Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Suzy en GS , dat gedoe met die uitkeringen. Geeft toch weer veel spanning.

Bloeddruk is weer wat gezakt maar de benauwdheid is er nog steeds. Hoop maar dat het morgen wat beter gaat.
Ik heb bij lange na niet kunnen doen wat ik wilde vandaag
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-12-2019 17:23
Elk jaar? Elke twee jaar bij een WGA dacht ik? Bij een IVA helemaal niet meer begreep ik van UWV zelf.

Mijn werkgever is vergeten het eea op te sturen dus nu valt die beslissing dus later. Grmbl. Ze hebben wel dingen opgestuurd maar er ontbreekt wat.
Ik heb wga en dus al na een jaar. Verbaasde mij ook! Geen herkeuring hoor. Maar een gesprek over hoe het gaat en bijvoorbeeld of je weer kunt reïntegreren. Of je een traject wilt, kunt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-12-2019 17:31
Gaan ze je situatie elk jaar opnieuw beoordelen?
Wat ik lees online is dat uwv verantwoordelijk is voor je reïntegratie. En dat het dus gesprekken zijn of je begeleiding nodig hebt bij reïntegratie. Bijvoorbeeld een reïntegratie traject. Of jobcoach.

Maar ik ben zelfs 100% afgekeurd. Dus een beetje vreemd vind ik het wel.

Sowieso krijg je niet eeuwig wga. Je krijgt maar wga, dezelfde termijn als je recht op ww. Daarna krijg je een lau of zak jezelfs naar bijstandsuitkering.

Dus eeuwig wga komt niet voor, wat ik er van begrijp.

Dus ik denk dat dit ook word uitgelegd in het gesprek, dat mijn wga gaat stoppen en wat er dan komt..

Wga is loongerelateerde uitkering, krijg je maar max de duur van gelijk aan ww recht qua maanden, daarna krijg je of een loonaanvullende uitkering LAU. Of je zakt naar bijstand.

Ik kreeg koppijn van alle regels en dan weer uitsluitingen op regels. Om tureluurs van te worden.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 30-12-2019 18:05
23.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel vaag meegekregen dat uwv niet meer mensen jaren niet meer wil zien, maar vaker tussendoor contact wil.. Vragen hoe het gaat etc.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-12-2019 17:23

Mijn werkgever is vergeten het eea op te sturen dus nu valt die beslissing dus later. Grmbl. Ze hebben wel dingen opgestuurd maar er ontbreekt wat.
Bij mij was de werkgever uiteindelijk zo te laat, al na waarschuwing dat ze een loonsanctie hebben gekregen. De Wia keuring werd toen zelfs een jaar uitgesteld! Je werkgever moet je dan 1.jaar langer doorbetalen. Hoop ik. Bij jou natuurlijk niet!

Sterkte! Erg spannende tijd.
Lientje, zo’n topper maakt echt een wereld van verschil hoor. Ik vind het juist fijn dat het ondermatras hard is in combinatie met een zachte topper. Ik zak nu weg in een zacht geheel, maar het zakt niet door.

Nartjie, jij ook een fijne jaarwisseling en vooral veel sterkte :redrose:

Wat een stress, telefoon van het UWV ...
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 18:02
Wat ik lees online is dat uwv verantwoordelijk is voor je reïntegratie. En dat het dus gesprekken zijn of je begeleiding nodig hebt bij reïntegratie. Bijvoorbeeld een reïntegratie traject. Of jobcoach.

Maar ik ben zelfs 100% afgekeurd. Dus een beetje vreemd vind ik het wel.

Sowieso krijg je niet eeuwig wga. Je krijgt maar wga, dezelfde termijn als je recht op ww. Daarna krijg je een lau of zak jezelfs naar bijstandsuitkering.

Dus eeuwig wga komt niet voor, wat ik er van begrijp.

Dus ik denk dat dit ook word uitgelegd in het gesprek, dat mijn wga gaat stoppen en wat er dan komt..

Wga is loongerelateerde uitkering, krijg je maar max de duur van gelijk aan ww recht qua maanden, daarna krijg je of een loonaanvullende uitkering LAU. Of je zakt naar bijstand.

Ik kreeg koppijn van alle regels en dan weer uitsluitingen op regels. Om tureluurs van te worden.
Bij WGA gaan ze ervan uit dat je tijdelijk afgekeurd bent toch? Oftewel dat er nog een verbetering te verwachten valt?
Ik snap de stress heel erg goed in elk geval. Ik hou mijn hart alweer vast voor het telefoontje van het UWV over mijn re-integratie.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-12-2019 19:41
Bij WGA gaan ze ervan uit dat je tijdelijk afgekeurd bent toch? Oftewel dat er nog een verbetering te verwachten valt?
Ik snap de stress heel erg goed in elk geval. Ik hou mijn hart alweer vast voor het telefoontje van het UWV over mijn re-integratie.
Je kunt ook je hele leven 100% afgekeurd blijven en niet beter worden. Zonder dat ze het omzetten na iva.

