Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

dinsdag 14 juli 2020 om 21:13
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

zaterdag 29 augustus 2020 om 09:39
Succes vandaag Lientje. Ik rij juist meestal en man vindt ernaast zitten juist heerlijk.
Veel plezier vanavond Dreamer!
Ik probeer maar weer een beetje over te gaan tot de orde van de dag. Het kortwerkende spul in de injectie werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn been. Het is echt prima te doen nu. Jammer dat het maar kortdurend effect heeft dus. Wel veel last van mijn rug en dan ook nog van mijn nek, schouders en die regionen. Ook tintelingen in mijn rechterhand en de reden dat ik vanochtend zo vroeg wakker was, was een dove rechterhand.
Ik merk wel dat ik weer wat heb ingeleverd qua lichamelijke gesteldheid. Lopen gaat moeilijk en ik heb nu buitenshuis echt wel een kruk nodig. Ik ga het advies van de fysio's in het ziekenhuis maar opvolgen dus en buitenshuis zoveel mogelijk met kruk lopen.
Veel plezier vanavond Dreamer!
Ik probeer maar weer een beetje over te gaan tot de orde van de dag. Het kortwerkende spul in de injectie werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn been. Het is echt prima te doen nu. Jammer dat het maar kortdurend effect heeft dus. Wel veel last van mijn rug en dan ook nog van mijn nek, schouders en die regionen. Ook tintelingen in mijn rechterhand en de reden dat ik vanochtend zo vroeg wakker was, was een dove rechterhand.
Ik merk wel dat ik weer wat heb ingeleverd qua lichamelijke gesteldheid. Lopen gaat moeilijk en ik heb nu buitenshuis echt wel een kruk nodig. Ik ga het advies van de fysio's in het ziekenhuis maar opvolgen dus en buitenshuis zoveel mogelijk met kruk lopen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:06
We zijn nu bijna in Dwingelo.
Geen idee welke kant ringweg we hebben genomen hoor.

Meiden afzetten zo en dan ff ergens lekker wat eten saampjes.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 29 augustus 2020 om 13:26
Daar woon ik de helft van het jaar ongeveer
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 29 augustus 2020 om 14:34
Ik had net naar mijn ouders gebeld. Voor het eerst had ik mijn moeder aan de telefoon, was wel moeilijk. Ik kon haar wel verstaan, maar werd heel snel slechter. Het lopen is nog steeds niets. De ene keer schuifelde ze door het huis, de andere keer gaat het iets beter.
16 september krijgt ze de stoel lift.
Toch wel moeilijk te beseffen dat mijn moeder nooit meer beter word. Doet mij toch wel pijn.
Ik ga dinsdag eventjes op visite
Toch wel moeilijk te beseffen dat mijn moeder nooit meer beter word. Doet mij toch wel pijn.
zaterdag 29 augustus 2020 om 14:48
@ Lientje en Dreamer, veel plezier en eet smakelijk.
Hoop dat jullie beter weer hebben dan wij hier in het westen. Het hoost al bijna de hele dag.
@ Suzy, sterkte met verhuizen morgen
@ Nanku en Severus, gefeliciteerd en een fijne verjaardag
@ Lise, ik vond het ook geheel acceptabel dat ze je naar de SEH liet komen. Alleen zo ontzettend jammer dat er geen actie is ondernomen.
Goed dat je wat het neurologische gedeelte aangaat nu verder gaat kijken. succes!!
Wat betreft het verschil in fysio’s: de fysio/manueel therapeut waar we allemaal al jaren komen zegt b.v. Niet bukken maar door je knieën, de fysio van de revalidatie, net afgestudeerd en nu met zijn master bezig zegt dat is achterhaald, het levert geen schade of verergering van de klachten op als je bukt. Ik ga nu al zolang door mijn knieën dat ik dat toch gewoon blijf doen. De arts van het uwv zegt, probeer eens te bukken en zodra je pijn voelt moet je stoppen, uhm die pijn is er altijd.....
Tegen mij is gezegd, juist niet met een kruk lopen want dan ga je scheef lopen, de andere kant overbelasten en krijg je daar klachten. Ik hoor in mijn hoofd mijn fysio ook heel vaak zeggen, Puck loop RECHTOP haha.
Als ik langer dan 15 a 20 minuten zit, dan moet ik juist een rondje gaan lopen om de pijn te verminderen, ook ‘s nachts loop ik regelmatig een paar rondjes door het huis.
Ik heb wel eens de indruk dat artsen en fysio’s vaak in hokjes denken, zo werkt het bij de meeste mensen dus zo moet het. Terwijl iedereen weer anders op een bepaalde behandeling/aandoening reageert. En dat het maatwerk is.
Als iedereen op dezelfde manier op een herniaoperatie zou reageren, zaten wij nu niet in dit schuitje.
Hoop dat jullie beter weer hebben dan wij hier in het westen. Het hoost al bijna de hele dag.
@ Suzy, sterkte met verhuizen morgen
@ Nanku en Severus, gefeliciteerd en een fijne verjaardag
@ Lise, ik vond het ook geheel acceptabel dat ze je naar de SEH liet komen. Alleen zo ontzettend jammer dat er geen actie is ondernomen.
Goed dat je wat het neurologische gedeelte aangaat nu verder gaat kijken. succes!!
Wat betreft het verschil in fysio’s: de fysio/manueel therapeut waar we allemaal al jaren komen zegt b.v. Niet bukken maar door je knieën, de fysio van de revalidatie, net afgestudeerd en nu met zijn master bezig zegt dat is achterhaald, het levert geen schade of verergering van de klachten op als je bukt. Ik ga nu al zolang door mijn knieën dat ik dat toch gewoon blijf doen. De arts van het uwv zegt, probeer eens te bukken en zodra je pijn voelt moet je stoppen, uhm die pijn is er altijd.....
Tegen mij is gezegd, juist niet met een kruk lopen want dan ga je scheef lopen, de andere kant overbelasten en krijg je daar klachten. Ik hoor in mijn hoofd mijn fysio ook heel vaak zeggen, Puck loop RECHTOP haha.
Als ik langer dan 15 a 20 minuten zit, dan moet ik juist een rondje gaan lopen om de pijn te verminderen, ook ‘s nachts loop ik regelmatig een paar rondjes door het huis.
Ik heb wel eens de indruk dat artsen en fysio’s vaak in hokjes denken, zo werkt het bij de meeste mensen dus zo moet het. Terwijl iedereen weer anders op een bepaalde behandeling/aandoening reageert. En dat het maatwerk is.
Als iedereen op dezelfde manier op een herniaoperatie zou reageren, zaten wij nu niet in dit schuitje.
-puck wijzigde dit bericht op 29-08-2020 14:54
0.24% gewijzigd
zaterdag 29 augustus 2020 om 14:55
Heftig Tampie.Tampie72 schreef: ↑29-08-2020 14:34Ik had net naar mijn ouders gebeld. Voor het eerst had ik mijn moeder aan de telefoon, was wel moeilijk. Ik kon haar wel verstaan, maar werd heel snel slechter. Het lopen is nog steeds niets. De ene keer schuifelde ze door het huis, de andere keer gaat het iets beter.
Fijn dat de stoeltjeslift er aankomt.
zaterdag 29 augustus 2020 om 15:25
Tampie, dat is wel confronterend om te horen hoe jouw moeder nu is en daar mee moet leren omgaan.
De jarigen, gefeliciteerd, kaartjes komen er aan.
Lientje ,het is een end rijden, ik had bijna kunnen wuiven.
Puck, elk therapeut heeft een andere visie, zoals jij ook schrijft.
Maar ik vind dat ze ook moeten leren uit hun eigen straatje te denken,wat nu duidelijk niet gebeurt bij de meeste therapeuten.
Vanochtend, d zon scheen, voorbij jagende wolken. Het waait heerlijk.
Ik ben aan de wandel geweest met man en honden.
Klapte er aardig in, de hele fanclub ligt en hangt nu te slapen op d bank.
De jarigen, gefeliciteerd, kaartjes komen er aan.
Lientje ,het is een end rijden, ik had bijna kunnen wuiven.
Puck, elk therapeut heeft een andere visie, zoals jij ook schrijft.
Maar ik vind dat ze ook moeten leren uit hun eigen straatje te denken,wat nu duidelijk niet gebeurt bij de meeste therapeuten.
Vanochtend, d zon scheen, voorbij jagende wolken. Het waait heerlijk.
Ik ben aan de wandel geweest met man en honden.
Klapte er aardig in, de hele fanclub ligt en hangt nu te slapen op d bank.

zaterdag 29 augustus 2020 om 18:19
En dat is het belangrijkste en moet je dan ook zeker doen

De strekking van mijn verhaal was ook dat de ene fysio dit vindt en de andere dat. Ze vinden (bijna) allemaal ook dat hun behandeling de beste is die voor iedere patiënt met ongeveer de zelfde klachten hetzelfde zou moeten zijn.
En zo werkt het gewoon niet. Een behandeling is maatwerk. Wat bij jou goed werkt, kan bij mij slecht uitpakken en andersom.
Ik heb in de loop van de tijd wel geleerd dat ik en alleen ik weet bij welke behandeling, houding of wat dan ook ik mij het beste voel.
zaterdag 29 augustus 2020 om 19:00

zaterdag 29 augustus 2020 om 19:15
Ik zal vanavond even een reminder sturen.

zaterdag 29 augustus 2020 om 19:16
Gelukkig kijkt mijn eigen fysio wel heel erg naar elke individuele casus en past zijn behandeling daarop aan.-Puck schreef: ↑29-08-2020 18:19En dat is het belangrijkste en moet je dan ook zeker doen![]()
De strekking van mijn verhaal was ook dat de ene fysio dit vindt en de andere dat. Ze vinden (bijna) allemaal ook dat hun behandeling de beste is die voor iedere patiënt met ongeveer de zelfde klachten hetzelfde zou moeten zijn.
En zo werkt het gewoon niet. Een behandeling is maatwerk. Wat bij jou goed werkt, kan bij mij slecht uitpakken en andersom.
Ik heb in de loop van de tijd wel geleerd dat ik en alleen ik weet bij welke behandeling, houding of wat dan ook ik mij het beste voel.

zaterdag 29 augustus 2020 om 20:33
Ik heb vanmiddag met man en kruk een stukje gelopen en dat viel vies tegen. Ik liep de helft van mijn gebruikelijke rondje maar ik was blij dat ik het huis weer in het vizier had. Daarna op bed gelegen en nog een tijdje geslapen.
Ik duik er zo ook weer in.
Mijn vader belde net nog. Hij vraagt wel om informatie maar vervolgens komt er nauwelijks reactie op. Mijn moeder sprak ik vanochtend via de app en die reageerde ongeveer hetzelfde. Niks nieuws dus.
Ik duik er zo ook weer in.
Mijn vader belde net nog. Hij vraagt wel om informatie maar vervolgens komt er nauwelijks reactie op. Mijn moeder sprak ik vanochtend via de app en die reageerde ongeveer hetzelfde. Niks nieuws dus.