig heb ik één van de 2 kunnen afzeggen en nouja, anders had ik er dus 2 gehad. Was ook niet zo'n probleem geweest, aangezien ik 'm toch al aan een vriendin wilde geven

Vanmiddag dus weer eens een pakketje voor mij

Later is nu

vrijdag 17 januari 2020 om 11:37
Ik viel gewoon in slaapDreamer schreef: ↑17-01-2020 10:19Dat je toch nog kon stoppen dan, Suzy..
Lientje, jij bent natuurlijk ook gewoon Hollander![]()
Vanmiddag dus weer eens een pakketje voor mij![]()

Ben mijn haakwerk vergeten uit vriends auto te halen gisteren. Stom stom. Die ging dus vrolijk mee terug naar zijn huis.
Ik heb nog een stapel nieuwe boeken liggen die ik nog moet lezen. Oa Nicci French, Simone vd Vlugt, Herman Koch en de zeven zusters moet ik ook nog uitlezen.

vrijdag 17 januari 2020 om 12:52
Dreamer schreef: ↑17-01-2020 10:19Dat je toch nog kon stoppen dan, Suzy..
Lientje, jij bent natuurlijk ook gewoon Hollander![]()
Vanmiddag dus weer eens een pakketje voor mij![]()
Boeken kwamen toch dubbel binnen

Later is nu
vrijdag 17 januari 2020 om 12:53
Oh dat is hard, Lise. In de trant van "goh, hoe gaat het met je?... ja want... eigenlijk vroeg ik me af of je me kon helpen met boodschappen..." zoiets? pff..

Later is nu

vrijdag 17 januari 2020 om 13:54
Whahaha ooh ik vind dit heel grappig. Omdat ik dit als kind op school allemaal geleerd hebt was het altijd zo “vanzelfsprekend”. Met al die eilanden erbij alles.Dreamer schreef: ↑17-01-2020 08:28Er is een heel leuk filmpje over
Ik hoop dat dat werkt zo. Ik heb het al verschillende keren gedeeld op facebook![]()
Enhet is bijna weekend!
Als je het dan met een Amerikaans sausje te horen krijgt besef je je opeens hoe idioot het eigenlijk is.
vrijdag 17 januari 2020 om 13:54
Herkenbaar zoiets Lise. Dan ga je toch een beetje aan de goede bedoelingen van de vraag twijfelen.
Heel erg dit maar ik heb dus een deel van mijn ochtend verslapen.
Ging even op de bank liggen en was zó vertrokken.
Daarna dochter naar trein gebracht, koffie gedronken bij vriendin en boodschappen gedaan want morgen weer naar de boerderij.
Verder is er nog bijzonder weinig uit mijn handen gekomen vandaag. Had me toch zo voorgenomen vandaag de boekhouding en zolder te gaan doen.
Ga eerst zus ff bellen. Daar schijnt het ook niet lekker mee te gaan volgens moeder hoorde ik gisteren.
Heel erg dit maar ik heb dus een deel van mijn ochtend verslapen.

Ging even op de bank liggen en was zó vertrokken.
Daarna dochter naar trein gebracht, koffie gedronken bij vriendin en boodschappen gedaan want morgen weer naar de boerderij.
Verder is er nog bijzonder weinig uit mijn handen gekomen vandaag. Had me toch zo voorgenomen vandaag de boekhouding en zolder te gaan doen.
Ga eerst zus ff bellen. Daar schijnt het ook niet lekker mee te gaan volgens moeder hoorde ik gisteren.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!