Het is gewoon best ingewikkeld allemaal. Veel wetten.
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 19:50
Je kunt ook je hele leven 100% afgekeurd blijven en niet beter worden. Zonder dat ze het omzetten na iva.

Het is gewoon best ingewikkeld allemaal. Veel wetten.
Ze houden sowieso liever een achterdeurtje open om je er toch nog uit te knikkeren. Ik vind het UWV echt onbegrijpelijk. Ik zie ook alweer op tegen het telefoontje van het UWV of ik al kan beginnen met re-integreren.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 18:08
Bij mij was de werkgever uiteindelijk zo te laat, al na waarschuwing dat ze een loonsanctie hebben gekregen. De Wia keuring werd toen zelfs een jaar uitgesteld! Je werkgever moet je dan 1.jaar langer doorbetalen. Hoop ik. Bij jou natuurlijk niet!

Sterkte! Erg spannende tijd.
Mijn werkgever werkt goed mee en ik heb goed contact met diegene die het regelt. De brief kwam echter de eerste dag van de vakantie en dan is de school uiteraard twee weken dicht. Logisch. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat het zsm opgestuurd wordt. Het stomme is alleen dat uwv die papieren gewoon heeft omdat werkgever onlangs nog een deskundigenoordeel heeft aangevraagd. Alleen ja: die staat in een andere map natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-12-2019 19:52
Ze houden sowieso liever een achterdeurtje open om je er toch nog uit te knikkeren. Ik vind het UWV echt onbegrijpelijk. Ik zie ook alweer op tegen het telefoontje van het UWV of ik al kan beginnen met re-integreren.
We gaan het zien wat het gaat worden. Bedrijfsarts heeft in zijn correspondentie gezet dat ie IVA aanraadt. Neuro zegt ook dat het zo blijft en de reva ziet ook geen verbetering. Nu krijg ik waarschijnlijk dezelfde arts als bij de eensjaarskeuring En ook dezelfde arbeidskundige, waar ik prettig contact mee had dus hopelijk is dat verder ‘gunstig’. Ik werk natuurlijk liever maar aangezien me op meerdere vlakken gezegd wordt dat het niet kan dan wil ik gewoon die financiële zekerheid. Bijstand kan voor mij echt niet. Dan moet ik mijn huis uit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
30-12-2019 20:04
We gaan het zien wat het gaat worden. Bedrijfsarts heeft in zijn correspondentie gezet dat ie IVA aanraadt. Neuro zegt ook dat het zo blijft en de reva ziet ook geen verbetering. Nu krijg ik waarschijnlijk dezelfde arts als bij de eensjaarskeuring En ook dezelfde arbeidskundige, waar ik prettig contact mee had dus hopelijk is dat verder ‘gunstig’. Ik werk natuurlijk liever maar aangezien me op meerdere vlakken gezegd wordt dat het niet kan dan wil ik gewoon die financiële zekerheid. Bijstand kan voor mij echt niet. Dan moet ik mijn huis uit.
Ik hoop het ook voor je, hoe stom dat misschien ook klinkt. Ik hoop natuurlijk liever dat je gezond bent. Maar je snapt wat ik bedoel hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-12-2019 19:52
Ze houden sowieso liever een achterdeurtje open om je er toch nog uit te knikkeren. Ik vind het UWV echt onbegrijpelijk. Ik zie ook alweer op tegen het telefoontje van het UWV of ik al kan beginnen met re-integreren.
Ik snap het. Ik stoor mij er ook aan. Klopt inderdaad van dat achter deurtje. Bij mij was de enige reden dat ik geen iva kreeg, dat de verzekeringsarts dit niet aan kon (zei hij zelf) en ik te 'jong' was.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-12-2019 20:00
Mijn werkgever werkt goed mee en ik heb goed contact met diegene die het regelt. De brief kwam echter de eerste dag van de vakantie en dan is de school uiteraard twee weken dicht. Logisch. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat het zsm opgestuurd wordt. Het stomme is alleen dat uwv die papieren gewoon heeft omdat werkgever onlangs nog een deskundigenoordeel heeft aangevraagd. Alleen ja: die staat in een andere map natuurlijk.
Op ja, frusterend! Uwv afdelingen kunnen niet bij elkaar in de mappen kijken.
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 20:11
Ik snap het. Ik stoor mij er ook aan. Klopt inderdaad van dat achter deurtje. Bij mij was de enige reden dat ik geen iva kreeg, dat de verzekeringsarts dit niet aan kon (zei hij zelf) en ik te 'jong' was.
Belachelijk.

Ik zie overigens ook op tegen het expertiseonderzoek, ook al is deze geïnitieerd door ons en zou de arts dus aan mijn kant moeten staan. Je bent zo afhankelijk van mensen, het is geen standaard zwart-wit verhaal met al even standaard beslissing.
Gele_Suikerspin schreef:
30-12-2019 20:12
Op ja, frusterend! Uwv afdelingen kunnen niet bij elkaar in de mappen kijken.
Eigenlijk wel gek dat ze dat bij mij wel doen dan.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-12-2019 20:04
We gaan het zien wat het gaat worden. Bedrijfsarts heeft in zijn correspondentie gezet dat ie IVA aanraadt. Neuro zegt ook dat het zo blijft en de reva ziet ook geen verbetering. Nu krijg ik waarschijnlijk dezelfde arts als bij de eensjaarskeuring En ook dezelfde arbeidskundige, waar ik prettig contact mee had dus hopelijk is dat verder ‘gunstig’. Ik werk natuurlijk liever maar aangezien me op meerdere vlakken gezegd wordt dat het niet kan dan wil ik gewoon die financiële zekerheid. Bijstand kan voor mij echt niet. Dan moet ik mijn huis uit.
Ik denk wel dat het goed komt. En mocht het geen iva worden, kan het ook 100% wia worden. Dit is bijna hetzelfde. Ze houden dan een kleine slag om de arm en kunnen het later alsnog omzetten in iva.
R is toch thuis.

Verder ben ik al aan mn lepels van 2020 begonnen dus ik zal wel stil zijn.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-12-2019 17:19
Als je voor mijn huis staat met je rug naar mijn huis loop je rechtdoor richting de vuurplaats dan zit ie aan de gevel van het vierde rijtje dat je passeert aan de rechterkant. Hij is vrij groot en er zit een afdakje boven.

Ah.. ik ben niet precies bij jouw huis geweest, geloof ik, maar zover zijn we sowieso de straat niet ingegaan. Ik dacht dat ik bij het insectenhotel moest zoeken :-]
Oh.. ik heb je kaartje trouwens wel gehad! Was ik vergeten te melden. Bedankt :)


Jij ook fijn nieuwjaar, Nartjie. Jammer dat je jaar altijd zo rot begint :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met R. Yellow. En jezelf. Uiteraard.

Wat een gedoe met die uitkeringen, toch. Ik snap echt dat er gecontroleerd moet worden, maar volgens mij ook vooral omdat er vaak gezegd wordt dat er zoveel mee gesjoemeld wordt en 'iedereen' wel een wia kan krijgen (of hoe die afkorting tegenwoordig ook is)
Aan de andere kant: Ik snap de stress maar eigenlijk vind ik het ook wel goed dat er nog contact is, af en toe. Dat ze je niet loslaten en zoiets hebben "de mazzel.. tot nooit weer ziens' :bye:
Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de reden van afkeuring.

Hier heeft hond net zo'n beetje lopend z'n behoefte gedaan. Ik heb hem een stukje meegesleept, maar hij wil zo snel mogelijk terug. Rond deze tijd poept hij bij mensen in de tuin, omdat dat het eerste groen is. Normaliter mag hij van mij niet, nu ben ik alláng blij dat hij wat doet. Ik zit er nu over te denken deze mensen volgende week een bloemetje te brengen, omdat ik het eigenlijk niet vind kunnen, dat de hond in hun tuin poept.
Later is nu
Dreamer, ik ben het met je eens dat het goed is dat er wat contact blijft. Alleen, als je er van afhankelijk bent, terwijl je vanwege ziekte niet in staat bent (meer) te werken, is het gewoon nogal stressvol. Zeker als het je overvalt.

Mijn voornemen is wel om volgend jaar pro-actief het UWV op de hoogte te gaan houden. Ik voelde me dit jaar echt voorwerp van onderzoek, terwijl ik niets te verbergen heb. Dan maar liever alles zelf insturen en zien wat ze er mee doen.

Wat betreft de hond: ruim je het niet op met een zakje? Dan maakt het niet zo uit waar hij iets doet toch? Anders even bellen en uitleggen. Ik neem aan dat iedereen weet dat honden heel bang zijn van vuurwerk.
Fijn dat R toch thuis is Yellow. Sterkte!
Yellow, fijn dat R. thuis is. Maar balen dat je zo door je energie heen bent... Samen de komende dagen rustig series kijken dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel goed dat uwv af en toe vraagt hoe het gaat. Het overviel mij alleen nu zo voor oud en nieuw.

Het is ook wel fijn om mijn arbeidsdeskundige te keren kennen.
Sterkte yellow, hoe gaat het nu met hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven