Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Yellow en Regenboog❤

Ik heb zojuist iets heel erg engs gedaan, ik heb met mijn pber afgesproken dat ik elke 1e maandag van de maand ga wegen, plus dat ik ook daadwerkelijk mijn gewicht te zien krijg.

Ik schijt hem nu al, maar ik ben er wel achter dat ik zonder concrete nieuwe info geen plaatjes kan gaan veranderen in mn hoofd, en het dus vast blijft zitten hoe het nu zit.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan toch nog sneller dan verwacht Yellow.

Kohaku, dat zal zeker eng zijn. Ik woog dochter, zeker in haar ergste periode, altijd achterstevoren. Zodat ze het gewicht niet kon zien.
De kunst was dan om niet van mijn gezicht af te laten lezen of ze aangekomen of weer afgevallen was.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Eng maar dapper Kohaku.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
30-12-2019 20:22
R is toch thuis.

Verder ben ik al aan mn lepels van 2020 begonnen dus ik zal wel stil zijn.
Ik stuur je wat energie van mij. :heart:

Afbeelding
Dapper Kohaku.

Ik begon net weer te kleuren maar daar had mijn pols niet zoveel zin in.
Nu nog even een serie kijken en dan richting bed.
Welterusten allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
30-12-2019 20:50
Dreamer, ik ben het met je eens dat het goed is dat er wat contact blijft. Alleen, als je er van afhankelijk bent, terwijl je vanwege ziekte niet in staat bent (meer) te werken, is het gewoon nogal stressvol. Zeker als het je overvalt.

Mijn voornemen is wel om volgend jaar pro-actief het UWV op de hoogte te gaan houden. Ik voelde me dit jaar echt voorwerp van onderzoek, terwijl ik niets te verbergen heb. Dan maar liever alles zelf insturen en zien wat ze er mee doen.

Wat betreft de hond: ruim je het niet op met een zakje? Dan maakt het niet zo uit waar hij iets doet toch? Anders even bellen en uitleggen. Ik neem aan dat iedereen weet dat honden heel bang zijn van vuurwerk.
Snap ik hoor, dat zo'n oproep dat stressvol is, maar ik kan me hun kant van de zaak ook voorstellen, dat je mensen niet in het losledige laat. Misschien zijn ze er zelfs wel eens op gewezen dat er te weinig contact is, weet ik het. Maar goed dat je pro-actiever erin gaat!
Ik vind het ook een lastige materie. En heel vervelend voor jullie allemaal.

De hond gaat zover de tuin in, dat ik er niet echt bij kan. Normaliter doet hij dat in de gemeentebosjes, met oud en nieuw bij deze mensen in de tuin. Dat was ook altijd een wildernis, dus viel het niet zo op, maar daar hebben ze het laatste jaar wat aan gedaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Spannend Kohaku!

Jammer dat kleuren niet lukte, Kwebbel.
Later is nu
Dreamer schreef:
30-12-2019 22:47
Snap ik hoor, dat zo'n oproep dat stressvol is, maar ik kan me hun kant van de zaak ook voorstellen, dat je mensen niet in het losledige laat. Misschien zijn ze er zelfs wel eens op gewezen dat er te weinig contact is, weet ik het. Maar goed dat je pro-actiever erin gaat!
Ik vind het ook een lastige materie. En heel vervelend voor jullie allemaal.

De hond gaat zover de tuin in, dat ik er niet echt bij kan. Normaliter doet hij dat in de gemeentebosjes, met oud en nieuw bij deze mensen in de tuin. Dat was ook altijd een wildernis, dus viel het niet zo op, maar daar hebben ze het laatste jaar wat aan gedaan.

Precies Dreamer, geen contact is ook niet goed. Zelfs niet in mijn geval van een IVA uitkering (die in principe tot mijn pensioen zou doorlopen, al hoop ik nog steeds anders).

Als hond inderdaad ver de tuin in gaat is op termijn een bloemetje brengen met uitleg een goed en lief idee.

Ik heb wel te doen met huisdieren tijdens oud en nieuw. Heb ook goede herinneringen aan hoe mijn oude kater en ik traditioneel samen onder de grote eetkamertafel gingen zitten. Dicht tegen elkaar, wachtend tot het ergste over was. Hij waardeerde dat volgens mij echt :heart: (en anders is het in elk geval voor mij een dierbare herinnering :cat: )
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg idd altijd andersom, maar in mijn hoofd staat er nog steeds bij dat ik 65 kilo weeg, terwijl dat misschien al wel 10 of 12 kilo minder is. Dat moet dus worden aangepast en dat kan niet zonder dat ik het weet.

Plus het is hier een veilige omgeving waarin ze me kunnen helpen mocht ik het niet trekken.

Ik kan niet slapen, dus maar met laptop en thee in bed..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Wij laten de katten vooral gewoon met rust. Vorig jaar trokken ze zich niets aan van het geknal maar toen waren ze een half jaar oud. Ze lijken er nu wel behoorlijk alert op te zijn dus we zien wel even. We laten ze zelf een plekje zoeken morgen. Ze komen iig snel wel binnen deze dagen.

Ik vind het ook goed dat er contact gehouden wordt hoor door uwv maar het is wel fijn als je van tevoren weet wat je kan verwachten. En UWV is idd op de vingers getikt. Er zijn mensen die om de twee jaar gekeurd moeten worden maar die al 6 jaar geen oproep gehad hebben. Dat maakt het wel onzeker.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, contact met het UWV is inderdaad goed. Maar onzekerheid niet. Dat vond ik ook het ergste. Ik hield me aan alle afspraken, maar werd ineens behandeld alsof ik de boel belazerde. Liep goed af, maar toch. Dat kan anders. Vraag aan iedereen die bijverdient alle gegevens, bijvoorbeeld. Wat ik nu dus pro-actief ga doen.

Ik liet kater ook altijd zijn gang gaan. Toen ik zag dat hij onder tafel zat, ben ik er een halve meter naast gaan zitten. Hij kwam toen naar me toe. Sindsdien was het traditie dat ik bij hem ging zitten en dat hij tegen me aan kwam leunen. Maar beesten de ruimte geven is heel belangrijk! Sommigen willen juist geen contact en dat is natuurlijk ook goed. Het blijft stressvol voor ze, al dat geluid en die geur.
Kohaku schreef:
30-12-2019 23:22
Ik weeg idd altijd andersom, maar in mijn hoofd staat er nog steeds bij dat ik 65 kilo weeg, terwijl dat misschien al wel 10 of 12 kilo minder is. Dat moet dus worden aangepast en dat kan niet zonder dat ik het weet.

Plus het is hier een veilige omgeving waarin ze me kunnen helpen mocht ik het niet trekken.

Ik kan niet slapen, dus maar met laptop en thee in bed..
Het blijft dapper, Kohaku! Een hoger gewicht is vanuit jouw ziekte gezien slecht, maar objectief gezien goed. En andersom.

Fijn dat je er vertrouwen in hebt dat je in een veilige omgeving zit. Daarmee heb je al heel veel gewonnen!
Alle reacties Link kopieren
Dapper kohaku.

Yellow fijn dat regenboog thuis is, wel balen van je energie.

Iedereen met UWV-perikelen succes.

Ik kom net thuis van de repetitie. Vriend ligt al in bed maar ik kan voorlopig toch nog niet slapen dus nog maar even kijken op het forum.
"After all this time?" "Always."
Goedemorgen,

Ik werd vannacht elke keer wakker van de pijn in mijn rug door het omdraaien in bed. En nu doet het nog flink pijn.
Zometeen eerst oliebollen halen voordat ze op zijn. Vanmiddag nog revalidatie, ben benieuwd hoe dat gaat in deze toestand. Dan voor ons plus vrienden koken en dan is het oudjaarsavond.
Ik ben blij dat we morgen niks hebben, kan ik bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Oliebollen zijn gehaald hier. Het viel mij op hoe rustig het nog was.
Andere jaren stond er soms om 8 uur al een rij.
Op zijn ze bij ons niet zo snel. We hebben een hele goede kraam hier die de hele dag door vers bakt.

Ik ga zo op visite bij mijn oude buurman. Hij heeft mijn appje niet gelezen zo te zien dus zal mij benieuwen of hij er is.
Zó niet, dan laat ik gewoon de stoofpeertjes die ik altijd extra kook voor hem voor zijn deur achter met oliebollen en een kerstkaart.

Vanmiddag naar de psycholoog
Verdere emdrsessies vond ik niet nodig, nu enkel nog een paar gesprekken en dan sluit ik het af.
Heb mijn energie nodig in het nieuwe jaar voor mijn studie en baan.

Oudste gaat vanavond in jurk naar een feest. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Zorgkind en man zijn nu naar de boerderij opruimen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier viel het ook mee met de drukte, ik kon de auto zelfs voor de deur kwijt.

@Lientje, tevreden met het traject bij de psycholoog?
Alle reacties Link kopieren
Hier vannacht gewrichtspijn. Vanmorgen gegoogled en de luchtvochtigheid was hoog. Waarschijnlijk komt het daar door. Gelukkig heb ik het niet vaak meer. Maar het was even schrikken.

Ik had al last van mijn enkel en 1 pols. En nu ook zeurende rug en in andere pols soort snijdende pijn.

Gelukkig nu weer gedaald. Straks lekker warm douchen.
Ik wens jullie allemaal een rustige jaarwisseling toe.

:thumbsup: :smooch:
Ik wens iedereen ook een hele fijne jaarwisseling toe en alle goeds voor 2020.

Ik hoop dat we komend jaar weer een steun voor elkaar kunnen zijn, op een fijne manier met elkaar kunnen praten, harten kunnen luchten en met elkaar kunnen meeleven en meelachen.

Ik wil jullie ook bedanken voor de steun die jullie mij gegeven hebben dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Lientje, wat een mooie afsluiting zo, op oudjaarsdag. En wat goed dat je al kunt afsluiten! Is er nog een terugkommoment?
Spannend van oudste in jurk, trouwens. Dat is gelijk wel een statement.

Fijn dat we je tot hulp en steun konden zijn, Lise, en dat geldt voor iedereen :daisy:

Wij hebben vroeger veel honden gehad en deze hond is de tweede die ik ken die bang is. Maarja, vroeger werd er ook veel minder geknald, niet wekenlang en zelfs op zomeravonden. Bij de andere bange hond, kwamen we er pas met de jaarwisseling achter dat ze bang was, doordat we haar niet meer konden vinden na het vuurwerk.

Ik kom hier vandaag vast nog al langs, maar zo niet: fijne jaarwisseling iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week trouwens al nachts ongelofelijke pijn in mijn linker kleine teen. Leek wel of ie in de fik stond, echt zo’n gewrichtspijn. Laatst ook al in mijn knie en pols. Niets geks gedaan overigens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
31-12-2019 11:40
Ik had van de week trouwens al nachts ongelofelijke pijn in mijn linker kleine teen. Leek wel of ie in de fik stond, echt zo’n gewrichtspijn. Laatst ook al in mijn knie en pols. Niets geks gedaan overigens.
Dit dus inderdaad. Ik denk door te hoge luchtvochtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Raar is dat he, zulke plotselinge pijn. Heb ik ook soms in m'n hand of knie of teen, inderdaad.
Later is nu
Gelukkig heb ik Flappie, al sinds vanochtend vroeg in standje paniek.
Donderdag zal ik Flappie ook nodig hebben als ik terug kom van afspraak, want moet van boven uitkleden.
nartjie schreef:
31-12-2019 12:00
Gelukkig heb ik Flappie, al sinds vanochtend vroeg in standje paniek.
Donderdag zal ik Flappie ook nodig hebben als ik terug kom van afspraak, want moet van boven uitkleden.
Sterkte Nartjie, maar goed dat je de stap zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven